Ideale opstelling PSV

---------------------- Zoet --------------------

Arias -- Schwaab-- Isimat -- Brenet

- Mauro Jr --Luckassen-- Van Ginkel

Gudmonsson -- De Jong -- Lozano

Schwaab, Isimat en Brenet achterin als favoriet. Simpelweg omdat er niemand anders is. Aangezien Hendrix niet echt lekker speelt, mag Luckassen het eens op die plek proberen. Deed ie ook goed bij AZ. Op het middenveld.

Kan jij komend weekend niet even een pruik opzetten en langs de lijn gaan staan? Binden we Cocu wel vast in een of andere kroeg in Eindhoven.
 
Prima eerste helft, tweede helft zakt het complete team in elkaar en gaat achteruitlopen

Het team zakte juist zo uit elkaar door het middenveld. Achterin bleef het namelijk gewoon goed.
 
Maar daar ligt ook iets anders aan ten grondslag, namelijk dat de voorhoede verstoppertje ging spelen. Het is lastig voetballen als Bergwijn steeds in de dekking blijft lopen en De Jong zich zonder protest door 2 verdedigers laat sandwichen.
 
Wat is er toch mis met Hendrix? Ben ik de enige die ziet dat Hendrix het cement van de ploeg is (samen met Philip natuurlijk;))? Van Ginkel kan (of wil) niet verdedigen). De andere middenvelder is dan of Pereiro, die veel te weinig energie in z'n wedstrijden legt en voortdurend verzaakt in z'n verdedigende taken), of Mauro, prima speler, doet wel z'n best, maar blinkt ook niet uit in bal afpakken en verdedigende taken) of Ramselaar, die in dit verband nog het meest voldoet. Luckassen zou de rol van Hendrix eventueel over kunnen nemen, maar vindemn jullie die echt beter dan Jorrit? Ik in ieder geval niet, leuke backup. Ik moet zeggen dat Rosario is voor mij enigszins een onbekende is, de minuutjes die hij heeft gespeeld en de keren dat ik hem bij JPSV heb zien spelen, en daar is hij mij noe niet bijzonder opgevallen.

Wat mij betreft is het ideale middenveld Hendrix - Mauro - Ramselaar, het meest in evenwicht. Alleen gaat dat natuurlijk nooit gebeuren, Van Ginkel op de bank.

Inderdaad!
Cement schiet ook belabberd op doel.... :shifty:
 
Maar daar ligt ook iets anders aan ten grondslag, namelijk dat de voorhoede verstoppertje ging spelen. Het is lastig voetballen als Bergwijn steeds in de dekking blijft lopen en De Jong zich zonder protest door 2 verdedigers laat sandwichen.

Lozano bleef anders redelijk vaak de diepte opzoeken. De Jong liet zich zakken omdat het middenveld overlopen werd door Excelsior(!). Bergwijn was inderdaad leeg in de tweede helft, jammer dat hij een beetje een terugval heeft.

Hoe dan ook: jij noemt het "verstoppertje spelen door de voorhoede", ik denk dat de voorhoede geen fatsoenlijke bal meer kreeg doordat het middenveld werd overlopen. In de eerste helft speelde Mauro nog weleens een pass naar voren en hoefden Arias en Brenet niet de foutjes van Hendrix en Ramselaar te coveren waardoor ook zij konden aanvallen.

Dat is precies wat ik bedoel met dat het levensgevaarlijk is om deze twee middelmatige spelers (zacht uitgedrukt) in het hart van je elftal te hebben staan.
 
Ik noem het inderdaad verstoppertje spelen. Lozano was de enige die de diepte op zocht, maar "redelijk vaak" was het niet. Lozano is ook een speler die zijn momenten pakt en hele periodes niet echt meedoet. Maar Bergwijn deed in de aanval bijna helemaal niet meer mee en De Jong stond gewoon tussen 2 man stil te staan.

Hendrix moet betere keuzes maken en rustiger spelen, dat komt zijn passing ten goede. Maar er moet wel wat zijn om heen te passen. Komt van 2 kanten.

Toen het in de eerste helft wél goed liep was dat met name te danken aan Hendrix en Ramselaar. Jij ziet ze vooral heel veel fout doen, maar de voornaamste oorzaak is dat ze vooral heel veel doen. Beiden zijn véél meer bij het spel betrokken dan Mauro. Het is heel leuk wat die jongen laat zien, technisch fraai, goeie controle in de kleine ruimte en verovert ook hier en daar een bal. Maar de pass-nauwkeurigheid van Hendrix en Ramselaar doet nauwelijks onder voor die van Mauro, ze versturen ook veel meer passes, hebben veel meer intercepties en houden dat bovendien een hele wedstrijd vol.
 
Ik noem het inderdaad verstoppertje spelen. Lozano was de enige die de diepte op zocht, maar "redelijk vaak" was het niet. Lozano is ook een speler die zijn momenten pakt en hele periodes niet echt meedoet. Maar Bergwijn deed in de aanval bijna helemaal niet meer mee en De Jong stond gewoon tussen 2 man stil te staan.

Hendrix moet betere keuzes maken en rustiger spelen, dat komt zijn passing ten goede. Maar er moet wel wat zijn om heen te passen. Komt van 2 kanten.

Toen het in de eerste helft wél goed liep was dat met name te danken aan Hendrix en Ramselaar. Jij ziet ze vooral heel veel fout doen, maar de voornaamste oorzaak is dat ze vooral heel veel doen. Beiden zijn véél meer bij het spel betrokken dan Mauro. Het is heel leuk wat die jongen laat zien, technisch fraai, goeie controle in de kleine ruimte en verovert ook hier en daar een bal. Maar de pass-nauwkeurigheid van Hendrix en Ramselaar doet nauwelijks onder voor die van Mauro, ze versturen ook veel meer passes, hebben veel meer intercepties en houden dat bovendien een hele wedstrijd vol.

Sorry, maar als jij de passing van Mauro wil vergelijken met Hendrix en Ramselaar, dan houdt het heel snel op. Even goede vrienden, maar dan verschillen wij zo erg van mening dat ik niet eens zin heb om er nog meer woorden aan te besteden.

Een balletje breed is wat anders dan een steekpass, dat weet jij ook wel toch?
 
Ik hoef ze niet te vergelijken, want het zijn verschillende spelers op verschillende posities met verschillende taken en en opdrachten. Wel wil ik het beeld dat jij schetst over Hendrix en Ramselaar nuanceren. Beiden zijn spelers die met hun acties een positieve bijdrage leveren aan het resultaat van PSV, en beiden zijn bij lange na niet de houterige en domme dravers waar jij ze voor uitmaakt. En aan de andere kant wil ik de hosannastemming over Mauro een beetje nuanceren. Het is een geweldige speler om naar te kijken, fanatiek, goede balbehandeling, handig in de kleine ruimte en met overzicht. Ook niet te beroerd om verdedigend mee te helpen. Als hij zich door blijft ontwikkelen zoals hij nu doet wordt hij de beste middenvelder. Ter wereld.

Maar hij moet zich nog wel wat verder ontwikkelen, en dat leuke spel niet een halve maar een hele wedstrijd laten zien. Of hij moet er hoogstpersoonlijk voor zorgen dat de wedstrijd na de eerste helft beslist is.

Dat een balletje breed wat anders is dan een steekpass weet ik inderdaad, maar ik weet ook dat Mauro niet de hele tijd steekpasses geeft, en Hendrix en Ramselaar niet alleen balletjes breed.

Gewoon even wat getallen op een rij:

Heracles - PSV
Hendrix speelde 90 minuten, verstuurde 64 passes waarvan er 50 aankwamen (78%). Tussen die 50 passes 2 belangrijke die een doelkans opleverden.
Mauro speelde 74 minuten, verstuurde daarin 26 passes waarvan er 20 aankwamen (77%). Daarvan 5 belangrijke die een doelkans opleverden.
Ramselaar speelde 90 minuten, verstuurde daarin 45 passes waarvan er 43 aankwamen (96%). Daarvan 3 belangrijke die een doelkans opleverden.


PSV - PEC
Hendrix speelde 90 minuten, verstuurde 67 passes waarvan er 60 aankwamen (90%). Tussen die 60 passes 2 belangrijke die een doelkans opleverden.
Mauro speelde 20 minuten, verstuurde daarin 10 passes waarvan er 9 aankwamen (90%). Daarvan 0 belangrijke die een doelkans opleverden.
Ramselaar speelde 90 minuten, verstuurde daarin 35 passes waarvan er 29 aankwamen (83%). Daarvan 0 belangrijke die een doelkans opleverden.


PSV - Excelsior
Hendrix speelde 90 minuten, verstuurde 60 passes waarvan er 48 aankwamen (80%). Tussen die 48 passes geen belangrijke die een doelkans opleverden.
Mauro speelde 74 minuten, verstuurde daarin 22 passes waarvan er 19 aankwamen (86%). Daarvan 3 belangrijke die een doelkans opleverden. Oh ja, en 2 mislukte vrije trappen.
Ramselaar speelde 90 minuten, verstuurde daarin 46 passes waarvan er 40 aankwamen (87%). Daarvan 5 belangrijke die een doelkans opleverden.


Totaal:
Hendrix: 191 passes, 158 aangekomen op bestemming. 83%; 4 belangrijke passes
Mauro: 58 passes, 48 aangekomen op bestemming, 83%; 8 belangrijke passes
Ramselaar: 126 passes, 112 aangekomen op bestemming, 88%; 8 belangrijke passes

Bij Mauro levert een groter deel van de passes gevaar op, maar als je een hoop minder passes verstuurt (omdat je het geen hele wedstrijd volhoudt om zo te spelen) maakt het uiteindelijk ook niet uit.
 
Malen - Pereiro - Lozano
Gudmondsson - Gakpo/Mauro - Van Ginkel
Hendrix - Isimat - Obispo/Luckassen - Arias
Zoet
 
Laatst bewerkt:
Tegen Utrecht zou ik wederom starten met de basisopstelling tegen Feyenoord ....direct aanvallend, jagend en de tegenstander constant onder druk zetten....dat heeft overtuigend gewerkt tegen Feyenoord en datzelfde recept zou ik tegen Utrecht ook gebruiken....
 
Tegen Utrecht zou ik wederom starten met de basisopstelling tegen Feyenoord ....direct aanvallend, jagend en de tegenstander constant onder druk zetten....dat heeft overtuigend gewerkt tegen Feyenoord en datzelfde recept zou ik tegen Utrecht ook gebruiken....
Utrecht is geen Bayern.
Het verrassingseffect is weg.
De opdracht van Cocu kan zomaar weer ouderwets zijn: Scoren, wedstrijd doodmaken en wanneer de onvermijdelijke tegengoal valt ga je pas weer aanvallen.

Dat hebben we op 1 wedstrijd na het hele seizoen gezien, dus ik kan me er nog niet aan de indruk onttrekken dat dat een uitzondering was en niet de nieuwe regel.
 
Hmm... Dit is en blijft een lastige. Ga je voor meer kracht in corners en vrije trappen en wat meer ervaring, dan kies je voor een voorhoede met Luuk. Of ga je counteren met snelle, behendige voetballers? Dan is Luuk alles behalve ideaal. I don't know... Geen ideaal elftal ook mogelijk?:p
 
Hmm... Dit is en blijft een lastige. Ga je voor meer kracht in corners en vrije trappen en wat meer ervaring, dan kies je voor een voorhoede met Luuk. Of ga je counteren met snelle, behendige voetballers? Dan is Luuk alles behalve ideaal. I don't know... Geen ideaal elftal ook mogelijk?:p
Cocu kiest altijd voor Luuk... Mocht Luuk ooit beide benen verliezen, dan legt Cocu ´m nog op het veld.
 
Kopsterke spelers zijn goud waard bij lage voorzetten. Alleen buitenspel wordt dan een dingetje.
We vragen de laatste man van de tegenpartij of hij een beetje op wil letten en niet te ver in te stappen. Mocht het echt niet anders kunnen, dan vragen we of 'ie 'm even een stukje wil verleggen.
 
We vragen de laatste man van de tegenpartij of hij een beetje op wil letten en niet te ver in te stappen. Mocht het echt niet anders kunnen, dan vragen we of 'ie 'm even een stukje wil verleggen.

Wielletjes zakken natuurlijk weg in het gras. Maar als me nu een onderstelletje met rupsbandjes maken? Of zou het dan de eerste voetballer zijn die wordt geschorst vanwege gebruik van een hulpmotor?
 
2018/2019:

Bergwijn - Romero - Lozano
Hendrix - van Ginkel - Pereiro
Angelino - Isimat - Schwaab - Dumfries
Degelijke keeper
 
Terug
Bovenaan Onderaan