Internationale Politiek

Net zoals shell genaaid word door Nigeria die de pijpleidingen laaf ontploffen en het afschuift op shell. Ze gaan gewoon genaaid worden en snappen nog niet dat je in Afrika geen (on)eerlijke zaken kan doen.

Het is nog niemand gelukt om een stabiel iets in Afrika op te bouwen in de afgelopen 50 jaar, zelfs geen bedrijven met goede bedoelingen.
Het gaat China (en andere landen die daar wat doen) om een positief gestemde regering mee te krijgen. Zelfde doen ze overigens in andere continenten waar ze een poot aan de grond krijgen. In Griekenland (notabene!) hebben ze de grootste haven opgekocht.
Overigens Nigeria die Shell naait? Dat moet ik helaas weer de zaak even omdraaien. Is het niet Shell (en anderen) die op werkelijk schandalige wijze gebruik gemaakt hebben van Afrikaanse landen en hun corrupte regeringen om daar een en al chemisch afval vrijelijk te dumpen. Ten koste van de lokale bevolkingen. Pot, Ketel.
 
Zelfde doen ze overigens in andere continenten waar ze een poot aan de grond krijgen. In Griekenland (notabene!) hebben ze de grootste haven opgekocht.

Nee, de laatste 16 procent hebben ze in handen gekregen door te dreigen weg te lopen en de verplichte investering van 300 miljoen niet te doen. De Griekse regering is dus overstag gegaan, iets wat ik in Afrika niet zie gebeuren.

Om in Griekenland maar niet te praten van wat de lokale bevolking vind van de Chinezen inmenging.

Overigens Nigeria die Shell naait? Dat moet ik helaas weer de zaak even omdraaien

Alle opgeblazen leidingen door de lokale bevolking en daarna geld eisen van shell is gewoon graaien bij de shell. Sorry maar dat kan ik niet mooier maken.
Afrikaanse landen en hun corrupte regeringen

Daar raak je de kern van waarom ik zeg dat China ook genaaid gaat worden.
 
Alle opgeblazen leidingen door de lokale bevolking en daarna geld eisen van shell is gewoon graaien bij de shell. Sorry maar dat kan ik niet mooier maken.
Alle gedumpte chemisch afval met duizenden burgerdoden (mannen, vrouwen en kinderen) en zieken als gevolg is gewoon corporate terrorism. Sorry, mooier kan ik het niet maken. Ik geef de lokale bevolking groot gelijk dat ze de boel opblazen.
Overigens deze:
(nog) Niets met Afrika te maken maar hier zullen ook nog wel de nodige schandaaltjes uitkomen.

shell.png
 
Ik geef de lokale bevolking groot gelijk dat ze de boel opblazen.

Prima en perfect dat ze nu de teringzooi mogen opruimen omdat shell er weg is en nigeriaanse bedrijven het zelf doen. Ik wens ze veel succes en plezier met de nog vele komende olierampen en andere rampen die door henzelf veroorzaakt gaan worden.

Dan krijg je dit soort dingen:
 
Prima en perfect dat ze nu de teringzooi mogen opruimen omdat shell er weg is en nigeriaanse bedrijven het zelf doen. Ik wens ze veel succes en plezier met de nog vele komende olierampen en andere rampen die door henzelf veroorzaakt gaan worden.

Dan krijg je dit soort dingen:
Dat soort voorbeelden zijn me te makkelijk. Daar ga je de discussie niet mee winnen. Overal kan je een voorbeeld van vinden. Dit gebeurt de grote oliemaatschappijen ook met regelmaat (Exxon Valdez kuch..).
 
En Poetin gaat zich straks terugtrekken en roepen zie je wel, navo & Biden praten poep, bangmakerij en maken ons al weken zwart..
 
En Poetin gaat zich straks terugtrekken en roepen zie je wel, navo & Biden praten poep, bangmakerij en maken ons al weken zwart..
En Biden zal roepen "Hij trekt zich terug. Dat komt omdat wij het bekend gemaakt hebben."
En zo heeft iedereen in de politiek het grootste gelijk terwijl ze de grootste leugens vertellen.
 
Niet om de beleid van grote firma’s te verdedigen:
Ze doen het allemaal. Daarom zijn ze zo groot. Oliemaatschappijen, tabaksfabrikanten, banken, verzekeringsmaatschappijen en tegenwoordig komen daar de techjongens bij: ze hebben allemaal bloed aan de handen en niemand doet het allemaal netjes.
Regeringen zijn trouwens hetzelfde. Allemaal. De een heeft in periode x wat meer fouten gemaakt dan de ander. En ook daar: hoe groter, hoe smeriger.
 
Het is hetzelfde draaiboek als altijd. Demoniseer de tegenstander. Bewijzen zijn niet nodig. Een journalist die bewijzen vraagt voor de meest buitenissige beschuldigingen is een handlanger van de vijand (dat zagen we een week of twee geleden nog bij een persconferentie van de Amerikaanse minister van buitenlandse zaken).

 
Poetin stuurt militairen naar Donetsk en Loehansk en het noemt het een "vredesmissie".
Er wordt een zeer gevaarlijk potje RISK gespeeld over de ruggen van burgers en het wordt een zeer explosieve situatie in Oekraïne. :cautious:
 
Poetin stuurt militairen naar Donetsk en Loehansk en het noemt het een "vredesmissie".
Er wordt een zeer gevaarlijk potje RISK gespeeld over de ruggen van burgers en het wordt een zeer explosieve situatie in Oekraïne. :cautious:
Weer eens wat anders dan "democratie" brengen in het midden-oosten. Zo heeft ieder land zijn eigen variant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan