Ilyas Bougafer (A)

Bas

Routinier
Buitenspeler Bougafer tekent eerste profcontract
PSV-jeugdspeler Ilyas Bougafer (17) heeft maandagmiddag zijn eerste profcontract getekend op PSV Campus De Herdgang. De vleugelaanvaller zette zijn handtekening onder een contract tot de zomer van 2021.

Linksbuiten
De Nederlands-Marokkaanse linksbuiten kwam afgelopen seizoen tot 23 wedstrijden in PSV onder 17. Daarin scoorde hij vijf keer en bereidde hij vier treffers voor. Dit seizoen speelt Bougafer in PSV onder 18 van trainer Ruud van Nistelrooy. "Ik wil me graag doorontwikkelen in O18. Mijn doel is om vaste basisspeler te worden. Uiteindelijk wil ik doorgroeien naar Jong PSV en uiteindelijk PSV 1."

'Familie is alles'
Bougafer bracht maandagmiddag onder andere zijn ouders en broer mee naar PSV Campus De Herdgang. Zij zijn zeer belangrijk voor hem: "Ze staan altijd voor mij klaar. Ze helpen mij altijd. Door dik en dun. Ze zijn superblij voor mij." Ook is hij PSV dankbaar: "PSV is voor mij een hele belangrijke club. Ze hebben mij de kans gegeven om hier te mogen spelen. Dit is een van de mooiste dagen die ik heb meegemaakt."


1596545111301.png
 
Iemand die meer zicht heeft op de jeugd die enig idee heeft hoe het zit met hem? Hij kwam voorbij op mn timeline omdat hij bij Marokko U20 al 2 goals heeft gemaakt in 2 wedstrijden. Uit zijn contract sprak inderdaad niet veel vertrouwen uit, en die is binnen een paar dagen klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan