Israël & Palestina

Status
Je kunt niet meer reageren.
Tsja, zo werkt het nu eenmaal. Assad kon ook zijn gang gaan dankzij de steun van met name Rusland.
Maar blijkbaar is er in Israël ook zo’n “Eigen volk eerst” tendens. En je mag het natuurlijk niet zeggen, maar de politiek van Israël is wel erg gelijkwaardig met die van Duitsland in de jaren dertig, met hun tweederangsburgers en hun Lebensraum. :braak:
Ze hebben inderdaad zeer goed opgelet in die tijd. Je zou denken dat juist de Joden beter zouden moeten weten. :braak:
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Tsja, zo werkt het nu eenmaal. Assad kon ook zijn gang gaan dankzij de steun van met name Rusland.
Maar blijkbaar is er in Israël ook zo’n “Eigen volk eerst” tendens. En je mag het natuurlijk niet zeggen, maar de politiek van Israël is wel erg gelijkwaardig met die van Duitsland in de jaren dertig, met hun tweederangsburgers en hun Lebensraum. :braak:
Hebben die Duitsers het misschien niet zo heel slecht gezien? Alleen zoals Beenhakker niet de oplossing was als bondscoach in 1990 was Hitler niet de oplossing in die tijd.
 
Morgen zijn er verkiezingen in Israel. Zullen zien of Netanyahu weer gaat winnen of dat de oppositie hun van de troon stoot.
 
Morgen zijn er verkiezingen in Israel. Zullen zien of Netanyahu weer gaat winnen of dat de oppositie hun van de troon stoot.
Zag op het Nieuwsuur dat de leden van de Likoed partij naar de Palestijnse stemlokalen waren geweest “om te checken of alles goed verliep”. De Palestijnen vonden zich geïntimideerd met als gevolg dat na de ochtend maar weinig mensen nog gingen stemmen. Doel bereikt.
 
Zag op het Nieuwsuur dat de leden van de Likoed partij naar de Palestijnse stemlokalen waren geweest “om te checken of alles goed verliep”. De Palestijnen vonden zich geïntimideerd met als gevolg dat na de ochtend maar weinig mensen nog gingen stemmen. Doel bereikt.
Aha, zijn dat vrije verkiezingen. Stelletje nazi's daar.
 
Hij wil ook dingen voor de Palestijnen doen. Jaja.. heeft wel lang geduurd dan. Hoe lang is hij al president? Zijn grote vriend Netanyahu heeft al deze tijd kunnen doen wat ze willen..
 

Grote stap? Zie de Palestijnen hier niet 1,2,3 mee akkoord gaan.

Ik vraag me ook af waar ze mee akkoord moeten gaan. Ze verliezen Jeruzalem, de bezette gebieden blijven onder de Israëlische vlag, maar ze krijgen twee keer meer grondgebied dan nu? Waar dat vandaan komt is nog niet duidelijk.

Het lijkt wel alsof Trump hier een beetje populistisch doet...
 
Ik vraag me ook af waar ze mee akkoord moeten gaan. Ze verliezen Jeruzalem, de bezette gebieden blijven onder de Israëlische vlag, maar ze krijgen twee keer meer grondgebied dan nu? Waar dat vandaan komt is nog niet duidelijk.

Het lijkt wel alsof Trump hier een beetje populistisch doet...

Dat laatste lijkt me de voornaamste conclusie, ja.

Maar het zou wel mooi zijn als het effe rustig wordt daar, aangezien er volgende week een aantal dagen zit (in Israel, niet in Gaza).
 
Het hoort gewoon bij de verkiezingscampagne van Trump. :sneaky: :cautious:
De Joodsche lobby in Amerika is héél machtig, dus je mag 't inderdaad niet uitsluiten.
Wat mij betreft is Palestina van de Palestijnen en is Israël een bezettende macht. Zo'n bezetter moet dan gewoon worden verwijderd, desnoods met geweld.
 
De Joodsche lobby in Amerika is héél machtig, dus je mag 't inderdaad niet uitsluiten.
Wat mij betreftis Palestina van de Palestijnen en is Israël een bezettende macht. Zo'n bezetter moet dan gewoon worden verwijderd, desnoods met geweld.

Misschien een domme vraag, maar wat is je definitie van "Palestina" dan? De West Bank en Gaza samen? Of praktisch heel Israel? Want er zijn natuurlijk uiteenlopende claims over wat Palestijns gebied zou moeten zijn.

Als het over de West Bank en Gaza gaat, is het wellicht logischer om het respectievelijk door Jordanië en Egypte te laten annexeren. Maar ja, wat doe je met Jeruzalem, he...
 
Misschien een domme vraag, maar wat is je definitie van "Palestina" dan? De West Bank en Gaza samen? Of praktisch heel Israel? Want er zijn natuurlijk uiteenlopende claims over wat Palestijns gebied zou moeten zijn.
Voor mijn part pakken ze de grens die ze na WWII hebben verzonnen. Nederzettingen moeten sowieso weg. En het volk wat er woont ook. Opdonderen.
 
Voor mijn part pakken ze de grens die ze na WWII hebben verzonnen. Nederzettingen moeten sowieso weg. En het volk wat er woont ook. Opdonderen.

Ja, dus de alinea die ik d.m.v. een edit heb toegevoegd? Dan blijft de vraag wat je met Jeruzalem doet.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan