Joël Drommel (GK)

Klopt, maar lees de zin nog eens goed.
Dat doe ik. Jij vindt het spel onder Schmidt waardeloos en daarmee de aankoop van Mvogo en Drommel zinloos. Volgens hebben we in de wedstrijden die Unnerstall keepte, kunnen zien dat het met zijn spelhervattingen nog slechter werd.
 
Dat doe ik. Jij vindt het spel onder Schmidt waardeloos en daarmee de aankoop van Mvogo en Drommel zinloos. Volgens hebben we in de wedstrijden die Unnerstall keepte, kunnen zien dat het met zijn spelhervattingen nog slechter werd.
Dat maakte m.i. niet zoveel uit; keepend werd het wel beter i.i.g. Het spel van Schmidt leent zich m.i. niet voor snelle spelhervattingen, aangezien het veel te lang duurt voordat PSV aan de andere kant is. Die goal uit 21 of wat passes tegen VVV is een goed voorbeeld. Een hoop gebrei. Druk naar voren, tegenstander staat met 10 man achter de bal en de kont in de eigen zestien. Dan is het leuk dat je een snelle spelhervatting hebt, maar uiteindelijk loop je gewoon tegen diezelfde muur aan. Snelle spelhervattingen zijn bruikbaar als je Dortmund-achtig voetbal speelt. Dat doen wij (helaas) niet.
 
Dat spelhervattingen en mee voetballen praat over keepers is net zo nutteloos als de mannetje die bij een vrije trap op de grond gaat liggen. De 5 ballen dat een keeper terug krijgt per match waar die snel moet beslissen valt te trainen, alle overige ballen waar die alle tijd heeft om iemand met het zelfde shirt te vinden hoort al in zijn pakket te zitten.
 
Snelle spelhervattingen zijn bruikbaar als je Dortmund-achtig voetbal speelt. Dat doen wij (helaas) niet.

Ik mag toch hopen dat je doelt op de periode onder Klopp, want de afgelopen jaren is het op wat Champions League potjes na verschrikkelijk. Leuk aanvallend voetbal, maar verdedigen zit er niet bij. Dus eigenlijk spelen we al Dortmund voetbal.
 
Dat maakte m.i. niet zoveel uit; keepend werd het wel beter i.i.g. Het spel van Schmidt leent zich m.i. niet voor snelle spelhervattingen, aangezien het veel te lang duurt voordat PSV aan de andere kant is.
Goede spelhervatting zullen juist helpen. Anders duurt het alleen maar langer.
Die goal uit 21 of wat passes tegen VVV is een goed voorbeeld.
Dit vind ik echt onzin en een statistiek totaal misplaats gebruiken.
Een hoop gebrei.
Je bedoeld een vrije man spelen en de bal rond laten gaan todat je het gaatje hebt gevonden en een goal maakt?
Druk naar voren, tegenstander staat met 10 man achter de bal en de kont in de eigen zestien. Dan is het leuk dat je een snelle spelhervatting hebt, maar uiteindelijk loop je gewoon tegen diezelfde muur aan.
Soms wel, soms ook niet. Als die 10 man net uit positie staan (omdat ze een aanval hebben gedaan, anders hoeft de keeper ook niets te doen) dan kan een spelhervatting gevaarlijk zijn.
Snelle spelhervattingen zijn bruikbaar als je Dortmund-achtig voetbal speelt. Dat doen wij (helaas) niet.
Dus we hebben geen doelman nodig met een spelhervatting omdat we teveel passes geven. Alleen een dordmund kan gebruik maken van een doelman met snelle spelhervatting. Ow net de de club die de meeste passes per game heeft van de bundesliga...



Laat ik zeker niet ontkennen dat PSV vaak teveel gebrei laat zien en de bal rond laat gaan in een langzaam tempo. Maar laten we niet juist een goed voorbeeld erbij pakken en daarmee proberen gelijk te halen waarom een keeper geen snelle spelhervatting hoeft te hebben.
 
Ik mag toch hopen dat je doelt op de periode onder Klopp, want de afgelopen jaren is het op wat Champions League potjes na verschrikkelijk. Leuk aanvallend voetbal, maar verdedigen zit er niet bij. Dus eigenlijk spelen we al Dortmund voetbal.
Die stijl bedoelde ik in ieder geval. De statistieken van Kira in de post eronder zijn dus ook null and void te verklaren. Jammer Kira, volgende keer beter ;)
 
Die stijl bedoelde ik in ieder geval. De statistieken van Kira in de post eronder zijn dus ook null and void te verklaren. Jammer Kira, volgende keer beter ;)
Beetje raar dat je naar een team refereert naar een team van minimaal 5 jaar geleden zonder dit te vermelden ;P
Maar goed het punt blijft precies hetzelfde. Teams met het meeste balbezit hebben vaak ook veel passes (wat logisch is als je tegen kleine clubs speelt). Een aanval die 21 passes heeft en zorgt voor een goal is niet gebrei. Een gaatje zoeken is gewoon nodig. Net zoals dat een snelle spelhervatting altijd een wapen kan zijn.

Maar goed. Liverpool onder Klopp kampioen:
 
Beetje raar dat je naar een team refereert naar een team van minimaal 5 jaar geleden zonder dit te vermelden ;P
Maar goed het punt blijft precies hetzelfde. Teams met het meeste balbezit hebben vaak ook veel passes (wat logisch is als je tegen kleine clubs speelt). Een aanval die 21 passes heeft en zorgt voor een goal is niet gebrei. Een gaatje zoeken is gewoon nodig. Net zoals dat een snelle spelhervatting altijd een wapen kan zijn.

Maar goed. Liverpool onder Klopp kampioen:
Goed, tenzij wij er een andere opvatting aan over houden (wat natuurlijk altijd kan), is het spel van Schmidt toch niet bepaald snel en flitsend te noemen, vind je wel?
 
Goed, tenzij wij er een andere opvatting aan over houden (wat natuurlijk altijd kan), is het spel van Schmidt toch niet bepaald snel en flitsend te noemen, vind je wel?
Daar geef ik je (helaas, maar dat vind je zelf ook helaas) gelijk in. Tot nu toe heb ik slechts fragmenten van goed spel en flitsend voetbal gezien en dat zeker beter om volgend jaar om het kampioenschap te kunnen strijden.
 
Daar geef ik je (helaas, maar dat vind je zelf ook helaas) gelijk in. Tot nu toe heb ik slechts fragmenten van goed spel en flitsend voetbal gezien en dat zeker beter om volgend jaar om het kampioenschap te kunnen strijden.

Met Schmidt ben je in december al klaar als die blijft, we hadden dit seizoen geluk dat de toppers half jaar later kwamen waardoor het leek dat hij er iets van kon, hoe dat afliep in januari weten we ondertussen... Zo zal het blijven met one trick Duitser ook, armoede en wil om iets wat niet kan of niet vol te houden is maar het door iedereens strot geduwd word.
 
Daar geef ik je (helaas, maar dat vind je zelf ook helaas) gelijk in. Tot nu toe heb ik slechts fragmenten van goed spel en flitsend voetbal gezien en dat zeker beter om volgend jaar om het kampioenschap te kunnen strijden.

Kampioen word je komende jaren alleen bij gratie van Ajax die het zelf verpest. Die spelen ook volgend seizoen Cash League, dus die gaan de portemonnee wel weer trekken. Komend seizoen kun je vergeten. Sta je straks wellicht euro's bij elkaar te schrapen in de conference league, terwijl Ajax bij aanvang al meer verdient dan PSV überhaupt in eigen kas heeft. PSV straalt in niks momenteel ook uit dat ze zich als kampioenskandidaat zien voor een volgend seizoen.

Als PSV weer constant zou spelen maak je nog wel een kleine kans. 2e worden en CL halen is echter de enige manier om je kansen op een kampioenschap naar een realistisch niveau te stuwen. Dan is er weer wat geld, kunnen de gaten in de selectie gedicht worden op de zwakke plekken (mits de scouting goed is, en dat weet je bij PSV ook zelden) en heb je een team dat veel punten kan halen, waardoor het weer meer aankomt op de toppers, waar PSV dan hopelijk ook weer in gaat presteren. Leuk dat je nu (nog) 2e staat, maar ik kan PSV als topclub niet serieus nemen als je MEER DAN 2 JAAR LANG geen wedstrijd tegen Ajax/Feyenoord/AZ hebt gewonnen en het hoogtepunt 1 Europa League overwintering is waar de eerste de beste tegenstander alweer het eindstation was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan