Joël Drommel (GK)

Prima transfer, blij dat hij niet naar Ajax gaat. Ajax heeft al genoeg keepers voor de toekomst en op dit moment vind ik Drommel nog niet goed genoeg.
Hopelijk komt het er bij PSV goed uit en krijgen we weer een fatsoenlijke optie erbij voor Oranje.
Wie dan? Scherpen? Of staan er nog meer klaar vanuit de jeugd?
 
Unnerstall wilde zelf waarschijnlijk weg, en verder hebben we geen keepers meer. Mvogo werd beter geacht dan Unnerstall en dan is het ook logisch dat hij speelt.
Met Drommel heb je een doelman die nog kan groeien en de komende jaren vaste waarde kan zijn.

Tuurlijk wilde Unnerstall weg, als je ziet wie wel keepte en hij niet, logisch. Niemand wilt 2de viool spelen en Drommel ook niet. Op je 24ste op de bank belanden is de grootste doodzonde ever. Nu denkt die nog leuk ik ga de strijd aan met Mvogo, die hij nooit kan winnen en dus toch op de bank zal belanden. Volgend jaar klaagt hij dus ook. Enige die blij was op de bank was Cillisen als keeper, in de hele voetbalgeschiedenis denk ik
 
  • Leuk
Reactions: IPF
:FP:
4mlj, jonge keeper met potentie waar ook buitenlandse clubs achteraan zitten. Staat nog een jaar onder contract. Een speler met een aflopend contract en een flink hogere leeftijd erbij haalt om de prijs raar te vinden slaat als een tang op een varken. Of moet FcT ons matsen omdat Lars toevallig voor hun koos?
Het is lastig oordelen omdat we niet in de kaarten van JdJ kunnen kijken. Als we straks naast onze rechtsback of centrale verdediger target grijpen omdat we niet twee miljoen extra kunnen bieden omdat dat geld al besteed is aan Drommel, dan zou ik dat best balen vinden.
 
Heel simpel, faalt Mvogo dan faalt Schmidt, die moet ten koste van alles dus spelen en succes leveren omdat die gelinkt is aan de trainer/aankoop.
Unnerstall was voor mij meer dan goed dan had je de wannabe Onana + Drommel niet eens nodig gehad, geld is hard nodig op andere plekken dan de keeper issues waar geld aan word verspilt, alweer..
Onzin. Trainers halen vaker spelers, die vervolgens teleurstellen en op de bank raken.

Als Unnerstall weggaat (en dat doet ie), heeft PSV een keeper nodig. Ervanuitgaande dat Müller en Delanghe (nog) niet voldoen. Ik vind dit juist een goed moment, omdat Drommel met de aanwezigheid van Mvogo ook nog een klein beetje in de luwte kan blijven. Een nieuwe speler kost nu eenmaal geld. Tegenwoordig is 4 miljoen niks, toch?
 
Tuurlijk wilde Unnerstall weg, als je ziet wie wel keepte en hij niet, logisch. Niemand wilt 2de viool spelen en Drommel ook niet. Op je 24ste op de bank belanden is de grootste doodzonde ever. Nu denkt die nog leuk ik ga de strijd aan met Mvogo, die hij nooit kan winnen en dus toch op de bank zal belanden. Volgend jaar klaagt hij dus ook. Enige die blij was op de bank was Cillisen als keeper, in de hele voetbalgeschiedenis denk ik
Ik denk dat hij niet naar PSV zal komen om op de bank te belanden, dus ik verwacht dat Mvogo gewoon óf terugkeert naar RB Leipzig óf genoegen moet nemen met bekerwedstrijden. PSV zou denk ik ook niet zomaar 4mln neerleggen voor een keeper om hem vervolgens op de bank te laten zitten, maar met JdJ weten we het nooit. Dus vanuit beide partijen is het logisch dat hij eerste keeper zal worden als hij naar PSV gaat, zeker voor 4 mln.
 
Keeper met al veel eredivisie-ervaring. Iemand die er die meteen kan staan. Keeper met een snelle spelhervatting (past bij de visie van Schmidt, maar is ook veel fijner om naar te kijken) en een gozer die wat branie uitstraalt. Zou zomaar eens een echte goeie kunnen worden.
Heeft iemand nog ergens een analyse met goede en slechte punten van Drommel? Reflexen, op de lijn, hoge ballen, 1 tegen 1....dat soort zaken.
Ik heb er eentje gemaakt.

Als keeper vind ik een aantal punten bijzonder belangrijk:
- Lijnkeeper & reflexen
- Meevoetballen
- Voorzetten (zowel hoog als laag)
- Ruimte achter de verdediging bespelen
- Één-tegen-één
- Uitstraling
- Mentaliteit

Allereerst moet ik zeggen dat Drommel de afgelopen jaren een enorme groei op de lijn heeft doorgemaakt. Ik herinner me hem nog als slungelachtige jongen die tegen Ajax zijn debuut mocht maken. Wat opviel, was dat zijn (val)techniek echt heel slecht was en ook zijn balbehandeling voor een keeper in het betaald voetbal ondermaats was. Veel ballen liet hij los en kon ze niet goed naar de zijkant verwerken. Dat is sinds zijn terugkeer met Twente in de Eredivisie veel verbeterd. Vooral zijn reflex en lenigheid vind ik uitzonderlijk. In dit aspect vind ik alleen Onana en Unnerstall beter in de Eredivisie dan Drommel. Op dit vlak schat ik Drommel ongeveer even hoog in als Mvogo, al heb ik het idee dat Drommels reach wat groter is.

Zijn meevoetballende kwaliteiten zijn natuurlijk bekend. Hij heeft een enorm strakke en precieze trap, zowel van de grond als uit de handen, op dit vlak overklast hij zelfs Onana. Met snelle spelhervattingen kan hij echt voor gevaar zorgen, wat bijvoorbeeld in de uitwedstrijd tegen Ajax erg goed te zien was. Ik vind het bijna Ederson-esque. Een leerpunt voor hem vind ik wel om minder snel de lange bal te kiezen, hoe verleidelijk het ook is als je zo'n goede trap hebt.

- Voorzetten, zowel hoog als laag (bijvoorbeeld de 1-0 van Malen thuis) vind ik echt nog een minder punt van Drommel. Hij heeft wel het lef om te gaan, maar de timing zit niet altijd goed. Bij corners en vrije trappen van de zijkant heb ik niet het gevoel dat dit ooit een heel sterk punt van hem zal worden, maar dat aspect beheersen zeer weinig keepers, zelfs in te top.

- Ruimte achter de verdediging bespelen: een belangrijk aspect voor Schmidt, natuurlijk. Het is ook geen toeval dat Drommel dit zeer goed kan. Hij heeft het lef en inzicht, mede door zijn ervaring als veldspeler, om te kunnen anticiperen op passes achter de verdediging. Hij heeft ook een goede startsnelheid en de rust om de voetballende oplossing te zoeken.

- Een-tegen-een: ook hierin vind ik Drommel vrij sterk. Hij verkleint zijn doel goed en kan lang blijven staan. Hierin vind ik zijn kwaliteiten vergelijkbaar met Jeroen Zoet. Dit was overigens het enige aspect waarin ik Zoet écht PSV-waardig vond.

- Uitstraling: prima. Een lange gast met een goede bouw. Zeker als je het verschil ziet tussen nu en zijn debuutjaar, heeft Drommel ook fysiek stappen gezet.

- Mentaliteit: die oogt prima. Ik heb hem onlangs bij de talkshow van Voetbal International gezien, daarin gaf hij (voor mij enigszins verrassend) een goede indruk. Zeer ambitieus, heel erg bezig met voetbal (kijkt ook veel, wat ik sowieso een pluspunt vind) en kon goed benoemen wat zijn kwaliteiten en verbeterpunten waren. Koos ook bewust voor speeltijd, terwijl hij afgelopen zomer bij andere clubs meer had kunnen verdienen.

Conclusie: ik vind Drommel de meest talentvolle keeper van de Eredivisie. Zeker zijn profiel past echt binnen het voetbal wat Schmdt wil spelen. Ik vind hem absoluut een verbetering t.o.v. Mvogo, maar ik heb nog m'n twijfels of hij echt een keeper zal worden waar PSV een paar jaar mee verder kan, om hem daarna met winst te verkopen. Wat voor hem spreekt, is dat hij nog een enorme groeimarge heeft. Dat zie ik bij Mvogo (en ook bij Unnerstall, ondanks dat hij op de lijn natuurlijk uitmuntend is) vele malen minder. Voor 3,5-maximaal 4 miljoen zou ik het risico wel durven nemen, we gaan er immers zeker niet op achteruit.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat hij niet naar PSV zal komen om op de bank te belanden, dus ik verwacht dat Mvogo gewoon óf terugkeert naar RB Leipzig óf genoegen moet nemen met bekerwedstrijden. PSV zou denk ik ook niet zomaar 4mln neerleggen voor een keeper om hem vervolgens op de bank te laten zitten, maar met JdJ weten we het nooit. Dus vanuit beide partijen is het logisch dat hij eerste keeper zal worden als hij naar PSV gaat, zeker voor 4 mln.

Schmidt is zeer tevreden over Mvogo, dus die gaat er alles aan doen hem te behouden, en zijn zin krijgt die toch wel altijd bij PSV dus die blijft wel. Dan krijg je de botsing met Drommel gegarandeerd
 
Schmidt is zeer tevreden over Mvogo, dus die gaat er alles aan doen hem te behouden, en zijn zin krijgt die toch wel altijd bij PSV dus die blijft wel. Dan krijg je de botsing met Drommel gegarandeerd
Ik ga er vanuit dat deze transfer ook met overleg is gegaan met Schmidt. Zodat Drommel rekening kan houden met de situatie bij PSV.
 
Tuurlijk wilde Unnerstall weg, als je ziet wie wel keepte en hij niet, logisch. Niemand wilt 2de viool spelen en Drommel ook niet. Op je 24ste op de bank belanden is de grootste doodzonde ever. Nu denkt die nog leuk ik ga de strijd aan met Mvogo, die hij nooit kan winnen en dus toch op de bank zal belanden. Volgend jaar klaagt hij dus ook. Enige die blij was op de bank was Cillisen als keeper, in de hele voetbalgeschiedenis denk ik
Zal natuurlijk een welles nietes discussie blijven totdat we het zien, maar ik denk dat Drommel bovenaan in de pikorde komt. Met zekerheid kunnen we dat niet zeggen, net als dat we niet met zekerheid kunnen zeggen dat Mvogo volgend seizoen onder de lat zal staan
 
Ik ga er vanuit dat deze transfer ook met overleg is gegaan met Schmidt. Zodat Drommel rekening kan houden met de situatie bij PSV.
Dat lijkt me ook. Ik ben van mening dat een club als PSV alleen spelers moet huren die écht een toegevoegde waarde hebben en op dat moment onhaalbaar/onbetaalbaar zijn om te kopen. Mvogo overtuigt gewoon niet. Hoewel hij (op de eerste 2 wedstrijden na) geen enorm grote fouten maakt, vind ik het gewoon niet voldoende voor een keeper van PSV 1. Vooral voetballend valt hij me zelfs enorm tegen.

Ik denk vooral dat De Jong/Schmidt heeft ingezien dat er achter Mvogo geen aanwas vanuit Jong PSV aan zit te komen. Delanghe en (vooral) Müller gaan in mijn ogen nooit het niveau van PSV 1 halen. waar de club misschien bij het 2 jaar vastleggen van Mvogo nog op hoopte. Dan kan je als club beter meteen doorschakelen en een nu nog relatief goedkope Drommel ophalen.

Naast Drommel had ik overigens liever Van Crombrugge gezien, maar die zal wat duurder zijn. Het had me ook niet helemaal verrast als PSV bij bijvoorbeeld een Karius uit was gekomen.
 
Ik heb er eentje gemaakt.

Als keeper vind ik een aantal punten bijzonder belangrijk:
- Lijnkeeper & reflexen
- Meevoetballen
- Voorzetten (zowel hoog als laag)
- Ruimte achter de verdediging bespelen
- Één-tegen-één
- Uitstraling
- Mentaliteit

Allereerst moet ik zeggen dat Drommel de afgelopen jaren een enorme groei op de lijn heeft doorgemaakt. Ik herinner me hem nog als slungelachtige jongen die tegen Ajax zijn debuut mocht maken. Wat opviel, was dat zijn (val)techniek echt heel slecht was en ook zijn balbehandeling voor een keeper in het betaald voetbal ondermaats was. Veel ballen liet hij los en kon ze niet goed naar de zijkant verwerken. Dat is sinds zijn terugkeer met Twente in de Eredivisie veel verbeterd. Vooral zijn reflex en lenigheid vind ik uitzonderlijk. In dit aspect vind ik alleen Onana en Unnerstall beter in de Eredivisie dan Drommel. Op dit vlak schat ik Drommel ongeveer even hoog in als Mvogo, al heb ik het idee dat Drommels reach wat groter is.

Zijn meevoetballende kwaliteiten zijn natuurlijk bekend. Hij heeft een enorm strakke en precieze trap, zowel van de grond als uit de handen, op dit vlak overklast hij zelfs Onana. Met snelle spelhervattingen kan hij echt voor gevaar zorgen, wat bijvoorbeeld in de uitwedstrijd tegen Ajax erg goed te zien was. Ik vind het bijna Ederson-esque. Een leerpunt voor hem vind ik wel om minder snel de lange bal te kiezen, hoe verleidelijk het ook is als je zo'n goede trap hebt.

- Voorzetten, zowel hoog als laag (bijvoorbeeld de 1-0 van Malen thuis) vind ik echt nog een minder punt van Drommel. Hij heeft wel het lef om te gaan, maar de timing zit niet altijd goed. Bij corners en vrije trappen van de zijkant heb ik niet het gevoel dat dit ooit een heel sterk punt van hem zal worden, maar dat aspect beheersen zeer weinig keepers, zelfs in te top.

- Ruimte achter de verdediging bespelen: een belangrijk aspect voor Schmidt, natuurlijk. Het is ook geen toeval dat Drommel dit zeer goed kan. Hij heeft het lef en inzicht, mede door zijn ervaring als veldspeler, om te kunnen anticiperen op passes achter de verdediging. Hij heeft ook een goede startsnelheid en de rust om de voetballende oplossing te zoeken.

- Een-tegen-een: ook hierin vind ik Drommel vrij sterk. Hij verkleint zijn doel goed en kan lang blijven staan. Hierin vindt ik zijn kwaliteiten vergelijkbaar met Jeroen Zoet. Dit was overigens het enige aspect waarin ik Zoet écht PSV-waardig vond.

- Uitstraling: prima. Een lange gast met een goede bouw. Zeker als je het verschil ziet tussen nu en zijn debuutjaar, heeft Drommel ook fysiek stappen gezet.

- Mentaliteit: die oogt prima. Ik heb hem onlangs bij de talkshow van Voetbal International gezien, daarin gaf hij (voor mij enigszins verrassend) een goed indruk. Zeer ambitieus, heel erg bezig met voetbal (kijkt ook veel, wat ik sowieso een pluspunt vind) en kon goed benoemen wat zijn kwaliteiten en verbeterpunten waren. Koos ook bewust voor speeltijd, terwijl hij afgelopen zomer bij andere clubs meer had kunnen verdienen.

Conclusie: ik vind Drommel de meest talentvolle keeper van de Eredivisie. Zeker zijn profiel past echt binnen het voetbal wat Schmdt wil spelen. Ik vind hem absoluut een verbetering t.o.v. Mvogo, maar ik heb nog m'n twijfels of hij echt een keeper zal worden waar PSV een paar jaar mee verder kan, om hem daarna met winst te verkopen. Wat voor hem spreekt, is dat hij nog een enorme groeimarge heeft. Dat zie ik bij Mvogo (en ook bij Unnerstall, ondanks dat hij op de lijn natuurlijk uitmuntend is) vele malen minder. Voor 3,5-maximaal 4 miljoen zou ik het risico wel durven nemen, we gaan er immers zeker niet op achteruit.
Zo, goede post, enne welkom op t forum!
 
Ik heb er eentje gemaakt.

Als keeper vind ik een aantal punten bijzonder belangrijk:
- Lijnkeeper & reflexen
- Meevoetballen
- Voorzetten (zowel hoog als laag)
- Ruimte achter de verdediging bespelen
- Één-tegen-één
- Uitstraling
- Mentaliteit

Allereerst moet ik zeggen dat Drommel de afgelopen jaren een enorme groei op de lijn heeft doorgemaakt. Ik herinner me hem nog als slungelachtige jongen die tegen Ajax zijn debuut mocht maken. Wat opviel, was dat zijn (val)techniek echt heel slecht was en ook zijn balbehandeling voor een keeper in het betaald voetbal ondermaats was. Veel ballen liet hij los en kon ze niet goed naar de zijkant verwerken. Dat is sinds zijn terugkeer met Twente in de Eredivisie veel verbeterd. Vooral zijn reflex en lenigheid vind ik uitzonderlijk. In dit aspect vind ik alleen Onana en Unnerstall beter in de Eredivisie dan Drommel. Op dit vlak schat ik Drommel ongeveer even hoog in als Mvogo, al heb ik het idee dat Drommels reach wat groter is.

Zijn meevoetballende kwaliteiten zijn natuurlijk bekend. Hij heeft een enorm strakke en precieze trap, zowel van de grond als uit de handen, op dit vlak overklast hij zelfs Onana. Met snelle spelhervattingen kan hij echt voor gevaar zorgen, wat bijvoorbeeld in de uitwedstrijd tegen Ajax erg goed te zien was. Ik vind het bijna Ederson-esque. Een leerpunt voor hem vind ik wel om minder snel de lange bal te kiezen, hoe verleidelijk het ook is als je zo'n goede trap hebt.

- Voorzetten, zowel hoog als laag (bijvoorbeeld de 1-0 van Malen thuis) vind ik echt nog een minder punt van Drommel. Hij heeft wel het lef om te gaan, maar de timing zit niet altijd goed. Bij corners en vrije trappen van de zijkant heb ik niet het gevoel dat dit ooit een heel sterk punt van hem zal worden, maar dat aspect beheersen zeer weinig keepers, zelfs in te top.

- Ruimte achter de verdediging bespelen: een belangrijk aspect voor Schmidt, natuurlijk. Het is ook geen toeval dat Drommel dit zeer goed kan. Hij heeft het lef en inzicht, mede door zijn ervaring als veldspeler, om te kunnen anticiperen op passes achter de verdediging. Hij heeft ook een goede startsnelheid en de rust om de voetballende oplossing te zoeken.

- Een-tegen-een: ook hierin vind ik Drommel vrij sterk. Hij verkleint zijn doel goed en kan lang blijven staan. Hierin vind ik zijn kwaliteiten vergelijkbaar met Jeroen Zoet. Dit was overigens het enige aspect waarin ik Zoet écht PSV-waardig vond.

- Uitstraling: prima. Een lange gast met een goede bouw. Zeker als je het verschil ziet tussen nu en zijn debuutjaar, heeft Drommel ook fysiek stappen gezet.

- Mentaliteit: die oogt prima. Ik heb hem onlangs bij de talkshow van Voetbal International gezien, daarin gaf hij (voor mij enigszins verrassend) een goede indruk. Zeer ambitieus, heel erg bezig met voetbal (kijkt ook veel, wat ik sowieso een pluspunt vind) en kon goed benoemen wat zijn kwaliteiten en verbeterpunten waren. Koos ook bewust voor speeltijd, terwijl hij afgelopen zomer bij andere clubs meer had kunnen verdienen.

Conclusie: ik vind Drommel de meest talentvolle keeper van de Eredivisie. Zeker zijn profiel past echt binnen het voetbal wat Schmdt wil spelen. Ik vind hem absoluut een verbetering t.o.v. Mvogo, maar ik heb nog m'n twijfels of hij echt een keeper zal worden waar PSV een paar jaar mee verder kan, om hem daarna met winst te verkopen. Wat voor hem spreekt, is dat hij nog een enorme groeimarge heeft. Dat zie ik bij Mvogo (en ook bij Unnerstall, ondanks dat hij op de lijn natuurlijk uitmuntend is) vele malen minder. Voor 3,5-maximaal 4 miljoen zou ik het risico wel durven nemen, we gaan er immers zeker niet op achteruit.
Welkom hier! Mooie eerste post, zeg!
 
  • Leuk
Reactions: PDN
Zal natuurlijk een welles nietes discussie blijven totdat we het zien, maar ik denk dat Drommel bovenaan in de pikorde komt.

Ik zie het gesprek al gaan..
Schmidt : Beste Yvone ik ben trots op je, goed jaar gedraaid en goed ontwikkeld, echt top..
Schmidt : Oja voor ik het vergeet, volgend seizoen zit je op de bank..
Mvogo : ...
Schmidt : Drommel is een gok, wel een dure gok maar omdat hij zo duur is moet hij dus wel keepen snap je, ook al heeft die geen bal gezien in Eindhoven..
Mvogo : ......
Drommel : hihi...
 
Ik zie het gesprek al gaan..
Schmidt : Beste Yvone ik ben trots op je, goed jaar gedraaid en goed ontwikkeld, echt top..
Schmidt : Oja voor ik het vergeet, volgend seizoen zit je op de bank..
Mvogo : ...
Schmidt : Drommel is een gok, wel een dure gok maar omdat hij zo duur is moet hij dus wel keepen snap je, ook al heeft die geen bal gezien in Eindhoven..
Mvogo : ......
Drommel : hihi...
Denk eerder dat het was. "We zijn een topclub. Lars moest/ging vertrekken. Je moet hierdoor de concurrentie aangaan met een nieuwe keeper. De beste keeper zal dan keepen."

Tuurlijk word Drommel als eerste keeper gehaald. Maar pakt Mvogo alle ballen in de voorbereiding dan keept gewoon Mvogo.

En dat is alleen bij het scenario dat Mvogo bij PSV blijft. Las ook ergens dat RB Leipzig hem wellicht terug wilde. Mocht daar meer spelen dan is natuurlijk al helemaal te verklaren.
 
Ik zie het gesprek al gaan..
Schmidt : Beste Yvone ik ben trots op je, goed jaar gedraaid en goed ontwikkeld, echt top..
Schmidt : Oja voor ik het vergeet, volgend seizoen zit je op de bank..
Mvogo : ...
Schmidt : Drommel is een gok, wel een dure gok maar omdat hij zo duur is moet hij dus wel keepen snap je, ook al heeft die geen bal gezien in Eindhoven..
Mvogo : ......
Drommel : hihi...
Zit er niet ergens een kat in een boom die je kunt redden? ;)
 
Denk eerder dat het was. "We zijn een topclub. Lars moest/ging vertrekken. Je moet hierdoor de concurrentie aangaan met een nieuwe keeper. De beste keeper zal dan keepen."

Tuurlijk word Drommel als eerste keeper gehaald. Maar pakt Mvogo alle ballen in de voorbereiding dan keept gewoon Mvogo.

En dat is alleen bij het scenario dat Mvogo bij PSV blijft. Las ook ergens dat RB Leipzig hem wellicht terug wilde. Mocht daar meer spelen dan is natuurlijk al helemaal te verklaren.
1,75 miljoen huur penning per jaar is teveel geld voor een matige Keeper. Terug naar Leipzig zsm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan