Ideale opstelling PSV

In jouw opstelling gebeurt precies hetzelfde, als Guti onder druk wordt gezet heeft hij geen afspeelmogelijkheden behalve terug, of het naar voren spelen van de bal werkt maakt geen reet uit of je met de punt naar voren of achteren speelt, als je de kwaliteit niet hebt om onder druk uit te voetballen gaat het sowieso niet lukken. In mijn opstelling heeft Rosario eerder meer afspeelmogelijkheden dan minder.

Als Guti onderdruk wordt gezet in mijn opstelling betekend dat of er komt een andere middenvelder vrij te staan of er valt een groot gat tussen het middenveld en de vededeging van de tegenstander waardoor Lammers zich kan laten terugzakken en dus makkelijk aan te spelen is. Of de vleugelspelers trekken naar binnen in de ruimte.
 
Heb er nog eens over nagedacht en ook ik stap af van de punt naar voren. Altijd fan geweest van elftallen die met de punt naar voren spelen, hiervoor dient er echter wel vanuit achteruit genoeg voetbal in te zitten en dit is momenteel bij PSV niet het geval.

Mijn beste PSV zal er daarom dan ook op dit moment als volgt uit zien:

--------------------Unnerstall-----------------
Dumfries --- Baumgartl --- Boscagli --- Lato
---------------------Guti-----------------------
-----------Rosario------------Ihattaren--------
Bergwijn----------Malen---------------Bruma

Afellay is momenteel nog niet fit en dus dient er op het middenveld geschoven te worden. Momenteel zal ik dan dus met Guti daar spelen of en Rosario een linie doorschuiven naar de positie van Afellay. Het middenveld bevat veel meer voetbal dan momenteel het geval is en zal de aanvallers beter kunnen biedenen. Zodra Afellay fit is, mogen Ihatteren en Guti strijden om de LCM positie, terwijl Rosario naar de VMC gaat. Afellay zal dan de RCM positie bekleden.

Een ander probleem momenteel is echter dat Lozano momenteel nog niet verkocht is en altijd dient te spelen tot die tijd. Tevens zie ik liever Lozano vertrekken momenteel dan Bergwijn. Mochten Lozano en Bergwijn beiden niet verkocht worden gaan we in dit systeem wel een probleem krijgen, aangezien er 1 plek te weinig is voor de vele aanvallers die we dan hebben. Bergwijn/Lozano/Bruma/Malen op de bank zetten is kapitaalsvernietiging eerste klas natuurlijk. Vanwege E.L. zal echter een van de twee of misschien beide alsnog verkocht gaan worden, waardoor er plek vrij komt voor Gakpo.

Daarnaast, zeker met het huidige type spits dat Malen is, zal het elftal beter functioneren zonder daadwerkelijke "10" omdat er simpelweg meer ruimte is om van positie te wisselen voorin en zodoende de tegenstander kapot te spelen.

Bovendien, zeker nu PSV dit seizoen geen C.L. zal spelen zal ik ervoor kiezen om mogelijkerwijs nog meer "middelmaat" proberen van de hand te doen en echt een jaar te kiezen waarin je de jeugd de kansen gaat geven. Op de manier bouwt PSV meer kapitaal op waardoor we mogelijkerwijs in de toekomst meer kunnen verdienen op onze spelers. Ihattaren, Gakpo en Malen, maar ook Rosario, Boscagli en Sadilek dienen zoveel mogelijk minuten te maken dit seizoen als investering in de toekomst.

Spelers zonder toekomst bij PSV zoals, Sainsbury, Hendrix, Pereiro, Ramselaar, Lozano en Bergwijn dienen dan ook plaats te maken voor nieuw elan. Mocht PSV dan de vrijgekomen miljoenen goed investeren in posities waar daadwerkelijk versterking nodig is (ervaring) of de behoefte aan jong, sprankelend talent kan PSV de komende jaren goed op weg zijn om weer prijzen in de wacht te slepen. Zelfs dit seizoen zal dit dan al weer mogelijk zijn, mits de jonge talenten zich op de juiste manier ontwikkelen.
 
Heb er nog eens over nagedacht en ook ik stap af van de punt naar voren. Altijd fan geweest van elftallen die met de punt naar voren spelen, hiervoor dient er echter wel vanuit achteruit genoeg voetbal in te zitten en dit is momenteel bij PSV niet het geval.

Mijn beste PSV zal er daarom dan ook op dit moment als volgt uit zien:

--------------------Unnerstall-----------------
Dumfries --- Baumgartl --- Boscagli --- Lato
---------------------Guti-----------------------
-----------Rosario------------Ihattaren--------
Bergwijn----------Malen---------------Bruma

Afellay is momenteel nog niet fit en dus dient er op het middenveld geschoven te worden. Momenteel zal ik dan dus met Guti daar spelen of en Rosario een linie doorschuiven naar de positie van Afellay. Het middenveld bevat veel meer voetbal dan momenteel het geval is en zal de aanvallers beter kunnen biedenen. Zodra Afellay fit is, mogen Ihatteren en Guti strijden om de LCM positie, terwijl Rosario naar de VMC gaat. Afellay zal dan de RCM positie bekleden.

Een ander probleem momenteel is echter dat Lozano momenteel nog niet verkocht is en altijd dient te spelen tot die tijd. Tevens zie ik liever Lozano vertrekken momenteel dan Bergwijn. Mochten Lozano en Bergwijn beiden niet verkocht worden gaan we in dit systeem wel een probleem krijgen, aangezien er 1 plek te weinig is voor de vele aanvallers die we dan hebben. Bergwijn/Lozano/Bruma/Malen op de bank zetten is kapitaalsvernietiging eerste klas natuurlijk. Vanwege E.L. zal echter een van de twee of misschien beide alsnog verkocht gaan worden, waardoor er plek vrij komt voor Gakpo.

Daarnaast, zeker met het huidige type spits dat Malen is, zal het elftal beter functioneren zonder daadwerkelijke "10" omdat er simpelweg meer ruimte is om van positie te wisselen voorin en zodoende de tegenstander kapot te spelen.

Bovendien, zeker nu PSV dit seizoen geen C.L. zal spelen zal ik ervoor kiezen om mogelijkerwijs nog meer "middelmaat" proberen van de hand te doen en echt een jaar te kiezen waarin je de jeugd de kansen gaat geven. Op de manier bouwt PSV meer kapitaal op waardoor we mogelijkerwijs in de toekomst meer kunnen verdienen op onze spelers. Ihattaren, Gakpo en Malen, maar ook Rosario, Boscagli en Sadilek dienen zoveel mogelijk minuten te maken dit seizoen als investering in de toekomst.

Spelers zonder toekomst bij PSV zoals, Sainsbury, Hendrix, Pereiro, Ramselaar, Lozano en Bergwijn dienen dan ook plaats te maken voor nieuw elan. Mocht PSV dan de vrijgekomen miljoenen goed investeren in posities waar daadwerkelijk versterking nodig is (ervaring) of de behoefte aan jong, sprankelend talent kan PSV de komende jaren goed op weg zijn om weer prijzen in de wacht te slepen. Zelfs dit seizoen zal dit dan al weer mogelijk zijn, mits de jonge talenten zich op de juiste manier ontwikkelen.
Prima opstelling. Zeker wat de verdediging betreft. Dat zou ik ook zo doen...
Echter, ik zou Pereiro en Ihattaren als 2 mans blok neerzetten.
Pereiro is een garantie voor akties/goals en Rosario heeft die kwaliteit niet.
Dat heeft hij onderhand wel bewezen, na zoveel basisplaatsen.
 
Mijn variant is de zgn "zelfmoordvariant"

---------------Malen----------------

Bruma----------------------bergwijn

---------Gakpo------Ihattaren-------

---------------Guti-------------------
-------------------Rosario-----------

Boscagli----Baumgartl----Dumfries

---------------Unnerstahl------------

Je zou ook Bruma en Gakpo kunnen omwisselen. Bruma heeft een prima steekpass en de snelheid om een vlammende counter uit te voeren. Gakpo heeft met afstand de beste trap/voorzet van allemaal.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Mijn variant is de zgn "zelfmoordvariant"

---------------Malen----------------

Bruma----------------------bergwijn

---------Gakpo------Ihattaren-------

---------------Guti-------------------
-------------------Rosario-----------

Boscagli----Baumgartl----Dumfries

---------------Unnerstahl------------

Je zou ook Bruma en Gakpo kunnen omwisselen. Bruma heeft een prima steekpass en de snelheid om een vlammende counter uit te voeren. Gakpo heeft met afstand de beste trap/voorzet van allemaal.
Wél plaats voor Rosario en niet voor Pereiro...?
 
Er moet iets van een verdedigende middenvelder staan en bovendien is Pereiro hoogstwaarschijnlijk weg binnenkort.
 
Gooi Rosario eruit, dat scheelt al een stuk qua rendement.
Wat zie jij in hem dat je hem nog opstelt?

We hebben geen ander die die positie kan invullen (Hendrix? nah). Dus je zal Pereiro moeten inbrengen ten koste van Malen, Bruma, Bergwijn, Gakpo, Ihattaren of Guti. En hoewel ik Pereiro in potentie een geweldige speler vindt, hebben de afgelopen jaren laten zien dat het in PSV niet lukt.
 
Dan kijk mijn opstelling maar eens terug. Zo denk ik erover.
...........................................Ruiter............................
Dumfries.......Luckassen..........Viergever..........Boscagli
..........................Ihattaren...........Guti............................
Bergwijn......................Pereiro...................Lozano
.....................................Malen........................................

Zogauw Baumgartl en Lato fit zijn die beiden opstellen. Luckassen dan naar de bank, net als Viergever en Sadilek.
Boscagli op de plaats van Viergever.
Mocht Lozano verkassen dan Gakpo op de linksbuitenpositie.
 
Laatst bewerkt:
Mijn insteek is om tenminste Gakpo op te stellen vanwege zijn spectaculair goede voorzetten. Mijn probleem is dat we bijna uitsluitend linkervleugel aanvallers hebben. Daar heb ik geprobeerd omheen te werken en dat kost een verdediger. Verder denk ik Unnerstahl > Ruiter.
Het voordeel van Rosario is (onder voorbehoud) dat hij ook kan inzakken als 4e verdediger.
Overigens zou in mijn opstelling Pereiro op de positie van Ihattaren kunnen spelen. Maar als gezegd, grote kans dat hij dit seizoen weg is.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Mijn insteek is om tenminste Gakpo op te stellen vanwege zijn spectaculair goede voorzetten. Mijn probleem is dat we bijna uitsluitend linkervleugel aanvallers hebben. Daar heb ik geprobeerd omheen te werken en dat kost een verdediger. Verder denk ik Unnerstahl > Ruiter. Jij wilt bovendien Viergever, Sadilek en Luckassen naar de bank en brengt dan slechts 2 vervangers in. Maar dat is een detail.
Het voordeel van Rosario is (onder voorbehoud) dat hij ook kan inzakken als 4e verdediger.
Overigens zou in mijn opstelling Pereiro op de positie van Ihattaren kunnen spelen. Maar als gezegd, grote kans dat hij dit seizoen weg is.
Ik hoop dat alle 3 verdedigers die aangekocht zijn, dat die een vaste basisplaats gaan krijgen.
En Unnerstall geniet natuurlijk mijn voorkeur als 1e doelman.
Maar hij is nog niet fit;, ik ga uit van de nu beschikbare spelers, en dan zou ik gaan voor Ruiter/v.d Meulenhoff.
 
Ik hoop dat alle 3 verdedigers die aangekocht zijn, dat die een vaste basisplaats gaan krijgen.
En Unnerstall geniet natuurlijk mijn voorkeur als 1e doelman.
Maar hij is nog niet fit;, ik ga uit van de nu beschikbare spelers, en dan zou ik gaan voor Ruiter/v.d Meulenhoff.

Die huurling interesseert mij geen jota :)
 
Voor de volgende wedstrijd is dit mijn opstelling.
................................Zoet.................................
Dumfries...Sainsbury...Baumgartl...Boscagli
.............................Gutiérrez............................
..................Ihattaren........Sadilek...................
Pereiro..............................................Bergwijn
.................................Piroe...............................

Het liefste een betere keeper maar Unnerstall is geblesseerd en Ruiter is niet beter dan Zoet.
Voor de verdediging kies ik voor het duo Sainsbury en Baumgartl, omdat Sainsbury toch veel ervaring heeft en is een vaste waarde voor Australië. En Baumgartl omdat ik die gewoon nog nooit heb zien spelen en slechter dan we nu hebben kan bijna niet.
Guti als 6 omdat je al tegen Twente kon zien als hij vrijheid krijgt kan die met zijn geweldig passes het spel makkelijk verdelen. En dan is Sadilek een vaste kracht met zijn harde werken en agressiviteit. Maar wie ik ernaast zou zetten was moeilijk kiezen want ik wilde Ihattaren eigenlijk rechtbuiten na de wedstrijd tegen Twente, want hij speelde daar uitstekend. Maar op het middenveld kom ik spelers te kort want in Rosario en Hendrix zie ik het niet zitten. Rosario kan niet spelen onder druk net zoals Guti dus is hij de back-up voor Gutiérrez. En Hendrix de back-up voor Sadilek want ook hij is een harde werker. Als Afellay dan terug is kan hij op de plek van Ihattaren en kan Ihattaren naar de rechtsbuiten positie. Pereiro heb ik rechtsbuiten gezet want zonder nummer 10 kan hij naar binnen trekken en kan Dumfries zijn rushes aan de rechterkant blijven maken. Normaal zou ik Lozano altijd linksbuiten zetten maar omdat die waarschijnlijk weg gaat is de tweede beste Bergwijn. En Piroe is de spits omdat hij de enige echte spits is die we nog hebben nu Lammers geblesseerd is.

Ik denk dat als v Bommel zoals dit gaat spelen dat we nog een leuk seizoen kunnen krijgen, want als we blijven spelen zoals nu worden we hoogstens 4de.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat toch liever anders. Sainsbury is niks en Baumgartl moet gewoon op rechts (dacht ik). Qua middenveld kun je Sadelik en Guti beter omdraaien. Guti kan niet verdedigen en schieten. Sadilek min of meer het omgekeerde. Tenslotte zie ik niet in waarom Piroe zou moeten spelen. Malen doet het best ok. Iets rustiger voor de goal zou fijn zijn.
 
Malen doet het best ok hahaha, dan heb je andere wedstrijden gezien dan mij. Heb je wel gelezen wat ik heb geschreven Guti moet op 6 zodat die meer vrijheid krijgt en dan met zijn geweldige passes het spel kan verdelen en Sadilek naast Ihattaren zodat die meer in de duels komt. Ihattaren en Sadilek zijn de middenvelders die de opkomende middenvelders van de tegenstander moeten opvangen en Guti moet de ruimtes dichtlopen. Daarom speelt ik ook met de punt naar achteren en niet naar voor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan