Joël Drommel (GK)

Is Drommel echt veel beter dan Pasveer, Unnerstal, Mvogo, Zoet ?
Ik twijfel.
Dat wil niet zeggen dat ik hem al afgeschreven heb
 
Is Drommel echt veel beter dan Pasveer, Unnerstal, Mvogo, Zoet ?
Ik twijfel.
Dat wil niet zeggen dat ik hem al afgeschreven heb
Nope.. ik bedacht me na vandaag dat we na Gomes eigenlijk nooit echt een onomstreden keeper hebben gehad... oei..
 
Is Drommel echt veel beter dan Pasveer, Unnerstal, Mvogo, Zoet ?
Ik twijfel.
Dat wil niet zeggen dat ik hem al afgeschreven heb
Wat betreft Pasveer: kijk ff samenvatting Sporting-Ajax terug.

Maar verder wel eens dat hij niets bijzonders is. Middelmaat. We hadden die Gorter op moeten halen …
 
Ik moet wel zeggen dat ik erger had verwacht, vooral als je naar zijn tweede seizoenshelft bij Twente kijkt...

Maar nee, het is niet de nieuwe Gomes.
 
Is Drommel echt veel beter dan Pasveer, Unnerstal, Mvogo, Zoet ?
Ik twijfel.
Dat wil niet zeggen dat ik hem al afgeschreven heb
In potentie beter dan Mvogo en Zoet. Maar nu denk ik aardig gelijkwaardig en iets beter dan Mvogo en beter dan Zoet in zijn laatste seizoen.

Ik schat hem wel hoger in dan Pasveer en Unnerstal. Die laatste voornamelijk omdat je gebruik wil maken van meevoetballen.
Tot nu toe vind ik het wel een prima aankoop. Niet top maar wel beter dan Mvogo omdat Drommel nog potentie heeft om te groeien.
 
Scorebordjournalistiek. Ze waren allemaal goed ingeschoten....helaas.
Klopt.

Neemt niet weg dat Drommel er bij afstandsschoten vaak niet goed uitziet.
Feit is echter ook dat PSV nou eenmaal geen betere keepers aantrekt en we dus qua transfers lood voor oud ijzer wisselen. Mvogo, Drommel, Unnerstal, Zoet, Jurjus, Tytón, Roorda, Pasveer....
Het is het allemaal niet. Na Gomes zijn onze keepers nooit meer van hoog niveau geweest.
 
Klopt.

Neemt niet weg dat Drommel er bij afstandsschoten vaak niet goed uitziet.
Feit is echter ook dat PSV nou eenmaal geen betere keepers aantrekt en we dus qua transfers lood voor oud ijzer wisselen. Mvogo, Drommel, Unnerstal, Zoet, Jurjus, Tytón, Roorda, Pasveer....
Het is het allemaal niet. Na Gomes zijn onze keepers nooit meer van hoog niveau geweest.
Isaksson!

:speechless:
 
Als we toe bezig zijn dan nog eentje erger: Waterman.

Toen Isaksson vertrok was ik blij dat we wellicht een betere keeper gingen krijgen. Vraag me oprecht af waar ik hem zo classificeren achteraf. Volgensmij behoord hij niet tot de onderste regionen van keepers die we gehad hebben na Gomes.
 
Klopt.

Neemt niet weg dat Drommel er bij afstandsschoten vaak niet goed uitziet.
Feit is echter ook dat PSV nou eenmaal geen betere keepers aantrekt en we dus qua transfers lood voor oud ijzer wisselen. Mvogo, Drommel, Unnerstal, Zoet, Jurjus, Tytón, Roorda, Pasveer....
Het is het allemaal niet. Na Gomes zijn onze keepers nooit meer van hoog niveau geweest.

Drommel is geen discussiepunt voor deze wedstrijd. Probleem ligt bij Max en de zone- of mandekking en het overnemen van iemands fout.
 
De treuzelaar. :sleep:

9789029093873_VCOVR_2.jpg
 
Ik ben voorlopig aardig gesettled naar "gematigd positief" over Drommel. Ik begon bij "licht negatief", dus hij heeft wel een stapje gemaakt. Hij heeft best vaak al een echt goeie redding verricht, vaak op een onorthodoxe wijze. Hij straalt op zich ook wel wat uit, maar hij heerst niet in het 5 meter gebied. Uitkomen doet hij wel prima, net als meevoetballen.

Geen sterkhouder, geen zwakke plek. Maar ik denk dat hij nog wel door kan groeien. Gematigd positief dus.
 
Ik ben voorlopig aardig gesettled naar "gematigd positief" over Drommel. Ik begon bij "licht negatief", dus hij heeft wel een stapje gemaakt. Hij heeft best vaak al een echt goeie redding verricht, vaak op een onorthodoxe wijze. Hij straalt op zich ook wel wat uit, maar hij heerst niet in het 5 meter gebied. Uitkomen doet hij wel prima, net als meevoetballen.

Geen sterkhouder, geen zwakke plek. Maar ik denk dat hij nog wel door kan groeien. Gematigd positief dus.
Vaak reddingen met zijn voeten terwijl hij de ballen ook echt een keertje mag gaan pakken met de hand… En komt nooit uit zijn doel waardoor we heel makkelijk goals tegen krijgen bij de hoge ballen. Ik was gematigd positief en nu juist gematigd negatief omdat ik vind dat hij de fundamentele en specifieke kwaliteiten van een goede keeper echt mist. En ik vraag me af of een keeper die tot zijn 17e een middenvelder is geweest, echt nog die zaken kan gaan ontwikkelen. Maar ik laat me verrassen.
 
Vaak reddingen met zijn voeten terwijl hij de ballen ook echt een keertje mag gaan pakken met de hand… En komt nooit uit zijn doel waardoor we heel makkelijk goals tegen krijgen bij de hoge ballen. Ik was gematigd positief en nu juist gematigd negatief omdat ik vind dat hij de fundamentele en specifieke kwaliteiten van een goede keeper echt mist. En ik vraag me af of een keeper die tot zijn 17e een middenvelder is geweest, echt nog die zaken kan gaan ontwikkelen. Maar ik laat me verrassen.
Precies mijn gedachte, ook van gematigd positief naar gematigd negatief.

Ik heb vorig jaar veel KKD gekeken omdat een vriend van me actief was/is bij Helmond en ik was zo teleurgesteld dat ajax aan de haal ging met die Gorter…die hadden we echt moeten halen…vanaf volgend seizoen eerste keeper daar en is niets minder dan een Bijlow, mark my words…☹️
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik ben gewoon negatief. Hij staat alleen maar op zijn doellijn. Bij voorzetten is hij nergens te vinden. Als hij een keer uitkomt, doet hij dat zo voorzichtig dat hij nog niet niet aan de aanvaller vraagt of hij alsjeblieft de bal mag oppakken.

Meevoetballen, mwah. Als je daaronder verstaat dat hij de bal aan de ene kant van het doel aangespeeld krijgt, vervolgens met bal voor het doel langs loopt en hem op de andere vleugel naar iemand probeert te trappen, dan voetbalt hij heel goed mee. Ik zelf hou bij iedere terugspeelbal mijn hart vast en het is wachten tot het moment dat een tegenstander hem de bal ontfutselt en scoort.

Ik krijg ook niet het idee dat hij de verdediding heel hard coacht, dat moet volgens mij allemaal vanuit Ramalho komen.

Maar het ergste is, hij heeft gewoon iedere wedstrijd wel een of twee momentjes (tot aan regelrechte blunders toe). Daarmee breng je een hoop onrust in het team. Ik heb liever een slechte keeper die rust brengt dan een zenuwpees met af en toe een briljante redding.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan