Internationale Politiek

Aha. Maar dat was natuurlijk ook de reden dat ik met deze voorbeelden kwam. Hier ziet iedereen in wat het juiste is om te doen. Maar er zijn zat moeilijkere kwesties. Daar is misschien niet eens een waarheid? Hoe kan Twitter daar dan een waarde aan hangen? Kortom, als het niet altijd kan, moet je daar je billen niet aan branden.

Sommige gevallen zullen een gevalletje 'damned if you do, damned if you don't' zijn. Niks doen is dan ook een keuze met een bepaalde (mogelijke) impact.
Dus billen niet aan branden is eigenlijk onmogelijk.
 
Een van onze M-O experts die hier een lichtje op kan werpen.

Neem aan dat Trump niet op zijn laatste dag een oorlog gaat starten om zijn opvolger in de shit te zetten...
 
Een van onze M-O experts die hier een lichtje op kan werpen.

Neem aan dat Trump niet op zijn laatste dag een oorlog gaat starten om zijn opvolger in de shit te zetten...
Iran wordt al sinds jaar en dag omsingeld en uitgedaagd rond de Perzische Golf. De Straat van Hormuz is nu zowat het enige wapen wat ze in handen hebben. Wij horen er niets over van onze neutrale media...totdat Iran iets doet...) maar er zijn dagelijks provocaties van de US Marine vanuit de militaire basis in de Golfstaten en Saudie Arabië. Ik was er niet echt rauwig om toen Soleimani werd vermoord maar internationaal gezien is dat gewoon terrorisme en kan Iran de vergelding uitvoeren. Ook is het terrorisme als Israël een atoomgeleerde in eigen land en midden op straat liquideert. Stel je eens voor dat Iran zoiets zou doen in Israël. Wat gaat er dan gebeuren? Dan is internationaal recht wel ineens geldig...
Dus Iran is zulke provocaties al sinds 20 jaar gewend en direct reageren doen ze eigenlijk nooit. Ze zijn van de lange adem en van het spreiden van haat tegen de VS en het Westen in het MO hetgeen hen behoorlijk goed is gelukt. Nog nooit is de haat tegen het Westen en de VS zo groot geweest als in de laatste 10 jaar. En nog nooit is de publieke opinie in het MO zo aan de kant van Iran geweest als de laatste 10 jaar. De regeringen in die landen krijgen het dan ook erg moeilijk met hun beleid als ze in zee gaan met de VS. Verder heeft Iran financieel en militair steun geboden aan Assad tegen de groepen die door het Westen zijn gefinancierd in Syrië, helpen ze al jaren in Zuid-Lebanon mensen aan een studie, medische hulp etc, hebben het Sjiitische deel van Irak achter zich en helpen ze de oorlogsslachtoffers in Jemen waar Saudie Arabië al sinds jaren de oorlogsmisdadiger uithangt zonder enige sanctie.
 

Er is 16 jaar een vrouw aan de macht geweest en omdat er nu geen vrouw zich presenteerd, beginnen we weer te roepen dat er geen vrouwelijke kandidaten zijn. Ik ben voor eerlijke verdeling, maar nu weer gaan schreeuwen dat de vrouwen achter gesteld worden, vind ik wel heel ver gaan. Op deze manier zorg je ervoor dat mensen die voor eerlijke verdeling zijn, alsnog denken flikker maar op met je gezeur over eerlijke vedeling, want dat geld alleen als het een vrouw betreft. Nu komt er een man op de pluche en beginnen ze alweer te schreeuwen, maar vergeten ze dat ze net 16 jaar de plek in handen gehad hebben.
 

Er is 16 jaar een vrouw aan de macht geweest en omdat er nu geen vrouw zich presenteerd, beginnen we weer te roepen dat er geen vrouwelijke kandidaten zijn. Ik ben voor eerlijke verdeling, maar nu weer gaan schreeuwen dat de vrouwen achter gesteld worden, vind ik wel heel ver gaan. Op deze manier zorg je ervoor dat mensen die voor eerlijke verdeling zijn, alsnog denken flikker maar op met je gezeur over eerlijke vedeling, want dat geld alleen als het een vrouw betreft. Nu komt er een man op de pluche en beginnen ze alweer te schreeuwen, maar vergeten ze dat ze net 16 jaar de plek in handen gehad hebben.
Er staat 1 zinnetje in de kop en 1 in t artikel over waar de vrouwelijke kandidaten zijn. En dat noem je geschreeuw en gezeur? Zelfs
"geschreeuw dat vrouwen achtergesteld worden". Wat je eigen invulling is, want dat wordt totaal niet geclaimd.
Dan heb je het artikel toch behoorlijk uit zn verband gerukt hoor.

N.a.v. je reactie had ik iig een heel ander artikel verwacht :unsure::grin:
 
Er staat 1 zinnetje in de kop

Ja en dat is precies wat mij irriteert. Er wordt gefocussed op iets wat totaal irrelevant is, maar als nieuws wordt weggezet. Alsof ze altijd achter gesteld worden, terwijl het nog niet een 5 procent van de waarheid bevat in dit specifieke geval.
 
Ja en dat is precies wat mij irriteert. Er wordt gefocussed op iets wat totaal irrelevant is, maar als nieuws wordt weggezet. Alsof ze altijd achter gesteld worden, terwijl het nog niet een 5 procent van de waarheid bevat in dit specifieke geval.
Maar was het focussen op iets of gewoon iets daarover zeggen? Een constatering?
Overigens kiest het CDU opnieuw voor iemand die het gematigde midden opzoekt. Dat vind ik een goede zaak voor Duitsland maar ook voor ons en Europa. De Duitse politiek is toch erg bepalend binnen de EU.
 
Maar was het focussen op iets of gewoon iets daarover zeggen? Een constatering?
Overigens kiest het CDU opnieuw voor iemand die het gematigde midden opzoekt. Dat vind ik een goede zaak voor Duitsland maar ook voor ons en Europa. De Duitse politiek is toch erg bepalend binnen de EU.
Gek inderdaad hoe weinig aandacht hiervoor is.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Mug shot Sarkozy:

156643158_10159205135246054_946156689714861907_n.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan