Ismael Saibari (M)

Maher vind ik dan niet eens je grootste misser.

Ik kan er nog steeds niet van slapen dat je me ooit omgepraat hebt om 'sensatie' Driouech een goede aankoop te vinden.
Vind ik nog steeds een goede aankoop voor 3 miljoen. Heeft al het dubbele opgebracht met zijn goals en assists in oa de CL. En verwacht dat ie zeker het dubbele gaat opbrengen van zijn transfersom. Dat maakt het gewoon een goede aankoop. Een wereldvoetballer is weer wat anders, dat heb ik er ook nooit van gemaakt. Meer vervanger van Vertessen en dat heeft ie prima gedaan.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat alles boven de 50 miljoen wensdenken is. Is toch al 25, hè? Duurde lang voordat-ie op PSV-niveau z'n potentie waar maakte. Dus hoe lang duurt het voordat-ie in de absolute top kan meedraaien? Dat telt mee.
En hij blijft absolute wereldtop wedstrijden wel afwisselen met vormdips. Als je nog eens de wedstrijd tegen Union terugkijkt en naast bijvoorbeeld Fey-PSV legt, dan schrik je je wezenloos.

Then again, het feit dat hij die piek wel kan aantikken en redelijk compleet is, mag ook wat kosten. Hoeveel minder dan Reijnders is hij? En die ging ook voor 55 miljoen op 26 jarige leeftijd.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat alles boven de 50 miljoen wensdenken is. Is toch al 25, hè? Duurde lang voordat-ie op PSV-niveau z'n potentie waar maakte. Dus hoe lang duurt het voordat-ie in de absolute top kan meedraaien? Dat telt mee.
Bayern leest mee. Saibari en PSV zijn absolute top !!!
Zahlen Sie jetzt den Höchstpreis, sonst kommt die Überweisung nicht zustande.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat alles boven de 50 miljoen wensdenken is. Is toch al 25, hè? Duurde lang voordat-ie op PSV-niveau z'n potentie waar maakte. Dus hoe lang duurt het voordat-ie in de absolute top kan meedraaien? Dat telt mee.
Ruud van Nistelrooij die hem bij het eerste haalde ook pas op zijn 25e naar United en na 5 seizoen nog een transfer gemaakt naar Real waar die ook nog 4 jaar speelde. Zo oud is ie nog niet. In de CL heeft ie al laten zien mee te kunnen draaien in de absolute top tegen o.a notabene Bayern. Denk dat Bayern juist obv die wedstrijden knoop hebben doorgehakt dat ie er rijp voor is.
 
Ruud van Nistelrooij die hem bij het eerste haalde ook pas op zijn 25e naar United en na 5 seizoen nog een transfer gemaakt naar Real waar die ook nog 4 jaar speelde. Zo oud is ie nog niet. In de CL heeft ie al laten zien mee te kunnen draaien in de absolute top tegen o.a notabene Bayern. Denk dat Bayern juist obv die wedstrijden knoop hebben doorgehakt dat ie er rijp voor is.
Nou, Ruud zou eigenlijk een jaar eerder gaan, hè? En ging, ik denk ook wel inclusief inflatie, toch nog voor wat centjes minder. En de Eredivisie stelde toen nog een heel klein beetje iets voor. Nu neemt geen enkele Europese topclub onze competitie nog serieus. Nee, ik zou echt verrast zijn als een 25-jarige speler uit de Eredivisie nog 50plus miljoen zou opbrengen. Maar heel erg blij verrast, uiteraard. Ik hoef hier geen gelijk te krijgen.
 
Als ik eerlijk ben denk ik niet dat ze Saibari perse voor de basis halen. Ze hebben daar een aantal kanonnen op het middenveld staan daar wordt je eng van. Musiala, Bischof, Pavlovic, Kimmich, Karl. Daarnaast denk ik dat Saibari voor de 8 net wat intensiteit mist, ik denk dat op 10 achter de spits zijn beste kans is. Maar goed Bayern roteert natuurlijk genoeg dus hij gaat zijn minuten daar wel ruimschoots maken.
Denk inderdaad ook niet dat ze hem voor de basis halen. Maar Saibari kan op 8, 10 en zelfs een beetje op de flank. Dan komt ie, zoals jij zegt, echt wel aan minuten. Multifunctionele spelers zijn in het huidige voetbal sowieso wel in trek.

Overigens vind ik Saibari op 8 nog steeds het meeste potentie hebben met zijn body en rushes, doet me denken aan Moussa Dembele. Intensiteit is misschien het enige dat ie daar nog voor mist, inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Nou, Ruud zou eigenlijk een jaar eerder gaan, hè? En ging, ik denk ook wel inclusief inflatie, toch nog voor wat centjes minder. En de Eredivisie stelde toen nog een heel klein beetje iets voor. Nu neemt geen enkele Europese topclub onze competitie nog serieus. Nee, ik zou echt verrast zijn als een 25-jarige speler uit de Eredivisie nog 50plus miljoen zou opbrengen. Maar heel erg blij verrast, uiteraard. Ik hoef hier geen gelijk te krijgen.

Een 25 jarige die t waar heeft gemaakt, is toch meer waard dan een 20 jarig talent die nog alles te bewijzen heeft?
Saibari staat aan t begin van zn topjaren. Dan is ie toch juist het meest waardevol?
 
Een 25 jarige die t waar heeft gemaakt, is toch meer waard dan een 20 jarig talent die nog alles te bewijzen heeft?
Saibari staat aan t begin van zn topjaren. Dan is ie toch juist het meest waardevol?
Zo werkt het volgens mij niet in het topvoetbal. Potentie wordt gemeten in kwaliteit én de jaren die nog voor je liggen. En één ding heeft Saibari nog lang niet waargemaakt: kan hij week in, week uit leveren bij een Europese topclub, in een zware competitie, en met de eis minimaal halve finale CL te halen?
 
Zo werkt het volgens mij niet in het topvoetbal. Potentie wordt gemeten in kwaliteit én de jaren die nog voor je liggen. En één ding heeft Saibari nog lang niet waargemaakt: kan hij week in, week uit leveren bij een Europese topclub, in een zware competitie, en met de eis minimaal halve finale CL te halen?
Voor 60 miljoen zullen ze het weten en mogen ze de gok nemen. Voor zekerheidjes betaal je 120 miljoen dus dan moeten ze dat maar doen.
 
Dat is dan ook het voordeel wanneer je geen geld hebt. Dan kunnen dit soort jongens doorbreken.
Klopt en nu er wel geld is breken dit soort jongens niet meer door. Ajax had geld en is kapot. Feyenoord had geld en haalde Makaay, Gio, enz tot het klapte en de jeugd wel moest en ze werden wandelend rijk. Vertrouw Stewart voor geen meter met 120 miljoen euro transfergeld deze zomer.
 
Klopt en nu er wel geld is breken dit soort jongens niet meer door. Ajax had geld en is kapot. Feyenoord had geld en haalde Makaay, Gio, enz tot het klapte en de jeugd wel moest en ze werden wandelend rijk. Vertrouw Stewart voor geen meter met 120 miljoen euro transfergeld deze zomer.
Fijn dat je jezelf bevestigd ;)
 
Zo werkt het volgens mij niet in het topvoetbal. Potentie wordt gemeten in kwaliteit én de jaren die nog voor je liggen. En één ding heeft Saibari nog lang niet waargemaakt: kan hij week in, week uit leveren bij een Europese topclub, in een zware competitie, en met de eis minimaal halve finale CL te halen?
Ja, dat gaat lekker. Ik zie voetballers in de PL die het wekelijks ook niet waarmaken, maar toch in de PL voetballen. Je kunt talloze voetballers noemen van Chelsea of Tottenham die absoluut gefaald hebben dit jaar. Waarom zou Saibari slechter zijn dan die voetballers? Vroeger werd dit ook gezegd over Dries Mertens toen die naar Italië ging. Iedereen lulde elkaar na, hij was een lichtgewicht, was gedoemd om te mislukken. En kijk eens naar zijn carrière.
Bovendien er zijn echt maar heel weinig voetballers die week in week uit leveren. Zo werkt het gewoon niet. Saibari heeft alles om te slagen, techniek, goede mentaliteit en een echte teamspeler.
 
Ja, dat gaat lekker. Ik zie voetballers in de PL die het wekelijks ook niet waarmaken, maar toch in de PL voetballen. Je kunt talloze voetballers noemen van Chelsea of Tottenham die absoluut gefaald hebben dit jaar. Waarom zou Saibari slechter zijn dan die voetballers? Vroeger werd dit ook gezegd over Dries Mertens toen die naar Italië ging. Iedereen lulde elkaar na, hij was een lichtgewicht, was gedoemd om te mislukken. En kijk eens naar zijn carrière.
Bovendien er zijn echt maar heel weinig voetballers die week in week uit leveren. Zo werkt het gewoon niet. Saibari heeft alles om te slagen, techniek, goede mentaliteit en een echte teamspeler.
Hey, spreek mij er niet op aan... Ik zeg alleen maar waarom ik vrees dat Saibari niet boven de 50 miljoen gaat kosten; je hoeft hem.voor mij niet te verdedigen, ik vind het een geweldige speler. Van mij mag-ie 100 miljoen opleveren.
 
Nou, Ruud zou eigenlijk een jaar eerder gaan, hè? En ging, ik denk ook wel inclusief inflatie, toch nog voor wat centjes minder. En de Eredivisie stelde toen nog een heel klein beetje iets voor. Nu neemt geen enkele Europese topclub onze competitie nog serieus. Nee, ik zou echt verrast zijn als een 25-jarige speler uit de Eredivisie nog 50plus miljoen zou opbrengen. Maar heel erg blij verrast, uiteraard. Ik hoef hier geen gelijk te krijgen.
Lozano op zijn 24e voor 50 miljoen naar Napoli. Bij hem had ik mij kunnen voorstellen dat ze nog twijfelde of hij met zijn fysiek mee kan in een fysiek pittigere competitie. Maar bij Saibari is dat juist een van zijn kwaliteiten. Ik denk wat Saibari interessant maakt voor Bayern is dat je in tegenstelling tot Musiala en Karl er niet alleen wat aan hebt in balbezit, maar dat hij met zijn duelkracht in de omschakeling de trainer een plus geeft om de bal hoog op het veld terug te veroveren. In mijn ogen is dat ook hier op het forum een van de meest onderschatte kwaliteiten die hij brengt: hij maakt zoveel vuiler meters op het veld en wint zoveel duels, dat zie je vrijwel nooit bij iemand op zijn positie. Ik denk dat Kompany dat wel door heeft en Saibari kan daarin het verschil maken, want het aanvallende deel beheerst hij ook. Wat ze uiteindelijk aftikken is niet altijd een weergave van zijn kwaliteiten. Het is ook wat de gek ervoor geeft als je kijkt naar de transfer van Antony. Ik vind hem beter en completer dan Gakpo en Lozano, dus ik sta er minder van te kijken als ie 50 miljoen plus gaat opbrengen.
 
En het belangrijkste: hij is gaan scoren.
Als middenvelder.
Voor mij was hij altijd Saibari 0,0 omdat hij en geen goals maakte en geen assists gaf. Terwijl ook toen vaak in die positie kwam. Die periode duurde best lang; in mijn herinnering 2 seizoenen. Die tijd is geweest!

Ik weet nog dat hij in Jong regelmatig de bal verspeelde op gekke, gevaarlijke plaatsen vlak voor zijn verdediging. Leergeld, blijkt achteraf. Positief. Een beetje wat IPF aankaart met zijn post bij het NL-elftal vanavond over pingelen en egoïsme en het gebrek daaraan vanwege de opleiding heden ten dage.
 
Nog even vier herinneringen aan Saibari.

Volgens mij was de echte doorbraak tegen Glasgow-thuis. Na de twee goals begon hij ergens rechts op het veld met een solo. Ik meen, na een kaats, schoot hij met links net naast of op de paal of de keep had hem net, weet niet meer.
Dat schot was niet boeiend, de acties daarvoor des te meer.

Die afgekeurde goal tegen Utrecht. Aanname, borst, lobje. Prachtig.

Die hele snelle voetbeweging tegen Feyenoord-uit 0-1.

Maar toch ook dat Perisic hem op moest beuren bij een wissel. Dat was september ‘25, dacht ik. Laat Bayern dat maar niet zien.
 
Mooie transfer voor Saibari. Fijn voor hem, voor de penningmeester en perfecte moment op door te selecteren. Dus ook fijn voor PSV.
 
Jammer dat het alleen maar gaat over vervolgstappen en hoeveel geld ze moeten opbrengen.
Liever zag ik discussies over hoeveel meer doelpunten en assists we komend seizoen te zien zouden krijgen van Saibari, Veerman, Mauro en Dest.

Times change and sometimes not for better but for worse.
Amateur voetbal werd beroeps en nu krijgen we ook nog AI.:(
 
Terug
Bovenaan Onderaan