Ismael Saibari (M)

Misschien maar eens op het middenveld uitproberen. Ik denk dat hij daar met zijn prima techniek en inzet wel kan slagen, ook bij PSV. Als aanvaller gaat ie het nooit redden. 1 assist tegen GAE en 0 goals in al die minuten die hij krijgt als aanvaller is natuurlijk veel te matig. Dat kan zijn spel nooit compenseren. Ik heb het idee dat Ruud hem daar puur opstelt omdat hij balvaster is dan een Bakayoko of Savio, die de bal vaker zullen verliezen. En counters zijn zeker met onze FC Utrecht verdediging dodelijk. Maar goed, die tegengoals krijgen we toch wel. Gooi Savio of El Ghazi maar wat wedstrijdjes achter elkaar op rechts en kijk hoe dat gaat. Met Saibari als aanvaller ben ik wel even klaar.
 
Misschien maar eens op het middenveld uitproberen. Ik denk dat hij daar met zijn prima techniek en inzet wel kan slagen, ook bij PSV. Als aanvaller gaat ie het nooit redden. 1 assist tegen GAE en 0 goals in al die minuten die hij krijgt als aanvaller is natuurlijk veel te matig. Dat kan zijn spel nooit compenseren. Ik heb het idee dat Ruud hem daar puur opstelt omdat hij balvaster is dan een Bakayoko of Savio, die de bal vaker zullen verliezen. En counters zijn zeker met onze FC Utrecht verdediging dodelijk. Maar goed, die tegengoals krijgen we toch wel. Gooi Savio of El Ghazi maar wat wedstrijdjes achter elkaar op rechts en kijk hoe dat gaat. Met Saibari als aanvaller ben ik wel even klaar.
Nou, van El Ghazi heb ik voorlopig ook wel weer genoeg gezien.
 
Wel typisch weer de bakken met kritiek die Saibari op social media krijgt over zijn statistieken, toevallig net na het vertrek van een zekere Götze die telkens maar verdedigd werd, want hij bracht veel en liep veel. Doet me een beetje denken aan wat IPF volgens mij zei over dat een jeugdspeler soms minder kansen krijgt van fans dat een gekochte speler. Saibari hoort ook op de bank zitten (of wat meer naar achteren spelen) vind ik want zijn productie op zijn positie is laag. Dat vond ik bij Götze maar ook bij Saibari. Als je pas nu kritisch bent op die statistieken dan raad ik je aan om je af te vragen of je wel zo eerlijk bent.
 
Nou, van El Ghazi heb ik voorlopig ook wel weer genoeg gezien.
Idd, hij beweegt zoals Bambi op glad ijs. Bang om geblesseerd te raken. Heb dat eerder gezien, bij Van Ginkel. Maar ja, ik heb er verder ook nooit een hoge pet van opgehad ofzo.
 
Wel typisch weer de bakken met kritiek die Saibari op social media krijgt over zijn statistieken, toevallig net na het vertrek van een zekere Götze die telkens maar verdedigd werd, want hij bracht veel en liep veel. Doet me een beetje denken aan wat IPF volgens mij zei over dat een jeugdspeler soms minder kansen krijgt van fans dat een gekochte speler. Saibari hoort ook op de bank zitten (of wat meer naar achteren spelen) vind ik want zijn productie op zijn positie is laag. Dat vond ik bij Götze maar ook bij Saibari. Als je pas nu kritisch bent op die statistieken dan raad ik je aan om je af te vragen of je wel zo eerlijk bent.
Even opgezocht:

Gotze vorig seizoen: 46 wedstrijden, 11 goals en 7 assists.

Saibari momenteel: 14 wedstrijden, 1 assist.

Naast dat Gotze met zijn spel belangrijk was uiteindelijk dus toch direct betrokken bij 18 goals. Saibari speelt ook nog eens als aanvaller. 1 assist in 14 wedstrijden is gewoon veel te mager. Gotze speelde vaker als aanvallende middenvelder en hield zich veel bezig met de opbouw. Ik zeg niet dat ik hem afschrijf, in tegendeel, maar dergelijke stats zijn voor PSV echt niet goed genoeg.
 
Misschien maar eens op het middenveld uitproberen. Ik denk dat hij daar met zijn prima techniek en inzet wel kan slagen, ook bij PSV. Als aanvaller gaat ie het nooit redden. 1 assist tegen GAE en 0 goals in al die minuten die hij krijgt als aanvaller is natuurlijk veel te matig. Dat kan zijn spel nooit compenseren. Ik heb het idee dat Ruud hem daar puur opstelt omdat hij balvaster is dan een Bakayoko of Savio, die de bal vaker zullen verliezen. En counters zijn zeker met onze FC Utrecht verdediging dodelijk. Maar goed, die tegengoals krijgen we toch wel. Gooi Savio of El Ghazi maar wat wedstrijdjes achter elkaar op rechts en kijk hoe dat gaat. Met Saibari als aanvaller ben ik wel even klaar.
Misschien op het middenveld uitproberen? Hij is een middenvelder die misbruikt wordt als aanvaller vanwege falend technisch beleid waardoor we geen serieuze aanvallers hebben in de selectie. Sadilek is om die reden ook ooit misbruikt als linksback.

Laten we zuinig zijn op onze jeugdspelers en ze een serieuze kans geven op hun eigen positie. Saibari was misschien niet productief zoals een aanvaller hoort te zijn, maar dat komt ook omdat hij geen aanvaller is. Wat hij in zijn wedstrijden heeft aangetoond is dat hij beschikt over uitstekende vaardigheden voor een middenvelder.
 
Misschien op het middenveld uitproberen? Hij is een middenvelder die misbruikt wordt als aanvaller vanwege falend technisch beleid waardoor we geen serieuze aanvallers hebben in de selectie. Sadilek is om die reden ook ooit misbruikt als linksback.

Laten we zuinig zijn op onze jeugdspelers en ze een serieuze kans geven op hun eigen positie. Saibari was misschien niet productief zoals een aanvaller hoort te zijn, maar dat komt ook omdat hij geen aanvaller is. Wat hij in zijn wedstrijden heeft aangetoond is dat hij beschikt over uitstekende vaardigheden voor een middenvelder.
Helemaal eens. Ik heb in een andere reactie als een gesteld dat ik Saibari prima zie slagen bij PSV, maar wel als middenvelder. Dan kan ie lekker opbouwen en is gebrek aan direct rendement en het niet hebben van een passeeractie een minder groot probleem.
 
Even opgezocht:

Gotze vorig seizoen: 46 wedstrijden, 11 goals en 7 assists.

Saibari momenteel: 14 wedstrijden, 1 assist.
Toegegeven, ik heb die statistieken van Götze een beetje onderschat. Maar er zijn ook meer statistieken die er niet staan die belangrijk zijn in dit verhaal. Zaken als geloste schoten/passjes op plaatsen waarin schoten beter waren geweest zouden wat minder in het voordeel van Götze spreken denk ik.
Naast dat Gotze met zijn spel belangrijk was uiteindelijk dus toch direct betrokken bij 18 goals.
Saibari was anders ook redelijk belangrijk voor het spel in het begin. Zijn rust aan de bal, vrij staan en anderen vinden maakte dat hij een redelijke indruk achterliet in de voorrondes CL vooral.
Saibari speelt ook nog eens als aanvaller. 1 assist in 14 wedstrijden is gewoon veel te mager. Gotze speelde vaker als aanvallende middenvelder en hield zich veel bezig met de opbouw. Ik zeg niet dat ik hem afschrijf, in tegendeel, maar dergelijke stats zijn voor PSV echt niet goed genoeg.
Aanvallende middenvelder of vleugelaanvaller vind ik grotendeels vergelijkbaar in hoe ze beoordeeld horen te worden via statistieken. Beiden hebben meer moeten brengen in mijn ogen. Daarnaast komt Götze natuurlijk met boordevol ervaring en een hoog salaris, terwijl Saibari net uit Jong PSV gekomen is met een jeugd salaris en niet eens als toptalent werd gezien. Mijn punt is, de kritiek op Saibari is niet onterecht maar de mate waarin Götze ondanks het kritiek ook behoorlijk werd verdedigd zie ik niet terug bij Saibari.
 
De juiste spelers zijn nu geblesseerd. Zonder blessure hadden Verressen en Saibari blijven prutsen. Nu grote kans op toekomstig ballon d'or winnaar Ledezma.
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Ik vond het wel opvallend dat Saibari toch een zekerheid was bij RVN. Sommige wedstrijden liet hij zeker goede acties zien maar ik vind hem nog niet de speler die als eerste in de basiself hoort. Zeg maar ik had liever Doan nog gezien in de basis dan Saibari. Maar er zit zeker potentie in. Hopelijk komt die sterk terug na zijn blessure.
 
Ik vond het wel opvallend dat Saibari toch een zekerheid was bij RVN. Sommige wedstrijden liet hij zeker goede acties zien maar ik vind hem nog niet de speler die als eerste in de basiself hoort. Zeg maar ik had liever Doan nog gezien in de basis dan Saibari. Maar er zit zeker potentie in. Hopelijk komt die sterk terug na zijn blessure.
Zelfde geld voor Bakayoko, die vind ik tot nu toe nog weinig toevoegen. Maar ik vrees toch dat hij nu de voorkeur gaat krijgen. Hopelijk bewijst hij het tegen deel
 
Wat voegt Saibari toe? Scoort niet, geen assists en is veel te traag
Niets. Beetje de ''teacher's pet'' van Ruud omdat hij hem kent van Jong en er voorin zo weinig opties waren en hij het daar aan het begin van het seizoen wel aardig deed met zijn onbevangenheid. Maar is gewoon een middelmatige speler met nog minder rendement als een willekeurige FC Bierbuik speler uit de kelderklasse. Weg ermee, voegt helemaal niets toe. Miljoentje of zo ervoor vangen voor wie wil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan