Had de vraagprijs kunnen zijn als het de eerste keeper was geweest. Na het aantrekken van Mvogo staat hij ondertussen als 3e keeper op het formulier.
Hij is gewoon contractspeler van PSV met (internationale) ervaring. Die hoef je niet weg te geven omdat zijn naam niet op de juiste plaats op het wedstrijdformulier staat.

Ik begrijp wel wat je zegt hoor, maar ik vind het verschil veel te groot.

Van mij had Zoet ook transfervrij mogen vertrekken. Genoeg bewezen diensten.
Jij bent de ideale interimmer, mocht JdJ zich ziekmelden wegens een snotneus.
 
Jij bent de ideale interimmer, mocht JdJ zich ziekmelden wegens een snotneus.

Ik denk dat PSV er meer aan heeft om te cashen op spelers waar echt winst op gemaakt kan worden. En als het financieel toch allemaal niks uitmaakt, gewoon soepel mee te werken aan de sportieve toekomst van je spelers. Daar heb je op de langere termijn ook meer aan.
 
Ik denk dat PSV er meer aan heeft om te cashen op spelers waar echt winst op gemaakt kan worden. En als het financieel toch allemaal niks uitmaakt, gewoon soepel mee te werken aan de sportieve toekomst van je spelers. Daar heb je op de langere termijn ook meer aan.

PSV werkt bij alle spelers gewoon soepel mee aan de sportieve toekomst. Dat is nu juist het probleem. Daar heb je op de lange termijn niet meer aan, maar ga je op de lange termijn aan ten onder. Het is geen filantropische instelling een betaald voetbalclub.
 
PSV werkt bij alle spelers gewoon soepel mee aan de sportieve toekomst. Dat is nu juist het probleem. Daar heb je op de lange termijn niet meer aan, maar ga je op de lange termijn aan ten onder. Het is geen filantropische instelling een betaald voetbalclub.

Inderdaad. Een betaald voetbalclub. Geen handelshuis in spelers.
 
Besiktas en Middlesbrough hadden toch ook interesse? Die clubs had ik toch makkelijk 3-4 miljoen zien betalen of op z'n minst direct 1,5 miljoen in plaats van een bedrag in bonussen van 1,5 miljoen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Inderdaad. Een betaald voetbalclub. Geen handelshuis in spelers.

Betaald voetbalclub in de zin van veel betalen ja. :rolleyes: Bij een betaald voetbalclub hoort ook het ontvangen van geld. Anders is het betaald voetbal snel afgelopen. :cautious:
Overigens elke betaald voetbalclub is een handelshuis in spelers. Of je het nu wil of niet. Alleen gaat de ene daar wat slimmer mee om dan de andere. :money:
 
Besiktas en Middlesbrough hadden toch ook interesse? Die clubs had ik toch makkelijk 3-4 miljoen zien betalen of op z'n minst direct 1,5 miljoen in plaats van een bedrag in bonussen van 1,5 miljoen.

''interesse'', dat zegt niet zoveel, behalve dat Zoet een mogelijke kandidaat was op de lijstjes. Tussen dat en een club die echt werk maakt van je komst zit nogal een verschil. Het feit dat ze niet doorpakken zegt ook wel genoeg.
 
''interesse'', dat zegt niet zoveel, behalve dat Zoet een mogelijke kandidaat was op de lijstjes. Tussen dat en een club die echt werk maakt van je komst zit nogal een verschil. Het feit dat ze niet doorpakken zegt ook wel genoeg.

Je kunt ze gewoon opbellen. :rolleyes: Er is wel een gaatje te vinden in de agenda van John voor een telefoontje van hooguit 5 minuten. ;)
 
Ja, want Veltman kostte ook 8 miljoen.

Als jij met een uitzondering, waarbij de "gunfactor" meespeelt, wilt aantonen dat PSV en Ajax op hetzelfde niveau zitten qua transferbedragen, tsja. Het kan. Of speelt bij PSV nagenoeg altijd deze gunfactor mee?

Ajax verkoopt zelfs een faalhaas als Wöber voor 10,5 miljoen.
Wij verkopen Luuk de Jong, onze eerste spits, voor 12,5 miljoen. Ajax verkoopt spits op een zijspoor Kasper Dolberg voor 20,5 miljoen.
Je kan toch niet met droge ogen beweren dat PSV lekker bezig is qua uitgaande transfers? Of vind jij dat het lekker gaat op dat vlak?
 
Eindelijk weg en PSV niet op tijd gehandeld zijn marktprijs was aanzienlijk meer een aantal jaar terug. Als ie maar van de pizza af kan blijven in pizza land.
 
Nee dat was Botman, wie??

Had Botman ook een contract voor een jaar, en was met Botman vorig seizoen afgesproken om - ondanks interesse uit het buitenland - nog een seizoen te blijven en dan voor een symbolisch bedrag een transfer te maken?

Nee, dat was Veltman. En Zoet. Exact dezelfde situatie. Exact hetzelfde bedrag. Of nee, Zoet levert nog iets meer op. Maar dat was te verwachten, want keepers kosten altijd meer dan centrale verdedigers. Toch?
 
Als jij met een uitzondering, waarbij de "gunfactor" meespeelt, wilt aantonen dat PSV en Ajax op hetzelfde niveau zitten qua transferbedragen, tsja. Het kan. Of speelt bij PSV nagenoeg altijd deze gunfactor mee?

Ajax verkoopt zelfs een faalhaas als Wöber voor 10,5 miljoen.
Wij verkopen Luuk de Jong, onze eerste spits, voor 12,5 miljoen. Ajax verkoopt spits op een zijspoor Kasper Dolberg voor 20,5 miljoen.
Je kan toch niet met droge ogen beweren dat PSV lekker bezig is qua uitgaande transfers? Of vind jij dat het lekker gaat op dat vlak?

Nee, ik wil aantonen dat afspraken over lage(re) afkoopsommen niet uniek zijn. Of het daarmee lekker gaat?

Ik vind dat PSV erg lekker bezig is geweest met het aantrekken en behouden van Luuk de Jong. En ik ben blij dat Luuk de Jong na een paar kampioenschappen door de voordeur heeft kunnen vertrekken, en er ook nog een mooie winst ten opzichte van de eerdere transfersom is gemaakt.

Laat ik het zo zeggen: Als PSV structureel spelers als De Jong weet binnen te halen, daarmee de sportieve successen haalt zoals in de periode dat hij onder contract stond, én deze spelers ook voor bijna 3 keer de ooit betaalde transfersom weet te verkopen, dan zal ik nooit klagen.

Als PSV structureel spelers haalt die niet passen bij de club, die niet bijdragen aan sportief succes en waarbij je uiteindelijk alleen blij mag zijn dat je er nog geld aan over hebt gehouden, dan ben ik heel snel klaar. Hoewel ik een meer dan gemiddelde interesse heb in financiën, gaat het mij uiteindelijk toch echt om het voetbal.
 
Ik denk dat PSV, gegeven onder meer salarisgebouw, stad en competitie, alleen met ‘afspraken’ over toekomstige transfervergoedingen het betere kaliber spelers kan binnenhalen of behouden.

Heb wel de indruk dat we deze coulante houding inmiddels bij (bijna) iedere speler toepassen, ook waar dat niet nodig lijkt
 
Laatst bewerkt:
Had Botman ook een contract voor een jaar, en was met Botman vorig seizoen afgesproken om - ondanks interesse uit het buitenland - nog een seizoen te blijven en dan voor een symbolisch bedrag een transfer te maken?

Nee, dat was Veltman. En Zoet. Exact dezelfde situatie. Exact hetzelfde bedrag. Of nee, Zoet levert nog iets meer op. Maar dat was te verwachten, want keepers kosten altijd meer dan centrale verdedigers. Toch?

Dat Botman niet te vergelijken is met Zoet is logisch. Maar dat betekent nog niet dat je een keeper van het Nederlands Elftal (bank of niet, boeien) maar voor 1,5 miljoen naar buiten moet laten lopen. Je kunt toch op zijn minst het dubbele eruit krijgen.
 
Dat Botman niet te vergelijken is met Zoet is logisch. Maar dat betekent nog niet dat je een keeper van het Nederlands Elftal (bank of niet, boeien) maar voor 1,5 miljoen naar buiten moet laten lopen. Je kunt toch op zijn minst het dubbele eruit krijgen.
Tsja, volgens mij stond Veltman nog op het veld met het Nederlands elftal.
Maar hier wordt ook vaak dubbel gesproken. Velen kunnen niet vaak genoeg benadrukken dat Zoet een slechte keeper is, die je punten kost en waar elke bal van afstand erin gaat, maar vervolgens is het wel logisch dat er een dikke transfersom om tafel moet komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan