Jürgen Locadia (A)

veldmannetje

Routinier
IK denk dat Locadia het net zo goed en zelfs beter zou doen in het 1ste dan zeefuik , maar das mijn mening :D
Maar dan moet hij wel een kans krijgen.
Als eerst Zeefuik nou eens kans kreeg als spits in het 1e, hij heeft kwaliteiten en is goed in de kleine ruimte wat Rutten graag wil.
Maar Rutten kiest dan nog liever voor Toivonen die er niet wil spelen (dankzij Rutten) en Lens die wel dreiging heeft, maar meestal te veel ruimte voor zijn acties nodig heeft.

Dan kunnen dan eens verder kijken

veldmannetje

Routinier
Ben het met je eens dat ik ook liever zeefuik zie in de spits dan ola of lens.
Maar dat is omdat we geen andere spits hebben en Locadia de kans niet krijgt.
Begrijp me niet vekeerd ik vind Locadia een groot talent, maar ik vind Zeefuik ook een getalenteerde voetballer, waarvan ik denk dat ie wat verder is en fysiek beter opgewassen tegen het fysieke geweld en dat hij kan uitgroeien tot een spits ala Wilfried Bony (Vitesse, heeft er de kwaliteiten voor) als je hem nou gewoon opsteld dan kun je als het even minder loopt kun je Locadia laten invallen.;)

Dat geniet momenteel mijn voorkeur

Ralf Edström

Winnaar van de Wisselkont-Wisseltrofee
Ik zie zelf Locadia samen met Depay als de twee grootste talenten van PSV (al vind ik Ritzmaier wat ik van hem gezien heb ook behoorlijk imponerend voor zijn leeftijd). Ik denk dat die drie het in zich hebben om geweldige voetballers te worden, ik zie die drie zelfs International worden als ze goed begeleid worden en niet te vroeg naar een grote club vertrekken.
Zulke posts waren er ook ooit over Achenteh, en nog een hele bus vol. Die Achenteh hoor ik nu ook niks meer van. Speelt nog steeds in de Jupilerleague, meen ik.

Mocro

Trainer Coach
Zulke posts waren er ook ooit over Achenteh, en nog een hele bus vol. Die Achenteh hoor ik nu ook niks meer van. Speelt nog steeds in de Jupilerleague, meen ik.
Ik ging even googlen om te checken waar Achenteh nu voetbalt. Blijkt dat hij een 3-jarig contract heeft getekend bij FC Zwolle. Nog geen minuten gemaakt.

Dit is dan weer wel typerend voor een talent dat niet doorbreekt: "Op 22 april 2011 werd bekend dat hij de laatste drie wedstrijden van het seizoen 2010-2011 niet meer speelt vanwege een disciplinaire schorsing, de reden werd niet bekend gemaakt."

De kans dat het met zijn mentaliteit te maken heeft is vrij aannemelijk, want bij Jong PSV liet hij vaak goede dingen zien. Je hebt gewoon spelers bij wie het kwartje pas laat of helemaal nooit valt. Daarom is het moeilijk te voorspellen wie wel of niet zal doorbreken en kun je alleen kijken naar voetbalkwaliteiten. Op basis van zijn recente prestaties is Locadia een sensatie te noemen.

Phillip Cocu

Assistent Coach
Weet niet of mijn menig wel zoveel inhoudelijk van meerwaarde is.. Maar wat ik vind:

Zeefuik: heeft zijn kans bij het 1e al redelijk gehad, dat zeg ik op basis van trainingen en de wedstrijden die hij daar speelde.

De 2e kans ligt natuurlijk op de loer, maar die zou ik hem geven na een verhuur. Want bij een verhuur kunnen we Zeefuik misschien beter op waarde schatten. Laat Genero het eens proberen bij een NEC, Utrecht, VVV of wat dan ook in de Eredivisie.

Locadia: heeft zijn 1e kans imo nog niet echt gehad, laat hem eens proeven aan het echte werk bij PSV 1, ipv PSV jong.

Nijland: mag het volgend seizoen weer proberen.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Locadia is nog geen 18 jaar. Laat hem rustig rijpen en nog niet als 1e of 2e spits van PSV1 fungeren. Zeefuik is ouder en meer ervaren. Laat hem maar stand-in zijn van bijvoorbeeld Matavz. Overigens een lange spits als stormram zou er ook nog best bij kunnen, maar het budget zal wel op zijn.

Mocro

Trainer Coach
Locadia is nog geen 18 jaar. Laat hem rustig rijpen en nog niet als 1e of 2e spits van PSV1 fungeren. Zeefuik is ouder en meer ervaren. Laat hem maar stand-in zijn van bijvoorbeeld Matavz. Overigens een lange spits als stormram zou er ook nog best bij kunnen, maar het budget zal wel op zijn.
Rijpen? Als hij het beter doet dan Zeefuik, dan moet hij gewoon een kans krijgen.

Sjoerd93

Aanvoerder
Locadia doet het heel aardig. Die eerste goal van hem tegen Jong De Graafschap was technisch ook best knap, met zo'n stuitje erin. Ik ben benieuwd hoe hij het een niveautje hoger zal doen. Bij de beloften heeft hij nog als voordeel dat hij fysiek sterk is, dat zou in de Eredivisie wel een ander verhaal worden. Maar ook buiten dat zie ik in hem veel meer potentie dan in Zeefuik.

Bakkalinho

International
Heb een keer tegen Sarto gespeeld, heb daar nog een oefenwedstrijdje van het eerste van Sarto gekeken waar Locadia in de basis stond, hij maakte echt indruk op mij.

Be The Ball

Aanvoerder
Rijpen? Als hij het beter doet dan Zeefuik, dan moet hij gewoon een kans krijgen.
Als ik die verhalen zo hoor.. heb ik ook zoiets van probeer het uit. Een extra speler overhevelen naar selectie moet kunnen toch. Als ie dan lekker in zijn vel zit, eens opstellen ipv Matavz.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Maar doet hij het beter dan Zeefuik? Het is toch niet meer dan logisch dat hij momenteel in de pikorde achter Zeefuik staat. Zeefuik zit langer bij de selectie en heeft al 2 seizoenen Jupiler League gespeeld. Laat Locadia in zijn eerste seizoen maar eens knallen bij Jong PSV. Mochten zijn prestaties de komende maanden uitmuntend zijn, dan moet hij natuurlijk beloond worden met een plekje in de selectie en wellicht een invalbeurt.

Traint hij wel vast mee? Dat lijkt me sowieso een goed idee.

veldmannetje

Routinier
Hij heeft enkele keren mogen invallen voor 10 a 15 minuten en 1x basis gestart tegen NEC uit, waarin hij verdienstelijke 1e helft speelde.
Die invalbeurtjes stellen op zich niet zoveel voor, meestal is de westrijd al gespeeld.

Zag hem in de voorbereiding ook invallen tegen Valencia voor Lens die in de spits stond en geen bal goed raakte en met Genero ging het beter, net als toen hij inviel tegen Middelsborough.

Het punt is dat Rutten die Genero als enige spits ziet in zijn selectie, liever de meer ervaren Toivonen, die er niet wil spelen en nu Lens, die te veel ruimte voor zijn acties nodig heeft daar opstelt.
Waarom niet de enige spits die je momenteel hebt in de selectie????
En daarom is vehuur op dit moment ook geen optie voor mij.
En Locadia, die nog niet officieel bij het 1e hoort, heeft idd nog geen kans gehad dat klopt, al hoop ik dat ie snel komt.

En dan Nijland, leuke getalenteerde voetballer, die de plek van Ola hopelijk gaat innemen als verkocht wordt (komende zomer), maar onder Rutten zie ik Stef niet veel aan spelen toe komen

Mocro

Trainer Coach
Maar doet hij het beter dan Zeefuik? Het is toch niet meer dan logisch dat hij momenteel in de pikorde achter Zeefuik staat. Zeefuik zit langer bij de selectie en heeft al 2 seizoenen Jupiler League gespeeld. Laat Locadia in zijn eerste seizoen maar eens knallen bij Jong PSV. Mochten zijn prestaties de komende maanden uitmuntend zijn, dan moet hij natuurlijk beloond worden met een plekje in de selectie en wellicht een invalbeurt.

Traint hij wel vast mee? Dat lijkt me sowieso een goed idee.
Hij traint vandaag mee. Ik heb Zeefuik zelden op een speciaal moment kunnen betrappen. Bij Locadia heb je dat veel meer. Natuurlijk moet hij nog veel stappen maken, maar leeftijd moet je niet meenemen in de beslissing om hem wel of niet op te stellen. Bovendien zijn Labyad en Depay leeftijdsgenoten van Locadia. Ze krijgen wel speeltijd in het eerste, waarom Locadia niet?

IPF

Forummer van het jaar 2015
Locadia doet het heel aardig. Die eerste goal van hem tegen Jong De Graafschap was technisch ook best knap, met zo'n stuitje erin. Ik ben benieuwd hoe hij het een niveautje hoger zal doen. Bij de beloften heeft hij nog als voordeel dat hij fysiek sterk is, dat zou in de Eredivisie wel een ander verhaal worden. Maar ook buiten dat zie ik in hem veel meer potentie dan in Zeefuik.
Hoezo? Labyad is fysiek ook niet de allergrootste maar houdt zich prima staande, sterker nog: hij is gewoon een fel mannetje die elke strijd aangaat net als Mertens. En Locadia is fysiek eigenlijk al veel sterker dan een labyad.
Ik vind de voorzichtigheid van psv aangaande de talenten echt stuitend. Je hebt nu geen spits en hebt twee jongens(Depay en Locadia) die het goed doen bij Jong psv. Laat die jongens ook maar gewoon meedoen. Waarom mochten zij bijv. niet invallen tegen Ado toen de wedstrijd eigenlijk al gespeeld was? Ik denk dat die jongens veel meer enthousiasme zullen uitstralen dan meneer Lens.....

huez

Aanvoerder
Hoezo? Labyad is fysiek ook niet de allergrootste maar houdt zich prima staande, sterker nog: hij is gewoon een fel mannetje die elke strijd aangaat net als Mertens. En Locadia is fysiek eigenlijk al veel sterker dan een labyad.
Ik vind de voorzichtigheid van psv aangaande de talenten echt stuitend. Je hebt nu geen spits en hebt twee jongens(Depay en Locadia) die het goed doen bij Jong psv. Laat die jongens ook maar gewoon meedoen. Waarom mochten zij bijv. niet invallen tegen Ado toen de wedstrijd eigenlijk al gespeeld was? Ik denk dat die jongens veel meer enthousiasme zullen uitstralen dan meneer Lens.....
En misschien stimuleert het Lens om ook wat meer zijn best te gaan doen.

Be The Ball

Aanvoerder
En misschien stimuleert het Lens om ook wat meer zijn best te gaan doen.
Inderdaad, want ik weet niet wat hem mankeert zo ontevreden als hij daar loopt.

On topic: Ik zou hem bij een lekkere voorsprong zeker brengen. Ligt de druk ook niet bij die jongen.

Bovenaan Onderaan