Goodfella

Assistent Coach
Jeugdinternational Jetro Willems naar PSV

PSV heeft jeugdinternational Jetro Willems (17) voor drie seizoenen vastgelegd. Woensdag tekende de van Sparta Rotterdam afkomstige linksback zijn contract. Willems heeft op zijn jonge leeftijd al een half seizoen met Sparta in de Jupiler League achter de rug. Uit handen van Brands kreeg hij een PSV-shirt overhandigd met daarop rugnummer 43.



Verdediger Willems, van 30 maart 1994, tekende in Eindhoven een driejarig contract in bijzijn van zijn ouders. Daarna gaf hij zijn eerste interview als speler van PSV aan PSV TV. Willems, jeugdinternational van Oranje onder 17 jaar, maakte bij Sparta al zijn debuut op 16-jarige leeftijd. Vorig jaar kwam hij tot dertien wedstrijden in het eerste elftal. Willems werd deze zomer met Oranje onder 17 Europees Kampioen.



Jetro Willems: ''Blij om bij PSV te zijn''

PSV-aanwinst Jetro Willems (17) zegt heel erg blij te zijn met zijn nieuwe club PSV. “Ik hoop mij dan ook te kunnen gaan bewijzen op het hoogste niveau hier in het Philips Stadion”, aldus de verdediger nadat hij zijn driejarige overeenkomst ondertekend had. “Dit is een grotere club dan Sparta, een volgende stap in mijn loopbaan”, zei hij in een eerste reactie.



Over zijn ambitieuze verwachtingen is de geboren Rotterdammer duidelijk, in zijn eerste interview voor de camera van PSV TV: “Ik hoop natuurlijk meteen bij de selectie aan te kunnen sluiten om vervolgens een vaste waarde te worden voor PSV. Uiteindelijk zou het natuurlijk geweldig zijn om met PSV een paar stappen te kunnen zetten richting vele titels.”



Jetro Willems, die woensdagmiddag in bijzijn van zijn vader en moeder het contract tekende, komt bij zijn nieuwe club in ieder geval één bekend gezicht tegen. Samen met Memphis Depay won de 17-jarige linksback afgelopen jaar het EK voor spelers onder zeventien jaar. “Ik ken Memphis al van onze gezamenlijke tijd bij Sparta en we slapen bij elkaar op de kamer bij Oranje. Ik kan goed met hem opschieten en kijk dus ook uit naar onze samenwerking bij PSV”, aldus Willems, die voor drie seizoenen getekend heeft.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Ontzettend goed van PSV om deze jongen binnen te halen. Hopelijk zien we hem snel bij het 1e, ik ben benieuwd!
 
Weet iemand wat voor speler hij is, behalve dat hij een linksback is?
 
Speelt hij toevallig ook weleens rechtsback? (Je moet wat verzinnen om Manolev uit de basis te krijgen)
 
Ik vind het vreemd dat hij direct naar PSV gaat. Verhuren aan Sparta, top van de Jupiler League waar je onder druk speelt, had mij beter geleken. Maar goed, hij kan nu kijken hoe hij zich verhoudt tot de PSV selectie. Verhuur in de winterstop kan ook altijd nog.
 
Ik vind het vreemd dat hij direct naar PSV gaat. Verhuren aan Sparta, top van de Jupiler League waar je onder druk speelt, had mij beter geleken. Maar goed, hij kan nu kijken hoe hij zich verhoudt tot de PSV selectie. Verhuur in de winterstop kan ook altijd nog.

Ik denk dat Rutten hem op trainingen wil zien de komende tijd om te kijken of het een waardige vervanger van Pieters kan worden. Als hij bijna toch geen speeltijd krijgt hoop ik dat ze hem in de winterstop voor een half jaar verhuren.
 
Ik vind het vreemd dat hij direct naar PSV gaat. Verhuren aan Sparta, top van de Jupiler League waar je onder druk speelt, had mij beter geleken. Maar goed, hij kan nu kijken hoe hij zich verhoudt tot de PSV selectie. Verhuur in de winterstop kan ook altijd nog.

Men zal vast goede redenen hebben om hem nu al te halen. Een dubbele bezetting voor de backposities vind ik zelf wel nodig, en dat hebben we nu gelukkig.
 
Leuk he, hij zegt dat ie natuurlijk in psv 1 wil spelen en de derde ster wil halen. Lijkt me een goede gedachte.
 
Men zal vast goede redenen hebben om hem nu al te halen. Een dubbele bezetting voor de backposities vind ik zelf wel nodig, en dat hebben we nu gelukkig.

Op VI radio hoorde ik dat PSV niet onwelwillend stond tegenover een verhuur, maar dat het Willems' eigen keuze was om voor z'n kans bij PSV te gaan.
 
Nou, op zijn Afellays meetrainen met een beter team (PSV > Sparta) kan hem natuurlijk ook heel erg vooruit doen gaan. Ik heb geen idee wat zijn niveau is. Wellicht kan hij anders in de winterstop altijd nog verhuurd worden.
 
Hij schijnt tegen Zwolle heel erg slecht gespeeld te hebben, werd aan alle kanten voorbijgelopen door Narsingh (ja, familie van).
 
Ik heb 'm zien spelen tijdens dat WK in Mexico. Daar was hij duidelijk de zwakste speler aan Nederlandse zijde, hij blonk uit in domme keuzes en slechte passes. Die zien we voorlopig echt niet in het eerste.
 
Hij schijnt tegen Zwolle heel erg slecht gespeeld te hebben, werd aan alle kanten voorbijgelopen door Narsingh (ja, familie van).

Volgens mij stel je het iets erger dan het in werkelijkheid was. Het zegt niet alles natuurlijk, maar in de VI heeft Willems een 5, Narsingh een 6;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan