Joël Drommel (GK)

Dranmatisch - Negatief -Gematigd Positief - Positief - Zeer Positief - Euforisch
(Isaksson - Mvogo/Waterman/Unnerstall - Drommel/Zoet/Waterreus - Pim Doesburg- Gomes/Van Breukelen - Van Beveren).

Als je verder terug wil in de tijd, zou ik Antenor even vragen het lijstje aan te vullen ;)
U vraagt en wij draaien.
Zolang het lange termijn geheugen nog goed functioneert - op mijn leeftijd beter dan het korte termijn equivalent ;) - kan er ten behoeve van dit forum
gratis een beroep op worden gedaan.

Terug in de tijd voór Pim Doesburg;

Willy Heyink van EVV, eventjes Rob Boersma, daarvoor Dieter Strich , bijna onpasseerbaar als je alleen op hem afging, maar ieder schot van veraf vloog erin, Gert Bals,
Pim Bekkering en natuurlijk de lange Lieuwe Steiger. Die keepte bij mijn supportersdebuut in 1955. Hij was geen verkeerde en was er meen ik, al 15 jaar. Moet je nu om komen.
Met 1,5 jaar mag je al blij zijn en dan lonkt ergens het grote geld. Times change.

Wat de beoordeling betreft beperk ik me tot mijn top 5;
In willekeurige volgorde zijn dat Lieuwe Steiger,Gert Bals, Hans van Breukelen, Jan van Beveren en Heurelho Gomes.

Tenslotte; wat Drommel aan gaat wacht ik liever met een beoordeling. Zie hoe Mvogo na twee blunders vorig jaar werd weggehoond,
waarna hij zich later redelijk herstelde. Dus kijk ik het met Drommel ook maar eens een tijdje aan alvorens een echte "eerste indruk" te geven.
 
Licht eens toe. Ben daar wel oprecht geïnteresseerd in.



 
Bij die 2e link, jammer dat ie daar geen mooie preview van maakt, krabbelde hij terug over Reker en kwam met een wat mij betreft zwakke uitleg over zijn handelen.
 
Nu ik een handvol wedstrijden gezien heb met Drommel in de basis, moet ik concluderen dat Drommel bij hoge ballen onzeker overkomt. Hoge ballen stompt hij steeds weg ipv klemvast te pakken. Ook zat hij er zeker 3-4 keer naast bij de hoge ballen en had hij geluk dat het niet afgestraft werd. Over zijn keeperskwaliteiten kan ik verder niet oordelen, omdat hij in de afgelopen wedstrijden vrijwel niets te doen heeft gehad, omdat PSV momenteel een ijzersterke verdediging heeft en de gevaarlijke ballen in en rond de 16-meter opgeruimd worden door onze verdediging, waardoor Drommel vrijwel niets te doen heeft. Maar afgaande op de hoge ballen, waar hij soms wild de bal wegstompt, maakt hij in mijn ogen een onzekere indruk. Wat vinden jullie van Drommel tot nu toe?
 
Nu ik een handvol wedstrijden gezien heb met Drommel in de basis, moet ik concluderen dat Drommel bij hoge ballen onzeker overkomt. Hoge ballen stompt hij steeds weg ipv klemvast te pakken. Ook zat hij er zeker 3-4 keer naast bij de hoge ballen en had hij geluk dat het niet afgestraft werd. Over zijn keeperskwaliteiten kan ik verder niet oordelen, omdat hij in de afgelopen wedstrijden vrijwel niets te doen heeft gehad, omdat PSV momenteel een ijzersterke verdediging heeft en de gevaarlijke ballen in en rond de 16-meter opgeruimd worden door onze verdediging, waardoor Drommel vrijwel niets te doen heeft. Maar afgaande op de hoge ballen, waar hij soms wild de bal wegstompt, maakt hij in mijn ogen een onzekere indruk. Wat vinden jullie van Drommel tot nu toe?
Vangen is beter, laten vallen is erger.
 
Heeft ritme en vertrouwen nodig; is ook niet niks van Twente middenmoot naar CL en supercup waar alle ogen op je gericht zijn. Vind dat hij een ontwikkeling doormaakt; hoge ballen nog wat onzeker en hij mag het krachthonk wel wat vaker bezoeken voor uitstraling. Maar snelle spelhervattingen zijn alvast fijn om te zien. Ik zie wel potentie; Gomes begon slechter😄
 
Nu ik een handvol wedstrijden gezien heb met Drommel in de basis, moet ik concluderen dat Drommel bij hoge ballen onzeker overkomt. Hoge ballen stompt hij steeds weg ipv klemvast te pakken. Ook zat hij er zeker 3-4 keer naast bij de hoge ballen en had hij geluk dat het niet afgestraft werd. Over zijn keeperskwaliteiten kan ik verder niet oordelen, omdat hij in de afgelopen wedstrijden vrijwel niets te doen heeft gehad, omdat PSV momenteel een ijzersterke verdediging heeft en de gevaarlijke ballen in en rond de 16-meter opgeruimd worden door onze verdediging, waardoor Drommel vrijwel niets te doen heeft. Maar afgaande op de hoge ballen, waar hij soms wild de bal wegstompt, maakt hij in mijn ogen een onzekere indruk. Wat vinden jullie van Drommel tot nu toe?
Tegen ajax greep hij toch een paar keer uitstekend in? Ik vond hem toen gewoon goed spelen.
 
Ik was heel sceptisch dat Drommel kwam ipv van Unnerstal, maar ik zie hem goede dingen doen. Voorselectie van Oranje is misschien snel, maar zeker niet onverdiend. Vooral als keepers afhaken en ziet wat de concurrentie bij Oranje is.
 
Ik was heel sceptisch dat Drommel kwam ipv van Unnerstal, maar ik zie hem goede dingen doen. Voorselectie van Oranje is misschien snel, maar zeker niet onverdiend. Vooral als keepers afhaken en ziet wat de concurrentie bij Oranje is.
Voorlopig is ie niet door het ijs gezakt. Uitblinken en constant zijn moeten we nog afwachten.
 
Stond niet op de banken toen hij werd gehaald maar valt heel erg mee. Houdt er aardig wat uit, twijfelt niet met de bal aan de voet en oogt relaxt.

8/10 tot dusver. Een paar wereldreddingen zouden de score opvijzelen.
Alleen Bijlow is momenteel beter als keeper in de Eredivisie, maar dat is een uitzonderlijk talent.

Ik ben vooralsnog blij met hem. Wijfelend begin, maar je zag ook wel dat dat toch zenuwen waren. En dat is niet zo gek, want de stap is fors van middenmoot naar Eredivisie top. Lijkt nu te groeien naar een goede vorm. Duidelijk de terechte 1e keus. Mvogo gaat hier niet aankomen op eigen kracht.
 
De 3-1 van Cambuur, in de korte hoek, ziet er niet best uit.
Had Mvogo dat anders gedaan ?
Geen idee.
Maakt ook niet uit; Drommel is een aankoop en Mvogo is een huurspeler, dus dan zou de discussie snel klaar moeten zijn, tenzij de aankoop wel heel erg dramatisch staat te keepen natuurlijk, zoals Zoet in zijn laatste seizoenen bijvoorbeeld.
 
Vandaag was niet zijn beste optreden......
Maar: dat geldt voor elke PSV- speler, en voor Schmidt.
Maar: die 0-1 van Toornstra: had Mvogo die misschien kunnen hebben?
Ach: laat maar.
Collectief falen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan