Ibrahim Sangaré (M)

Jammer dat hij dat alleen in de kleedkamer toont. Als er één speler is, die in het gros van de wedstrijden niet de juiste instelling liet zien, is het Sangaré wel.
Niet mee eens. Hij maakt positioneel verkeerde keuzes, maar hij is iemand die er altijd in kleunt. We lijden allemaal aan recency bias. Sangaré gold vele fases van zijn tijd bij PSV als beste spelers. Dat wordt vergeten nu hij een mindere fase heeft. Veerman is nu de nieuwe Frenkie de Jong omdat ie net als in het begin van het seizoen een goede fase heeft. Maar daartussen was een hele lange fase dat ie er niks van kon.
 
Niet mee eens. Hij maakt positioneel verkeerde keuzes, maar hij is iemand die er altijd in kleunt. We lijden allemaal aan recency bias. Sangaré gold vele fases van zijn tijd bij PSV als beste spelers. Dat wordt vergeten nu hij een mindere fase heeft. Veerman is nu de nieuwe Frenkie de Jong omdat ie net als in het begin van het seizoen een goede fase heeft. Maar daartussen was een hele lange fase dat ie er niks van kon.
Maar hij was nooit echt een leider of een speler die iemand anders ff goed corrigeerde? Dus dat heeft niet met “recency bias” te maken
 
Maar hij was nooit echt een leider of een speler die iemand anders ff goed corrigeerde? Dus dat heeft niet met “recency bias” te maken
Je hoeft geen leider te zijn om wel te beschikken over een topsportmentaliteit. Je kunt geen 11 leiders op het veld hebben. Als hij zich richt op zijn taak om middenvelder koud te stellen en de bal simpel inlevert dan heb je een van de beteren in huis van Europa. Het probleem is dat veel andere spelers het lieten afweten op voetbalgebied waardoor hij het voetbal vaak bracht voorgaande seizoen en met die mindset is hij blijven spelen.
 
Niet mee eens. Hij maakt positioneel verkeerde keuzes, maar hij is iemand die er altijd in kleunt. We lijden allemaal aan recency bias. Sangaré gold vele fases van zijn tijd bij PSV als beste spelers. Dat wordt vergeten nu hij een mindere fase heeft. Veerman is nu de nieuwe Frenkie de Jong omdat ie net als in het begin van het seizoen een goede fase heeft. Maar daartussen was een hele lange fase dat ie er niks van kon.
Het aantal wedstrijden in dit seizoen dat Sangaré goed speelde zijn toch op een hand te tellen? Is dat recency? Hij speelt ongeconcentreerd en sjokt zo af en toe over het veld. Alleen tegen Ajax was hij goed. Wat mij betreft dus de verkeerde instelling.
Je hoeft geen leider te zijn om wel te beschikken over een topsportmentaliteit. Je kunt geen 11 leiders op het veld hebben. Als hij zich richt op zijn taak om middenvelder koud te stellen en de bal simpel inlevert dan heb je een van de beteren in huis van Europa. Het probleem is dat veel andere spelers het lieten afweten op voetbalgebied waardoor hij het voetbal vaak bracht voorgaande seizoen en met die mindset is hij blijven spelen.
Hier ben ik het wel mee eens.
 
Ibrahim Sangaré zal komende zomer niet de overstap maken naar Paris Saint-Germain. De bepalende middenvelder van PSV was al akkoord met de club uit Parijs, maar de club heeft zich om niet-sportieve redenen teruggetrokken.


Toch is de kans dat Sangaré PSV gaat verlaten in de zomer vrij groot. Vorige transferperiode werd een overgang naar Chelsea nog geblokkeerd, maar nu lijkt ook PSV open te staan voor een vertrek van de middenvelder.
 
Ibrahim Sangaré zal komende zomer niet de overstap maken naar Paris Saint-Germain. De bepalende middenvelder van PSV was al akkoord met de club uit Parijs, maar de club heeft zich om niet-sportieve redenen teruggetrokken.


Toch is de kans dat Sangaré PSV gaat verlaten in de zomer vrij groot. Vorige transferperiode werd een overgang naar Chelsea nog geblokkeerd, maar nu lijkt ook PSV open te staan voor een vertrek van de middenvelder.

Altijd al een onsportieve club gevonden dat PSG
 

Onbegrijpelijk dat een speler als Timber minimaal 40 miljoen euro zal opleveren aan Ajax en dat voor een dragende speler als Sangare nog niet eens 30 miljoen euro geboden is....:sad:
 
Zoals filosoof Roy Jones jr zei: y'all must've forgot. Even een bloemlezing van wat reacties van hoe goed iedereen hem vond:

Voetballend is het de beste speler van ons team geworden. Ongelooflijk, dit zag ik vorig seizoen echt niet aankomen.

Na Cody inmiddels mijn favoriete speler en dat had ik een jaar geleden nooit gedacht…🥰

Op dit moment zou ik hem voor welk bedrag dan ook niet weg doen. Met Sangare kan je strijden voor de 1e plek zonder Sangare speel je met Feyenoord voor plek 2. Ook niet voor 35 miljoen is dat het waard. En mocht je nu kampioen worden / speelt hij een goede Afrika cup wordt hij alleen maar meer waard.

Hij begint zoetjes aan een echte publiekslieveling te worden hier! Wat niet gek is trouwens. Uitstekende speler die veel stof heeft moeten happen in de media

Frenkie ging voor 80 miljoen.. Vd Beek voor 46 miljoen. En wanneer een club met als eigenaar een sheik komt, dan ga je niet bescheiden doen. Om die reden heeft Manchester City verdedigers en middenvelders gehaald voor 60 en 70 miljoen. Barca die geen geld heeft koopt een C speler van City nota bene voor 55 miljoen. Het gaat nu niet meer om of je een verdediger verkoopt of een middenvelder of aanvaller maar om aan wie je verkoopt en in hoeverre zij zo’n speler graag zouden willen hebben.

Alles onder de 50 miljoen in de zomer is JdJ out.

Had sowieso al gemoeten. Met die vijftig miljoen weet je dat hij weer zes miljoen gaat betalen voor een of andere matige Volendammer uit de middenmoot.

Het gaat hier om onze beste speler in die zin dat we geen gelijkwaardige vervanger voor hem hebben.
Mocht het de komende weken misgaan kon het gemis van Sangaré wel eens DE oorzaak zijn.
Het doet me teveel denken aan het enige seizoen tussen 1986 en 1993 dat PSV geen kampioen werd.
Toen Ajax eenmalig ertussen kon komen nadat Romario een gebroken been geschopt was door Gentile.
Hopelijk overleven we een paar weken want met deze motor straks weer terug op het middenveld wordt puntverlies
gelukkig even zeldzaam als in de periode voor Kerst.

Beter dan Sanchez in zijn ajax jaren naar mijn gevoel. Alleen helaas n minder goed team om zich heen, en daardoor geen kans gehad t ook in de CL te tonen. Hoop echt dat we m nog een tijd kunnen behouden, sympathieke gast ook binnen t team, goede vibes.

Veel dank aan alle boekhouders en financiële experts voor alle clausule-weetjes enzo maar ik ben toch vooral verdomd blij dat deze held bij ons blijft…als hij dan volgend jaar voor 37 miljoen vertrekt na zoveel te hebben betekend voor ons kan ik dat alleen maar een sterke deal noemen…tuurlijk blijft het pijnlijk dat ajax een kabouter-CV voor bijna het dubbele verkoopt maar dat vind ik vooral heel knap gedaan van ze, maakt deze deal voor ons met Ibi niet meteen slecht…
 
.
Zoals filosoof Roy Jones jr zei: y'all must've forgot. Even een bloemlezing van wat reacties van hoe goed iedereen hem vond:
Ook hij had een dipje dit seizoen. Herpakte zich weliswaar weer, maar de verwachtingen waren iets te hoog vooraf..
 
.

Ook hij had een dipje dit seizoen. Herpakte zich weliswaar weer, maar de verwachtingen waren iets te hoog vooraf..
Je kunt inderdaad alleen flink teleurgesteld raken als je hoge verwachtingen hebt. Verwachtingen die hij zelf heeft gecreëerd door zo'n hoog niveau aan te tikken. Bij Veerman was dat ook.
 
Je kunt inderdaad alleen flink teleurgesteld raken als je hoge verwachtingen hebt. Verwachtingen die hij zelf heeft gecreëerd door zo'n hoog niveau aan te tikken. Bij Veerman was dat ook.
Ik ben over Sangare niet echt teleurgesteld. Op zijn plek mag doorgeselecteerd worden wat mij betreft. Persoonlijk zie ik dan liever Guti blijven ipv Sangare omdat Guti voetballend wat rustiger is.
 

Interessant draadje waarin hij een pleidooi doet voor Sanga op 8 en dat ie juist door Ruud niet goed gebruikt werd als 6. Misschien gewoon een middenveld met Guti op 6 en Sanga en Veerman ervoor. Xavi als linksbuiten. Dan heb je behoorlijk wat geld bespaard voor kanonnen van cv's, topspits, rechtsbuiten en eventueel nog een rechtsback.

Met dank aan Jur 1913 die mij kennis heeft laten maken met Opa Toivonen
 

Interessant draadje waarin hij een pleidooi doet voor Sanga op 8 en dat ie juist door Ruud niet goed gebruikt werd als 6. Misschien gewoon een middenveld met Guti op 6 en Sanga en Veerman ervoor. Xavi als linksbuiten. Dan heb je behoorlijk wat geld bespaard voor kanonnen van cv's, topspits, rechtsbuiten en eventueel nog een rechtsback.

Met dank aan Jur 1913 die mij kennis heeft laten maken met Opa Toivonen
In theorie: leuk!
In de praktijk zijn zowel Guti als Sangaré klaar bij PSV. Die willen weg. Alleen hebben wij niet de centen om nu al hun vervangers te halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan