Bedoel je dat Zoet in zijn hele carrière niet 1 prima periode heeft gekend, maar wel een piekje? Dat zou ik niet realistisch vinden.
Zoet is geen Gomes of Van Breukelen maar als je het zo stelt dan klinkt het alsof we het over Verhoeven of Lamprou hebben.
Ik vind dat ook hij zijn steentje heeft bijgedragen in een bepaalde tijd voor ons. In die periode was het Eredivisie niveau, maar ook niet veel meer dan dat, met uitschieters als tegen Atletico. Hij is geen grote meneer, maar heeft hier toch 203 wedstrijden in de Eredivisie weten te keepen en niemand heeft hem in die tijd vervangen tot Unnerstahl kwam.
Hij is hier gewoon te lang doorgegaan en te wisselvallig geworden.
Ik zou hem voor een paar miljoen verkopen, als dat niet lukt dan verhuren aan een club in Turkije of zo, leuk buitenlands avontuur voor Jeroen.

Dat niemand hem vervangen heeft wil niet zeggen dat hij voldeed; Brenet werd ook niet vervangen bijvoorbeeld. Hij heeft imo maar 1 goede periode gekend, en dat was die waarin hij piekte tegen Atletico. Voor de rest was het geen PSV niveau. Eerste seizoen onder MvB heeft hij PSV ook de titel gekost met die langdurige fase waarin zelfs het grootste flutafstandsschot nog direct een doelpunt opleverde voor de tegenpartij (Heerenveen uit). Elk schot op goal werd een doelpunt. Daar was niet tegenop te voetballen. Nee, hij had geen goede verdedigers voor zich, maar een goede keeper zoals Gomes onderscheidt zich dan, die bracht PSV in het seizoen onder Vergoossen de titel.
 
Dat niemand hem vervangen heeft wil niet zeggen dat hij voldeed; Brenet werd ook niet vervangen bijvoorbeeld. Hij heeft imo maar 1 goede periode gekend, en dat was die waarin hij piekte tegen Atletico. Voor de rest was het geen PSV niveau. Eerste seizoen onder MvB heeft hij PSV ook de titel gekost met die langdurige fase waarin zelfs het grootste flutafstandsschot nog direct een doelpunt opleverde voor de tegenpartij (Heerenveen uit). Elk schot op goal werd een doelpunt. Daar was niet tegenop te voetballen. Nee, hij had geen goede verdedigers voor zich, maar een goede keeper zoals Gomes onderscheidt zich dan, die bracht PSV in het seizoen onder Vergoossen de titel.
Oh je bedoeld niet de Atletico piek, maar de Atletico periode? Hoe lang was die periode volgens jou?

Dat niemand hem vervangen heeft wil niet zeggen dat hij voldeed nee. Maar spelers die "10x niks zijn" blijven normaal gesproken niet zo lang bij PSV in de basis spelen en behalen er ook geen successen.

Ik vind Zoet niet hoogst persoonlijk verantwoordelijk voor het mislopen van de titel, dat waren alle spelers, de complete staff en het bestuur.
Je vergelijkt hem met Gomes, maar Zoet hoort niet in die categorie thuis.
Zoet is in goede doen "prima" Gomes is uitstekend. Het is niet realistisch om van Zoet te verwachten dat hij structureel uitstekend keept en PSV daarmee een titel bezorgt. Zoet is gewoon 1 van de spelers, geen ster. Om te kijken of Zoet tot de categorie "prima" of "PSV niveau" hoort, zou je niet daarvoor de eisen van de categorie uitstekend moeten gebruiken.

Brenet had een aanloopje nodig maar met hem op linksback werden we gewoon kampioen en hij presteerde daar, toen is hij ook meteen vervangen.

Uiteindelijk vind ik wel dat PSV een doelman moet hebben die niet wisselvallig is. En PSV moet zo een doelman op het juiste moment loslaten. Zoet is hier te lang gebleven en ik vind dat hij ook niet altijd topfit oogde.
 
Oh je bedoeld niet de Atletico piek, maar de Atletico periode? Hoe lang was die periode volgens jou?

Waarschijnlijk gewoon dat hele seizoen. Is alweer te lang geleden voor me om het me tot in detail te herinneren.

Ik vind Zoet niet hoogst persoonlijk verantwoordelijk voor het mislopen van de titel, dat waren alle spelers, de complete staff en het bestuur.

Niet hoogst persoonlijk inderdaad, ik verwoordde het te overdreven om m'n punt kracht bij te zetten, maar zoiets heeft wel degelijk een impact op het team. Ik denk dat "in vorm zijn" van een team overigens heel fragiel is en vaak van gelukjes en toevalligheden aan elkaar hangt, en als je eenmaal in de winnende flow komt gaat alles een stuk makkelijker. Andersom net zo, krijg je veel pech en tegenslagen en kom je in een negatieve spiraal, dan gaat alles een stuk moeilijker. Het begon denk ik met de ontzettend laffe tactiek van MvB uit tegen Ajax dat met tien man speelde. I.p.v. erop en erover werd het terughoudend en voorzichtig, en toen Ajax won heeft het een enorme boost gekregen. Had PSV daar gewonnen was dat sprankje hoop er bij Ajax uitgegaan en had PSV misschien wel de winnende flow te pakken. Daarna werd het erger door de ongelooflijk slechte periode van Zoet waarbij elk schot op zijn doel een goal werd; daarmee ging het seizoen als een nachtkaars uit.
 
Snap de afspraak met Zoet maar 1.5 mln is wel heel weinig. Wel voor alle partijen het beste als we hem verkopen, hij zal een flink salaris genieten. 2.5 a 3 mln lijkt me wel het minimale
 
Snap de afspraak met Zoet maar 1.5 mln is wel heel weinig

Pure winst voor iedereen. Ik zou 5 ton uittrekken voor een mooie BBQ als afscheid. Ondanks alles wat hij van ons over zich heen heeft gekregen toch keer op keer weer terug komen, daar heb ik erg veel respect voor. Voor zijn kwaliteiten onder de lat ben ik minder overtuigd om het netjes te verwoorden.
 
Snap de afspraak met Zoet maar 1.5 mln is wel heel weinig. Wel voor alle partijen het beste als we hem verkopen, hij zal een flink salaris genieten. 2.5 a 3 mln lijkt me wel het minimale
1,5 mln, zo weinig, hadden niet veel mensen verwacht denk ik. En dan mag je nog hopen dat het 1,5 mln wordt, want een deel is bonus. Deel daarvan zou bijvoorbeeld kunnen zijn niet degraderen?
 
En dat alles is precies in lijn hoe het de afgelopen seizoenen bij PSV is gelopen met heel de selectie. Zoet is voor PSV gewoon een goede doelman geweest
Zoet heeft in mijn herinnering vooral 'net niet goed genoeg' gepresteerd. Hij heeft inderdaad de incidentele goede pot gespeeld, maar ik kan me eigenlijk geen wedstrijd herinneren waar hij voor PSV de punten pakte. Maar, mijn geheugen kennende kan het zomaar zijn dat ik de oorzaak daarvan bij mezelf moet zoeken.

Hij kan natuurlijk echt wel een beetje keepen, anders speel je niet zo lang bij PSV, maar die laatste stap naar de absolute top is voor hem helaas te groot gebleken.
 
'Zoet vertrekt definitief'

En PSV houdt er 1½ miljoen euro aan over.
Van dat geld kunnen ze mooi een middagje van gaan karten met de selectie.

Natuurlijk ... Uitgaande transfer ... Voor een habbekrats weg.
Nou wat een verrassing. :rolleyes: (not)
We kunnen wachten op de quote:"Jeroen heeft veel betekend voor PSV. We gunnen hem deze stap." :cautious:
PSV en commercieel gedrag bij transfers is geen goede combinatie. De gekke Henkie van transferland. :maniac: :zien:
 
En welke club denk je dat er voor 3 miljoen en n salaris van rond de 1.4mio per jaar uitkomt bij Zoet als droomaanwinst? Ik denk dat hooguit n club met n geblesseerde doelman dat n optie vindt voor n tweede keus keeper, en ik geef Zoet wel gelijk dat hij nu gewoon ergens eerste keeper moet worden. Hij zal genoeg te doen krijgen bij de italianen en wie weet zo weer wat vorm en credits kunnen terugverdienen. Ik had natuurlijk ook liever n hoger bedrag gezien, maar gezien zijn optredens in de eredivisie en Europa van de laatste twee jaar lijkt m dit gewoon n reeel bedrag.
 
Jeroen Zoet is bijna van nieuwbakken Serie A-club Spezia

link

PSV gaat waarschijnlijk zo'n anderhalve miljoen euro incasseren. In dat bedrag zijn wel een aantal bonussen opgenomen, waarop de Eindhovenaren moeten wachten. De overgang van Zoet is in goede harmonie gegaan. PSV had met hem afspraken gemaakt over een mogelijk vertrek en Zoet is erkentelijk dat de club zich daaraan houdt.

Het is dus niet eens € 1,5 miljoen. Dat bedrag is inclusief bonussen (die waarschijnlijk nooit betaald worden) :FP: Afspraken en wachten tot sint-juttemis op geld... het is PSV niet vreemd. :sick: :maniac:
 
En welke club denk je dat er voor 3 miljoen en n salaris van rond de 1.4mio per jaar uitkomt bij Zoet als droomaanwinst? Ik denk dat hooguit n club met n geblesseerde doelman dat n optie vindt voor n tweede keus keeper, en ik geef Zoet wel gelijk dat hij nu gewoon ergens eerste keeper moet worden. Hij zal genoeg te doen krijgen bij de italianen en wie weet zo weer wat vorm en credits kunnen terugverdienen. Ik had natuurlijk ook liever n hoger bedrag gezien, maar gezien zijn optredens in de eredivisie en Europa van de laatste twee jaar lijkt m dit gewoon n reeel bedrag.

3 miljoen is toch een schijntje in de internationale betaald voetbalwereld.
 
6 miljoen.
Geen hoogvlieger (sowieso geen beste 'vlieger'), maar tegelijkertijd wel een keeper met de nodige internationale ervaring.
Had de vraagprijs kunnen zijn als het de eerste keeper was geweest. Na het aantrekken van Mvogo staat hij ondertussen als 3e keeper op het formulier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan