Ideale opstelling PSV

Of Luuk moet komen hangt wel een beetje af van hoe Schmidt komend seizoen wil gaan spelen. 4-2-3-1 met Götze achter de spits beviel hem schijnbaar wel in de voorbereiding. Dan zou Luuk komen voor één plek waar PSV, als Malen naar verwachting vertrekt, al Zahavi, Maxi Romero en Madueke heeft. Die kun je niet allemaal tevreden houden.
 
Of Luuk moet komen hangt wel een beetje af van hoe Schmidt komend seizoen wil gaan spelen. 4-2-3-1 met Götze achter de spits beviel hem schijnbaar wel in de voorbereiding. Dan zou Luuk komen voor één plek waar PSV, als Malen naar verwachting vertrekt, al Zahavi, Maxi Romero en Madueke heeft. Die kun je niet allemaal tevreden houden.
Romero zou ik even afwachten. Die is in hoeveel seizoenen inzetbaar geweest?
Buiten dat spelen we aardig wat wedstrijden. Het is wel lekker om keuze te hebben. En je kan makkelijker spelers rust geven denk ik..
 
Als hij ballen krijgt wel. In de befaamde 4-2-2-2 opstelling is dat een stuk minder.
Ja, maar nu heb je wel spelers op het middenveld staan die een hoge bal op Luuk kunnen geven. Denk aan Gakpo, Propper, Van Ginkel en Max, maar ook een Boscagli. En als we Mo nog hebben dan heb je er nog eentje met een puike voorzet in de benen. Genoeg hoge aanvoer.
 
Of Luuk moet komen hangt wel een beetje af van hoe Schmidt komend seizoen wil gaan spelen. 4-2-3-1 met Götze achter de spits beviel hem schijnbaar wel in de voorbereiding. Dan zou Luuk komen voor één plek waar PSV, als Malen naar verwachting vertrekt, al Zahavi, Maxi Romero en Madueke heeft. Die kun je niet allemaal tevreden houden.
Madueke kan toch gewoon de rechtsbuiten zijn in dat systeem?

De Jong (Zahavi - Romero)
Gakpo (Mauro - Jeugd) Gotze (Ihattaren - Van Ginkel) Madueke (Vertessen - Doan)
 
Mijn voetbal hart zegt deze vaste kern:

Een beweeglijke voorhoede met:
Gakpo- Malen- Noni

Een middenveld met technische bagage en loopvermogen.

Achter de spitsen komt Gotze centraal( schijnt de meeste meters te maken maar ik heb liever dat hij zich meer op het voetbal richt. Als aanvallende middenvelder zie ik voor hem meer mogelijkheden om zijn creativiteit te benutten. In deze positie kan hij nog steeds de ruimtes in duiken als het uitkomt.)

Ginkel links centraal, Propper rechts centraal (indien fit en in vorm een speler die grote afstanden overlegt en sterk is in de opbouw)

Linksachter: Max (voordeel van de twijfel. Hoogste tijd om weer beter te gaan spelen, anders gaat zijn plekje naar een andere back. In vorm kan hij een impuls zijn voor ons aanvallende spel. Is wel kwetsbaar als verdediger.
We hebben nu wat meer opties ook om hem te vervangen dus hij zal echt aan de bak moeten.)

Links centraal: Boscagli (bijzonder goed in de passing, wint veel kop duels. Ik zie hem eigenlijk liever als middenvelder maar die plekken zijn bezet. Hopelijk zet hij zijn ontwikkeling door en maakt hij verdedigend nog wat stappen. )
Rechts centraal: Teze (sterk in duels, handelt adequaat, uitstekende passings statistieken, geeft soms een versnellende, lange pass naar de spits die zich aanbiedt. Ook zag ik hem wel eens de back met een boogballetje of diepte bal wegsturen. Kan met wat snelheid wel eens wat corrigeren. Moet wel echt aan zijn kop vaardigheden werken).

Rechtsachter: Dumfries (hopelijk speet hij net zo goed als in het EK en is hij weer wat constanter.

Doelman: Drommel

Dan heb je nog Sangare als verdedigend sterke breker achter de hand, Ramalho die zich naar de basis kan werken.
En Ihattaren die als hij zijn hoofd koel houdt misschien een grote rol kan spelen in het elftal. Daarna komen jongens als Vertessen, Zahavi, Doan en Romero. Ik hoop dat een aantal spelers een stap zetten naar een andere mooie club (bijvoorbeeld Gutiérrez, Bruma, Sadilek).

Maar dan moeten Dumfries en Malen natuurlijk wel blijven, en anders hoop ik dat we twee basis waardige vervangers halen.
 
Je ziet nu een NL-elftal spelen waarin (ex) PSV-ers renderen. Maar niet in een systeem waarin PSVers bij PSV spelen?!?!
Ik zeg het hier al maanden: 3 achterop is geschikt voor het huidige materiaal en spelidee van PSV en zit dichter tegen de filosofie van Schmidt aan, dan Schmidt zelf geloofd.

Alleen......wat doe je dan met Gakpo en Götze?

Ik ga er vanuit dat Dumfries en Malen verkocht worden. En dat er niets bijgekocht wordt, wat ik betwijfel.

Drommel
Teze-Ramalho-Boscagli
Van Ginkel Max
Pröpper-Sangare
Götze
Madueke-Gakpo

Dat lijkt gewoon heel erg op het huidige NL-elftal.

-Drommel zal dit jaar toch wel beter worden dan Stekelenburg nu is?
-Teze is de Vrij, dat moet ook kunnen, zeker op termijn.
-Ramalho zal niet zo goed zijn als De Ligt
-Boscagli ís Blind
-Van Ginkel kan beter afwerken dan Dumfries, die op zijn beurt beter kan verdedigen, maar het scoren van Van Ginkel wint het bij mij.
-Max is beter dan Aanholt
-Sangare is De Roon
-Pröpper kan een beetje wat Frenkie kan.
-Gakpo kan toch net zo onnavolgbaar zijn en worden als Memphis en zelfs beter dan dat.
-Madueke is Malen
-Götze is Wijnaldum, tsja dat zie ik niet zo, eigenlijk.
Dumfries heeft echt zijn zinnen gezet op een transfer. Maar eens met Malen. Denk dat hem hier nog een jaartje houden de beste transfer is die psv deze zomer kan maken. Ik moet zeggen dat ik de onverzettelijkheid van Dumfries wel enorm ga missen als hij vertrekt. Van Ginkel en Pröpper voegen veel voetbal toe komend seizoen maar zijn ook niet de soldaten waarmee je de oorlog wint.
 
Zou ik zijn topic terug scrollen. Laat er maar iets nieuws komen, niet elke keer terugvallen op wat hier al gespeeld heeft.
Waarom niet? Luuk is de beste spits die we heel heel erg lang hebben gehad. Op zn top hier liep ie 1 op 3 qua scoringsratio.
 
Waarom niet? Luuk is de beste spits die we heel heel erg lang hebben gehad. Op zn top hier liep ie 1 op 3 qua scoringsratio.
Ik denk dat hij geen meerwaarde meer gaat hebben. Is zeker nooit onomstreden geweest, kan je terug lezen als je wil. Wat bedoel je met scorings ratio?
 
Natuurlijk is Luuk een goede spits, zeker voor PSV.
Toch zou ik hem op dit moment niet terug halen, vanwege zijn beperkte restwaarde.

Een club zoals PSV is afhankelijk van een (paar) goede transfers per jaar.
Met Pröpper, Ramalho, van Ginkel en Mwene zijn er al vier spelers toegevoegd aan de selectie die nauwelijks waarde vertegenwoordigen.
Als er door het vertrek van Malen plaats komt voor een extra aanvaller dan zou ik voor een talent gaan.
Madueke en Gakpo schuiven gewoon door in de rangorde en kunnen het vertrek van Malen echt wel opvangen.
 
Madueke kan toch gewoon de rechtsbuiten zijn in dat systeem?

De Jong (Zahavi - Romero)
Gakpo (Mauro - Jeugd) Gotze (Ihattaren - Van Ginkel) Madueke (Vertessen - Doan)
Klopt. En het lijkt erop alsof Schmidt daar ook voor gaat kiezen (maar dan voorlopig met Zahavi in de spits natuurlijk i.p.v. de Jong). Maar als je als voorste vier dit neer kunt zetten:

- - - Madueke - - -
Gakpo - Götze - Ihattaren


Dan zou ik daar persoonlijk wel heel blij van worden. Als je dan een andere spits wilt brengen, kun je er ook voor kiezen om niet Madueke te wisselen, maar Mo. En dan Madueke naar rechts te zetten.
 
Een fitte en in vorm verkerende Pröpper en Van Ginkel staan bij mij altijd in de basis. Madueke en Gakpo vind ik eigenlijk helemaal geen klassieke buitenspelers. Deze vier spelers vormen samen met Götze je aanvalsmachine. Ik zou dan ook voor een systeem kiezen waarbij deze spelers naar mijn inschatting het beste renderen. Ik kom dan uit op een 4-4-2 met een ruit op het middenveld:

--------------Drommel----------
Mwene--Ramalho--Boscagli--Max

--------------Sangaré--------------

-----Pröpper------Van Ginkel-----

--------------Götze----------------

------Madueke--------Gakpo-----

De meeste slagen worden gewonnen op het middenveld. Op deze manier is het middenveld net wat steviger bezet. De twee aanvallers hebben dan net wat meer ruimte voorin wat hun snelheid in de kaart speelt. Helemaal met drie spelers achter hun die de kwaliteiten hebben om hun weg te steken. Mwene en Max zou ik in de loop van het seizoen willen vervangen door Sambo en Oppergard. Bovendien denk ik dat de kwaliteiten van Sangaré beter uit de verf komen. Als je met alleen twee middenvelders speelt dan wordt het voetballend veel meer van hem verwacht. Zo kan hij gewoon onderscheppen en treft hij altijd een middenvelder in de buurt aan wie hij de bal kan afgeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan