Ideale opstelling PSV

Schmidt laat zien bij PSV een rouleer coach te zijn, misschien is dat zo gek nog niet gezien het hoge aantal middenvelders, de kwaliteiten van Zahavi, Noni en Malen, alles wat we mee maken bij de rest, en een moreel om hoog te houden.
 
Dat kan natuurlijk. Maar ja, Gakpo is dit seizoen de goalgetter en Ihattaren nog altijd het grootste talent.

Als je hem vergelijkt met de anderen, is hij toch wel minder beweeglijk?
Qua snelheid is hij vergeleken met Noni een puchje, vergeleken met Boscagli is hij een Ferrari, als ik het een beetje mag overdrijven. Qua loopvermogen en inhoud heb ik eigenlijk geen idee omdat dit soort dingen voor mij pas beter zijn in te schatten na een langere periode van wedstrijden kijken waarin Zahavi speelt, en omdat snelheid of traagheid sneller op valt naar mijn idee.

Maar het zou ook kunnen dat uithoudingsvermogen ook niet zo in zijn type spel past. Terugzakken en aanvallend positie kiezen is wel iets wat ik al gezien heb en een Suarez toen hij dikker was niet zo kon bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Wie ga jij dan uit mijn basis halen? Ik vind Zahavi (nog) niet echt iets toevoegen aan het spel in tegenstelling tot een aantal anderen. Goede spits verwacht ik, maar relatief statisch. Mooie pinchhitter ook.

Maar ik heb het gevoel dat ik Zahavi veel nuttige dingen zie doen. Staat niet bepaald af te wachten. Probeert ook anderen in stelling te brengen.
 
Statisch? Nou dat vond ik hem juist niet. Hij zakt regelmatig in, en heeft een uitstekende pass in de benen. Heeft Malen en Madueke al meerdere keren prachtig bediend.
Zahavi is iemand die ook voor het team werkt, wat Malen nauwelijks doet. Hij is teveel met zichzelf bezig, terwijl Zahavi altijd oog heeft voor zijn teamgenoten.

Hij brengt ook de ervaring in het team en dat zou wel eens belangrijk kunnen zijn in grote wedstrijden. Malen mag het lekker met Madueke uitvechten en Zahavi mag van mij altijd in de basis staan.
 
Zahavi valt mij in die zin enorm mee. Ik verwachtte een spits die voorin zou afwachten op de steekpass of voorzet om vooral doelpunten te maken, maar hij zakt behoorlijk diep in en neemt daar deel aan het spel. Heeft al een aantal assists op zijn naam nu en volgens mij meer assists dan goals bij PSV, dat zegt toch ook wat.
 
Zahavi is iemand die ook voor het team werkt, wat Malen nauwelijks doet. Hij is teveel met zichzelf bezig, terwijl Zahavi altijd oog heeft voor zijn teamgenoten.
Nou, Malen is vaak zat ook in de opbouw in het spel. Voor mijn gevoel vaker dan Zahavi. Maar goed, als iedereen fit is, moet de trainer keuzes maken.
 
Zahavi is iemand die ook voor het team werkt, wat Malen nauwelijks doet. Hij is teveel met zichzelf bezig, terwijl Zahavi altijd oog heeft voor zijn teamgenoten.

Kortom: ideale rolverdeling in een systeem met twee spitsen. Zo werkte het met Nilis en Ronaldo ook.

Zahavi ontpopt zich inderdaad als een teamspeler, een klassieke 'hangende spits'. Schmidt kan nu per wedstrijd - en tijdens een wedstrijd - kijken wie hij opstelt. Soms heb je behoefte aan slimme spelers die ook bij compact spelende tegenstanders de ruimte tussen de linies vinden, en soms - als er meer ruimte ligt - heb je behoefte aan spelers met -snelheid en diepgang. Heerlijk om die luxe te hebben..
 
Mvogo
Dumfries - Aankoop of Teze - aankoop of Boscagli - Max
Aankoop - Sangare
Götze
Madueke - Malen - Gakpo

Bank: Unnerstal, Teze, Baumgartl, Thomas, Ihattaren, Fein, Piroe, Obispo, Romero, Oppegard, Sambo

Verkopen: Doan (6m), Bruma (5m), Zahavi, Viergever, Rosario (7m), Guti (5m), Luckassen (2m)
Kopen: Propper of Joey Veerman & ervaren CV

En stoppen met gegenpressing en 4-2-2-2, komt amper goed voetbal lekker terug naar 4-3-3 met Madueke en Gakpo op de vleugels.

Maar ik droom lekker verder :S: :sad:
 
Het lijkt me niet zo lastig. Gewoon 4-3-3.
Zahavi in de spits en op de flanken op basis van fitheid en vorm Gakpo / Madueke / Malen.
Daarachter als nr. 10 Götze of Mo. Mo kan ook meerouleren op de flank.
Dan een blok met Boscagli en Sangaré. Sangaré pakt af en levert in bij Boscagli.
Achterin Max, Viergever, Teze en Dumfries.
Mvogo of Unnerstall op doel, om het even.

Dus:

---Gakpo/Malen---Zahavi------Madueke-----
‐-------------------------Götze / Mo--------------------
-----------Boscagli‐---------------Sangaré----------
--Max-----Viergever------Teze-----Dumfries--
--------------------Mvogo / Unnerstall-------------
 
Ik zie op allerlei media fans speculeren over volgend seizoen. Wie halen, hoe spelen, waar plaats je de spelers? Ik weet niet hoe Schmidt wil gaan spelen, wil hij 442 blijven spelen of is er ruimte voor (kleine) veranderingen? Wat mij opviel is dat van de veel genoemde problemen door de supporters de meest voorkomende problemen zijn: (1)Hoe vervangen we Dumfries? (2)Hoe vullen we de CV bezetting? (3)Hoe vullen we CM posities?

De meesten zijn het erover eens dat we een top CV en een top CM nodig hebben. Maar dan moeten we iemand opofferen van de volgende spelers: Sangaré, Teze, Boscagli. Dit zou best zonde zijn want de laatste 2 laten een behoorlijke ontwikkeling zien, en ook Sangaré heeft zich van zijn goede kant laten zien (niet alleen gisteren, maar ook veel wedstrijden in de eerste seizoenshelft)

Ervan uitgaande dat Rosario, Malen, Dumfries en Ihatteren verkocht worden en Götze blijft, zou ik graag Schmidt willen zien experimenteren met een 3-4-3 opstelling. Dit zou er dan zo uit moeten zien:
lineup.png

Zo heb je geen vervanger nodig voor Dumfries, offer je Boscagli/Teze niet op voor een Top CV en kan heb je nog steeds ruimte voor een top CM naast Sangaré. Verder kan Max lekker als LM spelen, wat LB past niet bij hem. Dan heb je met Madueke en Gakpo 2 spelers die kunnen zwerven en combineren, zonder dat Zahavi te veel zelf gaat zoeken naar de bal.


Resultaten kunnen variëren. Nep Scout kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor eventueel misgelopen prijzen.
 
Ik zie op allerlei media fans speculeren over volgend seizoen. Wie halen, hoe spelen, waar plaats je de spelers? Ik weet niet hoe Schmidt wil gaan spelen, wil hij 442 blijven spelen of is er ruimte voor (kleine) veranderingen? Wat mij opviel is dat van de veel genoemde problemen door de supporters de meest voorkomende problemen zijn: (1)Hoe vervangen we Dumfries? (2)Hoe vullen we de CV bezetting? (3)Hoe vullen we CM posities?

De meesten zijn het erover eens dat we een top CV en een top CM nodig hebben. Maar dan moeten we iemand opofferen van de volgende spelers: Sangaré, Teze, Boscagli. Dit zou best zonde zijn want de laatste 2 laten een behoorlijke ontwikkeling zien, en ook Sangaré heeft zich van zijn goede kant laten zien (niet alleen gisteren, maar ook veel wedstrijden in de eerste seizoenshelft)

Ervan uitgaande dat Rosario, Malen, Dumfries en Ihatteren verkocht worden en Götze blijft, zou ik graag Schmidt willen zien experimenteren met een 3-4-3 opstelling. Dit zou er dan zo uit moeten zien:
Bekijk bijlage 3365

Zo heb je geen vervanger nodig voor Dumfries, offer je Boscagli/Teze niet op voor een Top CV en kan heb je nog steeds ruimte voor een top CM naast Sangaré. Verder kan Max lekker als LM spelen, wat LB past niet bij hem. Dan heb je met Madueke en Gakpo 2 spelers die kunnen zwerven en combineren, zonder dat Zahavi te veel zelf gaat zoeken naar de bal.


Resultaten kunnen variëren. Nep Scout kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor eventueel misgelopen prijzen.

Hopla, Guardado op 't middenveld erbij. 34 jaar. Weet niet hoe fit hij momenteel nog is? Anders een andere ervaren middenvelder.
En Die Boateng (32 jaar)... Ik zou het proberen!
Daarnaast zeker nog een vervanger voor Malen, want we hebben in de voorhoede wel meer kwaliteit nodig, zodat we het met blessures niet meteen weer met een Vertessen moeten doen.
v/d Ven halen van Volendam met het oog op de toekomst.
 
Dat is ultra aanvallend en dat lukt tegen de stugge ploegen wel, maar niet tegen AZ, Ajax of vitesse. Speel je leuk voetbal, maar dan sta je wel 5e aan het einde van het seizoen.
 
Ik zie op allerlei media fans speculeren over volgend seizoen. Wie halen, hoe spelen, waar plaats je de spelers? Ik weet niet hoe Schmidt wil gaan spelen, wil hij 442 blijven spelen of is er ruimte voor (kleine) veranderingen? Wat mij opviel is dat van de veel genoemde problemen door de supporters de meest voorkomende problemen zijn: (1)Hoe vervangen we Dumfries? (2)Hoe vullen we de CV bezetting? (3)Hoe vullen we CM posities?

De meesten zijn het erover eens dat we een top CV en een top CM nodig hebben. Maar dan moeten we iemand opofferen van de volgende spelers: Sangaré, Teze, Boscagli. Dit zou best zonde zijn want de laatste 2 laten een behoorlijke ontwikkeling zien, en ook Sangaré heeft zich van zijn goede kant laten zien (niet alleen gisteren, maar ook veel wedstrijden in de eerste seizoenshelft)

Ervan uitgaande dat Rosario, Malen, Dumfries en Ihatteren verkocht worden en Götze blijft, zou ik graag Schmidt willen zien experimenteren met een 3-4-3 opstelling. Dit zou er dan zo uit moeten zien:
Bekijk bijlage 3365

Zo heb je geen vervanger nodig voor Dumfries, offer je Boscagli/Teze niet op voor een Top CV en kan heb je nog steeds ruimte voor een top CM naast Sangaré. Verder kan Max lekker als LM spelen, wat LB past niet bij hem. Dan heb je met Madueke en Gakpo 2 spelers die kunnen zwerven en combineren, zonder dat Zahavi te veel zelf gaat zoeken naar de bal.


Resultaten kunnen variëren. Nep Scout kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor eventueel misgelopen prijzen.
L:ijkt me een vrij onzinnige oefening. Schmidt blijft ook volgend jaar gewoon 4-2-2-2. En het jaar daarna ook, en het jaar daarna, ook weer 4-2-2-2
 
Dat is ultra aanvallend en dat lukt tegen de stugge ploegen wel, maar niet tegen AZ, Ajax of vitesse. Speel je leuk voetbal, maar dan sta je wel 5e aan het einde van het seizoen.
Niet aanvallender dan nu. Ook 4 verdedigend ingestelde spelers. Sterker nog nu 2 verdediger - 2 middenvelders in de 3-4-3 zijn dat 3 verdediger en 1 middenvelder.
 
Aankopen:
rechtsback ?
2 Centrale verdediger Doehki en ?
Linksback Aanholt, Wijndal
Middevelder Koopmeinders
Rechter vleugelaanvaller ?

Verkoop
Bruma
Doan
Baumi
Dumfries
Rosario
Mo
Malen
 
Ik zie op allerlei media fans speculeren over volgend seizoen. Wie halen, hoe spelen, waar plaats je de spelers? Ik weet niet hoe Schmidt wil gaan spelen, wil hij 442 blijven spelen of is er ruimte voor (kleine) veranderingen? Wat mij opviel is dat van de veel genoemde problemen door de supporters de meest voorkomende problemen zijn: (1)Hoe vervangen we Dumfries? (2)Hoe vullen we de CV bezetting? (3)Hoe vullen we CM posities?

De meesten zijn het erover eens dat we een top CV en een top CM nodig hebben. Maar dan moeten we iemand opofferen van de volgende spelers: Sangaré, Teze, Boscagli. Dit zou best zonde zijn want de laatste 2 laten een behoorlijke ontwikkeling zien, en ook Sangaré heeft zich van zijn goede kant laten zien (niet alleen gisteren, maar ook veel wedstrijden in de eerste seizoenshelft)

Ervan uitgaande dat Rosario, Malen, Dumfries en Ihatteren verkocht worden en Götze blijft, zou ik graag Schmidt willen zien experimenteren met een 3-4-3 opstelling. Dit zou er dan zo uit moeten zien:
Bekijk bijlage 3365

Zo heb je geen vervanger nodig voor Dumfries, offer je Boscagli/Teze niet op voor een Top CV en kan heb je nog steeds ruimte voor een top CM naast Sangaré. Verder kan Max lekker als LM spelen, wat LB past niet bij hem. Dan heb je met Madueke en Gakpo 2 spelers die kunnen zwerven en combineren, zonder dat Zahavi te veel zelf gaat zoeken naar de bal.


Resultaten kunnen variëren. Nep Scout kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor eventueel misgelopen prijzen.
Ik zou willen dat `we` volgend seizoen meerdere tactieken kunnen spelen. Er is niets mis met een standaard 4-4-2 maar daar wijkt Schmidt dus ook niet vanaf. Ook tegen zwakkere tegenstanders speelt hij hetzelfde terwijl je bijvoorbeeld best op dat moment een 3-4-3 of 3-5-2 kan spelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan