Zo eens. In de normale economie is het overigens niet heel anders. Een 12 jarig mannetje dat inmiddels 1 miljoen verdient bij Google, de top 0,5 procent grootverdieners van Amerika die meer verdienen dan de "bottom 60% (of iets in die richting), aandeelhouders voor wie winstmaximalisatie nog steeds het enige doel is. Ik ben er knap ziek van inmiddels. Maar het mag, want geld.

Ik zie wel een verschil met de normale economie: daar waar je het hierboven over de excessen hebt (die 12 jarige) is het in de voetbalwereld bijna geen uitzondering meer dat een 14 jarige bij vele clubs en met name in Engeland, 1 miljoen of meer verdient, althans dat wordt overgemaakt naar de rekening van pa/ma. En nog een verschil is dat in de normale economie en werkwereld alleen de exceptionele mensen of een bepaalde groep aan de top, gigantisch veel verdienen. In het voetbal verdienen tegenwoordig de meest modale voetballers 2 of 3 miljoen per jaar, zijn ze veel te duur om te kopen (bijv. door PSV of vergelijkbare clubs) en heben zelfs zij de status van een superstar. Vroeger was dat weggelegd voor een Gullit, Koeman of van Basten. Nu geldt dat zelfs voor een Wijnaldum of Henderson, wie??
 
Stoppen met de V-Bullshitin. :stop:
:unsure:En we krijgen er iets veel mooiers voor terug. :re: ;)

Het nieuwe forum staat al klaar voor de migratie. Komende week ga ik de boel inrichten (logo, addons etc) en dan staat de migratie voor het nieuwe jaar gepland. Of we alle topics kunnen migreren is nog niet helemaal zeker, maar dat is wel het uitgangspunt. (Y) En vervolgens kan dan deze troep voorgoed offline. :D
 
Natuurlijk mogen wij ergens iets van vinden en natuurlijk mogen wij klagen. Als je '88 bewust hebt meegemaakt heb je de boel ook kapot zien gaan en daar mag je best iets van vinden. Dat de mentaliteit van spelers óók verdwenen is, moeten we niet willen accepteren. De bal moet nog steeds in het netje en dat moet je als speler gewoon heel graag willen, want anders heb je het verkeerde beroep gekozen. Op de amateurvelden wordt nog immer ouderwets strijd geleverd en daar heeft de commercie, afgezien van wat extra reclameborden van de plaatselijke Turkse GSM-reparateur, de sport nog niet overgenomen.
Het loont om golddigger te zijn, dus iedereen die zo'n speler vaag kent, besteedt zijn dagen aan complimentjes geven, in de hoop wat mee te kunnen genieten van de rijkdom.
Ermee stoppen lijkt me inderdaad prima, wanneer de bonden blijven weigeren andere regelgeving door te voeren. Regelgeving ten faveure van de sport en niet van de centen.

Dit forum gaat over niet al te lange tijd offline... Beloofd. (Y)

Maar is het niet een beetje als klagen over dat je ooit zo bloedmooie vriendin inmiddels oud en dik is geworden? Het is verdwenen, en het komt nooit meer terug. Het voelt zo nutteloos. Natuurlijk moet die bal nog steeds in het netje, en natuurlijk moet je daartoe tot op het bot gedreven zijn. Maar we weten allemaal uit sociologisch en psychologisch onderzoek hoe beïnvloedbaar mensen zijn door hun omgeving, en zeker jongeren. En één van de aller- allerslechtste invloeden - blijkt ook uit onderzoek - is geld.
Ik weet het niet... Ik bemerk bij mezelf als het gaat om voetbal steeds meer een houding ergens tussen berusting en cynisme in - met soms nog wat hoogtepuntjes, want natuurlijk ben ik gewoon blij als PSV wint. Daarom denk ik ben ik ook zo gematigd positief over Cocu. Nee, het is geen wondertrainer. Maar de rust bewaren in het krankzinnigengesticht van het betaalde voetbal vind ik al een hele goede eigenschap. En hij haalt er nog resultaat mee ook.

Het forum offline is prima - maar beetje slap ouwehoeren is natuurlijk wel heel gezellig. Dat moeten we dan weer wel oplossen. Dat doe ik hier al sinds 2004... potverdikkeme...
 
Laatst bewerkt:
Het nieuwe forum staat al klaar voor de migratie. Komende week ga ik de boel inrichten (logo, addons etc) en dan staat de migratie voor het nieuwe jaar gepland. Of we alle topics kunnen migreren is nog niet helemaal zeker, maar dat is wel het uitgangspunt. (Y) En vervolgens kan dan deze troep voorgoed offline. :D

ah, dat bedoelde je dus... :) Goed werk, man. Respect.
 
Maar is het niet een beetje als klagen over dat je ooit zo bloedmooie vriendin inmiddels oud en dik is geworden? Het is verdwenen, en het komt nooit meer terug. Het voelt zo nutteloos. Natuurlijk moet die bal nog steeds in het netje, en natuurlijk moet je daartoe tot op het bot gedreven zijn. Maar we weten allemaal uit sociologisch en psychologisch onderzoek hoe beïnvloedbaar mensen zijn door hun omgeving, en zeker jongeren. En één van de aller- allerslechtste invloeden - blijkt ook uit onderzoek - is geld.
Ik weet het niet... Ik bemerk bij mezelf als het gaat om voetbal steeds meer een houding ergens tussen berusting en cynisme in - met soms nog wat hoogtepuntjes, want natuurlijk ben ik gewoon blij als PSV wint. Daarom denk ik ben ik ook zo gematigd positief over Cocu. Nee, het is geen wondertrainer. Maar de rust bewaren in het krankzinnigengesticht van het betaalde voetbal vind ik al een hele goede eigenschap. En hij haalt er nog resultaat mee ook.

Als je mooie vriendin ouder en dikker wordt, verandert je voorkeur mee. Zo werkt het bij mij in elk geval wel. Wat ik vroeger een mooi meisje vond, vind ik nu een veel te mager onvolwassen prulletje. En wat ik vroeger te oud vond, vind ik nu prima gezelschap. ;)

Ik denk dat we het ook wel eens zijn in grote lijnen hoor. Bij mezelf bemerk ik vooral cynisme. Waarschijnlijk omdat ik te lang naief ben geweest, met de 'het komt wel weer goed'-instelling die veel fans kennen.
Te lang te goedgelovig, waardoor nu uiteindelijk te cynisch.

Het hoeft van mij echt niet allemaal CL-niveau te zijn. Maar ik wil ze het gras op zien vreten. Strijden. Vechten! Elke bal willen hebben en pas stoppen als er voor het laatst gefloten is. Minder zeiken tegen en over de scheids. Niet lullen, maar poetsen!
 
Als je mooie vriendin ouder en dikker wordt, verandert je voorkeur mee. Zo werkt het bij mij in elk geval wel. Wat ik vroeger een mooi meisje vond, vind ik nu een veel te mager onvolwassen prulletje. En wat ik vroeger te oud vond, vind ik nu prima gezelschap. ;)

Ik denk dat we het ook wel eens zijn in grote lijnen hoor. Bij mezelf bemerk ik vooral cynisme. Waarschijnlijk omdat ik te lang naief ben geweest, met de 'het komt wel weer goed'-instelling die veel fans kennen.
Te lang te goedgelovig, waardoor nu uiteindelijk te cynisch.

Het hoeft van mij echt niet allemaal CL-niveau te zijn. Maar ik wil ze het gras op zien vreten. Strijden. Vechten! Elke bal willen hebben en pas stoppen als er voor het laatst gefloten is. Minder zeiken tegen en over de scheids. Niet lullen, maar poetsen!

Dat wil ik natuurlijk ook het liefste zien. Probleem is natuurlijk dat vroeger de over het paard getilde jochies (die je uiteraard ook had) tijdens de training werden neer geschoffeld door doorgewinterde en genadeloze profs als Stevens, Lerby of Wouters. Dan leer je je kapsones wel af. Maar die profs blijven nu tot hun 34ste in het buitenland, desnoods houden ze het handje vast van één of andere sheik in één of andere woestijn.

 
Als je mooie vriendin ouder en dikker wordt, verandert je voorkeur mee. Zo werkt het bij mij in elk geval wel. Wat ik vroeger een mooi meisje vond, vind ik nu een veel te mager onvolwassen prulletje. En wat ik vroeger te oud vond, vind ik nu prima gezelschap. ;)

Ik denk dat we het ook wel eens zijn in grote lijnen hoor. Bij mezelf bemerk ik vooral cynisme. Waarschijnlijk omdat ik te lang naief ben geweest, met de 'het komt wel weer goed'-instelling die veel fans kennen.
Te lang te goedgelovig, waardoor nu uiteindelijk te cynisch.

Het hoeft van mij echt niet allemaal CL-niveau te zijn. Maar ik wil ze het gras op zien vreten. Strijden. Vechten! Elke bal willen hebben en pas stoppen als er voor het laatst gefloten is. Minder zeiken tegen en over de scheids. Niet lullen, maar poetsen!

Moet je dan niet een transfer naar Rotterdam maken? Was het in '88 echt zo dat 90 minuten lang het gras opgevroten werd? Of romantiseer je het verleden dan?

 
Moet je dan niet een transfer naar Rotterdam maken? Was het in '88 echt zo dat 90 minuten lang het gras opgevroten werd? Of romantiseer je het verleden dan?
90 minuten? Elke wedstrijd? Nee, natuurlijk niet.
Maar, meer dan één helft in het gros der wedstrijden, zeker wel.

Spelers als Gerets, Van Tiggelen, Van Aerle, Lerby, R. Koeman, Willy v.d. Kerkhof, Heintze die lieten zich de kaas niet van het brood eten. 'Even een visitekaartje afgeven', was gemeengoed. Die lui speelden voetbal omdat ze het leuk vonden en daarbij was hun trots heel belangrijk.

Trots hebben de prinsessen van nu allang niet meer. Lange tenen en een groot ego, dat wel.
Je mag de bal 100 keer in een wedstrijd van ze afpakken en ze wandelen lachend van het veld als ze verliezen, maar zeg niks over hun patta's, want dan is het janken.
 
90 minuten? Elke wedstrijd? Nee, natuurlijk niet.
Maar, meer dan één helft in het gros der wedstrijden, zeker wel.

Spelers als Gerets, Van Tiggelen, Van Aerle, Lerby, R. Koeman, Willy v.d. Kerkhof, Heintze die lieten zich de kaas niet van het brood eten. 'Even een visitekaartje afgeven', was gemeengoed. Die lui speelden voetbal omdat ze het leuk vonden en daarbij was hun trots heel belangrijk.

Trots hebben de prinsessen van nu allang niet meer. Lange tenen en een groot ego, dat wel.
Je mag de bal 100 keer in een wedstrijd van ze afpakken en ze wandelen lachend van het veld als ze verliezen, maar zeg niks over hun patta's, want dan is het janken.

Ok. Ben t verder wel eens, het minste wat je kunt doen is je inspannen, je best doen met de kwaliteiten die je hebt.

wat dat betreft snap ik je antipathie tegen Stanislav niet, die verzaakte zelden :D
 
Ok. Ben t verder wel eens, het minste wat je kunt doen is je inspannen, je best doen met de kwaliteiten die je hebt.

wat dat betreft snap ik je antipathie tegen Stanislav niet, die verzaakte zelden :D

Ik hanteer een minimum van één goede bal per wedstrijd. Stani had er één per seizoen. :p
 
Als je mooie vriendin ouder en dikker wordt, verandert je voorkeur mee. Zo werkt het bij mij in elk geval wel. Wat ik vroeger een mooi meisje vond, vind ik nu een veel te mager onvolwassen prulletje. En wat ik vroeger te oud vond, vind ik nu prima gezelschap. ;)

Ik denk dat we het ook wel eens zijn in grote lijnen hoor. Bij mezelf bemerk ik vooral cynisme. Waarschijnlijk omdat ik te lang naief ben geweest, met de 'het komt wel weer goed'-instelling die veel fans kennen.
Te lang te goedgelovig, waardoor nu uiteindelijk te cynisch.

Het hoeft van mij echt niet allemaal CL-niveau te zijn. Maar ik wil ze het gras op zien vreten. Strijden. Vechten! Elke bal willen hebben en pas stoppen als er voor het laatst gefloten is. Minder zeiken tegen en over de scheids. Niet lullen, maar poetsen!

Dat is lastig tegenwoordig met kunstgras. ;)
 
Toch weer jammer dat Jetro vanaf december op de bank zit bij een middenmoter in de Bundesliga. Weer een speler van ons die eigenlijk geen indruk maakt en/of stagneert, al was die stagnatie bij Willems al jaren aan de gang. Hij zegt in een interview dat ie nog steeds moet wennen en dat ze daar veel harder trainen. Hij is dan ook 5 kilo kwijt. Heee, je zei hier bij PSV dat het allemaal spieren waren en mensen maar hun mond moesten houden over je gewicht....
 
Toch weer jammer dat Jetro vanaf december op de bank zit bij een middenmoter in de Bundesliga. Weer een speler van ons die eigenlijk geen indruk maakt en/of stagneert, al was die stagnatie bij Willems al jaren aan de gang. Hij zegt in een interview dat ie nog steeds moet wennen en dat ze daar veel harder trainen. Hij is dan ook 5 kilo kwijt. Heee, je zei hier bij PSV dat het allemaal spieren waren en mensen maar hun mond moesten houden over je gewicht....

Tja, en er is concurrentie en een trainer die je er naast zet als je niet presteert. Ook nieuw voor Jetro.
 
Toch weer jammer dat Jetro vanaf december op de bank zit bij een middenmoter in de Bundesliga. Weer een speler van ons die eigenlijk geen indruk maakt en/of stagneert, al was die stagnatie bij Willems al jaren aan de gang. Hij zegt in een interview dat ie nog steeds moet wennen en dat ze daar veel harder trainen. Hij is dan ook 5 kilo kwijt. Heee, je zei hier bij PSV dat het allemaal spieren waren en mensen maar hun mond moesten houden over je gewicht....

En met "ons" bedoel je dan de eredivisie?

Overigens kan iemand prima 5 kg aan spieren kwijtraken als er daar meer op inhoud en minder op kracht wordt getraind. Memphis werd juist 5 kg zwaarder, misschien nog wel meer, toen hij naar Engeland ging.

 
En met "ons" bedoel je dan de eredivisie?

Overigens kan iemand prima 5 kg aan spieren kwijtraken als er daar meer op inhoud en minder op kracht wordt getraind. Memphis werd juist 5 kg zwaarder, misschien nog wel meer, toen hij naar Engeland ging.

Ja voornamelijk de Eredivisie maar ook zeker PSV waarvan zelfs het grootste talent van de opleiding ooit, er maar niet in slaagt om zijn status waar te maken. Van wat er de laatste jaren bij ons is weggegaan is alleen Gini een succesverhaal al hoewel ook hij niet meer onbetwist is bij Liverpool. Voor de rest zijn er jongens verkocht naar nietszeggende clubs waar niemand het over heeft. Maar de Eredivisie maakt gewoon geen beste naam op deze manier.
 
Ja voornamelijk de Eredivisie maar ook zeker PSV waarvan zelfs het grootste talent van de opleiding ooit, er maar niet in slaagt om zijn status waar te maken. Van wat er de laatste jaren bij ons is weggegaan is alleen Gini een succesverhaal al hoewel ook hij niet meer onbetwist is bij Liverpool. Voor de rest zijn er jongens verkocht naar nietszeggende clubs waar niemand het over heeft. Maar de Eredivisie maakt gewoon geen beste naam op deze manier.

Met name PSV eigenlijk. Ajacieden stromen helaas toch vaker bij hoger geklasseerde clubs in, en voor meer geld, en maken het, wederom helaas, net iets vaker waar. Propper heeft een basisplaats, maar dat is inderdaad bij een nietszeggende club, en ook Pieters heeft een basisplaats, maar ook dat is bij een nietszeggende club. Ik vind het op zich trouwens wel stuitend dat Willems in principe toegeeft er bij PSV met de pet naar te hebben gegooid. Wij wisten dat zelf natuurlijk al lang, maar om het 'straight from the horse's mouth' te horen nadat hij de club heeft verlaten laat gewoon een nare smaak achter.
 
Met name PSV eigenlijk. Ajacieden stromen helaas toch vaker bij hoger geklasseerde clubs in, en voor meer geld, en maken het, wederom helaas, net iets vaker waar. Propper heeft een basisplaats, maar dat is inderdaad bij een nietszeggende club, en ook Pieters heeft een basisplaats, maar ook dat is bij een nietszeggende club. Ik vind het op zich trouwens wel stuitend dat Willems in principe toegeeft er bij PSV met de pet naar te hebben gegooid. Wij wisten dat zelf natuurlijk al lang, maar om het 'straight from the horse's mouth' te horen nadat hij de club heeft verlaten laat gewoon een nare smaak achter.

Maar ook kennelijk de clubleiding die het maar accepteerde. De hele wereld had het fout behalve PSV en Willems. Iedereen zag dat hij een dikke kop had gekregen wat gewoon een indicatie is voor overgewicht. Maar Cocu kon of wilde dat niet zien en stelde hem gewoon op. Nu is er een trainer die dat niet pikt en dan staat ie er gewoon naast. Ook heeft die trainer gezegd dat hij verdedigend te weinig brengt. Ook iets wat we allang wisten en waarmee hij zelfs in de Eredivisie in de problemen kwam.
 
Maar ook kennelijk de clubleiding die het maar accepteerde. De hele wereld had het fout behalve PSV en Willems. Iedereen zag dat hij een dikke kop had gekregen wat gewoon een indicatie is voor overgewicht. Maar Cocu kon of wilde dat niet zien en stelde hem gewoon op. Nu is er een trainer die dat niet pikt en dan staat ie er gewoon naast. Ook heeft die trainer gezegd dat hij verdedigend te weinig brengt. Ook iets wat we allang wisten en waarmee hij zelfs in de Eredivisie in de problemen kwam.

En dat zijn toch echt dingen waar je gewoon iets aan kunt doen als club en competitie zijnde. Het is echt niet zo dat het niet mogelijk is voor spelers uit de eredivisie om harder te trainen/werken en meer discipline in te brengen. Je kunt praten over een onoverbrugbare achterstand, maar op deze twee facetten hoef je simpelweg geen achterstand te hebben.
 
Ja voornamelijk de Eredivisie maar ook zeker PSV waarvan zelfs het grootste talent van de opleiding ooit, er maar niet in slaagt om zijn status waar te maken. Van wat er de laatste jaren bij ons is weggegaan is alleen Gini een succesverhaal al hoewel ook hij niet meer onbetwist is bij Liverpool. Voor de rest zijn er jongens verkocht naar nietszeggende clubs waar niemand het over heeft. Maar de Eredivisie maakt gewoon geen beste naam op deze manier.

Klopp rouleert nogal met zijn selectie, maar ondanks die roulatie is er bijna geen speler die vaker in de basis begint dan Gini. Er is ook bijna geen speler die meer minuten maakt dan Gini. Afgelopen woensdag speelde hij de volle 90 minuten in de CL en leverde ook nog een assist. Ik snap niet zo goed hoe je aan "niet meer onbetwist" komt.

Verder slagen er momenteel inderdaad weinig Nederlanders bij topclubs. Maar ook daar mag wel een puntje op de i. Het is namelijk van alle tijden. Het koningskoppel Jonk en Bergkamp mislukte finaal in Italië. Bergkamp had een transfer naar Arsenal, destijds een middenmoter in Engeland, Jonk keerde terug naar de eredivisie. Van der Sar, een van de beste keepers van Nederland, faalde bij Juventus en vertrok naar het net gepromoveerde Fulham. Pas later pakte hij de draad weer op. En onze beste keeper Gomes faalde bij Tottenham, een subtopper in Engeland. Kezman, topscorer van de eredivisie, speelde niks klaar bij Chelsea. En zo zijn er nog talloze voorbeelden te noemen. Door de jaren heen zijn er allemaal spelers die wel slagen en die niet slagen, en in beide gevallen was dat soms wel te verwachten, en soms niet.


 
Terug
Bovenaan Onderaan