Internationale Politiek

Ik dacht, tot een aantal jaren geleden, heel naief, dat de NOS eigenlijk het enige nieuws was dat ik echt kon vertrouwen.
Dat vertrouwen is inmiddels al lang verdwenen.
 
Dit is ook weer mooi. De grootste homohaters zijn eigenlijk zelf homo.

Hongaarse politicus betrapt tijdens seksfeest in homobar, schreef eerder mee aan omstreden huwelijkswet

 
  • Leuk
Reactions: IPF
Schokkend! Hierover is niet veel in het nieuws.
Hier sta ik van te kijken, vooralsnog waren het de Oeigoeren die al een paar jaar heropgevoed worden, maar kennelijk zijn alle moslims nu de sjaak.
Maar dit in lijn met het 3 jarige zuiveringsprogramma wat bezig is, aan de buitenkant heel mooi, tegen corruptie, verslaving en andere zaken, maar uiteindelijk een stap richting een totalitair regime waarin alleen de leider telt. Overigens, de NLse media meldt hier weinig over, maar via andere kanalen kan je aardig wat vinden.

Lees nu een bericht in de krant dat een deel van de mondkapjes die Europese overheden hebben ingekocht vermoedelijk in zulke kampen zijn gemaakt...
 
Om het Amerikatopic niet te vervuilen. Onderstaande quote geeft maar aan welke draai je aan gebeurtenissen kan geven en wie zijn "the good guys" en wie "the bad guys". Mooi voorbeeld, omdat ik daar toevallig vanmorgen zelf ook mee kwam. Welke uitingen moet twitter dan verbieden en welke niet? Gemakshalve ga ik er vanuit dat we in de US tegen de protestanten zijn en in Hong Kong voor.
1) Oproepen tot geweld is iets controleerbaars, dus kan Twitter dat reguleren. Fake news wordt al een stuk lastiger. Maar hoe zie je dat dan in Hong Kong? Als daar betogers het regeringsgebouw bestormen om hun democratie te beschermen, die op dit moment wordt uitgehold door China? Moet Twitter dat dan verbieden of toejuichen?

[.....]
 
Om het Amerikatopic niet te vervuilen. Onderstaande quote geeft maar aan welke draai je aan gebeurtenissen kan geven en wie zijn "the good guys" en wie "the bad guys". Mooi voorbeeld, omdat ik daar toevallig vanmorgen zelf ook mee kwam. Welke uitingen moet twitter dan verbieden en welke niet? Gemakshalve ga ik er vanuit dat we in de US tegen de protestanten zijn en in Hong Kong voor.
Beide acties van het binnendringen van een staatsgebouw zijn niet goed te keuren. Maar, als voorstander van de democratie zie ik de protesten in Hong Kong anders dan die in Amerika.
 
Om het Amerikatopic niet te vervuilen. Onderstaande quote geeft maar aan welke draai je aan gebeurtenissen kan geven en wie zijn "the good guys" en wie "the bad guys". Mooi voorbeeld, omdat ik daar toevallig vanmorgen zelf ook mee kwam. Welke uitingen moet twitter dan verbieden en welke niet? Gemakshalve ga ik er vanuit dat we in de US tegen de protestanten zijn en in Hong Kong voor.

c2949c6478331eaa9461d6324bf2630f.jpg
 
Om het Amerikatopic niet te vervuilen. Onderstaande quote geeft maar aan welke draai je aan gebeurtenissen kan geven en wie zijn "the good guys" en wie "the bad guys". Mooi voorbeeld, omdat ik daar toevallig vanmorgen zelf ook mee kwam. Welke uitingen moet twitter dan verbieden en welke niet? Gemakshalve ga ik er vanuit dat we in de US tegen de protestanten zijn en in Hong Kong voor.
Hoe weet jij dat het protestanten zijn?? Daarbij, uit andere posts van jou kan ik mij heugen dat jij weinig op hebt met protestanten :sneaky:
 
Beide acties van het binnendringen van een staatsgebouw zijn niet goed te keuren. Maar, als voorstander van de democratie zie ik de protesten in Hong Kong anders dan die in Amerika.
Maar hoever mag je gaan om de democratie te verdedigen tegen een dictator? Door spandoeken zijn nog weinig dictators weggejaagd, toch?
 
Maar hoever mag je gaan om de democratie te verdedigen tegen een dictator? Door spandoeken zijn nog weinig dictators weggejaagd, toch?
Klopt klopt, maar de vernielingen die in Hong Kong zijn aangebracht jaagt een dictator ook niet weg.
 
Ook waar.

Maar wat ik ook een beetje probeerde te zeggen: die Amerikanen van gisteren voelden zich de Hong Kongers (?) van de US.
Ja, inderdaad, er stonden grote wijzigingen in de grondwet op stapel?? Het land ging over van het ene democratische bestuur naar het andere, dat vergelijken van een democratische stad die onder het Chinese bewind komt te staan is niet echt sterk te noemen.
 
Ja, inderdaad, er stonden grote wijzigingen in de grondwet op stapel?? Het land ging over van het ene democratische bestuur naar het andere, dat vergelijken van een democratische stad die onder het Chinese bewind komt te staan is niet echt sterk te noemen.
Mikasa zegt niet dat het vergelijkbaar is. Hij geeft aan dat de Trumpsupporters zichzelf als verdedigers van de Democratie zien. Een betere vergelijking is misschien de situatie van Wit-Rusland. Waarbij een democratisch proces was maar niet op een eerlijke manier. Dat denken de Trump supporters ook.
 
Ja, inderdaad, er stonden grote wijzigingen in de grondwet op stapel?? Het land ging over van het ene democratische bestuur naar het andere, dat vergelijken van een democratische stad die onder het Chinese bewind komt te staan is niet echt sterk te noemen.
Nee, een "landslide election" werd ondemocratisch gestolen gestolen, toch?
 
Mikasa zegt niet dat het vergelijkbaar is. Hij geeft aan dat de Trumpsupporters zichzelf als verdedigers van de Democratie zien. Een betere vergelijking is misschien de situatie van Wit-Rusland. Waarbij een democratisch proces was maar niet op een eerlijke manier. Dat denken de Trump supporters ook.
Zat ik ook aan te denken dat die beter was. En dan zie je wel een duidelijk een verschil tussen Wit-Rusland en de USA. Waarbij volgens mij slechts 1 van de 2 verkiezingen goedgekeurd is door onafhankelijke waarnemers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan