Jesper Uneken (A)

PSVkanalles

International
Naam: Jesper Uneken
Geboortedatum: 9 augustus 2004
Geboorteplaats: 's-Hertogenbosch
Nationaliteit: Nederland
Positie: Spits
Contract tot: Zomer 2025

Jesper Uneken, dan man die scoorde bij zijn debuut, heeft nog geen eens een eigen topic. Dus bij deze. ;)

Hij wordt in de kleedkamer Luuk Junior genoemd, benieuwd of hij dat in de toekomst kan waar maken.

Ik heb er geen hele hoge verwachtingen van. Vrij houterig en verder niet bijzonder. Dat is allemaal geen schande natuurlijk, maar denk dat dit een gevalletje ''gaat straks naar Utrecht/Twente/NEC'' wordt en dat hij niet echt doorbreekt in het eerste. Natuurlijk erg leuk voor hem dat hij in de hoofdmacht gescoord heeft, ook al was die wedstrijd al lang en breed beslist.

Pfff nog even en de generatie is er die nog niet geboren waren in 2007. 1988 heb ik me allang bij neergelegd maar zelfs 2007 is nu al een eeuwigheid geleden zeg.

Ik heb er geen hele hoge verwachtingen van. Vrij houterig en verder niet bijzonder. Dat is allemaal geen schande natuurlijk, maar denk dat dit een gevalletje ''gaat straks naar Utrecht/Twente/NEC'' wordt en dat hij niet echt doorbreekt in het eerste. Natuurlijk erg leuk voor hem dat hij in de hoofdmacht gescoord heeft, ook al was die wedstrijd al lang en breed beslist.
Allemaal nog van die kinderkoppies. Rijkhof is er ook zo 1. Denk wel dat deze jongen er heel dicht tegenaan kan komen. Ook een vader die verstandig is dus de basis is goed.

Laatst bewerkt:
Anderhalf jaar jonger dan Pepi, nog lang niet in de buurt van zijn kwaliteiten. Gaat nooit eerste spits van PSV worden. Had er liever Van Duiven gezien.

Anderhalf jaar jonger dan Pepi, nog lang niet in de buurt van zijn kwaliteiten. Gaat nooit eerste spits van PSV worden. Had er liever Van Duiven gezien.
Die is nog jonger, of bedoel je zijn grote broer.

Ik bedoelde z'n grote broer, die overigens ook een half jaar jonger is dan Uneken (en veel meer gepresteerd heeft).
Tja, aantal jaar terug hadden we dat idee ook van Piroe, laatste seizoen 42 wedstrijden in de Championship, 13 goals, neigt toch naar net niet topspits terwijl het veelbelovend was. Is altijd afwachten hoe het rond die leeftijd verder gaat.

Dat hoeft natuurlijk niets te zeggen; het kan snel gaan. Kijk naar Ruud van Nistelrooij ;)

In van Duiven zie ik het juist helemaal niet, kwam bij Almere ook niet bovendrijven. Bij Uneken ook nog niet echt, hoeveel hij wel meer het spitseninstinct heeft.

Dat hoeft natuurlijk niets te zeggen; het kan snel gaan. Kijk naar Ruud van Nistelrooij ;)

In van Duiven zie ik het juist helemaal niet, kwam bij Almere ook niet bovendrijven. Bij Uneken ook nog niet echt, hoeveel hij wel meer het spitseninstinct heeft.
Tja, we weten niet hoeveel kansen hij kreeg bij Almere in degradatiestrijd.

Jonge aanvallers kun je volgens mij beter in JPSV of (als huur toch wenselijk is) aan n titelkandidaat van de KKD kwijt, verdedigende spelers in een lager aangeschreven eredivisie team. Van Duiven bij Almere heeft volgens mij weinig meerwaarde voor zo’n jongen zijn ontwikkeling.

Jonge aanvallers kun je volgens mij beter in JPSV of (als huur toch wenselijk is) aan n titelkandidaat van de KKD kwijt, verdedigende spelers in een lager aangeschreven eredivisie team. Van Duiven bij Almere heeft volgens mij weinig meerwaarde voor zo’n jongen zijn ontwikkeling.
Precies dat. Degradatiekandidaten zijn vaak matig om aan uitgeleend te worden, omdat zij in de strijd om lijfbehoud sneller voor meer ervaren namen zullen kiezen. Zeker als aanvaller heb je daarnaast kans dat je weinig in het spel betrokken wordt, omdat je team veel onder druk staat.

Als je aan een team wordt uitgeleend dat wedstrijden wat makkelijker wint heb je meer kans dat er ook ruimte voor jou is om te spelen.

Beperkt, 281 minuten in 13 wedstrijden.
Ik wist dat het niet veel was. Maar ik bedoel het ook meer in het kader van de andere reacties: was er meer af te dwingen of kan een dergelijk team eigenlijk niet met een talent aan de slag? Ofwel, heeft Van Duiven niet goed geworsteld of was het een onmogelijke taak?

Terug
Bovenaan Onderaan