Jürgen Locadia (A)

Kruspe

Administrator
Medewerker
Deze jeugdspeler (7 november 1993) werd in juni 2010 overgenomen uit de jeugd van Willem II. Gezien zijn snelle ontwikkeling en betrokkenheid bij het eerste elftal, krijgt hij een eigen topic.

PSV bindt jeugdspeler Jürgen Locadia

11 juni 2010 11:30
PSV heeft een 2-jarig contract gesloten met jeugdspeler Jürgen Locadia (16), die overkomt van Willem II en in PSV A1 gaat voetballen. Locadia, van Antilliaanse afkomst, is een spits die ook al uitkwam voor het Nederlands elftal onder 17 jaar. In zijn overeenkomst is ook een optie voor een verlenging van nog één jaar opgenomen. “Ik ben hartstikke trots.”

Jürgen Locadia hier in het stadion geflankeerd door zijn moeder en Jan Reker.

Locadia (van 7 november 1993) was vrijdagochtend in het Philips Stadion op bezoek bij directeur Jan Reker om zijn contract te ondertekenen. De aanvaller komt over van de jeugdopleiding Willem II/RKC Waawlijk, waar hij afgelopen seizoen in de B1 tekende voor twintig doelpunten en in de A1 in vijf wedstrijden tot vier goals kwam. Voorheen voetbalde Locadia bij de Tilburgse amateurvereniging Sarto. “Ik had dit niet verwacht, maar vind het natuurlijk heel mooi. Ik hoop me te kunnen doorontwikkelen bij PSV en hier ver te komen. Ik wil daarvoor ook de trainers en begeleiders van de jeugdopleiding van Willem II/RKC bedanken. Dankzij hen heb ik deze stap kunnen maken en dat is geweldig”, aldus Locadia in het Philips Stadion. Op de vraag wat voor type speler hij is, antwoordde hij “een killer in de zestien”. Zijn eerste optreden voor PSV A1 van coach Henk Fräser zal zijn tijdens het toernooi om de Otten Cup, in het weekeinde van 6, 7 en 8 augustus op De Herdgang.
Locadia maakte grote indruk op de Otten Cup dit jaar, en is nu door Fred Rutten, meerdere malen bij de eerste selectie gehaald.

Bartjens

Basisspeler
ben wel benieuwd hoe hij het bij de grote jongens gaat doen. In de juegd heeft hij veel voordeel van zijn fysiek. Dat voordeel zal wegvallen bij de senioren.

Bas

Routinier
ben wel benieuwd hoe hij het bij de grote jongens gaat doen. In de juegd heeft hij veel voordeel van zijn fysiek. Dat voordeel zal wegvallen bij de senioren.
Als hij nu al een groot fysiek voordeel heeft zal dat, als hij door blijft trainen, op latere leeftijd ook dat voordeel hebben.

Een spits is duidelijk nodig. Of Ado de juiste tegenstander is om hem te brengen betwijfel ik. Maar als we voor mochten staan mag ie van mij gerust 45 minuutjes pakken...
Langzaam brengen is vaak het beste voor een jonge speler. Laat hem lekker meetrainen met het eerste elftal en geef hem sowieso zijn kans in onbenullige bekerwedstrijdjes. Als de stand het toelaat geef je hem vervolgens ook zijn kansen in competitiewedstrijden en laat hem lekker wennen aan het niveau van de eredivisie.

PSVladi

Deze gebruiker is gebanned.
Langzaam brengen is vaak het beste voor een jonge speler. Laat hem lekker meetrainen met het eerste elftal en geef hem sowieso zijn kans in onbenullige bekerwedstrijdjes. Als de stand het toelaat geef je hem vervolgens ook zijn kansen in competitiewedstrijden en laat hem lekker wennen aan het niveau van de eredivisie.
Als er 1 competitie is waar ik totaal schijt aan heb, dan is het wel de KNVB beker. Gewoon talentvolle Jong-PSV spelers opstellen.

Ik vind hem ook een erg goede speler. Ik vind dat hij de vaste 2e spits moet zijn en af en toe moet invallen en van daaruit kijken hoe die zich ontwikkeld..

Mocro

Trainer Coach
Locadia helpt Jong PSV aan eerste zege

22 augustus 2011

Jong PSV is de competitie begonnen met een zege. Thuis tegen Jong De Graafschap werd met 3-1 gewonnen. Twee minuten voor tijd stond het nog 1-1. Het was Jurgen Locadia die Jong PSV vervolgens met twee treffers aan de zege hielp. Bourdouxhe had Jong PSV in de eerste helft op voorsprong gezet.
PSV Netwerk
Bij Jong PSV deden onder andere Atiba Hutchinson, Ibrahim Rabiu en Genero Zeefuik mee.

:)

Locadia helpt Jong PSV aan eerste zege

22 augustus 2011

Jong PSV is de competitie begonnen met een zege. Thuis tegen Jong De Graafschap werd met 3-1 gewonnen. Twee minuten voor tijd stond het nog 1-1. Het was Jurgen Locadia die Jong PSV vervolgens met twee treffers aan de zege hielp. Bourdouxhe had Jong PSV in de eerste helft op voorsprong gezet.
PSV Netwerk
Bij Jong PSV deden onder andere Atiba Hutchinson, Ibrahim Rabiu en Genero Zeefuik mee.

:)
Ik zie zelf Locadia samen met Depay als de twee grootste talenten van PSV (al vind ik Ritzmaier wat ik van hem gezien heb ook behoorlijk imponerend voor zijn leeftijd). Ik denk dat die drie het in zich hebben om geweldige voetballers te worden, ik zie die drie zelfs International worden als ze goed begeleid worden en niet te vroeg naar een grote club vertrekken.

IPF

Forummer van het jaar 2015
Ik zie zelf Locadia samen met Depay als de twee grootste talenten van PSV (al vind ik Ritzmaier wat ik van hem gezien heb ook behoorlijk imponerend voor zijn leeftijd). Ik denk dat die drie het in zich hebben om geweldige voetballers te worden, ik zie die drie zelfs International worden als ze goed begeleid worden en niet te vroeg naar een grote club vertrekken.
Voor Ritzmaier is het natuurlijk niet zo moeilijk om een international te worden he? Hij komt uit Oostenrijk;)
Maar ik vind ook dat Depay en Locadia goede talenten zijn maar ik vrees dat onder dit beleid van Rutten veel jeugdige talenten gefrustreerd zullen raken daar ze psv alleen maar aankopen zien doen en de jeugd maar laat meetrainen met het eerste maar meer ook niet.....

rvh1996

Basisspeler
Haal Locadia toch eens bij de selectie! Hij heeft veel doelpunten gemaakt op de Otten Cup en maakt er gisteren weer twee. Wat moet je anders doen om bij het eerste te komen? Misschien is hij wel beter dan Zeefuik?

Haal Locadia toch eens bij de selectie! Hij heeft veel doelpunten gemaakt op de Otten Cup en maakt er gisteren weer twee. Wat moet je anders doen om bij het eerste te komen? Misschien is hij wel beter dan Zeefuik?
Wat deed Zeefuik vorig seizoen ookalweer bij Jong PSV? Oja, zowat de gehele doelpuntenproductie op zich nemen :unsure:

Die Locadia komt er heus wel als hij echt zo getalenteerd is als iedereen zegt. Je moet dat ook helemaal niet haasten, laat die jongen eerst maar eens een seizoen lang productief zijn bij Jong PSV, en geef hem desnoods wat speeltijd bij bekerwedstrijden.

Wat deed Zeefuik vorig seizoen ookalweer bij Jong PSV? Oja, zowat de gehele doelpuntenproductie op zich nemen :unsure:

Die Locadia komt er heus wel als hij echt zo getalenteerd is als iedereen zegt. Je moet dat ook helemaal niet haasten, laat die jongen eerst maar eens een seizoen lang productief zijn bij Jong PSV, en geef hem desnoods wat speeltijd bij bekerwedstrijden.
Dat zo mooi wezen in ideale situatie, maar het probleem is echter PSV mist een spits. Dus moet je opzoek naar alternatieven en dan kom je bij de eigen jeugd, en wie weet kan die jongen het al aan, zou niet de 1e keer wezen voor jonge spits die doorbreekt omdat de gewilde spits uiblijft.

Zoals Kluivert bij Ajax destijds en recent Castiognos bij Feyenoord.

ps. die 2-1 (locadia's 1e) zat er lekker in(Y)

Bacchus

Anti-Kaas Front NL
Medewerker
Locadia is veel beter dan Zeefuik , dat zie je al bij jong PSV.
Ik zou gewoon Locadia erbij nemen bij wedstrijden dat het kan.
Zeefuik scoort ook aan de lopende band bij Jong PSV. Dat is echt wel een ander niveau. Aangezien Locadia nog niet in het eerste heeft meegedraaid is de opmerking 'Locadia is veel beter dan Zeefuik' een aanname die je niet als feit kunt presenteren.