Ideale opstelling PSV

PDN en Malle Pietje, leuke analyses/voorspellingen. Moreno weg, ik had het niet aan zien komen.

Ik maak me wel licht zorgen voor komend jaar. An sich valt het wel mee, maar ik vrees nog wel de leegloop.

Goal: 2e en 3e keeper regelen, daar maak ik me niet zo druk om. Als Zoet blijft zitten we wel goed.

Backs: Arias weg, Brenet rechtsback. Ik denk dat dat wel okee is. Brenet heeft zich toch goed ontwikkeld, als dat zich doorzet zitten we de komende 2 jaar goed.
Willems zal wel weg gaan, dus er moet iets goeds bij komen. Hollanders zijn duur, dus ik ben benieuwd waar Brands mee aan komt zetten.

Centrale verdedigers: Isimat okee. Schwaab niet geweldig, dus ik hoop dat hij een type is dat echt beter is als hij elke week speelt. Met De Wijs om een plek vechten, maar dan moet er toch nog een 4e bij lijkt me. Wegvallen Moreno kan een dure grap blijken.

Middenveld: Te jong!!
Hendrix, Propper (hopelijk), Van Ginkel (hopelijk), Ramselaar, da's toch een mooi middenveld en vol Nederlands. Complimenten voor Brands/PSV, sinds jaren staat er qua Nederlanders gewoon een goede groep.
Die drie jonge pikkies erbij van jong PSV, dan heb je er eigenlijk genoeg. Moet 1 van die 3 wel echt waardig blijken, anders krijg je problemen. Ik zou een extra (ervaren) middenvelder geen overbodige luxe vinden. Sowieso valt dat met Guardado echt weg. Propper is iets ouder, maar ook geen echte leider/veteraan aan de top.
Ik zie Pereiro ook als middenvelder, maar ik vrees dat Cocu dat niet aandurft. Jammer voor die Gaston...

Buitenspelers: Locadia en Bergwijn op links, Lozano en Pereiro (zucht...) op rechts. Het houdt niet over, maar het kan ermee door. Ach, eigenlijk is dit helemaal niet verkeerd. Kan zelfs heel goed worden als het een beetje mezit.
Spits: De Jong, Locadia, Lammers. Bidden dat De Jong zijn mojo en het net weer gaat vinden. Dat is misschien wel het allerbelangrijkste komend jaar! De rest volgt dan wel.

Come on PSV!
Laat het voetballen maar weer beginnen, ik verveel me!
 
Onze selectie is nu vrij uitgehold, maar goed ik zou zo iets doen:

--------------------------------------Zoet--------------------------------------
Arias---------------Isimat----------------------Luckassen---------Willems
---------------------Propper--------------------Hendrix-------------------
------------------------------------Ramselaar-------------------------------
Bergwijn---------------------------------------------------------------Lozano
------------------------------------Locadia-----------------------------------

Het ziet er niet bepaald uit als een kampioensteam maar met Bergwijn, Lozano, Locadia, Hendrix en Ramselaar wel een aantal talentvolle jongens die veel speeltijd kunnen gebruiken.

2e team:

--------------------------------------Van Osch-----------------------------
Brenet-----------------Schwaab-------------De Wijs-------------Carolina
----------------------------Rigo-----------------Rosario------------------
----------------------------------Gudmundsson--------------------------
Pereiro-----------------------------------------------------------------Verreth
-------------------------------------De Jong-------------------------------

Dit laat meteen zien waar er nog spelers nodig zijn. Ik weet niet eens of Carolina op back kan spelen maar hij is in ieder geval linksbenig. Brenet zou in principe op links kunnen spelen maar dan hebben we 3 backs voor 2 posities. Zelfs bij Jong-PSV loopt het niet bepaald over van de linksbenige backs dus daar mag nog wel wat bij. Het middenveld is extreem jong maar wel talentvol dus dat zou ik wel aandurven. Ook in de aanval mag er echt wel een linksbenige speler bij. Ik verwacht dat Cocu Locadia als stand-in voor zowel de spitspositie als de linksbuitenpositie wil gebruiken met De Jong als vaste spits maar stiekem hoop ik dat De Jong nog verkocht kan worden. Dan kan er nog een linksbenige aanvaller bij en kan Lammers doorschuiven naar tweede spits achter Locadia. Nog een linksbenige centrale verdediger aantrekken zou ook geen overbodige luxe zijn. Van Ginkel is denk ik niet de noodzaak voor dit team maar zou wel een kwaliteitsboost geven. Als we van Ginkel halen moet Gudmundsson verhuurd worden aan een eredivisieteam en kan Ramselaar fungeren als back-up voor de posities op het middenveld.

Dus:
+ linksback
+ linksbenige aanvaller
+ linksbenige centrale verdediger
+ Van Ginkel (indien mogelijk, anders gewoon met Ramselaar op het middenveld)

Als er nog spelers weggaan hoop ik dat Brands er een klein fortuin uit weet te slepen want dat gaan we wel nodig hebben om de selectie op te vullen + vertrekken op te vangen.
 
Tsja... er zullen mensen moeten doorstoten en Cocu moet de moed hebben De Jong af te rekenen. Als Willems niet weggaat en niet beter speelt, dan zou toch ook gewoon Brenet moeten spelen. Ik vond Brenet vorig jaar beter spelen dan Willems. En ik wil gewoon nog niet geloven dat Van Ginkel niet komt.
Het systeem is denk ik met de punt naar achteren, dus ik verwacht subtiel verschil:

-----------------------------Zoet----------------------------------
---------------------------Koopmans----------------------------
---------------------------------------------------------------------
Arias----------Isimat----------Luckassen----------Brenet
---X----------Schwaab---------De Wijs------------Willems
----------------------------------------------------------------------
---------------------------Hendrix-------------------------------
----------------------------Rigo-----------------------------------
-------Pröpper--------------------------------Van Ginkel-----
-----Ramselaar---------------------------------Rosario------
---------------------------------------------------------------------
Pereiro------------------Locadia----------------Lozano-----
Gudmundsson--------Lammers--------------Bergwijn---
 
Tsja... er zullen mensen moeten doorstoten en Cocu moet de moed hebben De Jong af te rekenen. Als Willems niet weggaat en niet beter speelt, dan zou toch ook gewoon Brenet moeten spelen. Ik vond Brenet vorig jaar beter spelen dan Willems. En ik wil gewoon nog niet geloven dat Van Ginkel niet komt.
Het systeem is denk ik met de punt naar achteren, dus ik verwacht subtiel verschil:

-----------------------------Zoet----------------------------------
---------------------------Koopmans----------------------------
---------------------------------------------------------------------
Arias----------Isimat----------Luckassen----------Brenet
---X----------Schwaab---------De Wijs------------Willems
----------------------------------------------------------------------
---------------------------Hendrix-------------------------------
----------------------------Rigo-----------------------------------
-------Pröpper--------------------------------Van Ginkel-----
-----Ramselaar---------------------------------Rosario------
---------------------------------------------------------------------
Pereiro------------------Locadia----------------Lozano-----
Gudmundsson--------Lammers--------------Bergwijn---

1 fout
1 fout vermoeden
1 juist
:D
 
------------Padt---------
Arias--Luckassen- Vacature--Vacature
Lozano--Hendrix--Ginkel--Ramselaar
------Pereiro-Locadia----

442/ 352 systeem
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het licht gezien. Wie faxt deze opstelling door aan Cocu? :D

4-3-3

Basiselftal:

---------------------------------Zoet---------------------------------

Arias----------------Luckassen-------Hendrix--------Aankoop

--------------Van Ginkel----------------Rigo------------------------

--------------------------------Pereiro--------------------------------

Lozano-----------------------Lammers------------------Bergwijn

Schaduwelftal:


-----------------------------Van Osch---------------------------------

Brenet----------------De Wijs----------Obispo-------------Paal

--------------Ramselaar-------------------Rosario------------------

----------------------------Maher/Mauro-----------------------------

Gudmundsson-------------Locadia-----------------------Gakpo

4-4-2

Basiselftal:

---------------------------------Zoet​​​​​​​---------------------------------

Arias----------------Luckassen-------Hendrix--------Aankoop

---------------------------------Rigo---------------------------------

--------------Van Ginkel----------------Ramselaar---------------

--------------------------------Pereiro--------------------------------

------------------Lozano----------------------Locadia--------------

Schaduwelftal:

------------------------------Van Osch​​​------------------------------

Brenet----------------De Wijs----------Obispo-------------Paal

---------------------------------Rigo----------------------------------

--------------Rosario--------------------Lundqvist----------------

-----------------------------Maher/Mauro---------------------------

------------------Lammers------------------Mauro------------------

Bottomline: PSV moet echt met een '10 spelen dit seizoen in een 4-3-3 of 4-4-2. Daar heeft het de spelersmateriaal voor. Wat mij vooral bevalt van deze opstelling ten opzichte van de opstellingen van Cocu tot nu toe is dat je met hendrix centraal achter veel meer aan goede opbouw toekomst, Rigo als spelmaker ervoor zorgt dat de aanval speelbare passjes krijgt en Pereiro tot slot als creatieveling vlak achter de aanval de spitsen en flankspelers kan lanceren
 
Hendrix centraal? Ik weet het niet. Volgens mij was hij daarvoor te licht bevonden....
 
Dit:
----------------------------Zoet---------------------------------

Arias----------------Luckassen-------isimat/de wijs--------Brenet

---------------------------------Rigo---------------------------------

Van Ginkel/ramselaar----------------Hendrix---------------

--------------------------------Pereiro--------------------------------

----------Lozano/lammers-----------Locadia--------------

Of:
-----------------------------------zoet---------------------------------------------

----------------Isimat----luckassen----de wijs-------------------------

Brenet/ginkel------Rigo----------ramselaar-------------hendrix

--------Lozano----------Lammers----------------Bergwijn

​​​​​Een extra kwaliteitsverdediger zou hierbij niet mistaan.
 
Eens kijken. Met het materiaal van nu en Locadia dan maar vergevend voor zijn achterlijke opmerking.

Zoet

Isimat - Luckassen - De Wijs

Arias - Van Ginkel - Pereiro - Hendrix - hier weet ik niet wie, een linksbenige Arias

Lozano - Locadia
 
Los van systeem eens kijken wat ieders ideale positie is:

RVV
RCV
CV
LCV
LVV
RVM
CVM
LVM
RM
RCM
CM
LCM
LM
RAM
CAM
LAM
RVA
SP
LVA


Daarop spelers plotten (lichtgrijs iemands nevenpositie of eventuele jeugdspelers nog):

Arias
Isimat
Schwaab
De Wijs
Brenet
Brenet
Luckassen
Isimat
Obispo
Rigo
Hendrix
Hendrix
Rigo
Arias
Van Ginkel
Van Ginkel
Van Ginkel
Rosario
Rosario
Rosario
Hendrix
Ramselaar
Pereiro
Ramselaar
Pereiro
Lundqvist
Lundqvist
Gudmundsson
Mauro
Paal
Bergwijn
Locadia
Lozano
Gudmundsson
Lammers
Gakpo


Sommige posities zijn nog wat arbitrair: of Bergwijn niet op links hoort of Rosario CM, of dat de meeste vleugelaanvallers (behalve Gudmundsson misschien) ook in een 2-spitsen systeem passen. Maar voor de beeldvorming volstaat dit denk ik wel.
  • De linkerflank kent bijna geen linkspoten
  • Als ik alleen naar de verdedigingslinie kijk, dan leent die zich het beste voor een 3 mans verdediging, zeker als Arias onverhoopt vertrekt
  • Als ik alleen naar het middenveld kijk, dan moet er gespeeld gaan worden met een aanvallende middenvelder, maar eigenlijk zonder centrale verdedigende middenvelder. Dus ofwel met 3 en punt naar voren, ofwel 3 middenvelders met een aanvallende middenvelder ervoor
  • Als ik alleen naar de aanvalslinie kijk, dan kan daar wel met vleugelaanvallers gespeeld worden, maar dan heb ik een voorkeur voor hangende vleugels en passen Lozano en Bergwijn ook wel in een 2 spitsen systeem
Dus dat is 4-3-3 met punt naar voren en hangende vleugels, of 4-4-2 (maar dus niet met een ruit) of 3-4-3.
 
Laatst bewerkt:
Eens kijken. Met het materiaal van nu en Locadia dan maar vergevend voor zijn achterlijke opmerking.

Zoet

Isimat - Luckassen - De Wijs

Arias - Van Ginkel - Pereiro - Hendrix - hier weet ik niet wie, een linksbenige Arias

Lozano - Locadia

Ook mijn gedachte. Een 3-5-2 met de middelste middenvelder dicht op de twee spitsen in een vrijere rol (Pereiro/Maher) - deze positie en de twee spitsen veel laten afwisselen qua kant/diepgaan of rouleren in positie om het verdedigers moeilijk te maken.

Als aankoop is dus zeker iemand voor het linker middenveld nodig. Liefst iemand die er ook qua inzet en werk-ethos bovenuit steekt.

Ik zou Reza Ghoochannejhad een leuke optie voor de LM positie vinden. Een speler met snelheid, passeeracties en een goede voorzet. Linksbenig en kan als de wisselwerking met Lozano gaat lopen ook zelf naar binnen snijden en gevaarlijk worden. Actuele martkwaarde aldus transfermartk=3 mio. Contract voor 1 jaar. Vorig jaar een van de uitblinkers in de eredivisie (welliswaar als aanvaller).
 
Laatst bewerkt:
Mijn favoriete opstelling: Zoet; Arias, Isimat,de Wijs, een linksback; van Ginkel, Hendrix, Pereiro; Ramselaar, Locadia, Lozano. Jammer genoeg achterin de nodige gaten. de Wijs had wat mij betreft mogen blijven, is niks minder dan Schwaab en Luckassen. Misschien ergens transfervrij een linksback oppikken. Voorin zie ik graag Ramselaar hangend vanaf de flank, uitstekende speler die met Pereiro en Lozano mooi kan combineren. Lammers zou regelmatig mogen invallen voor Locadia, die moeten het onderling uitvechten.
 
Mijn favoriete opstelling: Zoet; Arias, Isimat,de Wijs, een linksback; van Ginkel, Hendrix, Pereiro; Ramselaar, Locadia, Lozano. Jammer genoeg achterin de nodige gaten. de Wijs had wat mij betreft mogen blijven, is niks minder dan Schwaab en Luckassen. Misschien ergens transfervrij een linksback oppikken. Voorin zie ik graag Ramselaar hangend vanaf de flank, uitstekende speler die met Pereiro en Lozano mooi kan combineren. Lammers zou regelmatig mogen invallen voor Locadia, die moeten het onderling uitvechten.

Ik zie Ramselaar juist liever op het middenveld. Nu Pereiro echter op zijn plek staat en het daar gewoon goed doet zou ik Ramselaar voorlopig op de bank houden, met Lozano en Bergwijn op de flanken.
 
Ik zie Ramselaar juist liever op het middenveld. Nu Pereiro echter op zijn plek staat en het daar gewoon goed doet zou ik Ramselaar voorlopig op de bank houden, met Lozano en Bergwijn op de flanken.

Ik vind Bergwijn als basisspeler weinig toe voegen. Leuke invaller, maar Ramselaar vind ik een prima speler. Moet nog wel wat meer rendement krijgen, maar kan het ver schoppen. Met Lozano, Pereiro en Ramselaar achter een diepe spits heb je de mogelijkheid om veel van positie te wisselen ook.
 
Liever Bergwijn dan Ramselaar op de flank? Wow... En ik snap de roep om De Wijs ook niet, wellicht had hij een kans moeten krijgen ivm de huidige cv's, maar hem in je favo opstelling zetten is iets heel anders. Hoogstwaarschijnlijk komt hij gewoon te kort qua snelheid, wendbaarheid en positionering.
 
Sorry hoor, maar Ramselaar is n blind paard, werkt hard dat zeker, maar heeft geen overzicht. Was pas nog duidelijk zichtbaar, maakt n rush naar voren (waarbij hij de bal enkele keren gelukkig mee kreeg) alleen had ie niet door dat ie de bal zowel links als rechts kon afleggen waardoor hij zich uiteindelijk vastliep
 
Ik vind Bergwijn als basisspeler weinig toe voegen. Leuke invaller, maar Ramselaar vind ik een prima speler. Moet nog wel wat meer rendement krijgen, maar kan het ver schoppen. Met Lozano, Pereiro en Ramselaar achter een diepe spits heb je de mogelijkheid om veel van positie te wisselen ook.

Huh? Heb jij de afgelopen wedstrijden gezien? Bergwijn is deze competitie juist een van de betere. Of hij nog heel veel beter kan worden, dan betwijfel ik, maar op dit moment doet hij het gewoon het beste op de flank.

Er van uitgaande dat het systeem niet anders wordt, zou ik Ramselaar en De Jong (!) graag zien strijden met Pereiro om de nr 10 positie; en Lammers vaker speeltijd zien krijgen in de spits.
 
Huh? Heb jij de afgelopen wedstrijden gezien? Bergwijn is deze competitie juist een van de betere. Of hij nog heel veel beter kan worden, dan betwijfel ik, maar op dit moment doet hij het gewoon het beste op de flank.

Er van uitgaande dat het systeem niet anders wordt, zou ik Ramselaar en De Jong (!) graag zien strijden met Pereiro om de nr 10 positie; en Lammers vaker speeltijd zien krijgen in de spits.

Ja ik heb Bergwijn zien spelen, maar als basisspeler vind ik hem niet goed genoeg. Bij gebrek aan een goede echte buitenspeler zie ik dan het liefst Ramelaar, ik denk dat als die een aantal wedstrijden achter elkaar speelt, zijn ritme terug vindt hij een uitstekende speler is.

Het liefst had ik de Jong verkocht zien worden en echte buitenspeler gehaald zien worden, een type Lozano maar dan op rechts. Locadia en Lammers die het dan hadden mogen uitzoeken in de spits.
 
Terug
Bovenaan Onderaan