Jürgen Locadia (A)

Hoetierick

Administrator
Medewerker
Ik was vandaag wel blij met De Jong...
Hij geeft een assist én hij maakt in de allerlaatste seconde het winnende doelpunt. Dan zou je zeggen: helemaal top. Maar hij heeft ook voldoende kansen verprutst. Kansen die je eigenlijk als spits van PSV moet maken.
Ik vond de wijze waarop dat laatste doelpunt werd gemaakt, trouwens ook veelzeggend. Luuk heeft absoluut aanvoer nodig van afstand. Lozano gaat teveel binnendoor en voor eigen kans, Bergwijn is ook meer een speler die zijn man uitspeelt en de kleine ruimte ingaat. Gudmondsson geeft hem wél over een aantal meter voor. Waar Locadia meer profijt had van Bergwijn/Lozano, daar zou Gudmonddson wel eens een goede aangeven voor De Jong kunnen zijn.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Hij geeft een assist én hij maakt in de allerlaatste seconde het winnende doelpunt. Dan zou je zeggen: helemaal top. Maar hij heeft ook voldoende kansen verprutst. Kansen die je eigenlijk als spits van PSV moet maken.
Ik vond de wijze waarop dat laatste doelpunt werd gemaakt, trouwens ook veelzeggend. Luuk heeft absoluut aanvoer nodig van afstand. Lozano gaat teveel binnendoor en voor eigen kans, Bergwijn is ook meer een speler die zijn man uitspeelt en de kleine ruimte ingaat. Gudmondsson geeft hem wél over een aantal meter voor. Waar Locadia meer profijt had van Bergwijn/Lozano, daar zou Gudmonddson wel eens een goede aangeven voor De Jong kunnen zijn.
Maar Arias en Brenet hadden ook al een aantal goeie voorzetten op De Jong. Toch?

Ik ben tevreden over hem binnen de parameters die we mogen verwachten.
Als de middenvelders zo hard zouden werken als de jong dan waren we meer in balbezit, en minder kwetsbaar in de omschakeling. Ik zou luuk denk ik juist n rol op het middenveld geven (4-4-2 met ruit) en lozano en bergwijn als snele spitsen gebruiken. Gebruiken van de sterke kanten van je selectie. En dat is niet luuk voorin met naar binnen trekkende vleugelaanvallers.

Penalty

Winnaar div. Wedstrijdvoor- spellingen
Als de middenvelders zo hard zouden werken als de jong dan waren we meer in balbezit, en minder kwetsbaar in de omschakeling. Ik zou luuk denk ik juist n rol op het middenveld geven (4-4-2 met ruit) en lozano en bergwijn als snele spitsen gebruiken. Gebruiken van de sterke kanten van je selectie. En dat is niet luuk voorin met naar binnen trekkende vleugelaanvallers.
:unsure:Luuk de Jong is technisch veel te beperkt om op het middenveld te spelen. :re:

:unsure:Luuk de Jong is technisch veel te beperkt om op het middenveld te spelen. :re:

Ik denk dat ie meer ruimte en daarmee tijd krijgt om n bal aan te nemen buiten de 16 dan daarbinnen (met twee verdedigers om m heen). Als verdedigers hem toch willen dekken en daarmee vooruit lopen dan creeer je ruimte erachter voor de echte spitsen. Bovendien heeft luuk n beter schot vanuit de tweede lijn dan "ik doe nog n afstandspoging tegen beter weten in" hendrix. Een hangende lage CA past meer bij luuk dan de taak van een diepe spits, zeker als er weinig crossballen van de zijkanten komen.

Laatst bewerkt:

De Bondscoach

Ich bin Eintovenaar
Ik vind dat je daar helemaal gelijk in hebt. En het liefste op het hoofd. De Jong was een doelpuntenmachine met de assists van Jetro.

Luuk de Jong heeft afgelopen 4 officiële wedstrijden 4 keer gescoord en 1 assist. Niet slecht als spits. Ik heb het idee dat hij juist weer zijn vorm te pakken heeft.

Mwah, ik zie hem ook nog te vaak ballen recht op de keeper koppen die in voorgaande seizoenen zonder moeite in n hoek werden gelegd.

En ballen die hem van de voet springen of weggetikt kunnen worden door n tegenstander, ballen die in zijn betere tijd gewoon moeiteloos afgeschermd werden voor de verdedigers om m heen.

Hij is nog verre van zijn vorm van 2014-2015.. Maar werkt voor het team als geen ander en heeft weer vaker n bal die hij plotseling goed weet te plaatsen of lekker verlengd. Vandaar basis wat mij betreft maar met n minder nadelig effect op de effectiviteit door n iets andere rol/taak.

Zoals hierboven opgemerkt, andere vleugels (gudmundson) zou ook deel van probleem al oplossen.
​​​

De Bondscoach

Ich bin Eintovenaar
Denk je niet dat Lammers binnen diezelfde parameters op z’n minst even goed zou scoren?
Ik heb dit jaar geen seizoenskaart, maar de afgelopen seizoenen heb ik De Jong vaak vanaf de tribune kunnen aanschouwen. Ik vond het altijd een statische en technisch beperkte spits - hoewel een fenomenale kopper - maar wel een hele slimme voetballer. Vooral ook zonder de bal. Duikt zelf altijd goed het gat in, maar trekt ook gaten voor anderen. Goed aanspeelpunt ook. Op zich heeft dat niets met vorm te maker, dus ik neem aan dat hij dat nog steeds goed doet, en dat daarom controlfreak Cocu ook aan hem vasthoudt. Lammers is misschien technisch meer vaardig, maar er is wel meer nodig in het topvoetbal. Ik weet niet of hij dat niveau gaat halen. Cocu in ieder geval, houdt - in zoverre voorradig - van intelligente spelers. Dat was hij zelf ook. Daarom dat Pereiro zo weinig kans krijgt. Ik weet niet of Lammers daar gaat komen - ik zie hem meer als speler voor de subtop, maar ik hoop dat ik daar ongelijk in heb.

rico

International
Ik heb dit jaar geen seizoenskaart, maar de afgelopen seizoenen heb ik De Jong vaak vanaf de tribune kunnen aanschouwen. Ik vond het altijd een statische en technisch beperkte spits - hoewel een fenomenale kopper - maar wel een hele slimme voetballer. Vooral ook zonder de bal. Duikt zelf altijd goed het gat in, maar trekt ook gaten voor anderen. Goed aanspeelpunt ook. Op zich heeft dat niets met vorm te maker, dus ik neem aan dat hij dat nog steeds goed doet, en dat daarom controlfreak Cocu ook aan hem vasthoudt. Lammers is misschien technisch meer vaardig, maar er is wel meer nodig in het topvoetbal. Ik weet niet of hij dat niveau gaat halen. Cocu in ieder geval, houdt - in zoverre voorradig - van intelligente spelers. Dat was hij zelf ook. Daarom dat Pereiro zo weinig kans krijgt. Ik weet niet of Lammers daar gaat komen - ik zie hem meer als speler voor de subtop, maar ik hoop dat ik daar ongelijk in heb.
Ik ben het met je eens over Lammers, is en wordt waarschijnlijk ook geen topper. Hopen dat Romero inderdaad het talent is dat z'n prijs rechtvaardigt, en we eindelijk weer een spits krijgen die functioneert.

Ooit was hij niet eenzijdig.
In het kampioensjaar was er een statistiek in de VI en het bleek dat De Jong niet alleen met rechts maar ook met links veel scoorde en ook nog met ik dacht volleys of de knie of zo.
​​​​De Jong heeft 3 seizoenen gedomineerd in de Eredivisie topscorerslijst, 2x gaf hij er een assist of 9 bij.

Jetro/Luuk was een goede tandem maar Luuk scoorde er ook zonder Jetro op los.

Dat was toch aardig functioneren.

Laatst bewerkt:

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Ooit was hij niet eenzijdig.
In het kampioensjaar was er een statistiek in de VI en het bleek dat De Jong niet alleen met rechts maar ook met links veel scoorde en ook nog met ik dacht volleys of de knie of zo.
​​​​De Jong heeft 3 seizoenen gedomineerd in de Eredivisie topscorerslijst, 2x gaf hij er een assist of 9 bij.

Jetro/Luuk was een goede tandem maar Luuk scoorde er ook zonder Jetro op los.

Dat was toch aardig functioneren.
In het kampioensjaar (dacht ik) heeft hij in 1 wedstrijd 3 doelpunten gescoord, waarvan 1 met links, 1 met rechts en 1 met het hoofd.

Penalty

Winnaar div. Wedstrijdvoor- spellingen
Locadia ziet concurrent wegvallen: frauderende Brighton-topscorer gearresteerd

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...steert-trefzekere-concurrent-van-locadia.html

Jürgen Locadia heeft sinds woensdag mogelijk één concurrent minder bij Brighton & Hove Albion. Glenn Murray, topscorer van de Premier League-laagvlieger, is opgepakt door de politie.
Dat melden verschillende media in Engeland, waaronder de BBC. Murray werd dinsdagochtend samen met zijn vrouw Stacey in de boeien geslagen op verdenking van belastingfraude. De twee worden naar verluidt aansprakelijk gesteld voor 1,26 miljoen euro aan ontdoken inkomensbelasting. De situatie wordt op dit moment nog onderzocht.

:ai:

:D

Hopen dat Locadia zal slagen in Engeland. Ik verwacht niet dat hij zal uitgroeien tot een topper of smaakmaker van de PL, maar als hij een stabiele club speler kan worden bij Brighton heeft hij het redelijk goed gedaan.