Sarape

International
De 2 Oostenrijkse moslimmeisjes die naar IS waren gegaan en later terug wouden keren zijn doodgemarteld..
Medelijden mee hebben omdat ze maar 15 waren heb ik totaal niet, op die leeftijd hoor je heus wel iets van gezond verstand te hebben.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3331846/Teenage-Islamist-poster-girl-fled-Austria-join-ISIS-beaten-death-terror-group-trying-escape-Syria.html?ito=social-twitter_mailonline
Dus dan maar lekker doodmartelen ?!

Dus dan maar lekker doodmartelen ?!
Like i care, ieder mens is vatbaar voor verleiding en brainwash, maar wanneer je weken/maandan het bent dan is het je eigen falen. Zij hebben genoeg de tijd gehad om tot een inkeer te komen, hebben ze niet gedaan omdat ze mee wouden vechten/supporten voor de heilige oorlog, dus alles hebben ze zelf en bewust gekozen.

Dat ze dan in zo'n shitscenario belanden doet mij echt totaal niks nee, ik heb meer medelijden met onschuldige mensen die er tussen belanden dan zulke idioten die er voor kiezen.

Sarape

International
Like i care, ieder mens is vatbaar voor verleiding en brainwash, maar wanneer je weken/maandan het bent dan is het je eigen falen. Zij hebben genoeg de tijd gehad om tot een inkeer te komen, hebben ze niet gedaan omdat ze mee wouden vechten/supporten voor de heilige oorlog, dus alles hebben ze zelf en bewust gekozen.

Dat ze dan in zo'n shitscenario belanden doet mij echt totaal niks nee, ik heb meer medelijden met onschuldige mensen die er tussen belanden dan zulke idioten die er voor kiezen.
Kunnen ze jouw niet met terugwerkende kracht terugkicken naar die prehistorische beschaving waar je vandaan komt...
Je komt net zo dom over als de ISers......

Ow zeker niet, ik ben tegen geweld, dat is een ding dat zeker is. Maar ik heb een zwaar hekel aan mensen die medelijden hebben met foute mensen die bewust een foute pad kiezen, wanneer hun iets overkomt dan is het allemaal ineens zielig. Kom op zeg laat me niet lachen.

Ik leef mee met alle onschuldige mensen. kinderen en overige geloven die daar worden afgeslacht en nergens om hebben gevraagd, dat is zielig. De mensen die met vuur spelen en hun vingers branden totaal niet nee, hoe meer zij elkaar afslachten daar hoe minder er overblijft, mijn zegge hebben ze op hun interne IS-uitroei programma ja.

Octo Tentakel

Jeugdforummer van het jaar 2013
Hmm.. In zulke gevallen sta ik er toch gematigd in hoor. Jonge tienermeisjes worden geïndoctrineerd door hun radicale islamitische vriendengroep, vaak het desbetreffende vriendje (van), in dit geval wordt er gesproken over een imam. Verblind door de liefde volgen ze die persoon in de waan dat wat hun verteld is, juist is. Normaal gezien hebben vriendjes altijd het beste over voor de vriendin. Puberbreinen zijn daarnaast heel makkelijk beïnvloedbaar. Sinds het spoor naar de twee meisjes bijster is lijkt het mij echt onmogelijk om te oordelen over het doen en laten van die twee. Ik veronderstel dat het meisje niet voor niets Raqqa heeft proberen te ontvluchten (uiteraard logisch), maar daar is wel heel veel moed voor nodig gezien het regime van IS. Daarnaast hebben vrouwen niet bepaald veel inspraak in de gebieden gecontroleerd door IS, om het even lichtjes uit te drukken. Met grote waarschijnlijkheid werd hun gewoon opgedragen dingen uit te voeren, bij tegenspraak volgt een (vernederende) sanctie. Mochten ze echter ooit weer terug willen keren dan sta ik echter wel voor het direct oppakken en vastzetten omdat de exacte reden van vertrek (naar en uit Syrië) niet duidelijk is, omdat haar positie tegenover het vrije westen radicaal veranderd kan zijn, en omdat je geen weet hebt van de gebruiken en (wapen)methodes die aangeleerd zijn.

Sarape

International
Ow zeker niet, ik ben tegen geweld, dat is een ding dat zeker is. Maar ik heb een zwaar hekel aan mensen die medelijden hebben met foute mensen die bewust een foute pad kiezen, wanneer hun iets overkomt dan is het allemaal ineens zielig. Kom op zeg laat me niet lachen.

Ik leef mee met alle onschuldige mensen. kinderen en overige geloven die daar worden afgeslacht en nergens om hebben gevraagd, dat is zielig. De mensen die met vuur spelen en hun vingers branden totaal niet nee, hoe meer zij elkaar afslachten daar hoe minder er overblijft, mijn zegge hebben ze op hun interne IS-uitroei programma ja.
15 (!!) jaar, en daarheen gaan, erachter komen dat je je vergist hebt, en dan doodgemarteld worden. En dan daar geen medelijden mee hebben.
Sorry Kwakkie, ik neem je niet vaak serieus, maar dit kun je niet menen.

Kruspe

Administrator
Medewerker
Als ik zo alle verhalen lees (ook van die daders in Parijs) lijkt het steeds meer op loverboy-praktijken. Er wordt ingespeeld op mentaal zwakke mensen en mensen die zich buiten de maatschappij voelen staan. Vervolgens worden zij gebrainwasht met allemaal mooie verhalen en uit de context gehaalde passages die iemand die zich echt in (in dit geval) het geloof heeft verdiept nooit voor waarheid zou aannemen. En op het moment dat het te laat is en je er al middenin zit, is er geen weg meer terug. Als je weg probeert te komen, wordt je doodgemarteld.

Ik zie wel enige parallellen.

Octo Tentakel

Jeugdforummer van het jaar 2013
Het is ook een taak van de overheid om aan te geven wat voor sancties op actieve of passieve participatie van de jihad staan. Mensen met zulk gedachtegoed in ons land moeten bij signalen van de veiligheidsdienst massaal opgespoord worden met huiszoekingen en preventief vastgezet worden. Blijken ze schuldig te zijn aan die actieve of passieve deelname: langdurige celstraf (bij Nederlandse nationaliteit) of het uitzetten (bij dubbele nationaliteit: niet loyaal aan de Nederlandse westerse rechtsstaat, doei!).

Sarape

International
Als ik zo alle verhalen lees (ook van die daders in Parijs) lijkt het steeds meer op loverboy-praktijken. Er wordt ingespeeld op mentaal zwakke mensen en mensen die zich buiten de maatschappij voelen staan. Vervolgens worden zij gebrainwasht met allemaal mooie verhalen en uit de context gehaalde passages die iemand die zich echt in (in dit geval) het geloof heeft verdiept nooit voor waarheid zou aannemen. En op het moment dat het te laat is en je er al middenin zit, is er geen weg meer terug. Als je weg probeert te komen, wordt je doodgemarteld.

Lovergirls dan voor die mafketels in Parijs ;)

Maar ik zie ook wel ergens overeenkomsten.

IPF

Forummer van het jaar 2015

Hoe oud waren zij toen zij gebrainwasht werden? Ik bedoel als je een beetje labiel bent dan wel gefrustreerd (om allerlei legitieme en niet-legitieme redenen) in het leven staat, dan ben je als jonge iemand vatbaar voor veel invloeden: de een sluit zich aan bij de jeugdbendes en berooft mensen en doodt de vijandige bendes, de ander schiet tientallen klasgenoten dood nadat ie een tijd lang alleen maar heeft zitten gamen, weer een ander belandt in de psychiatrische inrichting en kennelijk hebben we nu te maken met een groep die zich aansluit bij de IS. Ik wil dit hiermee niet goed praten oid, maar om te stellen dat zij dat doodmartelen maar verdiend hebben, vind ik te ver gaan, zeker als zij na het zien van alles zich hebben bedacht. Juist zulke jongeren kun je hier inzetten om anderen bewust te laten worden van waar zij zich eventueel mee bezighouden.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014

Zeker. Goed punt. Helaas zijn die loverboys ook al zo'n dingetje waar men niet echt raad mee weet, zover ik weet.

Kruspe

Administrator
Medewerker
Door dit soort filmpjes rekruteert IS veel nieuwe strijders. Die gasten achter de schermen zijn misschien wel even gevaarlijk. Hoogopgeleide mensen met westerse kennis die de economie en jihadinstroom levendig houden. Dit is geen kinderwerk:

http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terreurdreiging-in-Belgie/article/detail/2537257/2015/11/26/IS-in-nieuwe-video-Ons-kalifaat-is-al-8-keer-groter-dan-Belgie.dhtml
Walgelijk.

Ik kan uitgebreid beschrijven hoe fout dit is en wat Jihad daadwerkelijk inhoudt, maar dat is verspilde moeite. Walgelijk dekt de lading, dus daar laat ik het bij.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Walgelijk.

Ik kan uitgebreid beschrijven hoe fout dit is en wat Jihad daadwerkelijk inhoudt, maar dat is verspilde moeite. Walgelijk dekt de lading, dus daar laat ik het bij.
Staat mij ergens iets bij dat je de kleine en de grote jihad hebt, strijden tegen het kwaad in de wereld en strijden tegen het kwaad in jezelf?

Hoop overigens dat IS tegen concurrentie kan, in België duiken berichten op van de Christelijke Staat. Mag toch hopen dat dit 'slechts' een setje maffe jongeren zijn die hiervoor gestraft zullen worden.

Bacchus

Ninja
Medewerker
Donald Trump slaat ook door. Gevaarlijke man deze Trump. Het zal toch niet zo zijn dat een dergelijk iemand de presidentsverkiezingen wint? IS is uit op verdeeldheid en chaos. Met deze man krijgen ze precies wat ze willen.
Amerika is gewoon een dom (en daardoor levensgevaarlijk) kudtland. Het land van de Christentaliban. En die zijn net zo ziek in hun pan, als IS en al die andere religieuze retards.