Zak hooi eerste klas ook.

Mogelijk eens contact opnemen met Raiola. Voor behoud van de gehele transfersom mag hij Jeroen Zoet ergens onderbrengen. Zodat wij aankomend seizoen gewoon met Unnerstall onder de lat kunnen staan.

Wat heeft iedereen toch op met Unnerstall. Hij wordt morgen (alvast gefeliciteerd, Lars!) 29 jaar en heeft in zijn carrière vooral de bank warmgehouden bij nietszeggende clubs. Alleen bij VVV voldeed hij...
 
Wat heeft iedereen toch op met Unnerstall. Hij wordt morgen (alvast gefeliciteerd, Lars!) 29 jaar en heeft in zijn carrière vooral de bank warmgehouden bij nietszeggende clubs. Alleen bij VVV voldeed hij...
Ik sta er hetzelfde in hoor, maar ik denk dat het vooral hoop in donkere dagen is. Bij de ene keeper weet je zeker dat het niks is en de ander kan per ongeluk goed uitpakken. Er is een kansje dat het beter wordt en er dus licht is aan het einde van de tunnel.
 
Wat heeft iedereen toch op met Unnerstall. Hij wordt morgen (alvast gefeliciteerd, Lars!) 29 jaar en heeft in zijn carrière vooral de bank warmgehouden bij nietszeggende clubs. Alleen bij VVV voldeed hij...

Unnerstall heeft gewoon 47 wedstrijden gekeept voor Schalke 04. Daarnaast heeft hij vervolgens pas bij VVV echt het vertrouwen gekregen en hier ook gewoon bewezen in ieder geval een prima eredivisie keeper te zijn. Ondertussen zijn vele in ieder geval klaar met Zoet en mede hierdoor wordt de roep om Unnerstall een stuk groter.

Daarnaast is een ervaren keeper op leeftijd juist wel goed voor dit redelijk jonge en onervaren elftal.
 
Zoet krijgt elk jaar veel kritiek te verduren. Ik ben eigenlijk altijd tevreden geweest met Zoet. Hij heeft niet de reflexen van Onana, maar is wel een meer betrouwbare keeper waarop weinig aan te merken valt. Echter, vorig seizoen en het begin van het huidige seizoen lijken alle schoten op doel er in te vliegen. Gisteren ook weer: 2 schoten en een kopbal op doel en 2 doelpunten. Ik begin zo langzamerhand het vertrouwen in Zoet kwijt te raken. Daarnaast lijkt het of hij steeds langzamer wordt in de voortzetting. Gisteren kon hij de bal zo aan Bruma kwijt, maar besloot hij weer te wachten, waarna hij de bal inleverde bij Basel.
 
Het is over en uit met Zoet bij PSV indien Unnerstall terugkeert vermoed ik zo. Van Bommel geeft namelijks niets om namen. Dit heeft hij vorig seizoen wel bewezen toen hij Sadilek een paar keer de voorkeur gaf boven Hendrix en Guti en toen hij Ihatteren verkoos boven Pereiro en Guti op die positie.

Zoet begint meer en meer zijn krediet te verliezen bij de PSV supporters. De supporters zijn toe aan iets anders, Zoet zelf ook en dus zou het voor beide partijen het beste zijn indien hij een mooie transfer kan maken. Mocht hij dit jaar gepasseerd worden voor Unnerstallm, weet hij zelf ook wel dat het voor hem een lastig verhaal gaat worden om nog naar het buitenland te vertrekken.

Daarnaast laat Zoet simpelweg te veel ballen door momenteel om als betrouwbaar bestempeld te worden, zijn spelvoortzetting is te traag en hij heeft niet een specifieke kwaliteit die eruit springt. Mocht Zoet nu iedere wedstrijd een 'zes' keepen, is dit geen enkel probleem. Maar momenteel zitten er te vaak 'vieren' en 'vijven' tussen en stopt hij geen cruciale ballen meer.

Dus bij deze: Zoet, bedankt voor alles, maar het is tijd voor want nieuws op het Eindhovense doel.
 
Het is over en uit met Zoet bij PSV indien Unnerstall terugkeert vermoed ik zo. Van Bommel geeft namelijks niets om namen. Dit heeft hij vorig seizoen wel bewezen toen hij Sadilek een paar keer de voorkeur gaf boven Hendrix en Guti en toen hij Ihatteren verkoos boven Pereiro en Guti op die positie.

Zoet begint meer en meer zijn krediet te verliezen bij de PSV supporters. De supporters zijn toe aan iets anders, Zoet zelf ook en dus zou het voor beide partijen het beste zijn indien hij een mooie transfer kan maken. Mocht hij dit jaar gepasseerd worden voor Unnerstallm, weet hij zelf ook wel dat het voor hem een lastig verhaal gaat worden om nog naar het buitenland te vertrekken.

Daarnaast laat Zoet simpelweg te veel ballen door momenteel om als betrouwbaar bestempeld te worden, zijn spelvoortzetting is te traag en hij heeft niet een specifieke kwaliteit die eruit springt. Mocht Zoet nu iedere wedstrijd een 'zes' keepen, is dit geen enkel probleem. Maar momenteel zitten er te vaak 'vieren' en 'vijven' tussen en stopt hij geen cruciale ballen meer.

Dus bij deze: Zoet, bedankt voor alles, maar het is tijd voor want nieuws op het Eindhovense doel.

Teveel zwakke punten die het team opbreken
1- hoge bal pakt hij nooit in de 5 meter
2-komt nooit goed uit op een diepe bal die zelfs in de zestien komt
3-slechte en trage spel voortzetting
4-oogt altijd nerveus en zenuwachtig een soort Waterreus virus
5-stopt nooit of zelden een penalty

Wat mis ik Gomes, ik,denk dat Mark niet blind is en hem daardoor geen aanvoerder heeft gemaakt zodat Ruiter of Unerstall in de basis komen. Laten we beginnen as zaterdag in de UFO.
 
Ik vind moeilijk te begrijpen wat er precies met hem gebeurd is. Ik vond Zoet 3/4 seizoenen geleden een super goede keeper voor PSV. Reddingen die je niet verwacht, snelle reflexen. Snap niet wat er aan de hand met hem is. Erg zonde.
 
Ik vind moeilijk te begrijpen wat er precies met hem gebeurd is. Ik vond Zoet 3/4 seizoenen geleden een super goede keeper voor PSV. Reddingen die je niet verwacht, snelle reflexen. Snap niet wat er aan de hand met hem is. Erg zonde.

Ouderdom, tragisch..
 
Wat heeft iedereen toch op met Unnerstall. Hij wordt morgen (alvast gefeliciteerd, Lars!) 29 jaar en heeft in zijn carrière vooral de bank warmgehouden bij nietszeggende clubs. Alleen bij VVV voldeed hij...
Ben ik met je eens. Alleen zegt de leeftijd bij 99% van de keepers niet zo heel veel: vd Sar was ook al 29 toen hij naar United ging nadat hij totaal mislukt was bij Juve en daarna bij Fulham terecht was gekomen. Laten we hopen dat Unnerstal op dezelfde wijze zijn waarde voor PSV gaat bewijzen.
 
Iets met Vader - Wens - Gedachte, VoetbalVisie.
Het zou mij positief verbazen als MvB Zoet straks naar de bank verwijst. Ik geloof er namelijk niets van. Natuurlijk zijn zijn credits zo goed als op.
Dat 2e doelpunt tegen Basel had een prooi voor hem moeten zijn. Een kleine nuance wil ik nog wel aanbrengen. Twee van die matige CV's vóór hem maakt het voor hem ook niet echt gemakkelijker.
 
Ik was vroeger, dan praten we alweer over 4 jaar terug, voor Zoet. Iedere bal die erin ging was een fout van een andere speler en immers onhoudbaar voor een keeper. Zijn puike prestaties in de Champions League bewezen dat hij wel een goede keeper kan zijn. Echter, na dat jaar kreeg Zoet tegengoals die iedere keer weer de fout van een ander waren. Wat ook te begrijpen is, maar later meer daarover. De verdedigers grepen vaak slecht in. Bij corners werd niet goed de duels in gegaan of middenvelders die niet juist druk zette of schoten blokten. Al met al argumenten om Zoet te verdedigen. Echter, beste mensen, ben ik twee dingen gaan realiseren.

Ten eerste dat Zoet verrekkes weinig ingrepen moet verrichten iedere wedstrijd. Eigenlijk zegt dat genoeg over het verdedigend werk wat het team verricht. En dat Zoet zo weinig te doen krijgt, levert echter een hoog goals : schoten op doel ratio op - bijna 1 op 1! En dat zegt spijtig genoeg erg veel.

Ten tweede ben ik gaan realiseren dat een keeper er staat, juist om fouten van het team zo nu en dan op de vangen. Dat is wat Gomes zo bijzonder maakte. Zoet zal never ever een fout goedmaken, dat doet hij al jaren niet meer - op de schoten van Isimat na dan...

Ik ben bij dat ik mijn hart heb laten luchten. Tot dusver is mijn conclusie: Zoet doet niks speciaals. Maar laten we eerlijk zijn, welke kwaliteiten heeft Zoet nou eigenlijk dan wel? Ik quote er 5 waarvan ik vind dat hij ze niet heeft:
1- hoge bal pakt hij nooit in de 5 meter
2-komt nooit goed uit op een diepe bal die zelfs in de zestien komt
3-slechte en trage spel voortzetting
4-oogt altijd nerveus en zenuwachtig een soort Waterreus virus
5-stopt nooit of zelden een penalty
Wellicht een puntje 6: Lijkt slecht te communiceren met medespelers.

Al om al denk ik dat we het met zijn alle wel eens kunnen zijn dat Zoet, zeker nu, geen speciale keeper meer is: Geen spectaculaire reddingen, maar ook geen grote blunders die Onana wel kent. De een heeft liever vuurwerk op goal, terwijl de ander de voorkeur heeft voor iemand die nooit door de ondergrens zakt.

Ik heb liever het eerste. Het vuurwerk zie ik al jaren niet meer in Zoet en sindsdien ben ik ook kritisch gaan kijken naar zijn voetballende bijdrage. Daarin vind ik hem al vlug tekort schieten. Op dit moment is Zoet zo erg door de ondergrens gezakt, dat ik Unnerstal niet alleen mijn voorkeur heeft, maar wat mij betreft een reddende engel is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan