Internationale Politiek

Mentos

Stomste niet-PSV'er 2020
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat de NOS altijd eerlijk is, want eerder flikten ze wel dit:

Al zou het ook heel goed kunnen dat ze dit filmpje ergens hebben gevonden en dat niet hebben gecontroleerd, maar gewoon hebben uitgezonden. Zo werkt de hedendaagse journalistiek nou eenmaal, helaas.

Kira

Routinier
Mee eens. Als objectieve nieuwszender mag je ook de context verwachten. Maar er is een reden dat China dit zegt. Impliciet dreigen is ten slotte ook driegen. Is ten slotte geen toeval dat hij nét deze quote zegt. Denk zelfs dat het de bedoeling van China is dat nieuwszenders dit op deze manier uitzenden wereldwijd. Wanneer ze op de vingers getikt worden, dan zeggen. Ow maar kijk het gehele interview. Dit was niet als bedreiging bedoeld...

Der Jaufe

Internationale Legende
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat de NOS altijd eerlijk is, want eerder flikten ze wel dit:

Al zou het ook heel goed kunnen dat ze dit filmpje ergens hebben gevonden en dat niet hebben gecontroleerd, maar gewoon hebben uitgezonden. Zo werkt de hedendaagse journalistiek nou eenmaal, helaas.
Maar dan zou t best in de herstelrubriek mogen, en daar lijkt dat Putin-filmpje niet te staan

Mentos

Stomste niet-PSV'er 2020
Mee eens. Als objectieve nieuwszender mag je ook de context verwachten. Maar er is een reden dat China dit zegt. Impliciet dreigen is ten slotte ook driegen. Is ten slotte geen toeval dat hij nét deze quote zegt. Denk zelfs dat het de bedoeling van China is dat nieuwszenders dit op deze manier uitzenden wereldwijd. Wanneer ze op de vingers getikt worden, dan zeggen. Ow maar kijk het gehele interview. Dit was niet als bedreiging bedoeld...
Het is toch helemaal geen verkapte dreiging, maar gewoon een directe?

Mentos

Stomste niet-PSV'er 2020
Maar dan zou t best in de herstelrubriek mogen, en daar lijkt dat Putin-filmpje niet te staan

Nee, dus de NOS is hier ook gewoon schuldig aan het verspreiden van nepnieuws.

Overigens gaat de herstelrubriek niet verder dan november 2014 en dat journaal was van september 2014. Dus in theorie zou het er wel in hebben kunnen staan, maar dat denk ik niet.

Sowieso vind ik die herstelrubriek maar karig, want ik had er nog nooit van gehoord. Dus leuk dat ze daarin fouten rectificeren, maar ik denk dat het gros van de mensen dat niet ziet.

Mentos

Stomste niet-PSV'er 2020
Ja mee eens. Dat bedoel ik ook. Ze uiten gewoon een directe dreiging. Maar ze doen het in de vorm van quotes en ontkenning dat het een directe dreiging is.
Mwoah, die tweet van de Chinese ambassadeur laat weinig twijfel hoor.

Der Jaufe

Internationale Legende
Nee, dus de NOS is hier ook gewoon schuldig aan het verspreiden van nepnieuws.

Overigens gaat de herstelrubriek niet verder dan november 2014 en dat journaal was van september 2014. Dus in theorie zou het er wel in hebben kunnen staan, maar dat denk ik niet.

Sowieso vind ik die herstelrubriek maar karig, want ik had er nog nooit van gehoord. Dus leuk dat ze daarin fouten rectificeren, maar ik denk dat het gros van de mensen dat niet ziet.
Lekker makkelijk, jij hebt er niet van gehoord dus het is karig. NOS laat gewoon zien dat ze met regelmaat er naast zitten, men kan dat gewoon opzoeken zijn ze open en transparant over. Kan ook gebeuren tgv de druk die er tegenwoordig op ligt.

Mentos

Stomste niet-PSV'er 2020
Lekker makkelijk, jij hebt er niet van gehoord dus het is karig. NOS laat gewoon zien dat ze met regelmaat er naast zitten, men kan dat gewoon opzoeken zijn ze open en transparant over. Kan ook gebeuren tgv de druk die er tegenwoordig op ligt.
Wat ik ermee bedoel: ik zit dagelijks op de site van de NOS, maar ik heb die herstelrubriek nog nooit gezien. Hij staat dus niet prominent op de site. Al zie ik nu wel dat hij gewoon onderaan staat, dus het zal ook aan mij liggen.

Ik ben ook niet per se heel negatief over de NOS hoor, mocht je dat soms denken.

Bacchus

Ninja
Administrator
Ik dacht, tot een aantal jaren geleden, heel naief, dat de NOS eigenlijk het enige nieuws was dat ik echt kon vertrouwen.
Dat vertrouwen is inmiddels al lang verdwenen.

Der Jaufe

Internationale Legende
Schokkend! Hierover is niet veel in het nieuws.
Hier sta ik van te kijken, vooralsnog waren het de Oeigoeren die al een paar jaar heropgevoed worden, maar kennelijk zijn alle moslims nu de sjaak.
Maar dit in lijn met het 3 jarige zuiveringsprogramma wat bezig is, aan de buitenkant heel mooi, tegen corruptie, verslaving en andere zaken, maar uiteindelijk een stap richting een totalitair regime waarin alleen de leider telt. Overigens, de NLse media meldt hier weinig over, maar via andere kanalen kan je aardig wat vinden.

Lees nu een bericht in de krant dat een deel van de mondkapjes die Europese overheden hebben ingekocht vermoedelijk in zulke kampen zijn gemaakt...

Mikasa

Internationale Legende
Om het Amerikatopic niet te vervuilen. Onderstaande quote geeft maar aan welke draai je aan gebeurtenissen kan geven en wie zijn "the good guys" en wie "the bad guys". Mooi voorbeeld, omdat ik daar toevallig vanmorgen zelf ook mee kwam. Welke uitingen moet twitter dan verbieden en welke niet? Gemakshalve ga ik er vanuit dat we in de US tegen de protestanten zijn en in Hong Kong voor.
1) Oproepen tot geweld is iets controleerbaars, dus kan Twitter dat reguleren. Fake news wordt al een stuk lastiger. Maar hoe zie je dat dan in Hong Kong? Als daar betogers het regeringsgebouw bestormen om hun democratie te beschermen, die op dit moment wordt uitgehold door China? Moet Twitter dat dan verbieden of toejuichen?

[.....]

Der Jaufe

Internationale Legende
Om het Amerikatopic niet te vervuilen. Onderstaande quote geeft maar aan welke draai je aan gebeurtenissen kan geven en wie zijn "the good guys" en wie "the bad guys". Mooi voorbeeld, omdat ik daar toevallig vanmorgen zelf ook mee kwam. Welke uitingen moet twitter dan verbieden en welke niet? Gemakshalve ga ik er vanuit dat we in de US tegen de protestanten zijn en in Hong Kong voor.
Beide acties van het binnendringen van een staatsgebouw zijn niet goed te keuren. Maar, als voorstander van de democratie zie ik de protesten in Hong Kong anders dan die in Amerika.

Vedette

Arthur Shelby Jr.

c2949c6478331eaa9461d6324bf2630f.jpg

Bovenaan Onderaan