Ideale opstelling PSV

Van Marwijk laat zijn ploeg (Australie) op het WK 4-2-3-1 spelen. Zou me niet verbazen als Van Bommel iets soortgelijks zal doen bij PSV.
 
..........................................Zoet........................................
.....................Isimat - Schwaab - Viergever............
Dumfries.......Hendrix......Rosario?*.............Angelino *Liever een ervaren speler erbij voor het middenveld. Liefst met scorend vermogen/afstandschot.
........................................De Jong*................................. *Controleur, afjager, leider. Mag naar voren de 16 in bij aanval over de flanken. Pereiro kan hier ook.
..........................Bergwijn............Lozano*..................... * Verwacht dat hij vertrekt. In dat geval Bergwijn naar links en Maxi of Malen op rechtsvoor.
 
Laatst bewerkt:
Er valt nog weinig te zeggen over de opstelling.Dat Arias weggaat is niet zeker, of Mount en/of Gutierrez komen weten we niet. Of Luuk nog wordt weggekocht,od Isimat en/of Schwaab blijven. Lozano kan nog weggekocht worden, Arzani kan misschien nog komen. We weten niets. Alles is mogelijk. En van Ginkel kan [voorlopig] een streep door.
 
Laatst bewerkt:
Met het materiaal dat we nu hebben:

Zoet
Arias-Schwaab-Viergever-Angeliño
Ramselaar-Pereiro-Hendrix
Bergwijn-de Jong-Lozano

Een middenvelder mag er nog wel bij, ik zie het niet echt in Rosario zitten en ik denk dat het niet slim is om met Pereiro en Mauro op het middenveld te spelen, ook een goede linksbenig centrale verdediger is geen overbodige luxe. Daarnaast de Jong of Romero afhankelijk van wie er beter is.
 
Er valt nog weinig te zeggen over de opstelling.Dat Arias weggaat is niet zeker, of Mount en/of Gutierrez komen weten we niet. Of Luuk nog wordt weggekocht,od Isimat en/of Schwaab blijven. Lozano kan nog weggekocht worden, Arzani kan misschien nog komen. We weten niets. Alles is mogelijk. En van Ginkel kan [voorlopig] een streep door.

Daniel blijft wel.. die is al bijna 30 en is blij dat zijn carriere weer wat glans heeft gekregen nadat hij op een dieptepunt was beland is hij weer opgebloeid en kan nog een aantal jaren een leidende rol in de verdediging bij PSV spelen.
 
Met het materiaal dat we nu hebben:

Zoet
Arias-Schwaab-Viergever-Angeliño
Ramselaar-Pereiro-Hendrix
Bergwijn-de Jong-Lozano

Een middenvelder mag er nog wel bij, ik zie het niet echt in Rosario zitten en ik denk dat het niet slim is om met Pereiro en Mauro op het middenveld te spelen, ook een goede linksbenig centrale verdediger is geen overbodige luxe. Daarnaast de Jong of Romero afhankelijk van wie er beter is.

Ben wel benieuwd waarom je Ramselaar verkiest boven Mauro jr.? Beide spelers zijn fysiek niet indrukwekkend, maar Mauro staat toch zijn mannetje, dat heeft hij al laten zien, en hij heeft heel veel meer techniek, inzicht en scorend vermogen dan Ramselaar.
 
Ben wel benieuwd waarom je Ramselaar verkiest boven Mauro jr.? Beide spelers zijn fysiek niet indrukwekkend, maar Mauro staat toch zijn mannetje, dat heeft hij al laten zien, en hij heeft heel veel meer techniek, inzicht en scorend vermogen dan Ramselaar.

Ik vind Mauro fysiek juist een stuk minder dan Ramselaar, en Mauro zal verdedigend veel werk moeten doen als we met Pereiro starten. Daarom heb ik liever Ramselaar dan Mauro in de basis, ondanks dat ik liever een Ramselaar heb die ook echt iets nuttigs met de bal kan.
 
Ik vind Mauro fysiek juist een stuk minder dan Ramselaar, en Mauro zal verdedigend veel werk moeten doen als we met Pereiro starten. Daarom heb ik liever Ramselaar dan Mauro in de basis, ondanks dat ik liever een Ramselaar heb die ook echt iets nuttigs met de bal kan.

Ramselaar scoort veeeeel te weinig!
 
Bij 020 scoren alle middenveldrs bijna 10 goals per seizoen.
Bij PSV gehele middenveld 15 per seizoen(incl. pingels)
 
Ben wel benieuwd waarom je Ramselaar verkiest boven Mauro jr.? Beide spelers zijn fysiek niet indrukwekkend, maar Mauro staat toch zijn mannetje, dat heeft hij al laten zien, en hij heeft heel veel meer techniek, inzicht en scorend vermogen dan Ramselaar.

Is nu al verder in z`n ontwikkeling. Ramselaar beweegt veel, doet veel maar is weinig effectief. Mauro is echt een gifkikker. Stiekem ook een balafpakker. Moet zich nu verder ontwikkelen. Bij Ramselaar heb ik het idee dat dit zijn top is, bij Mauro zit er nog rek in.
 
-------------------------- Zoet-----------------------------
Arias/Dumfries - Schwaab/Isimat - Viergever - Angelino
----- Een zuid Amerikaanse beul - Hendrix --------------
----------------------- Pereiro -----------------------------
Lozano ------------------------------------------ Bergwijn
----------------------- De Jong ----------------------------

Een middenvelder erbij, type Edison Mendez, en de selectie is wat mij betreft rond.
Idealiter zie ik Lozano op links, echter hebben we zoveel spelers die op linksvoor goed uit de voeten kunnen, maar niet op rechtsvoor. Ik ben ontzettend benieuw naar de inbreng van de jonkies dit jaar zoals Romero, Mauro, Malen, Gudmundsson, Rosario en eventueel Obispo en Gakpo.
Een verhuur op Eredivisieniveau zou voor Rigo niet misstaan.
 
Wat mij betreft gooien we t gecontrolleerde opbouwvoetbal met veel balbezit in de prullebak.

5-2-1-2 / 3-4-1-2 blitzkrieg met hoge druk op het middenveld en ruimtes om diep te gaan. Snelheid met de "backs" dumfries en Angelino die ruimte krijgen voor rushes, en voorin met Lozano en Bergwijn. Afstandschoten of creatieve balletjes in de ruimtes met Pereiro of De Jong in CAM/CA rol achter de spitsen. Eigenlijk hebben we alleen nog n type Vidal nodig voor naast Hendrix. El Amhadi voor n grijpstuiver en n plaksnor nog n jaartje onder valse naam (El Lampougat o.i.d.) inzetten zou wat mij betreft ook kunnen.
 
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik had zomaar een gedachte over volgend seizoen, en wilde die met jullie delen:

Dumfries----------Schwaab----------Hendrix----------Angeliño
-----Van Ginkel---------------Rosario---------------Gutiérrez-----

Wat vinden jullie hier van? Is Hendrix een linie terugschuiven een goed idee of niet? Moet/kan PSV Van Ginkel kopen?... (Ik heb de keeper en aanval buiten beschouwing gelaten, omdat het onzeker is wie volgend seizoen eerste keeper wordt en of Lozano en/of Bergwijn vertrekt/vertrekken. Ik ga er ook vanuit dat Pereiro vertrekt.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan