Jason Culina

Kronos

Assistent Bondscoach
Vader en zoon Culina op straat gezet bij Newcastle Jets

Zowel trainer Branko Culina als speler Jason Culina zijn ontslagen bij het Australische Newcastle Jets. Jason heeft al langere tijd last van een knieblessure. Volgens de club is de kans op een rentree klein, waardoor hij zijn koffers heeft mogen pakken.

"De club vindt het onwaarschijnlijk dat Jason Culina nog terugkeert in de A-league", aldus Jets-eigenaar Nathan Tinkler. "Door de blessure van Jason missen we onze beste speler."

De zoon van Branko Culina was eerder al negen seizoenen te bewonderen in de Eredivisie. In de Nederlandse competitie was hij actief voor Ajax, PSV en FC Twente. In totaal scoorde hij zestien keer in de Eredivisie. Over het ontslag van de trainer werden geen mededelingen gedaan.

Toen ik de titel van dit nieuwsbericht las, dat ik meteen; is dat misschien onze nieuwe rechtsback? Helaas zit hij met een ernstige blessure. Ik heb altijd een zwak voor die jongen gehad. Vond het ook mooi dat hij niet pas op late leeftijd terug naar Australië ging, maar toen hij op z'n top was. Helaas heeft het niet lang mogen duren.
 
Toen ik de titel van dit nieuwsbericht las, dat ik meteen; is dat misschien onze nieuwe rechtsback? Helaas zit hij met een ernstige blessure. Ik heb altijd een zwak voor die jongen gehad. Vond het ook mooi dat hij niet pas op late leeftijd terug naar Australië ging, maar toen hij op z'n top was. Helaas heeft het niet lang mogen duren.

Ik heb het altijd een sympathieke jongen gevonden. Was nooit lastig en werkte als een paard, nooit problemen veroorzaakt. Ik vraag me alleen af in hoever die blessure zijn niveau gaat verminderen. Als hij op zijn oude niveau terug kan komen wat hij hier had (al betwijfel ik dat) zie ik hem graag ipv Manolev.
 
Dus we verlangen hier terug naar Jason Culina...:eek:
Sorry jongens, volgens mij slaan we iets te ver door in het sentimentele.
 
Dus we verlangen hier terug naar Jason Culina...:eek:
Sorry jongens, volgens mij slaan we iets te ver door in het sentimentele.

Nee hoor. Culina was een uitermate betrouwbare kracht, die er altijd stond als je hem nodig had. Hiddink deed vaak een beroep op hem in de CL, dat zegt wel wat. En in z'n laatste periode deed hij het erg goed op de rechtsbackpositie. Daarna kregen we Stanislav..
 
Nee hoor. Culina was een uitermate betrouwbare kracht, die er altijd stond als je hem nodig had. Hiddink deed vaak een beroep op hem in de CL, dat zegt wel wat. En in z'n laatste periode deed hij het erg goed op de rechtsbackpositie. Daarna kregen we Stanislav..

Culina was destijds ook een noodgreep...
Maar deed het niet slecht, daar niet van. Maar om nu te dromen van zijn terugkeer, nou nee, dan sluit ik me aan bij Nistelaria.
 
Sommige spelers blijven als ze vertrokken zijn hangen in het geheugen. Anderen niet. Hij hoort voor mij bij die laatste groep.
 
Oud-PSV'er Culina ploeggenoot van Del Piero

Jason Culina keert terug als profvoetballer. De voormalig speler van onder meer PSV zette donderdag zijn handtekening onder een eenjarig contract bij Sydney FC.

De 32-jarige Culina stopte een jaar geleden nog als profvoetballer vanwege een ingrijpende knieoperatie. De middenvelder trainde sindsdien voor zichzelf en raakte weer volledig fit, waardoor hij nu tegen de verwachtingen in voor zijn rentree staat in de Australische A-League.

Sydney FC verwacht dat Culina nog deze maand zijn opwachting kan maken in het eerste elftal van de club. De oud-speler van Ajax, PSV en FC Twente staat in Australië nog altijd bekend als een topspeler en Sydney FC is dan ook dolblij met de komst van de oud-international.

Tegen alle verwachtingen in toch terugkeren als profvoetballer. Mooi voor Jason. :)
 
gun ik m wel, sympathieke voetballer. Succes daar!

Ik gun het hem ook maar dat neemt niet weg dat ik niets met hem had. Hij vertraagde het spel met zijn slechte aannames en 2 minuten om zich heen kijken en was totaal niet van toegevoegde waarde. Desondanks hoop ik dat het hem goed gaat.
 
Tegen alle verwachtingen in toch terugkeren als profvoetballer. Mooi voor Jason. :)
Wat een toeval. Zat gisteren toevallig Youtube de 6-2 tegen Ajax van een paar seizoenen geleden terug te kijken. Daar scoorde hij ook in (de 4-1). Toen dacht ik nog: Hoe zou 't nou met hem zijn? Thanks voor het meedenken Thibault.:D
 
Wat een toeval. Zat gisteren toevallig Youtube de 6-2 tegen Ajax van een paar seizoenen geleden terug te kijken. Daar scoorde hij ook in (de 4-1). Toen dacht ik nog: Hoe zou 't nou met hem zijn? Thanks voor het meedenken Thibault.:D

Mijn Miranda zegt altijd "pa", zegt ze, "zoals jij kan meedenken met anderen hè!" Ja, zo denk ik mee met anderen. :cool:
 
Terug
Bovenaan Onderaan