Israël & Palestina

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik zeg niks, ben er nooit geweest..

Terwijl jij me wel iemand lijkt die die superrrrrrraanbieding voor een weekje zon aan Gazastrook graag pakt. Het lokale hotel heeft veel entertainment.
- Op maandag het oud-Palestijnse granaathappen.
- Op dinsdag Joods-orthodoxe verhongeringsspelletjes met de kinderen van de Palestijnse gastarbeiders.
- Woensdag staat bol van van het Hezbollaiaanse jeu de boulen.
- Donderdag is er een gezamenlijke teamactiviteit, waarbij iedereen meedoet aan het bouwen van een muur.
- Vrijdag is de knaller van de week, waar je 2 gropen vormt en je vrij op elkaar mag schieten.
- Op zaterdag sluiten we af met een vakantieparkBBQ en eten we kosher varkensvlees. Alchohol is die avond gratis!
 
De PGGM-Israel klucht. heb 'm hier geplaatst vanwege de wegeegredenen van PGGM om zich terug te trekken. De ant-semitische kaart wordt weer eens gespeeld, maar geen Israelisch politicus die eens kritisch naar het handelen van Israel zelf kijkt.

bron: nu.nl

''Dit is zeer teleurstellend en een nieuw teken van een groeiende anti-Israëlstemming in Nederland, een oude vriend'', zo meldde een woordvoerder van het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken woensdag in een reactie.

Je zou je ook kunnen afvragen hoe dat komt, waarde woordvoerder van het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken.

pggm-haalt-beleggingen-israelische-banken.html
israel-noemt-stap-pggm-zeer-teleurstellend.html
Israël ontbiedt ambassadeur Nederland om PGGM
 
De PGGM-Israel klucht. heb 'm hier geplaatst vanwege de wegeegredenen van PGGM om zich terug te trekken. De ant-semitische kaart wordt weer eens gespeeld, maar geen Israelisch politicus die eens kritisch naar het handelen van Israel zelf kijkt.

bron: nu.nl

''Dit is zeer teleurstellend en een nieuw teken van een groeiende anti-Israëlstemming in Nederland, een oude vriend'', zo meldde een woordvoerder van het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken woensdag in een reactie.

Je zou je ook kunnen afvragen hoe dat komt, waarde woordvoerder van het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken.

pggm-haalt-beleggingen-israelische-banken.html
israel-noemt-stap-pggm-zeer-teleurstellend.html
Israël ontbiedt ambassadeur Nederland om PGGM

Nou, inderdaad. Rare jongens, die Israëliërs.
 
De Amerikanen betalen de helft van de kosten van het Iron Dome systeem.....
Vandaag weer doden er bij gekomen: in 3 dagen 75 doden voornamelijk vrouwen en kinderen. Ja allemaal als vergelding voor die 3 jongens. Maar al die andere kinderen van de Palestijnen die gedood worden of vast zitten in Israel ondanks dat zij bijv. 14 jaar zijn, dat telt niet, niet eens voor de helft van het leven van een Israeli..... Trieste en hypocriete wereld hebben we.

Onbegrijpelijk dat blinde geloof in en onverbiddelijke steun aan wat in dit conflict toch vaak de agressor is.
 
Onbegrijpelijk dat blinde geloof in en onverbiddelijke steun aan wat in dit conflict toch vaak de agressor is.

Waar plaats jij dan de gemiddeld 1000(!) door S-Arabie, Iran en groepen als Al Qaeda gefinancierde raketten die er per jaar vanaf de Gaza strook op Israelische burgerdoelen af worden geschoten? Ik ben het vaak helemaal niet eens met Israel's politiek, maar om ze als de enige, of zelfs maar hoofdschuldige, aan te wijzen in dit conflict is mij te simpel en onjuist.
 
Israël en dan in het bijzonder die pijpenkrullenclub, is wel degelijk oorzaak van het hele probleem.
 
Zolang beide partijen (los van allerlei andere krachten die invloed uitoefenen) niet op vrede uit zijn, zijn er 2 schuld. Het is té complex om een enkele schuldige aan te wijzen.
 
Dat heb ik net gedaan. Ging prima.

jewishboy-w-menorah-jewish-boy-meno.gif
 
Jep, op het moment dat alle Joden dood zijn stopt inderdaad het conflict.
Stel ik dat? Neen.

Ze hoeven van mij niet dood. De grenzen zoals destijds vastgesteld (en waar de Palestijnen mee akkoord gaan, maar die de kolonisten steeds meer verder uitbreiden) respecteren en het delen van de tempelberg, zou een hele hoop oplossen.
Er is in Israël in de linkse vleugel ontzettend veel weerstand tegen die pijpenkrullenclub. Laten we het er op houden dat ik bij die linkse vleugel hoor.
 
Stel ik dat? Neen.

Ze hoeven van mij niet dood. De grenzen zoals destijds vastgesteld (en waar de Palestijnen mee akkoord gaan, maar die de kolonisten steeds meer verder uitbreiden) respecteren en het delen van de tempelberg, zou een hele hoop oplossen.
Er is in Israël in de linkse vleugel ontzettend veel weerstand tegen die pijpenkrullenclub. Laten we het er op houden dat ik bij die linkse vleugel hoor.

Denk je echt dat wanneer Israel zich terug trekt achter de destijds vastgestelde grenzen er vrede komt? Daar geloof ik niet in. Hamas wil maar een ding en dat is alle Joden dood, het zelfde geldt voor een aantal omliggende landen. Zolang er in dat gebied Joden wonen komt er nooit vrede. Zodra de Joden allemaal op zijn komt er even vrede vervolgens gaan de Palestijnen onderling elkaar uitmoorden.
 
Denk je echt dat wanneer Israel zich terug trekt achter de destijds vastgestelde grenzen er vrede komt? Daar geloof ik niet in. Hamas wil maar een ding en dat is alle Joden dood, het zelfde geldt voor een aantal omliggende landen. Zolang er in dat gebied Joden wonen komt er nooit vrede. Zodra de Joden allemaal op zijn komt er even vrede vervolgens gaan de Palestijnen onderling elkaar uitmoorden.
Dat jij ergens niet in gelooft, wil niet zeggen dat we het voor waarheid aan moeten nemen en het niet eens zouden moeten proberen.
Ik weet ook wel dat dat nooit gaat gebeuren hoor, maar dat wil niet zeggen dat daar de crux niet zit, want daar zit hij in mijn beleving wel degelijk.
 
Dat jij ergens niet in gelooft, wil niet zeggen dat we het voor waarheid aan moeten nemen en het niet eens zouden moeten proberen.
Ik weet ook wel dat dat nooit gaat gebeuren hoor, maar dat wil niet zeggen dat daar de crux niet zit, want daar zit hij in mijn beleving wel degelijk.

Zolang de fanatieke gelovigen aan alle zijden hun best doen om zoveel mogelijk nieuwe kindertjes te maken, en die vervolgens te hersenspoelen zal dat conflict nog wel doorgaan, zo niet verergeren.
En dat men daarbij nog militair/financieel gesteund wordt door de nodige andere landen helpt ook niet echt.
 
Denk je echt dat wanneer Israel zich terug trekt achter de destijds vastgestelde grenzen er vrede komt? Daar geloof ik niet in. Hamas wil maar een ding en dat is alle Joden dood, het zelfde geldt voor een aantal omliggende landen. Zolang er in dat gebied Joden wonen komt er nooit vrede. Zodra de Joden allemaal op zijn komt er even vrede vervolgens gaan de Palestijnen onderling elkaar uitmoorden.

Israel heeft altijd als een basisvoorwaarde voor vrede gesteld dat 'de Palestijnen' en Arabische landen het bestaansrecht van de staat Israel erkennen, die overigens gebaseerd is op een resolutie van de VN. Lijkt me geen onredelijke eis. Zolang er nog Arabische leiders zijn die 'alle joden de zee in willen drijven' en ' niet zullen rusten voordat de laatste Jood dood of verdreven is', zal er geen vrede kunnen zijn en kan ik het me goed voorstellen dat Israel zich verdedigd. Nogmaals, ik ben het vaak helemaal niet eens met de politiek van Israel, maar het feit dat zij de slechten zijn en de Palestijnen onschuldige slachtoffers is mij veel te kort door de bocht.

Overigens is het natuurlijk wel in en in triest dat, zoals in elke oorlog, de slachtoffers voornamelijk onschuldige burgers zij, die ongetwijfeld niets anders willen dan een fatsoenlijk bestaan voor zichzelf en hun familie.
 
Dat jij ergens niet in gelooft, wil niet zeggen dat we het voor waarheid aan moeten nemen en het niet eens zouden moeten proberen.
Ik weet ook wel dat dat nooit gaat gebeuren hoor, maar dat wil niet zeggen dat daar de crux niet zit, want daar zit hij in mijn beleving wel degelijk.

In de tijd van Arafat was dit misschien nog mogelijk geweest. De huidige Palestijnse machthebbers zo radicaal dat dit conflict niet meer op te lossen is zonder een van beide bevolkingsgroepen daar weg te halen.
 
Denk je echt dat wanneer Israel zich terug trekt achter de destijds vastgestelde grenzen er vrede komt? Daar geloof ik niet in. Hamas wil maar een ding en dat is alle Joden dood, het zelfde geldt voor een aantal omliggende landen. Zolang er in dat gebied Joden wonen komt er nooit vrede. Zodra de Joden allemaal op zijn komt er even vrede vervolgens gaan de Palestijnen onderling elkaar uitmoorden.

Als Israël zich terugtrekt en er binnen Palestina op sociaal-economisch vlak perspectief komt, dan verliezen die clubs aan draagkracht en bestaansrecht. Vergeet niet dat er altijd Joden naast de Palestijnen hebben geleefd. Heb ik het niet over zionistische kolonisten. Dus hoezo zouden opeens alle Joden dood moeten? Dat is populistische retoriek en grootspraak om onvrede te uiten en mensen te mobiliseren. Een goede vriend van me is half Palestijns en zijn familie wil niets anders dan rust en de mogelijkheden tot een beter leven.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan