Joël Piroe (A)

Een aankoop van 10,5 miljoen maar verhuren vind ik niet kunnen voor PSV.
Voor Piroe zou ik zeggen verlengen, verhuren en daarna beoordelen. Duidelijkheid geven. We zien het in je, of bewijs je maar bij jong en je mag een andere club zoeken.
Daarmee maak je wel duidelijk een keuze. En dat is wat nu ontbreekt.

Men gaat een langdurig contract aan met de Jong. Niet dat ik dat perse een slechte zaak vindt, maar het geeft geen duidelijk welke kant je op wilt. Luuks contract liep tot 2020. Prima.

Dit is dus het jaar om Piroe (met jouw opmerking) te verhuren en niet direct te verlengen met de Jong. Maar daarbij geef je Piroe een boodschap mee. Dat hij zich kan bewijzen en verleng je zijn contract. En nee, dat is geen misleiding maar duidelijkheid EN een alternatief. Die jongen krijgt de kans zich te bewijzen op het hoogste niveau. Daar gaat het die jongens op die leeftijd om en daar is niets mis mee.

Doe iets met de eigen jeugd of schets duidelijkheid. Het plafond van die jongens ligt niet in de eerste divisie.
 
Ik hoor dat een verhuur van Piroe aan Juventus een goed idee zou zijn. Vanuit PSV's perspectief snap ik dat, maar wat heeft Juventus hieraan? Ik neem toch aan dat zij een speler willen voor de toekomst? Maar goed, hoop dat Piroe eigenlijk (in Nederland) blijft. Ik vind het altijd een naar gevoel om jeugdspelers buiten onze club te zien ontwikkelen, alsof het niet onze spelers zijn. Maar dat is denk ik een kwaaltje waar alleen ik zelf mee te maken zal hebben.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik hoor dat een verhuur van Piroe aan Juventus een goed idee zou zijn. Vanuit PSV's perspectief snap ik dat, maar wat heeft Juventus hieraan? Ik neem toch aan dat zij een speler willen voor de toekomst? Maar goed, hoop dat Piroe eigenlijk (in Nederland) blijft. Ik vind het altijd een naar gevoel om jeugdspelers buiten onze club te zien ontwikkelen, alsof het niet onze spelers zijn. Maar dat is denk ik een kwaaltje waar alleen ik zelf mee te maken zal hebben.
Dat lijkt me ook geen goed idee, maar ik denk dat het een grapje was van Der Jaufe. Piroe is net 19 geworden. Hij moet nu aan het eerste gaan ruiken, als hij daar het talent voor heeft. Verhuur is ook een optie, maar welke eredivisieclub geeft zo'n speler een basisplaats? PSV heeft daarnaast vaak het idee dat trainen bij PSV ook een meerwaarde is t.o.v. verhuur. Ik bedenk me trouwens ook dat Piroe nog niet veel in JPSV speelde afgelopen jaar, toch? Dan is een basisplaats bij JPSV en trainen bij PSV1 al een goede stap. Of niet?
 
Dat lijkt me ook geen goed idee, maar ik denk dat het een grapje was van Der Jaufe. Piroe is net 19 geworden. Hij moet nu aan het eerste gaan ruiken, als hij daar het talent voor heeft. Verhuur is ook een optie, maar welke eredivisieclub geeft zo'n speler een basisplaats? PSV heeft daarnaast vaak het idee dat trainen bij PSV ook een meerwaarde is t.o.v. verhuur. Ik bedenk me trouwens ook dat Piroe nog niet veel in JPSV speelde afgelopen jaar, toch? Dan is een basisplaats bij JPSV en trainen bij PSV1 al een goede stap. Of niet?
Jazeker, en daar richt hij zich ook op. Vorig jaar speelde Lammers vooral in de spits daar, geloof ik. Piroe is nu vaste spits in JPSV
 
Waarom biedt PSV hem nu al geen verbeterd contract aan? Dit soort jonge talenten zijn gevoelig voor het grote geld en zeker als zij een zaakwaarnemer hebben die meer geïnteresseerd is in het geld dan in hun sportieve voetbalcarrière . Bied hem nu een verbeterd contract aan en leg hem 2-3 jaar langer vast bij PSV, anders is hij zo vertrokken. En dat geldt niet alleen voor Piroe, maar voor veel meer talenten die nu boven komen drijven. Door ze nu langer vast te leggen behoud je hen voor de club of je krijgt veel meer geld voor hen bij een transfer....!
 
Waarom biedt PSV hem nu al geen verbeterd contract aan? Dit soort jonge talenten zijn gevoelig voor het grote geld en zeker als zij een zaakwaarnemer hebben die meer geïnteresseerd is in het geld dan in hun sportieve voetbalcarrière . Bied hem nu een verbeterd contract aan en leg hem 2-3 jaar langer vast bij PSV, anders is hij zo vertrokken. En dat geldt niet alleen voor Piroe, maar voor veel meer talenten die nu boven komen drijven. Door ze nu langer vast te leggen behoud je hen voor de club of je krijgt veel meer geld voor hen bij een transfer....!
Misschien ligt er allang een beter contract, maar twijfelt hij over Juve.
 
Zou een verhuur aan Ado geen goed idee zijn? Wel eerst contract verlengen of anders snel verkopen.
 
Zou een verhuur aan Ado geen goed idee zijn? Wel eerst contract verlengen of anders snel verkopen.
Die zoeken in ieder geval een spits. Maar volgens mij is het plan van PSV dat Piroe mee traint met PSV1 en de vaste spits van JPSV is?
 
Ze kunnen niet allemaal doorbreken natuurlijk. Hij moet het toch zelf afdwingen.
Malen is maar een half jaar ouder. Romero ook. Zwaar dus.
Lammers hebben we ook nog, al is het natuurlijk de vraag of hij het Heerenveen niveau gaat ontstijgen.

Verhuren of zelfs verkopen lijkt me beter.
 
Waarom zou Piroe nu al vertrekken? Wordt basisspeler bij Jong PSV en is echt nog niet klaar voor de Eredivisie, voor ADO bijvoorbeeld komt hij echt nog tekort, die gaan zich er nooit aan branden. Laat het eerst maar eens zien in de KKD.
 
Ze kunnen niet allemaal doorbreken natuurlijk. Hij moet het toch zelf afdwingen.
Malen is maar een half jaar ouder. Romero ook. Zwaar dus.
Lammers hebben we ook nog, al is het natuurlijk de vraag of hij het Heerenveen niveau gaat ontstijgen.

Verhuren of zelfs verkopen lijkt me beter.
Romero? Ik kan meer over Piroe vertellen dan over Romero....
 
Piroe nu dus officieel in de belangstelling van Juve aldus voetbalzone.. Het blijft de trouw van de voetbal wereld, maar toch.. Die jongen lijkt ook maar niet te verlengen, netzoals anderen overigens.
 
Piroe nu dus officieel in de belangstelling van Juve aldus voetbalzone.. Het blijft de trouw van de voetbal wereld, maar toch.. Die jongen lijkt ook maar niet te verlengen, netzoals anderen overigens.

Romero kan er natuurlijk niks aan doen, maar door zijn blessureleed reikt de kapitaalvernietiging verder dan dat van zijn eigen persoontje. Mede door hem is het perspectief voor Piroe en Lammers kleiner.
 
Toch juist groter als Romero voortdurend geblesseerd is?
Tja, maar zijn komst zorgde weer voor een kleinere kans. Ik zie het enorme talent van Piroe nog niet uit zijn cijfers. Lammers en Gudmundsson scoorden veel meer in de JL dan hij.
 
Romero kan er natuurlijk niks aan doen, maar door zijn blessureleed reikt de kapitaalvernietiging verder dan dat van zijn eigen persoontje. Mede door hem is het perspectief voor Piroe en Lammers kleiner.
Ik weet niet of Romero niets aan kon doen of niet. Wel weet ik dat hij met veel overgewicht hier al binnen kwam. Dat getuigt voor mij iig niet van een professionele instelling. En ik zou wel iemand van de oude (of nieuwe...) stempel zijn en dat heb ik al vaker gezegd hier, maar als je als topsporter op je 18e al een kind krijgt samen met een meisje van dezelfde leeftijd, dan wordt het plaatje voor mij steeds completer. Je focus is iig niet echt gericht op 200% met voetbal bezig zijn. Je bent zelf al een kind en hebt begeleiding nodig maar moet je s nachts en overdag bezig zijn met het grootbrengen van een baby. Locadia gaf een keer in een interview aan dat hij op zijn 20e, het erg moeilijk had met het combineren van die twee zaken met elkaar. En dat hij toevallig of niet, steeds meer blessures kreeg in die periode.
 
Terug
Bovenaan Onderaan