Israël & Palestina

Zodra men hier gaat hopen op doden of vernietiging - van welk land of geloof dan ook - dan ben ik je liever kwijt dan rijk op een voetbal forum. Doe eens normaal beiden met de toon of houdt je van deze topics afzijdig als je teveel emoties hebt om een ander volk nog als mens te kunnen zien. Is vaak genoeg geprobeerd de discussies hier in check te houden maar blijkbaar daalt t kwartje niet dat dit hier op t forum niet gewenst is?
 
Doe eens normaal beiden met de toon of houdt je van deze topics afzijdig als je teveel emoties hebt om een ander volk nog als mens te kunnen zien.

Beide? Roep ik ergens om het uitroeien van hele landen of gebieden.. ? :rolleyes: Ik zeg altijd dat ik begrip heb op hoe sommige dingen lopen, met uitleg er bij hoe ze lopen en dat het de schuld is van hamas, voor het grootste gedeelte, en niet Israël alleen. Maar dat word door de aanhangers van het andere kamp altijd genegeerd want het is altijd en met alles alleen Israël die het doet. Dus nee ik sta niet te springen om doden mensen, maar ik begrijp dat onschuldige mensen vallen en waarom ze vallen ( welk oorlog niet, en deze helemaal )
 
Vooraaaallll het aandeel hamas vergeten en niet benoemen ja ( 90%+ schuldig aan dit alles ) :lmao:
Hamas die bewust in burgerkleding vecht, en mannen rekruteert om het zelfde te doen, en dan gaat de Europeaan (jij) zeuren om burgerdoden of klagen waarom de aanvallende partij slecht verschil kan zien tussen wie goed en slecht is hahaha.. heerlijk sorry :lmao:


Gezien dat account een zeer betrouwbare bron en sowieso geen pro-Israelische propaganda!
 
Zodra men hier gaat hopen op doden of vernietiging - van welk land of geloof dan ook - dan ben ik je liever kwijt dan rijk op een voetbal forum.

Ik stel alleen vergelijkingen op tussen wat iemand eerst schreef en de huidige situatie. En ik zeg heel duidelijk hoop bijna.

Wat mij vooral schokt in dit geheel is hoe het aangeeft hoe ontzettend haatdragend het westen is naar alles wat niet blind israel steunt. Een diplomaat afknallen van iran, geen probleem, een souvereine staat iran aanvallen geen probleem. Maar iran slaat terug en de wereld is te klein…

Ik ben er al lang van overtuigd maar de recente gebeurtenissen laten zie hoe westerse top perse meer en meer macht wil hebben en dat doen ze nu door israel blind te steunen en iedereen verder is nevenschade. Samen leven is het laatste wat de westerse wereld wil bereiken.
 
Samen leven is het laatste wat de westerse wereld wil bereiken.

Onderhandelen met terroristen en dan vrede sluiten aha.. En hun voorstel van 30 mensen vrijlaten in ruil voor 50 Palestijnen per vrijgelaten gijzelaar ook heel nice.. Verliezende partij, terroristen notebenen, die met sterke wensen komen... Opties zijn makkelijk, wil je vrede, geef je over en laat de gijzelaars vrij, dan praten we verder. Zo niet prima, dan doorvechten en alle burgerslachtoffers zijn voor jullie rekening.
 
.
Onderhandelen met terroristen en dan vrede sluiten aha.. En hun voorstel van 30 mensen vrijlaten in ruil voor 50 Palestijnen per vrijgelaten gijzelaar ook heel nice.. Verliezende partij, terroristen notebenen, die met sterke wensen komen... Opties zijn makkelijk, wil je vrede, geef je over en laat de gijzelaars vrij, dan praten we verder. Zo niet prima, dan doorvechten en alle burgerslachtoffers zijn voor jullie rekening.
Word je nooit moe van jezelf?
 
Gezien dat account een zeer betrouwbare bron en sowieso geen pro-Israelische propaganda!
Hoewel ik samen met jou betwijfel of de bron onpartijdig is vind ik deze tendens wel gevaarlijk. Twitter is natuurlijk geen journalistisch platform, maar ik kwam het volgende tegen:
Er stond in 't weekend een stuk op nu.nl, over feitelijke kolonisatie op de Westelijke Jordaanoever. Geschreven door iemand met een Arabisch (klinkende) naam. De reacties onder dat stuk waren echt walgelijk. Alle integriteit van die persoon wordt direct in twijfel getrokken, alsof iedereen met een Arabische achtergrond alleen maar pro-Hamas kan zijn. Het is een schrijver voor een nieuwssite, met een redactie en een eindredacteur. Zo'n stukje wordt echt wel gecheckt en besproken voordat ze zoiets online zetten..

We zouden minder snel snel de integriteit (overigens aan beide kanten) van mensen, specifiek journalisten, (jouw fragment is niet van 'n journalist, maar meer in het algemeen) in twijfel moeten trekken. Ja, bias is overal en altijd, maar journalisten en wetenschappers worden letterlijk opgeleid met methodieken hoe ze hun bias zo klein mogelijk kunnen maken.

De (buitenlandse) correspondenten van nieuwssites zijn vaak mensen met een lokale link. Een Rusland-correspondent met Russische grootouders bijvoorbeeld, zoals die Amerikaanse journalist die nu wordt gegijzeld. Dat is logisch, omdat die mensen de taal vaak spreken en ingangen of connecties hebben die voor journalisten handig zijn om achter de feiten te komen. Het is dus helemaal niet zo gek dat een persoon met 'n Arabische achtergrond het nieuws verslaat over wat er gebeurd in het midden-oosten.. En ja, zo iemand kan 100% zeker schrijven zonder vooringenomenheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan