Ideale opstelling PSV

Tegen Basel hoop ik op de volgende opstelling, ervan uitgaande dat MvB met 2 controleurs wil spelen:
...........................................Ruiter............................
Dumfries.......Luckassen..........Viergever..........Boscagli
..........................Ihattaren...........Guti............................
Bergwijn......................Pereiro...................Lozano
.....................................Malen........................................

Helaas nog geen Baumgartl, dus doen we het met lichtgewicht Luckassen.
Helaas Lato achtergebleven in Eindhoven,
Sadilek komt nog veel tekort, dus maar Boscagli op linksback.
Misschien kan Viergever op die positie en Boscagli als LCV.
Lozano is het gevaarlijkst vanaf links.
Pereiro niet met verdedigen belasten, laat hem maar lekker Malen/Lozano/Bergwijn in stelling brengen, of liever zelf scoren.
Ruiter is een risico, maar slechter dan Zoet kan hij niet zijn.
Van de Meulenhof heeft nog geen ervaring op dit gebied, maar is wel getalenteerd.
Beetje aanvallend wel, zou een interessante wedstrijd worden. Zou zelf dan Ihattaren en Pereiro omwisselen, en Pereiro eruit voor Rosario (bij gebrek aan beter en omdat Pereiro voor mij niet meer hoeft te spelen aangezien ie niet bijtekent of vertrekt).
 
Gewoon bijna idem als vorig week, maar dan met Boscagli op linksback. Als Rosario weer zo matig speelt, dan daar Sadilek inbrengen. Sadilek is matige linksback, maar meer wel een heel acceptabele middenvelder.
 
zoet
dumfries luckassen boscagli viergever
rosario
itaharan guti
bergwijn. malen. lozano

viergever heeft bij Ajax ook Europees linksback gestaan, boscagli vind ik voetballend sterker.
bij balbezit knijpt viergever naar binnen en schuift boscagli door
 
............................Unnerstal......................
Dumfries - Baumgartl - Viergever - Lato
.....................Luckassen - Guti..................
.............................Pereiro..........................
............Bergwijn - Malen - Bruma.............
 
De ideale opstelling is niet te maken of we moeten veel nieuwe spelers halen. Stelt ie Rosario en Hendrix op, dan word ik gek van het gebrek aan creativiteit. Stelt ie Guti op, dan verlang ik naar het gif van Hendrix. Speelt Pereiro, dan irriteert zijn laksheid. Speelt Pereiro niet, dan mis ik z'n ingevingen en goals. Bergwijn op 10? Is geen middenvelder, lekker acties voorin laten maken. Ihattaran op 10? Niet stabiel genoeg.
Viergever? Traag en fysiek matig, maar denk niet dat Boscagli beter is. Baumgartl? Geen idee nog, ziet er iel uit. Luckassen heeft (alleen) z'n fysiek mee. En zo kan je op elke positie wel wat invullen. Voor as zaterdag zou ik kiezen voor:
…………………..……...Zoet...……….....………….
Dumfries-Luckassen-Viergever-Sadilek
......…....Rosario - Hendrix - Guti......….......
…………...........…….Pereiro……………..............
.......................Malen - Bergwijn....................
 
Stelt ie Rosario en Hendrix op, dan word ik gek van het gebrek aan creativiteit. Stelt ie Guti op, dan verlang ik naar het gif van Hendrix. Speelt Pereiro, dan irriteert zijn laksheid. Speelt Pereiro niet, dan mis ik z'n ingevingen en goals. Bergwijn op 10? Is geen middenvelder, lekker acties voorin laten maken. Ihattaran op 10? Niet stabiel genoeg.
Dit dus...... elke speler heeft iets, geen enkele is eigenlijk onbetwist.
 
zoet
dumfries luckassen boscagli viergever
rosario
itaharan guti
bergwijn. malen. lozano

viergever heeft bij Ajax ook Europees linksback gestaan, boscagli vind ik voetballend sterker.
bij balbezit knijpt viergever naar binnen en schuift boscagli door
Grappig, ik had bijna dezelfde opstelling als jij vóór aanvang van de wedstrijd gisteren.
Met dat verschil dat ik Rosario niet had opgesteld en Pereiro op 10 had gepositioneerd.
En Zoet had ik voor Ruiter gewisseld in de basis, dan wel van de Meulenhof.
 
Basis:
....................................Unnerstall.............................
Dumfries.....Baumgartl.....Obispo.....Boscagli
..........................................Guti...................................
............................Afellay..........Sadilek....................
Pereiro.........................................................Lozano
.....................................Lammers...............................

Bank:
...................................Zoet.........................................
Teze.......Luckassen......Sainsbury.....Viergever
..................................Hendrix....................................
....................Mauro Jr..........Ihattaren....................
Bruma.......................................................Bergwijn
.....................................Piroe.......................................

Verhuren:
Ramselaar
Rosario
Thomas
Gakpo
Malen
 
Basis:
....................................Unnerstall.............................
Dumfries.....Baumgartl.....Obispo.....Boscagli
..........................................Guti...................................
............................Afellay..........Sadilek....................
Pereiro.........................................................Lozano
.....................................Lammers...............................

Bank:
...................................Zoet.........................................
Teze.......Luckassen......Sainsbury.....Viergever
..................................Hendrix....................................
....................Mauro Jr..........Ihattaren....................
Bruma.......................................................Bergwijn
.....................................Piroe.......................................

Verhuren:
Ramselaar
Rosario
Thomas
Gakpo
Malen

Gakpo en Malen verhuren. Koekoek.

Nog meer goede ideeën? Ihattaren voor een paar ton slijten aan ons bijvoorbeeld?
 
Welkom,
Wie is de minste dan volgens jou?

Gakpo en Malen.
Op het moment heeft PSV 5 spelers waarvan hun beste positie op de linkervleugel is. We hebben geen één rechtervleugel en Malen is geen spits, want hij is geen goede afmaker daar mist die gewoon de rust voor en hij heeft ook geen goed schot.
 
PSV heeft op het moment 5 linkervleugels (Koekoek) Lozano, Berwijn, Bruma, Malen en Gakpo dan moet je de minste verhuren.

Ik vind Malen by far de beste centrumspits dus die zou ik altijd in de basis zetten. Gakpo vind ik het grootste talent op de vleugel en aangezien de kans weer wat groter is geworden dat Bergwijn of Lozano vertrekt, zou ik ook hem er zeker bij houden.
 
Gakpo en Malen.
Op het moment heeft PSV 5 spelers waarvan hun beste positie op de linkervleugel is. We hebben geen één rechtervleugel en Malen is geen spits, want hij is geen goede afmaker daar mist die gewoon de rust voor en hij heeft ook geen goed schot.
Haal je Malen en Gakpo weg, twee spelers die creatief zijn, dan wordt het helemaal een janboel.
PSV heeft juist behoefte aan creatieve spelers. Voor dergelijke spelers ga je naar het PSV Stadion.
 
We hebben al genoeg spelers die creatief zijn aan de linkerkant. Als je Lozano ziet spelen bij Mexico aan de linkerkant en daarna bij PSV is het net zijn tweeling broer. Je moet je beste spelers altijd op hun beste positie zetten. En Malen heeft niets wat een goede spits moet hebben geen lengte om sterk in de lucht te zijn, geen goed schot, geen koele afmaker. Misschien dat als die bij een kleine club die op de counter speelt veel aan zijn snelheid heeft maar bij PSV die meestal de bal heeft kun weinig met Malen in de spits.
 
We hebben al genoeg spelers die creatief zijn aan de linkerkant. Als je Lozano ziet spelen bij Mexico aan de linkerkant en daarna bij PSV is het net zijn tweeling broer. Je moet je beste spelers altijd op hun beste positie zetten. En Malen heeft niets wat een goede spits moet hebben geen lengte om sterk in de lucht te zijn, geen goed schot, geen koele afmaker. Misschien dat als die bij een kleine club die op de counter speelt veel aan zijn snelheid heeft maar bij PSV die meestal de bal heeft kun weinig met Malen in de spits.
Sterker nog, het is zijn tweelingbroer...:HB:
 
---------------------Unnerstall----------------------------
Dumfries----Baumgartl----Viergever----Sadilek/Boscagli
----------------Rosario---------Guti----------------------
-----------------------Ihattaren----------------------------
Bruma---------------------------------------------Bergwijn
-------------------------Malen----------------------------

Verkopen: Lozano.
 
---------------------Unnerstall----------------------------
Dumfries----Baumgartl----Viergever----Sadilek/Boscagli
----------------Rosario---------Guti----------------------
-----------------------Ihattaren----------------------------
Bruma---------------------------------------------Bergwijn
-------------------------Malen----------------------------

Verkopen: Lozano.

Stop nou eens met die punt naar voren, dat is veel te makkelijk vast te zetten. Als je naar al de grote clubs kijkt (Barcelona, Liverpool, City) die zo makkelijk opbouwen met de punt naar achteren omdat de nummer 6 meestal vrij staat, en dan bij ons als Rosario de bal krijgt en het enige wat die kan doen is passen van de één centrale verdediger naar de andere omdat die gedekt staat irriteer ik me altijd mateloos aan.
 
Stop nou eens met die punt naar voren, dat is veel te makkelijk vast te zetten. Als je naar al de grote clubs kijkt (Barcelona, Liverpool, City) die zo makkelijk opbouwen met de punt naar achteren omdat de nummer 6 meestal vrij staat, en dan bij ons als Rosario de bal krijgt en het enige wat die kan doen is passen van de één centrale verdediger naar de andere omdat die gedekt staat irriteer ik me altijd mateloos aan.
Je eerste likey vriend. Zet je Rosario onder druk, dan gaat hij onbegrijpelijk rare dingen doen. Overtredingen, balverlies en ga zo maar door.
 
Stop nou eens met die punt naar voren, dat is veel te makkelijk vast te zetten. Als je naar al de grote clubs kijkt (Barcelona, Liverpool, City) die zo makkelijk opbouwen met de punt naar achteren omdat de nummer 6 meestal vrij staat, en dan bij ons als Rosario de bal krijgt en het enige wat die kan doen is passen van de één centrale verdediger naar de andere omdat die gedekt staat irriteer ik me altijd mateloos aan.

In jouw opstelling gebeurt precies hetzelfde, als Guti onder druk wordt gezet heeft hij geen afspeelmogelijkheden behalve terug, of het naar voren spelen van de bal werkt maakt geen reet uit of je met de punt naar voren of achteren speelt, als je de kwaliteit niet hebt om onder druk uit te voetballen gaat het sowieso niet lukken. In mijn opstelling heeft Rosario eerder meer afspeelmogelijkheden dan minder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan