Penalty
Forum Hall of Fame Inductee
De NAVO is nogal afhankelijk van Trump en de USA.Mark Rutte geeft in de persconferentie weel heel veel credits aan Donald Trump.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Let op: This feature may not be available in some browsers.
De NAVO is nogal afhankelijk van Trump en de USA.Mark Rutte geeft in de persconferentie weel heel veel credits aan Donald Trump.

Mark Rutte geeft in de persconferentie weel heel veel credits aan Donald Trump.
Je quote lijkt niet in het artikel te staan?NOS zegt van wel.
![]()
Odido: storing grotendeels verholpen, problemen door eerdere storing
De meldingen over problemen met het mobiele netwerk van Odido kwamen met name uit de Randstad, maar ook uit andere delen van het land.nos.nl
Diplomacy at its finest - en absoluut tegen m'n zin, maar snap het wel. We zijn in de NAVO voor 50% of meer afhankelijk van Amerikaanse inzet. Het richten op eigen middelen is een 10-jaar scenario. Momenteel stijgen hier Europese defensie aandelen wegens het belang op eigen poten te staan, maar op middellange termijn zal er ook weer geld richting Amerikaanse defensiemiddelen vloeien. Hier vandaag weer vriendjes worden is ook handig richting de nog lopende onderhandelingen in de dreigende Atlantische handelsoorlog.
It is what it is.

Kan dat vriendjes worden niet zonder de overdreven bipskusserij?
Naar mijn gevoel staan ons koningshuis en de oud premier de Trump administration en al hun acties enorm te legitimeren.
Zoveel veren in de reet, dat ie er van gaat vliegen.
Lijkt me ook geen gezonde situatie om te doen met een narcistische fascist.
Ik snap best hoe de verhoudingen liggen in NAVO verband, maar mag t onsje minder aub![]()
Het is de manier om.mensen met narcistische trekjes te paaien.Ik ben er bang voor dat het bij Trump nu eenmaal met veel bipskusserij moet. Met de huidige geopolitieke spanningen is het helaas van belang "Amerika" aan onze kant te houden. En die eikel maakt er gretig gebruik van. We houden ons er maar aan vast dat Trump niet voor eeuwig is, en onze decennia (of alweer richting 100 jaar?) oude vriendschap en bondgenootschap na zijn vertrek weer naar normale omgang terug kan. Maar laat het meteen, als we over een halve eeuw terugkijken, het startschot zijn geweest richting een vele malen krachtiger Europa. Die zich ook op de klimaatverandering en soft power bleef richten, want ook preventieve strategieën hebben een militaire invalshoek.
Maar goed, ook ik heb in m'n achterhoofd het gillende stemmetje dat iemand een keer Trump een stomp op z'n neus moet geven. Moeilijk aan ontkomen met zo'n verschrikkelijke vent.
Artikel is veranderdJe quote lijkt niet in het artikel te staan?

Ik vrees dat het bondgenootschap tussen Europa en de VS nooit meer zal worden wat het was. Het diplomatieke vertrouwen is weg, en dat komt zo snel niet meer terug - want ook met een Democratische president is de koers van de VS op langere termijn uiterst grillig. Bovendien is Trump niet 'slechts' een bizarre uitzondering - achter zijn op het oog chaotisch presidentschap schuilt weldegelijk een geopolitieke strategie die je bij Democratische presidenten evengoed zag, zij het niet zo extreem. Buitenlandbeleid van de VS richt zich op China, en dat speelt zich af op een deel van de wereld buiten de NAVO. De NAVO is voor de VS tactisch niet meer zo belangrijk, en hetzelfde geldt eigenlijk voor Rusland. Je zag het toch ook al aan Biden, dat Oekraïne weliswaar militair steunde, maar te weinig om echt een doorbraak te forceren - terwijl dat prima had gekund, want het Russische leger heeft volop problemen.Ik ben er bang voor dat het bij Trump nu eenmaal met veel bipskusserij moet. Met de huidige geopolitieke spanningen is het helaas van belang "Amerika" aan onze kant te houden. En die eikel maakt er gretig gebruik van. We houden ons er maar aan vast dat Trump niet voor eeuwig is, en onze decennia (of alweer richting 100 jaar?) oude vriendschap en bondgenootschap na zijn vertrek weer naar normale omgang terug kan. Maar laat het meteen, als we over een halve eeuw terugkijken, het startschot zijn geweest richting een vele malen krachtiger Europa. Die zich ook op de klimaatverandering en soft power bleef richten, want ook preventieve strategieën hebben een militaire invalshoek.
Maar goed, ook ik heb in m'n achterhoofd het gillende stemmetje dat iemand een keer Trump een stomp op z'n neus moet geven. Moeilijk aan ontkomen met zo'n verschrikkelijke vent.
Ik vrees dat het bondgenootschap tussen Europa en de VS nooit meer zal worden wat het was. Het diplomatieke vertrouwen is weg, en dat komt zo snel niet meer terug - want ook met een Democratische president is de koers van de VS op langere termijn uiterst grillig. Bovendien is Trump niet 'slechts' een bizarre uitzondering - achter zijn op het oog chaotisch presidentschap schuilt weldegelijk een geopolitieke strategie die je bij Democratische presidenten evengoed zag, zij het niet zo extreem. Buitenlandbeleid van de VS richt zich op China, en dat speelt zich af op een deel van de wereld buiten de NAVO. De NAVO is voor de VS tactisch niet meer zo belangrijk, en hetzelfde geldt eigenlijk voor Rusland. Je zag het toch ook al aan Biden, dat Oekraïne weliswaar militair steunde, maar te weinig om echt een doorbraak te forceren - terwijl dat prima had gekund, want het Russische leger heeft volop problemen.
Dus ik ben het met je eens: Europa moet ook militair op eigen benen gaan staan. Dat zal niet meevallen; geld is er genoeg maar productielijnen zijn er niet zo maar. Bovendien vraagt meer militaire capaciteit om impopulaire beslissingen als opnieuw invoeren van de dienstplicht. Is Europa daar klaar voor?
Rutte noemt Trump zelfs " Brenger van vrede"...pfff, dan ben je als schoothondje wel heel diep genomen door Trump...bah, wat een slijmbal is die Mark...Mark Rutte geeft in de persconferentie weel heel veel credits aan Donald Trump.
Rutte noemt Trump zelfs " Brenger van vrede"...pfff, dan ben je als schoothondje wel heel diep genomen door Trump...bah, wat een slijmbal is die Mark...![]()

Trump zegt dat Nederland een mooi land is met geweldige bomen. Hij zegt dat hij er zelfs een aantal wil mee nemen naar de VS.![]()
Compleet seniel die man..Trump zegt dat Nederland een mooi land is met geweldige bomen. Hij zegt dat hij er zelfs een aantal wil mee nemen naar de VS.![]()
Romano Denneboom en Jeroen vd Boom kunnen zo mee.Trump zegt dat Nederland een mooi land is met geweldige bomen. Hij zegt dat hij er zelfs een aantal wil mee nemen naar de VS.![]()
Als hij maar van Peter Bosz afblijft.Romano Denneboom en Jeroen vd Boom kunnen zo mee.

Jammer dat Tonny Eyck overleden is. Past wel bij Trumps niveau. Uncle Bill with “ This fist on this fist”.Als hij maar van Peter Bosz afblijft.![]()
Hey you, that's Harry Bannink. Tonny is classwork!Jammer dat Tonny Eyck overleden is. Past wel bij Trumps niveau. Uncle Bill with “ This fist on this fist”.

Helemaal gelijk, ik zie trouwens dat hij nog nog niet overleden isHey you, that's Harry Bannink. Tonny is classwork!![]()