Daarbij; het lichaam past zich aan. Als ik naast Willems "meesjok" op PSV intensiteit zit ik na een rondje of twee om het veld wel op die 180 vrees ik.

Als hij nu zo hoog zit bij het uitlopen dan is het volgens een teken dat zijn conditie juist niet zo goed is, niet een maat dat de training te zwaar is.
Ik mag aannemen dat zijn teamgenoten niet allemaal op de 180 zitten. Kortom; het wordt duidelijk in Duitsland dat hij conditioneel niet top is/was bij PSV - en dat is weinig verrassend.

Zo kun je het inderdaad ook interpreteren. Maar dan zou zijn training wel aangepast moeten worden om de achterstand op zijn teamgenoten in te lopen.
 
Ik ben totaal geen expert, maar toen ik een keer bij een test op 180 zat, en nog even wilde doorgaan gaf de arts aan dat dat wel hoog genoeg was. Voor zover ik weet is 180 hartslag een hartslag bij intensief sporten, en niet een hartslag bij uitlopen. Want als je uitloopt met een hartslag van 180, wat doe je daarna om op je normale hartslag uit te komen?

En of de training bestaat uit een kwartiertje sjokken daar moeten de bezoekers van de trainingen maar iets over zeggen.

Ten eerste: het woord sjokken is door Willems gebruikt. Ik quote hem ermee.

Uitlooptraining is natuurlijk niet 180 hartslag tig minuten volhouden. Het is opbouwen, aanraken, lager maken. En het lager maken gaat dan in langere periodes (plus minus 5 minuten).
Precies zoals het in een wedstrijd gaat.
Dát is afbouwen/uitlopen: precies zoals het in de wedstrijd gaat, maar dan minder lang.
In Nederland is het én minder lang én minder intensief. Heb je niks aan.

Als reactie op andere posts hier. Ligt de verantwoordelijkheid bij Willems of bij PSV. Jullie leggen hem 100% bij Willems. Ik bij PSV. De waarheid zal in het midden liggen.
Frankfurt doet er in ieder geval wel wat mee.

Ik ben inmiddels wel tot de conclusie gekomen dat voetbal in Nederland een spelletje is geworden en in het buitenland sport.
Het buitenland heeft dat door over Nederland, Nederland zelf (nog) niet.

En het moet gek gaan, maar Willems komt wel terecht bij Real, City of Bayern over een jaar of twee. Lijkt mij van wel.
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste: het woord sjokken is door Willems gebruikt. Ik quote hem ermee.

Uitlooptraining is natuurlijk niet 180 hartslag tig minuten volhouden. Het is opbouwen, aanraken, lager maken. En het lager maken gaat dan in langere periodes (plus minus 5 minuten).
Precies zoals het in een wedstrijd gaat.
Dát is afbouwen/uitlopen: precies zoals het in de wedstrijd gaat, maar dan minder lang.
In Nederland is het én minder lang én minder intensief. Heb je niks aan.

Als reactie op andere posts hier. Ligt de verantwoordelijkheid bij Willems of bij PSV. Jullie leggen hem 100% bij Willems. Ik bij PSV. De waarheid zal in het midden liggen.
Frankfurt doet er in ieder geval wel wat mee.

Ik ben inmiddels wel tot de conclusie gekomen dat voetbal in Nederland een spelletje is geworden en in het buitenland sport.
Het buitenland heeft dat door over Nederland, Nederland zelf (nog) niet.

En het moet gek gaan, maar Willems komt wel terecht bij Real, City of Bayern over een jaar of twee. Lijkt mij van wel.

Buiten het feit dat ik vind dat de sporter een eigen verantwoordelijkheid heeft (die je wellicht minder kunt verwachten bij een lagere leeftijd of salaris) ben ik het ook met je eens.

Je kunt natuurlijk niet de hele dag fysiek bezig zijn, waar beelden bekijken, analyses maken, technisch en tactische besprekingen. Er is zeker genoeg tijd voor. En we kunnen niet concluderen dat het niet noodzakelijk is.

Maar we leven natuurlijk ook in een land waar showbizz- en buikjes-coryfeeen als van der Vaart en Sneijder meer worden gewaardeerd dan professionals/winnaars als van Bommel of van Nistelrooy.
 
[h=1]Willems beloond voor goede prestaties bij Eintracht Frankfurt[/h] https://www.vi.nl/nieuws/willems-beloond-voor-goede-prestaties-bij-eintracht-frankfurt

Jetro Willems is genomineerd voor de titel Rookie van de Maand in de Bundesliga. Daarmee wordt de speler van Eintracht Frankfurt beloond voor zijn goede prestaties. In het begeleidende tekstje van Willems' nominatie staat dat de 23-jarige linksback volledig voldoet aan de verwachtingen en indruk maakt met zijn dribbels. De 22-voudig international is een vaste waarde op de linkerflank in het systeem met drie verdedigers van Frankfurt.

Zie ook het filmpje onder aan de pagina. Een lekkere corner. :D
 
[h=1]Willems beloond voor goede prestaties bij Eintracht Frankfurt[/h] https://www.vi.nl/nieuws/willems-beloond-voor-goede-prestaties-bij-eintracht-frankfurt

Jetro Willems is genomineerd voor de titel Rookie van de Maand in de Bundesliga. Daarmee wordt de speler van Eintracht Frankfurt beloond voor zijn goede prestaties. In het begeleidende tekstje van Willems' nominatie staat dat de 23-jarige linksback volledig voldoet aan de verwachtingen en indruk maakt met zijn dribbels. De 22-voudig international is een vaste waarde op de linkerflank in het systeem met drie verdedigers van Frankfurt.

Zie ook het filmpje onder aan de pagina. Een lekkere corner. :D

Ja, die vliegt er lekker in.

Jetro speelt nu op links in 3-5-2. Dat geeft hem iets lucht in het defensieve. Dat past hem natuurlijk prima.
 
Ja, die vliegt er lekker in.

Jetro speelt nu op links in 3-5-2. Dat geeft hem iets lucht in het defensieve. Dat past hem natuurlijk prima.

Juventus speelde ook zo met spelers als Evra en Alex Sandro. Vind het eigenlijk wel een ideale opstelling met spelers zoals Willems, dus dat hebben ze slim aangepakt.
 
Wel mooi, hoe Willems ook hand in eigen boezem steekt. Verfrissend, in de huidige egocultuur.

Jetro zet zichzelf niet in de slachtofferrol, een rol die binnen en buiten het voetbal steeds vaker te zien is. Een rol waardoor de maatschappij ook steeds ingewikkelder wordt. Wat dat betreft is Jetro een held, hij trekt zich ècht niks van de buitenwereld aan. Soms is dat irritant, maar nu is dat mooi.
 
Wel mooi, hoe Willems ook hand in eigen boezem steekt. Verfrissend, in de huidige egocultuur.

Waar blijkt dat uit? Ik dacht gelezen te hebben dat hij vond dat er bij PSV slecht getraind wordt en bij Frankfurt aanmerkelijk beter. Dat past niet in mijn definitie van hand in eigen boezem steken. Hij geeft PSV de schuld, terwijl Arias conditioneel niets tekort komt en nooit over het veld sjokt zoals Willems altijd deed.
 
Wel mooi, hoe Willems ook hand in eigen boezem steekt. Verfrissend, in de huidige egocultuur.

Ik zou zeggen: eindelijk. Want toen hij hier speelde hebben we weinig zelfreflectie gezien van hem. Dat heeft ook met de club te maken: kwam hij met 10 kilo overgewicht aanzetten, geen probleem, hij werd toch opgesteld. Heb al vaker gezegd dat hem als 17jarige en na 5 goede wedstrijden meenemen naar het EK, de grootste oorzaak was van de ellende van later.
Nu wat ouder en hopelijk ook wijzer en spelend in een grote competitie, worden de excuses niet meer geaccepteerd en moet hij vol gas geven en weet hij dat ie er zo weer naast kan staan.
 
IK lees wel heel erg veel over de slechte en vooral weinig inspannende trainingen in NL. Je zou toch gaan denken dat onze trainers dat ook lezen en de jongens eens van hun x-box wegsleuren en ze laren draven.
 
Ik zou zeggen: eindelijk. Want toen hij hier speelde hebben we weinig zelfreflectie gezien van hem. Dat heeft ook met de club te maken: kwam hij met 10 kilo overgewicht aanzetten, geen probleem, hij werd toch opgesteld. Heb al vaker gezegd dat hem als 17jarige en na 5 goede wedstrijden meenemen naar het EK, de grootste oorzaak was van de ellende van later.
Nu wat ouder en hopelijk ook wijzer en spelend in een grote competitie, worden de excuses niet meer geaccepteerd en moet hij vol gas geven en weet hij dat ie er zo weer naast kan staan.

Tja, wat gebeurt als je een kind van amper 17 uit niet de beste kringen een vet salaris geeft en mee over het paard tilt... Het is vanuit pedagogisch oogpunt gewoon vreselijk wat ze jonge jongens aandoen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Maar dat maakt niet uit want geld.

Zo is het. Voetbal is eigenlijk echt niet meer leuk. Er is altijd al veel geld in omgegaan, en da's niet erg. Ik vind het ook prima dat voetballers veel verdienen. Maar zo'n beetje sinds het Bosman-arrest en het vrij opstellen van buitenlandse spelers is het krankzinnig geworden. De fundamentele schaarste aan topspelers heeft de prijzen opgedreven, met een concentratie aan talent bij (enkele) topclubs en competities. Dat heeft enerzijds veel kleine competities uitgehold, en anderzijds de prijs voor televisierechten voor sommige competities (vooral PL en CL) enorm opgedreven. - waardoor daar nog meer kapitaal zit. In deze markt tellen menselijke of sportieve waarden niet meer. Jonge spelers worden helemaal gek gemaakt, en de budgetten zijn vooral binnen de Europese competities zó ver uit elkaar gedreven dat het met een eerlijke strijd helemaal niks meer heeft te maken. Het is rot en pervers. En wat doen wij? We maken ons hier druk over de mentaliteit van een 17-jarig joch, terwijl we heel goed weten hoe hij verrot wordt gemaakt. En we zijn kritisch op ons eigen team, terwijl we moeten accepteren dat het volkomen uitgehold is. En PSV neemt weer steeds meer risico, zie de schimmige constructie om een Argentijnse spits te halen. Waarom? Alleen de hoop dat het joch straks het drievoudige oplevert. Het is letterlijk gebouwd op lucht, want het gras waarop de jochies spelen, is al voor een speculantenprijs verkocht aan de gemeente, die zich hiervoor diep in de schulden heeft moeten steken. We moeten ermee stoppen, net zoals met roken.

Laten we dit forum offline zetten. :)
 
Laatst bewerkt:
Zo is het. Voetbal is eigenlijk echt niet meer leuk. Er is altijd al veel geld in omgegaan, en da's niet erg. Ik vind het ook prima dat voetballers veel verdienen. Maar zo'n beetje sinds het Bosman-arrest en het vrij opstellen van buitenlandse spelers is het krankzinnig geworden. De fundamentele schaarste aan topspelers heeft de prijzen opgedreven, met een concentratie aan talent bij (enkele) topclubs en competities. Dat heeft enerzijds veel kleine competities uitgehold, en anderzijds de prijs voor televisierechten voor sommige competities (vooral PL en CL) enorm opgedreven. - waardoor daar nog meer kapitaal zit. In deze markt tellen menselijke of sportieve waarden niet meer. Jonge spelers worden helemaal gek gemaakt, en de budgetten zijn vooral binnen de Europese competities zó ver uit elkaar gedreven dat het met een eerlijke strijd helemaal niks meer heeft te maken. Het is rot en pervers. En wat doen wij? We maken ons hier druk over de mentaliteit van een 17-jarig joch, terwijl we heel goed weten hoe hij verrot wordt gemaakt. En we zijn kritisch op ons eigen team, terwijl we moeten accepteren dat het volkomen uitgehold is. En PSV neemt weer steeds meer risico, zie de schimmige constructie om een Argentijnse spits te halen. Waarom? Alleen de hoop dat het joch straks het drievoudige oplevert. Het is letterlijk gebouwd op lucht, want het gras waarop de jochies spelen, is al voor een speculantenprijs verkocht aan de gemeente, die zich hiervoor diep in de schulden heeft moeten steken. We moeten ermee stoppen, net zoals met roken.

Laten we dit forum offline zetten. :)

Natuurlijk mogen wij ergens iets van vinden en natuurlijk mogen wij klagen. Als je '88 bewust hebt meegemaakt heb je de boel ook kapot zien gaan en daar mag je best iets van vinden. Dat de mentaliteit van spelers óók verdwenen is, moeten we niet willen accepteren. De bal moet nog steeds in het netje en dat moet je als speler gewoon heel graag willen, want anders heb je het verkeerde beroep gekozen. Op de amateurvelden wordt nog immer ouderwets strijd geleverd en daar heeft de commercie, afgezien van wat extra reclameborden van de plaatselijke Turkse GSM-reparateur, de sport nog niet overgenomen.
Het loont om golddigger te zijn, dus iedereen die zo'n speler vaag kent, besteedt zijn dagen aan complimentjes geven, in de hoop wat mee te kunnen genieten van de rijkdom. En als je elke dag de hele dag alleen maar hoort hoe geweldig je bent, dan ga je je daar vanzelf naar gedragen. De club doet daar ook teveel aan mee, vind ik. Ze hoeven hun eigen veters onderhand niet meer te strikken...
Ermee stoppen lijkt me inderdaad prima, wanneer de bonden blijven weigeren andere regelgeving door te voeren. Regelgeving ten faveure van de sport en niet van de centen.

Dit forum gaat over niet al te lange tijd offline... Beloofd. (Y)
 
Zo is het. Voetbal is eigenlijk echt niet meer leuk. Er is altijd al veel geld in omgegaan, en da's niet erg. Ik vind het ook prima dat voetballers veel verdienen. Maar zo'n beetje sinds het Bosman-arrest en het vrij opstellen van buitenlandse spelers is het krankzinnig geworden. De fundamentele schaarste aan topspelers heeft de prijzen opgedreven, met een concentratie aan talent bij (enkele) topclubs en competities. Dat heeft enerzijds veel kleine competities uitgehold, en anderzijds de prijs voor televisierechten voor sommige competities (vooral PL en CL) enorm opgedreven. - waardoor daar nog meer kapitaal zit. In deze markt tellen menselijke of sportieve waarden niet meer. Jonge spelers worden helemaal gek gemaakt, en de budgetten zijn vooral binnen de Europese competities zó ver uit elkaar gedreven dat het met een eerlijke strijd helemaal niks meer heeft te maken. Het is rot en pervers. En wat doen wij? We maken ons hier druk over de mentaliteit van een 17-jarig joch, terwijl we heel goed weten hoe hij verrot wordt gemaakt. En we zijn kritisch op ons eigen team, terwijl we moeten accepteren dat het volkomen uitgehold is. En PSV neemt weer steeds meer risico, zie de schimmige constructie om een Argentijnse spits te halen. Waarom? Alleen de hoop dat het joch straks het drievoudige oplevert. Het is letterlijk gebouwd op lucht, want het gras waarop de jochies spelen, is al voor een speculantenprijs verkocht aan de gemeente, die zich hiervoor diep in de schulden heeft moeten steken. We moeten ermee stoppen, net zoals met roken.

Laten we dit forum offline zetten. :)

Zo eens. In de normale economie is het overigens niet heel anders. Een 12 jarig mannetje dat inmiddels 1 miljoen verdient bij Google, de top 0,5 procent grootverdieners van Amerika die meer verdienen dan de "bottom 60% (of iets in die richting), aandeelhouders voor wie winstmaximalisatie nog steeds het enige doel is. Ik ben er knap ziek van inmiddels. Maar het mag, want geld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan