Ismael Saibari (M)

Mooie club voor hem, wel bizar veel goeie spelers daar dus het wordt wel aanpoten.

Had wel op een iets hoger bedrag gehoopt, ik vind Saibari alles hebben om een wereldtopper te worden

Ik krijg toch het gevoel dat PSV lang niet het onderste uit de kan gehaald heeft, terwijl Bayern richting PSV (vrijwel) nooit concessies heeft gedaan, kijkend naar de transfers van Tillman en Wanner. Ik gun het Saibari van harte, maar heb grote twijfels bij de onderhandelingscapaciteiten van onze directie. Hebben waarschijnlijk buigend het kantoor verlaten, mompelend "dank u, dank u voor dit transferrecord". Ik.zou het hooguit een beetje begrijpen als er binnen een paar dagen een aantal klinkende inkomende transfers gerealiseerd worden, waar ze geld voor nodig hadden.

Ik krijg toch het gevoel dat PSV lang niet het onderstel uit de kan gehaald heeft, terwijl Bayern richting PSV (vrijwel) nooit concussies heeft gedaan, gekeken naar de transfers van Tillman en Wanner. Ik gun het Saibari van harte, maar heb grote twijfels bij de onderhandelingscapaciteiten van onze directie. Waarschijnlijk wordt het kantoor verlaten, mompelend "dank u, dank u voor dit transferrecord". Ik.zou het hooguit een beetje begrijpen als er binnen een paar dagen een aantal klinkende inkomende transfers geproduceerd worden, waar ze geld voor nodig hadden.

Opletten met conclusies als je niet alle details kent ...............en ook niet zomaar alles geloven wat "ZE" schrijven ...........

Wat vele al hadden verwacht: PSV maakt het een grote club weer eens makkelijk om hier te gaan shoppen. Een patroon dat hier maar niet wordt doorbroken. €55 miljoen is een fooi voor Bayern die zomaar 70 miljoen neerlegt voor sommige spelers. En voor de PL clubs al helemaal….

Dat is dus €55 miljoen inclusief bonussen, een miljoen of €5 meer dan Gakpo.
Vind dat toch iets tegenvallen, maar het blijft een smak geld natuurlijk.

Is ook een geweldig uithangbord dit.
Als je bij PSV komt spelen, speel je om het kampioenschap, speel je CL, kun je het WK halen (en daar scoren!) om vervolgens een transfer naar de wereldtop te maken.

Er zijn slechtere marketingverhalen!!

Wat vele al hadden verwacht: PSV maakt het een grote club weer eens makkelijk om hier te gaan shoppen. Een patroon dat hier maar niet wordt doorbroken. €55 miljoen is een fooi voor Bayern die zomaar 70 miljoen neerlegt voor sommige spelers. En voor de PL clubs al helemaal….
Dat valt wel mee, bayern heeft maar 2x meer dan 70 miljoen betaald voor spelers dat waren Kane en Lucas Hernandez. Daarna komen Luis Diaz en De Ligt als en Saibari zou dan op plek 5 staan met 55 miljoen.

Denk dat 55 miljoen inclusief bonussen een erg reel bedrag is voor een speler uit de ED.

55 miljoen is een goed bedrag. Vergeet niet dat hij 26 wordt volgend jaar en Bayern de kopende club is. Als Saibari 22-23 was geweest en United was de kopende club dan was 70 haalbaar geweest.

Saibari komt in de top 5 grootste aankopen van Bayern München, dat geeft aan dat er echt wel een limit zit aan wat PSV kan vragen.

Stond voor 0 op de balans dus Eigen vermogen en winst ~ +45 mio (na alle kosten, percentages, zaakwaarnemer, etc). Prima deal.

Dat valt wel mee, bayern heeft maar 2x meer dan 70 miljoen betaald voor spelers dat waren Kane en Lucas Hernandez. Daarna komen Luis Diaz en De Ligt als en Saibari zou dan op plek 5 staan met 55 miljoen.

Denk dat 55 miljoen inclusief bonussen een erg reel bedrag is voor een speler uit de ED.
Ben het hier niet mee eens. Ik vind dit geen reel bedrag. Bayern wilde niet wachten totdat Saibari nog meer ging laten zien op het WK. Waarom moeten wij daarin meegaan? Omdat de speler al een akkoord heeft en “PSV hem dat gunt”?? Dat zijn patronen die hier doorbroken moeten worden. Saibari kan een akkoord hebben maar hij is niet groter dan de club. Het is maar 5 miljoen meer dan wat er voor Gakop is betaald en dat was alweer 3 jaar geleden…. Dit had minimaal 60 miljoen moeten zijn. PSV laat weer eens zien een makkelijke onderhandelaar te zijn. Dat is Bayern zelf totaal niet want voor een twijfelachtig talent als Wanner ( mijn mening) hadden ze totaal geen medelijden met PSV….

Komt in een mooi lijstje straks:

Als we kijken naar de afgelopen vijf seizoenen (vanaf zomer 2021) dan komt PSV op de volgende uitgaande transfers van €10 miljoen of meer:

SpelerNaarTransfersom
Donyell MalenBorussia Dortmund€30 mln
Denzel DumfriesInter Milan€12,5 mln
Cody GakpoLiverpoolca. €42 mln
Noni MaduekeChelsea€35 mln
Xavi SimonsParis Saint-Germain€6 mln terugkoopclausule*
Ibrahim SangaréNottingham Forest€35 mln
Johan BakayokoRB Leipzigca. €22 mln
Noa LangNapolica. €25 mln
Malik TillmanBayer 04 Leverkusen€35-40 mln
Matteo DamsAl-Ahlica. €10 mln
Jordan TezeAS Monaco€10 mln
Hirving LozanoSan Diego FC€12 mln

Opvallend is dat PSV in de Bosz-periode een stuk succesvoller is geworden in het verkopen van spelers voor bedragen boven de €20 miljoen. Dat gebeurde vóór 2023 veel minder frequent.

Ben het hier niet mee eens. Ik vind dit geen reel bedrag. Bayern wilde niet wachten totdat Saibari nog meer ging laten zien op het WK. Waarom moeten wij daarin meegaan? Omdat de speler al een akkoord heeft en “PSV hem dat gunt”?? Dat zijn patronen die hier doorbroken moeten worden. Saibari kan een akkoord hebben maar hij is niet groter dan de club. Het is maar 5 miljoen meer dan wat er voor Gakop is betaald en dat was alweer 3 jaar geleden…. Dit had minimaal 60 miljoen moeten zijn. PSV laat weer eens zien een makkelijke onderhandelaar te zijn. Dat is Bayern zelf totaal niet want voor een twijfelachtig talent als Wanner ( mijn mening) hadden ze totaal geen medelijden met PSV….
Paul Wanner genoot bizar veel interesse. De beste man is 20, haalde een gemiddelde 7 (Flashscore) qua rating tijdens seizoen 2025/2027 en heeft een transferwaarde van 22 miljoen nu (transfermarkt). We mogen allemaal een mening hebben maar laten we wel genuanceerd blijven. PSV heeft een marktconform bedrag betaalt en ontvangt een marktconform bedrag voor Saibari. Bayern is geen United onder ten Hag en Saibari is geen 22/23 meer.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er achter de schermen meer speelt. Waarom zo'n haast? Je zou bijna denken dat ze Bayern het recht van eerste koop gegeven hebben. Volgens mij wil PSV structureel bij de beste 24 ploegen van Europa gaan behoren en m.i. vereist dat ook in het aan- en verkoopbeleid aanpassingen. En daar hoort volgens mij niet bij "als we het transferrecord maar breken", maar meer de uitspraak die Perisic voor de grap deed.

Komt in een mooi lijstje straks:

Als we kijken naar de afgelopen vijf seizoenen (vanaf zomer 2021) dan komt PSV op de volgende uitgaande transfers van €10 miljoen of meer:

SpelerNaarTransfersom
Donyell MalenBorussia Dortmund€30 mln
Denzel DumfriesInter Milan€12,5 mln
Cody GakpoLiverpoolca. €42 mln
Noni MaduekeChelsea€35 mln
Xavi SimonsParis Saint-Germain€6 mln terugkoopclausule*
Ibrahim SangaréNottingham Forest€35 mln
Johan BakayokoRB Leipzigca. €22 mln
Noa LangNapolica. €25 mln
Malik TillmanBayer 04 Leverkusen€35-40 mln
Matteo DamsAl-Ahlica. €10 mln
Jordan TezeAS Monaco€10 mln
Hirving LozanoSan Diego FC€12 mln

Opvallend is dat PSV in de Bosz-periode een stuk succesvoller is geworden in het verkopen van spelers voor bedragen boven de €20 miljoen. Dat gebeurde vóór 2023 veel minder frequent.
Ik denk dat opeenvolgende kampioenschappen daar een rol in speelt. Je komt toch meer in de picture.
55 mln is ietsje minder dan ik had gehoopt, maar redelijk marktconform en een fantastisch bedrag. Het ga je goed, Ismael!

Lastig, op zich een mooi bedrag, aan de andere kant schiet hij er bij wijs van spreken nog 4 in op dit WK. Ook niet gek dat het opeens rond is na de wedstrijd tegen Brazilië, alle alarmbellen zullen ook wel zijn afgegaan op het hoofdkwartier van Bayern.

Soit, mooie transfer die hem van harte gegund is. Benieuwd hoe snel Stewart in actie komt met ingaande transfers nu er een smak geld binnen is.

prachtige stap voor Saibari. En een upgrade voor de club, weer een grens die geslecht is.

Leuke toevoeging:
6 jaar geleden opgepikt voor 2 ton. Zo slecht was die John de Jong niet….

John de Jong had best wel wat goede aankopen blijkt. Alleen in het samenstellen van evenwichtige selecties en competente trainers was hij minder goed.

Slechts 55 miljoen euro, inclusief bonussen voor Saibari ....ik had toch echt gehoopt op minimaal 60 miljoen euro....maar goed, beter dit bedrag dan dat Bayern afhaakt en een andere speler aantrekt en eerlijk gezegd gun ik Saibari deze kans bij een grote Europese Topclub van ganser harte. Jammer voor PSV, maar wel blij voor Ismail... !!

Terug
Bovenaan Onderaan