Ideale opstelling PSV

Ik ken Thomas eigenlijk niet zo goed. Ben een beetje bang dat hij een typische 'forumspeler' is. Hoe langer hij niet speelt, hoe beter hij wordt.

Goed, we proberen het op jouw manier:D

:) Ja, klopt. Bij Guti was dat ook zo, terwijl hij echt ook wel zijn beperkingen heeft. Ik snap de twijfel van Bommel.
 
Precies. Dat vind ik ook. Jarenlang hing op mijn WC een foto met Nilis en Van Nistelrooy als een soort outlaws. Ik had er ook ergens eentje met Nilis en Ronaldo, met Nilis als cowboy en Ronaldo als indiaantje. Ik ben helemaal vóór spitsenduo's. Het is volgens mij zelfs wetenschappelijk aangetoond dat aanvallen over de vleugels steeds minder rendement opleveren - zoals er ook bijna nooit meer wordt gescoord uit een corner, in tegendeel zelfs, de omschakeling na een corner levert vaak nog meer gevaar op. Zelfs teams met matige kwaliteiten weten tegenwoordig goed te anticiperen op aanvallen over de vleugels of voorzetten. Bovendien speelt de moderne back steeds 'hoger'.

Dan pleit ik meteen voor een ruit op het middenveld

Dus:

---------------Bergwijn-Malen-----------
-----------------------Mo-----------------
---------Guti------------------Rosario----
----------------Thomas/Doan------------

(PS: Met Hendrix was en ben ik helemaal klaar).
Ik vind helemaal mooi.

PS: die poster had ik als kleine jongen ook op m'n kamer hangen, haha. Met RvN en Nilis in het zwart-blauwe uittenue met een foute zonnebril op.

Edit: dat was deze toch? https://images.app.goo.gl/CeSMn19QJBi8W1kG8
 
Met oog op het volgende seizoen

------------------------Unnerstall*-----------------------
Dumfries-------Aankoop**---Aankoop**-------Aankoop***
-------Rosario-----------Ihattaren---------------Hendrix
Doan--------------------Malen------------------Bergwijn

Ik ben de laatste jaren erg gecharmeerd van Liverpool en ik heb Liverpool eerder in het jaar al als voorbeeld aangehaald waarvan ik vond dat we ons elftal naar moeten bouwen. Natuurlijk gaan we nooit de kwaliteit spelers van Liverpool aantrekken maar dat hoeft ook niet om kampioen te worden in de Eredivisie. Toen JDJ Bruma kocht (ondanks dat ik geen fan was) dacht ik ook dat hij een team wilde bouwen in de stijl van Liverpool, helaas vergat JDJ de elementen die deze formatie laat werken: verdedigend sterke centrale verdedigers en aanvallend sterke backs. Er wordt op het forum vaak geklaagd over het middenveld met Rosario en Hendrix samen, maar Liverpool laat zien dat een simpel middenveld zoals dit betekent dat je backs nagenoeg als aanvallende middenvelders kunnen spelen. Natuurlijk hebben beide spelers punten waar ze aan moeten werken, Rosario moet, zeker met dat lichaam, zich veel minder als een watje gaan gedragen en gewoon vol strijd leveren zoals Dumfries dat doet. Hendrix moet zich beseffen dat hij best lekker een balletje kan afpakken maar dat hij de bal daarna het beste in kan leveren. Je zou ook Guti kunnen opstellen in plaats van Hendrix maar hem vind ik teveel een watje om in dit systeem te spelen, als er geld over is kan je ook investeren in een 'betere Hendrix' maar ik denk niet dat daar de prioriteit moet liggen.

* Ik heb geen idee of Unnerstall goed genoeg is om eerste keuze te zijn, je zou nog kunnen kijken naar een nieuwe keeper als dit niet het geval is. Ik ben in ieder geval uitgekeken op Zoet.
** Waarschijnlijk het belangrijkste wat deze tactiek niet iedere wedstrijd met 3-0 laat verliezen is dat Liverpool verdedigend goede centrale verdedigers heeft. Verdedigers die niet helemaal door het ijs zakken als ze eens een keer 2 man tegelijk moeten verdedigen. Wat mij betreft gaat de scouting daarom ook uitgebreid op zoek naar goede verdedigers. Zoals Ajax een aantal jaar geleden had met Davinson Sanchez, of wij een hele tijd terug met Alex of recenter met Hector Moreno. Ook onze opleiding mag wat meer investeren in het opleiden van goede verdedigers want wat ik ook af en toe bij Jong-PSV zie is echt dramatisch. Iemand met de uitstraling van Justin de Haas (of in het verleden Jordy de Wijs) zou je toch wel moeten kunnen leren verdedigen? Viergever en Baumgartl zou ik eventueel nog wel als back-ups willen zien, ik heb nog een beetje hoop dat Baumgartl beter wordt in verdedigen.
*** Als je de centrale verdedigers op orde hebt dan moet je kijken naar een linksback die daadwerkelijk iets toevoegt aan het team. Sadilek wordt vrijgelaten door de tegenstander omdat hij toch niets met de bal kan. Misschien dat Sadilek eventueel nog de plek van Hendrix over kan nemen zodat hij zich meer kan richten op verdedigen dan aanvallen maar als linksback is het drie keer niks. We hebben weer een back zoals Angelino nodig, of misschien een linksbuiten die om te trainen is tot linksback (ala Jordi Alba). Dit is ook weer iets waar we in de opleiding meer aandacht aan moeten besten, backs opleiden die geschikt zijn voor het moderne voetbal.

Als je spelers gaat kopen voor de bedragen waarvoor Ajax en PSV Sanchez, Moreno en Angelino hebben gekocht dan ben je ongeveer 15 miljoen kwijt (hoi Bruma). Geen idee hoe we dit gaan ophoesten als we geen CL-voetbal halen of we niet een van onze sterspelers (Bergwijn, Malen en Mo) verkopen maar misschien hebben we het bonnetje van Bruma nog. In ieder geval moet onze scouting weer daadwerkelijk gaan scouten in plaats van met dure afdankertjes aan komen zetten en moeten we investeren in de verdediging.
 
Ik pleit voor maar 1 spits mits dat een Romario is.
 
Bas : goede post. In dat kader, Gakpo heeft snelheid, voorzet, lengte en fysiek voldoende denk ik om als moderne back te fungeren maar mist wellicht nog erg veel duelkracht en vooral uithoudingsvermogen. Positioneel weet ik niet of het kan. Zou hij, als bergwijn en Malen terugzijn in jou ogen een optie voor onze vervloekte lb positie zijn?
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Bas : goede post. In dat kader, Gakpo heeft snelheid, voorzet, lengte en fysiek voldoende denk ik om als moderne back te fungeren maar mist wellicht nog erg veel duelkracht en vooral uithoudingsvermogen. Positioneel weet ik niet of het kan. Zou hij, als bergwijn en Malen terugzijn in jou ogen een optie voor onze vervloekte lb positie zijn?
Uithoudingsvermogen interessant, hoe kom je hier zo bij?
 
Bas : goede post. In dat kader, Gakpo heeft snelheid, voorzet, lengte en fysiek voldoende denk ik om als moderne back te fungeren maar mist wellicht nog erg veel duelkracht en vooral uithoudingsvermogen. Positioneel weet ik niet of het kan. Zou hij, als bergwijn en Malen terugzijn in jou ogen een optie voor onze vervloekte lb positie zijn?

Helaas is Cody rechtsbenig, een gedeelte waarom de voorzetten van Robertson en TAA zo goed werken zonder een 'echte spits' voorin te hebben is omdat ze een bal op snelheid voor de goal langs kunnen geven. Cody zou eerst terug moeten kappen naar zijn rechterbeen, en tenzij de aanval echt perfect op snelheid wordt uitgevoerd zullen aanvallen te makkelijk te verdedigen zijn omdat de bal niet voor de goal langsgetrokken kan worden.
 
Uithoudingsvermogen interessant, hoe kom je hier zo bij?

Met Gakpo heb ik het idee dat hij pasiever is wanneer hij in de basis staat. Minder bewegelijk en zoekt weinig/minder vaak de diepte in vergelijking met Gakpo de invaller (die ik echt vaak heel sterk vond!). Ik kan het goed begrijpen als hij nu nog niet de inhoud heeft om "op zijn Dumfries/Kuyts" te gaan. Wat ik begreep gebaarde Ihatarren een aantal keer naar Gakpo om diep te gaan of Mee druk te zetten in t afjagen wat niet gezien/begrepen/uitgevoerd werd door Cody. Daarbij, aanvallende backs moeten volgens mij mega veel meters maken en sprints trekken bij bij elke omschakeling. Maar ik kan er naast zitten hoor, kijk slechts een deel van de wedstrijden via stream en veelal via liveverslag over radio.
 
Laatst bewerkt:
Goede post, maar denk dat het nogal al lastig wordt om 3 basiswaardige aankopen te doen voor 15 miljoen. En vraag me af of we het geld hebben zonder Bergwijn, Ihattaren of Malen te verkopen.
 
Voor mij is op dit moment als iedereen er straks weer is dit de ideale opstelling:

Unnerstal
Dumfries Schwaab Baumgartl Viergever
Hendrix Thomas
Ihattaren
Doan Malen Bergwijn

Keeper: duidelijk wat mij betreft
Achterin: Ervaring en degelijkheid. Liever Baumgartl en Viergever centraal; maar zolang Boscagli en Lato het nog niet leveren moet het maar zo.
Middenveld: 1 balafpakker, 1 dynamische middenvelder en een creatieve nummer 10
Voorin Doan (goed in de combi met Dumfries) en de 2 andere spreken voor zich.
 
Voor mij is op dit moment als iedereen er straks weer is dit de ideale opstelling:

Unnerstal
Dumfries Schwaab Baumgartl Viergever
Hendrix Thomas
Ihattaren
Doan Malen Bergwijn

Keeper: duidelijk wat mij betreft
Achterin: Ervaring en degelijkheid. Liever Baumgartl en Viergever centraal; maar zolang Boscagli en Lato het nog niet leveren moet het maar zo.
Middenveld: 1 balafpakker, 1 dynamische middenvelder en een creatieve nummer 10
Voorin Doan (goed in de combi met Dumfries) en de 2 andere spreken voor zich.
Ik zou alleen Gakpo doen ipv Doan. Die combi met Dumfries is eerder een nadeel. Onze backs zouden veel minder vaak op moeten komen, en het werk woorin overlaten aan de spelers die wel een voorzet of steekpass kunnen geven en wel een man voorbij kunnen. En Doan heeft mij nog niet kunnnen overtuigen, hij werkt hard, maar daarmee is dan ook alles gezegd.
 
Voor mij is op dit moment als iedereen er straks weer is dit de ideale opstelling:

Unnerstal
Dumfries Schwaab Baumgartl Viergever
Hendrix Thomas
Ihattaren
Doan Malen Bergwijn

Keeper: duidelijk wat mij betreft
Achterin: Ervaring en degelijkheid. Liever Baumgartl en Viergever centraal; maar zolang Boscagli en Lato het nog niet leveren moet het maar zo.
Middenveld: 1 balafpakker, 1 dynamische middenvelder en een creatieve nummer 10
Voorin Doan (goed in de combi met Dumfries) en de 2 andere spreken voor zich.
.
Zolang Malen niet terug is zou ik Pereiro op 9 zetten en inderdaad Ihattaren op 10.
Schwaab zou ik niet meer opstellen, van de andere kant 2 Duitsers zijn mogelijk wél complementair aan mekaar. Dan verwacht ik wel dat Baumgartl Schwaab gaat coachen. Want die laatste vind ik de mindere van die twee.
Verdedigingsblok zou ik Boscagli naast Baumgartl zetten. Viergever zowieso linksback.
Hendrix ben ik geen fan van. Misschien toch maar Guti naast Thomas uitproberen.
Van Bommel moet Guti er wel op wijzen, dat hij momenteel totaal geen diepgang brengt. Zonder diepgang van middenvelders, geen/weinig goals.
Mocht MvB voor een 4-4-2 systeem gaan, dan hoop ik dat Ihattaren en Pereiro de 2 spitsen zijn, zolang Malen en Bergwijn niet inzetbaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou dit wel een leuke opstelling vinden: (4-4-1-1)
A: Malen, Pereiro;
M: Bergwijn, Ihattaren, Afellay, Bruma;
V: Lato, Baumgartl, Rosario, Dumfries;
K: Zoet.
Je kunt bij meerdere spelers, hun posities en het systeem an sich vraagtekens zetten, maar lekker aanvallend is het wel! Ik zou het best leuk vinden om Van Bommel dit een keer te zien uitproberen.
 
Ik zou dit wel een leuke opstelling vinden: (4-4-1-1)
A: Malen, Pereiro;
M: Bergwijn, Ihattaren, Afellay, Bruma;
V: Lato, Baumgartl, Rosario, Dumfries;
K: Zoet.
Je kunt bij meerdere spelers, hun posities en het systeem an sich vraagtekens zetten, maar lekker aanvallend is het wel! Ik zou het best leuk vinden om Van Bommel dit een keer te zien uitproberen.

Thomas ipv Bruma. Baumgartl zeker geen LCV. Dat was geen succes.
 
Ik zou dit wel een leuke opstelling vinden: (4-4-1-1)
A: Malen, Pereiro;
M: Bergwijn, Ihattaren, Afellay, Bruma;
V: Lato, Baumgartl, Rosario, Dumfries;
K: Zoet.
Je kunt bij meerdere spelers, hun posities en het systeem an sich vraagtekens zetten, maar lekker aanvallend is het wel! Ik zou het best leuk vinden om Van Bommel dit een keer te zien uitproberen.

:unsure: Is dat de K van Kleedkamer die voor Zoet staat? :confused: ;)
 
Ik zou dit wel een leuke opstelling vinden: (4-4-1-1)
A: Malen, Pereiro;
M: Bergwijn, Ihattaren, Afellay, Bruma;
V: Lato, Baumgartl, Rosario, Dumfries;
K: Zoet.
Je kunt bij meerdere spelers, hun posities en het systeem an sich vraagtekens zetten, maar lekker aanvallend is het wel! Ik zou het best leuk vinden om Van Bommel dit een keer te zien uitproberen.
Pereiro, meh voldoende kansen gehad.
Bergwijn, Bruma, zou het echt een verschil maken als je ze op papier een linie terughaalt?
Afellay, nouja vooruit.
Lato, afgetest.
Rosario, heeft het als middenvelder al moeilijk genoeg op het middenveld.
Baumgartl, alleen RCV.
Zoet, basisplaats net verloren, Unnerstahl verdient het nu,
 
Terug
Bovenaan Onderaan