Beetje dubbele gevoel. Enerzijds goed dat de vaste kern behouden blijft, maar vind het ergens ook treurig dat de Europese topclubs zich melden voor spelers van Ajax en onze spelers weinig op weinig interesse mogen rekenen. Helemaal bij een speler als Arias. Dat gaat op den duur ook tegen je werken als je verwikkeld raakt met Ajax om dezelfde speler. Kijk maar naar Schuurs en De Jong.

Ik heb liever dat sterkhouders blijven. Cocu heeft in principe de basis gelegd voor de latere successen in zijn eerste seizoen. Er was geen directe leegloop. PSV heeft goed begrepen dat het makkelijker is om je goede spelers zo mogelijk binnenboord te houden. Ajax verkoopt zich een slag in de rondte, maar het resultaat is 4 jaar geen prijs. Ik durf het zelfs zo te stellen dat als spelers als Bazoer waren gebleven Ajax een stuk sterker was gebleven.

Dat blindstaren over transfers als dan niet met grote bedragen slaat in dat opzicht nergens op. PSV heeft dankzij het binnenboord houden van de sterkhouders dit seizoen in ieder geval bijna CL. Plaatsing daarvoor betekend een aardig groot inkomstenplaatje.
 
Snotneus Kluivert met een eenjarig contract, niets bewezen en slechts een halfjaartje basisspeler, wordt voor 18 miljoen verkocht en de basisspeler van de kampioen, de beste rechtsback van de Eredivisie en de Colombiaanse international gaat straks voor een bedrag tussen de 10-15 miljoen weg. Feit!
Snotneus Bazoer ging voor 12 miljoen weg. Feit!
Het eeuwige talent El Ghazi ging voor 11 miljoen weg. Feit.
Sanchez ging na slechts 1 seizoen Eredivisie voor 50 miljoen weg. Feit.
En wij dan? Wij verkopen alleen de absolute sterren van ons elftal goed. Iedere speler die niet de topspeler binnen het team is wordt voor de bedragen tussen de 4 en 8 miljoen verkocht. En zelfs Arias verkopen we nu voor zo een prijs.

Als je vergelijkt vergelijk dan de posities met elkaar. Backs vergelijken met backs, en dit geval Kluivert dus met bijvoorbeeld Locadia, dan krijg je een wat eerlijker beeld denk ik. Aangezien de waardes nogal verschillen qua posities.
 
Snotneus Kluivert met een eenjarig contract, niets bewezen en slechts een halfjaartje basisspeler, wordt voor 18 miljoen verkocht en de basisspeler van de kampioen, de beste rechtsback van de Eredivisie en de Colombiaanse international gaat straks voor een bedrag tussen de 10-15 miljoen weg. Feit!
Snotneus Bazoer ging voor 12 miljoen weg. Feit!
Het eeuwige talent El Ghazi ging voor 11 miljoen weg. Feit.
Sanchez ging na slechts 1 seizoen Eredivisie voor 50 miljoen weg. Feit.
En wij dan? Wij verkopen alleen de absolute sterren van ons elftal goed. Iedere speler die niet de topspeler binnen het team is wordt voor de bedragen tussen de 4 en 8 miljoen verkocht. En zelfs Arias verkopen we nu voor zo een prijs.

Selectief shoppen noem ik dit, je vergeet o.a Memphis enz enz en je downgrade de Ajax spelers als klungels en hemelt PSV spelers op.:horen::zien::zwijgen:
Daarnaast verhoog je bedragen ( die in de media staan) aanzienlijk en er niemand exact inzicht heeft in de deals.
Stop met hiep hiep hoi en na-papegaaien van de meute.
 
Selectief shoppen noem ik dit, je vergeet o.a Memphis enz enz en je downgrade de Ajax spelers als klungels en hemelt PSV spelers op.:horen::zien::zwijgen:
Daarnaast verhoog je bedragen ( die in de media staan) aanzienlijk en er niemand exact inzicht heeft in de deals.
Stop met hiep hiep hoi en na-papegaaien van de meute.
Memphis of Gini schaar ik onder de toppers die psv wel goed kan verkopen. Dus eerst goed lezen zou ik zeggen en dan pas mij tot stoppen vragen....
Blijf maar ontkennen van wat er gaande is. Prima.
 
Als je vergelijkt vergelijk dan de posities met elkaar. Backs vergelijken met backs, en dit geval Kluivert dus met bijvoorbeeld Locadia, dan krijg je een wat eerlijker beeld denk ik. Aangezien de waardes nogal verschillen qua posities.
Oké Kluivert-Locadia ook goed: Kluivert een eenjarig contract en Jürgen een meerjarig contract maar Kluivert voor meer verkocht... Ten tweede: Locadia zich al steeds bewezen en kampioen van NL, heeft CL gespeeld maar Kluivert maar een halfjaartje in de basis en nooit kampioen.
Weet je, straks zegt men nog dat het met zijn vader te maken heeft. Ik vind het prima allemaal.
Misschien had Milik die bij Ajax niet onbetwist was ook een beroemde vader waardoor hij voor 32 miljoen werd verkocht? Who knows.
Of Sánchez een verdediger die maar net hier was en tot dan toe nog niet echt een vaste waarde bij Colombia was...
Mensen die maar niet willen toegeven dat Ajax iedere middelmaat beter verkoopt, willen hiermee alleen maar zichzelf beschermen voor eventuele frustraties. Daar valt wat voor te zeggen maar om een ander die met feiten komt de maat te nemen, is gewoon je gelijk willen halen.
 
Komt op mij over als wat drama-queen geroep. Nogmaals, Ajax kan best voor meer verkopen. Feit blijft wel dat het qua prijzen nu al 4 seizoenen droog staat. Bewezen in deze is dus dat telkens sterkhouders verkopen je niet veel verder helpt. Het is altijd beter om spelers binnenboord te houden. Zo mag ik hopen dat ook Lozano blijft bijvoorbeeld. Een zak geld maakt je namelijk geen kampioen. Kwaliteit in het veld wel. Bij Ajax is nu dusdanig de pleuris uitgebroken dat men gokt op spelers als Blind en Tadic.

Ieder z`n meug. Je doet net alsof PSV spelers voor een fooi de deur uitdoet, dat mag. 15 miljoen voor Arias is een marktconforme prijs (voor een back), 16 miljoen is een marktconforme prijs voor een speler als Locadia.

Zoals eerder gezegd, verdere details weten we niet.

Van belang is dat PSV in staat is (beter dan Ajax dat doet) bepalende spelers te behouden. Onder de streep is dat de pure winst.

Ik zie trouwens dat deze discussie bij zo`n beetje iedere transfer naar voren komt. Ook al bezig in algemene transfergeruchten. Lijkt me een beetje teveel van het goede niet?
 
Komt op mij over als wat drama-queen geroep. Nogmaals, Ajax kan best voor meer verkopen. Feit blijft wel dat het qua prijzen nu al 4 seizoenen droog staat. Bewezen in deze is dus dat telkens sterkhouders verkopen je niet veel verder helpt. Het is altijd beter om spelers binnenboord te houden. Zo mag ik hopen dat ook Lozano blijft bijvoorbeeld. Een zak geld maakt je namelijk geen kampioen. Kwaliteit in het veld wel. Bij Ajax is nu dusdanig de pleuris uitgebroken dat men gokt op spelers als Blind en Tadic.

Ieder z`n meug. Je doet net alsof PSV spelers voor een fooi de deur uitdoet, dat mag. 15 miljoen voor Arias is een marktconforme prijs (voor een back), 16 miljoen is een marktconforme prijs voor een speler als Locadia.

Zoals eerder gezegd, verdere details weten we niet.

Van belang is dat PSV in staat is (beter dan Ajax dat doet) bepalende spelers te behouden. Onder de streep is dat de pure winst.

Ik zie trouwens dat deze discussie bij zo`n beetje iedere transfer naar voren komt. Ook al bezig in algemene transfergeruchten. Lijkt me een beetje teveel van het goede niet?
Ten eerste: als we het over de transfers en sommen hebben, dan hebben we het over bepaalde zaken. Die komen dan vaker voor. Als je het vervelend vindt om te lezen dan kun je ook besluiten om bijv een keer niet te reageren;)
Ten tweede heeft dit niets met drama queen doenerij te maken maar met vergelijkingen. Ik snap dat het pijnlijk wordt als de feiten kloppen.
Ten derde ging de discussie niet over de kampioenschappen maar feitelijk over het koop- en verkoopbeleid. Als je die argumenten wil weerleggen met over het niet kampioen worden van Ajax te praten, dan is dat afwijken van het onderwerp.
Bovendien is marktconform een rekbaar begrip geworden in het hedendaagse voetbal. Dus ik heb niets met “15 miljoen is marktconform voor Arias”... Want, ..... nou ik ga de discussie niet nog eens herhalen.
 
Nee hoor, ik trek het onderwerp wat breder. Namelijk het beleid wat een club voert. Transfers zijn daar een onderdeel van maar niet het enige onderdeel.

Het komt op mij in ieder geval over als spijkers op laag water zoeken.

En als we dan toch het `afwijken van het onderwerp` een punt van discussie maken wil ik bij deze even melden dat dit natuurlijk helemaal niets met Jeroen Zoet te maken heeft, aangezien deze kerel dus bij PSV blijft. In dat geval kun je spreken van een off topic post.

Ik zou zeggen, we zetten `m door in het `algemene transfergeruchten` topic, want met Zoet heeft dit dus geen ene bal te maken.
 
Ieder z`n meug. Je doet net alsof PSV spelers voor een fooi de deur uitdoet, dat mag. 15 miljoen voor Arias is een marktconforme prijs (voor een back), 16 miljoen is een marktconforme prijs voor een speler als Locadia.


En Ajax krijgt dan net altijd boven markt conforme prijzen zoals met een Kluivert en een Milik. Dan wordt het nog makkelijker sterkhouders binnenboord te houden, die kan je meer bieden namelijk omdat je meer geld hebt.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ieder z`n meug. Je doet net alsof PSV spelers voor een fooi de deur uitdoet, dat mag. 15 miljoen voor Arias is een marktconforme prijs (voor een back), 16 miljoen is een marktconforme prijs voor een speler als Locadia.


En Ajax krijgt dan net altijd boven markt conforme prijzen zoals met een Kluivert en een Milik. Dan wordt het nog makkelijker sterkhouders binnenboord te houden, die kan je meer bieden namelijk omdat je meer geld hebt.

Je ontkracht een beetje je eigen verhaal. Want waarom kon men dan Kluivert niet binnenboord houden, men had toch geld genoeg.
 
Dat er nog een EL finale is gespeeld heeft daar ook wel het e.e.a. mee te maken natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
8 miljoen verschil is een boel, maar maakt voor het standpunt van IPF geen verschil, toch?

Voor IPF niet maar ik zie graag feiten. Zomaar 20% erbij optellen dan wordt alles erg rooskleurig, Memphis verkocht voor 45 miljoen, Brenet 10 miljoen en Locdia 25 Miljoen. Om het compleet te maken zegt Gerbrands dat Zoet,L de Jong, Lozano en Hendriks niet te koop zijn voor welk bedrag dan ook.
Amsterdamse bluf herkennen is misschien wat lastig onder de grote rivieren.
 
Je ontkracht een beetje je eigen verhaal. Want waarom kon men dan Kluivert niet binnenboord houden, men had toch geld genoeg.
Ik bedoelde de verschillen qua verkopen aan te geven. En met dat geld wat Ajax meer ontvangt dan dat wij doen kan je sterkhouders, kan je Kluivert en Milik niet onder scharen lijkt mij, makkelijker behouden omdat je ze financieel meer kan bieden. Of vind je nu echt dat Kluivert een sterkhouder was?
 
8 miljoen verschil is een boel, maar maakt voor het standpunt van IPF geen verschil, toch?
Precies het gaat om de houding van de club, hoe hoog je het spel speelt en hoe slim je de mindere spelers toch voor grof geld kunt slijten aan de grote clubs. De middelmaten of een Arias gaan bij ons voor veel minder weg dan wanneer je kijkt naar de vergelijkbare spelers die door Ajax worden verkocht. Een Memphis voor grof geld verkopen is geen kunst. Zelfs AZ verkoopt zijn beste spelers na 1 seizoen al voor grof geld...
 
Precies het gaat om de houding van de club, hoe hoog je het spel speelt en hoe slim je de mindere spelers toch voor grof geld kunt slijten aan de grote clubs. De middelmaten of een Arias gaan bij ons voor veel minder weg dan wanneer je kijkt naar de vergelijkbare spelers die door Ajax worden verkocht. Een Memphis voor grof geld verkopen is geen kunst. Zelfs AZ verkoopt zijn beste spelers na 1 seizoen al voor grof geld...

Misschien kunnen ze ook T-shirts uitgeven met WZAWZDBISV.
(Wij zijn ajaks, wij zijn de beste in spelers verkopen)
 
Misschien kunnen ze ook T-shirts uitgeven met WZAWZDBISV.
(Wij zijn ajaks, wij zijn de beste in spelers verkopen)
Alleen verkopen ze ze veel te snel. Voor een bedrijf die winst wilt maken prima, maar voor de supporter die graag de beste wil zien spelen, en prijzen wilt winnen, een doorn in het oog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan