Ibrahim Sangaré (M)

Ik vraag me af naar wat voor soort club Sangaré zelf op zoek is. Ik zou het niet zo slim vinden als hij direct voor clubs als Liverpool oid gaat. Te grote kans dat je dan net als Van de Beek op de bank belandt en een beetje wordt vergeten. Voor spelers uit de Eredivisie vind ik zo'n Wijnaldum traject perfect.
Eens. Ook met Ajax inderdaad zie je dat die stap niet vaak de juiste is.
Vanuit mijzelf gezien ben ik heel erg blij met deze deal. Met 37 miljoen kun je erg goed investeren in een vervanger + doorselecteren van andere spelers en we krijgen Sangaré nog een jaartje langer in Eindhoven te zien. Sowieso denk ik dat bedragen als deze de max zijn voor ons zolang wij niet op een groot Europees podium laten zien dat onze spelers zich daar staande kunnen houden.
Het blijst zou ik zijn geweest als we in ieder geval een vervanger hadden gehaald voor Sangare en we dan makkelijker hadden kunnen afwachten. Ik had het al eerder gezegd, Guti is niet geschikt en dat zien ze denk ik nu pas daar ook. Dus is het een beetje wanhopig aan Sangare vasthouden.
 
Veel dank aan alle boekhouders en financiële experts voor alle clausule-weetjes enzo maar ik ben toch vooral verdomd blij dat deze held bij ons blijft…als hij dan volgend jaar voor 37 miljoen vertrekt na zoveel te hebben betekend voor ons kan ik dat alleen maar een sterke deal noemen…tuurlijk blijft het pijnlijk dat ajax een kabouter-CV voor bijna het dubbele verkoopt maar dat vind ik vooral heel knap gedaan van ze, maakt deze deal voor ons met Ibi niet meteen slecht…
 
Toen ik een half jaar geleden zei dat Sangare wel eens voor 25 miljoen verkocht zou worden werd ik hier keihard uitgelachen dus wat dat betreft is 37 miljoen een mooie bonus!
 
Ze hadden de clausule er toch ook uit kunnen laten en voor alles dat hij meer dan 37 miljoen verkocht zou worden is de helft voor hem. lijkt mij een win/win situatie.

Dus als ie voor 38 miljoen wordt verkocht, zou ie 19 miljoen krijgen? Dan ga ik toch voor een gelimiteerde som a 37 miljoen. :grin:
 
Dus als ie voor 38 miljoen wordt verkocht, zou ie 19 miljoen krijgen? Dan ga ik toch voor een gelimiteerde som a 37 miljoen. :grin:
Neen, de meeropbrengst van 37 miljoen. In jouw geval zou hij dus een half miljoen krijgen. Punt is dat ik gewoon denk dat hij de clausule wilde houden. En logisch ook: hij weet gewoon als hij nog zo'n seizoen als vorig jaar speelt dan is hij volgend jaar weg naar een club waar hij heen wil en in de tussentijd verdient hij een topsalaris.

De deal is oké, het is jammer dat we gebonden zijn aan de clausule en het gebeurt ons in mijn mening te vaak dat er teveel wordt meegedacht met spelers en hun wensen. Daarmee hou je wel iedereen altijd binnenboord maar weet je ook minder te cashen. Als we dit jaar Champions League daardoor halen dan pakt je gok goed uit zoniet dan niet. Zo opportunistisch is het.
 
Neen, de meeropbrengst van 37 miljoen. In jouw geval zou hij dus een half miljoen krijgen. Punt is dat ik gewoon denk dat hij de clausule wilde houden. En logisch ook: hij weet gewoon als hij nog zo'n seizoen als vorig jaar speelt dan is hij volgend jaar weg naar een club waar hij heen wil en in de tussentijd verdient hij een topsalaris.

De deal is oké, het is jammer dat we gebonden zijn aan de clausule en het gebeurt ons in mijn mening te vaak dat er teveel wordt meegedacht met spelers en hun wensen. Daarmee hou je wel iedereen altijd binnenboord maar weet je ook minder te cashen. Als we dit jaar Champions League daardoor halen dan pakt je gok goed uit zoniet dan niet. Zo opportunistisch is het.

Ah ja, te snel gelezen. Vooruit dan maar weer.. :geek:
 
Het issue is uiteindelijk ook niet deze verlenging met nog steeds clausule, maar het feit dat hij twee jaar terug deze clausule in zijn contract kreeg. Die gaat hij nu dan gewoonweg nooit meer opgeven, hoe goed je ook onderhandelt vanuit PSV, slechts dus zoals nu tijdelijk eventjes pauzeren. Hopelijk leren ze wel dat je niet te makkelijk bij aankopen dit soort clausules in contracten opnemen.
 
Het issue is uiteindelijk ook niet deze verlenging met nog steeds clausule, maar het feit dat hij twee jaar terug deze clausule in zijn contract kreeg. Die gaat hij nu dan gewoonweg nooit meer opgeven, hoe goed je ook onderhandelt vanuit PSV, slechts dus zoals nu tijdelijk eventjes pauzeren. Hopelijk leren ze wel dat je niet te makkelijk bij aankopen dit soort clausules in contracten opnemen.
PSV is overgeleverd aan de waan van de zaakwaarnemers. Zonder clausule loodsen ze hun speler gewoon naar een andere club.
Dan is het aan PSV om eens de poot stijf te houden, maar dat doet PSV niet.
 
Hij heeft misschien wel een clausule van 37, maar dan kennen jullie John nog niet. Die verkoopt m straks voor 25. Zakenman pur sang!
 
We lopen mijlenver achter op Ajax als we naar de financiën kijken. Dat vertaald zich nog niet naar sportieve prestaties. Afgelopen jaar kwamen we dicht bij het kampioenschap en ook dit jaar lijken we de strijd volop aan te kunnen.
Wij krijgen het niet voor elkaar om in de winterstop eventjes een recordbedrag uit te geven, om dit eventjes later het record opnieuw te verbreken.

Hoe krijgen we het dan voor elkaar om grote namen (Xavi, Gotze) te halen en topspelers (Sangare, Gakpo) te behouden? Door andere zaken aan te bieden dan een enorm salaris en transfersom. Door clausules en andere trucjes. Door samen te werken met spelers zoals Wijnaldum en Depay zodat ze misschien minder opleveren maar wel een jaar extra blijven om een kampioenschap binnen te halen. Door te weten dat Gotze zich hier weer in de picture speelt en dan weer vertrekt. En waarschijnlijk ook door Sangare een clausule aan te bieden waardoor hij blijft. Financieel is dit wellicht niet de beste werkwijze. Maar als we hierdoor sportief in het vaarwater blijven?
 
Het blijft toch de nare keerzijde, waardoor PSV zichzelf ook in de voet schiet wat betreft grote uitgaande transfers die in de buurt komen van Ajax. Altijd maar dat proberen te behouden van spelers door lage afkoopsommen of andere voor de speler gunstige voorwaardes uit te spreken. Natuurlijk, 37m is veel geld, maar bij Ajax is dat wisselgeld voor zo'n bepalende speler. Zo oogt PSV altijd een beetje als de club die je kan piepelen als speler/zaakwaarnemer. Beetje druk uitoefenen en je mag volgend jaar voor minder weg, krijgt een gunstige clausule en uit angst voor kopende clubs wordt ook je contract nog even flink opgewaardeerd voor dat jaar.

Ik ben blij met deze verlenging hoor, maar ik zie wel een vervelend patroon.
Eerlijk gezegd zie ik dat PSV daar zichzelf wat in heeft verbeterd. Niet waar het moet zijn, maar wel beter dan het was.

Wat betreft de verkoopprijzen t.o.v. de concurrent. Het is niet alleen marketing hè? Laten we eerlijk zijn, onze laatste goede Europese campagne was 2015-2016, daarna was het voornamelijk teleurstellend.

Ik ben de laatste jaren best blij met de aankopen, jeugd, en contractverlengingen. Er moet alleen nog een tandje bij. Maar daar werkt de club aan.
 
We lopen mijlenver achter op Ajax als we naar de financiën kijken. Dat vertaald zich nog niet naar sportieve prestaties. Afgelopen jaar kwamen we dicht bij het kampioenschap en ook dit jaar lijken we de strijd volop aan te kunnen.
Wij krijgen het niet voor elkaar om in de winterstop eventjes een recordbedrag uit te geven, om dit eventjes later het record opnieuw te verbreken.

Hoe krijgen we het dan voor elkaar om grote namen (Xavi, Gotze) te halen en topspelers (Sangare, Gakpo) te behouden? Door andere zaken aan te bieden dan een enorm salaris en transfersom. Door clausules en andere trucjes. Door samen te werken met spelers zoals Wijnaldum en Depay zodat ze misschien minder opleveren maar wel een jaar extra blijven om een kampioenschap binnen te halen. Door te weten dat Gotze zich hier weer in de picture speelt en dan weer vertrekt. En waarschijnlijk ook door Sangare een clausule aan te bieden waardoor hij blijft. Financieel is dit wellicht niet de beste werkwijze. Maar als we hierdoor sportief in het vaarwater blijven?
Zo bezien is het best knap wat PSV realiseert. JdJ krijgt al tijden veel te weinig credits.
 
Ik ben het er niet geheel mee eens. De opzet van onze competitie zorgt ervoor dat we altijd een concurrent van Ajax zijn. Omdat wij beide een surplus aan kwaliteit hebben ten opzichte van de rest van de competitie. Alleen Feyenoord en op een goede dag AZ of Twente kunnen ons realistisch gezien verslaan. De wedstrijden die je tegen de andere kleintjes niet weet te winnen zijn vaak te wijten aan dat je je eigen niveau niet haalt. De Nederlandse competitie win je meer dan bijvoorbeeld de Premier League doordat je een gedisciplineerd team heb dat iedere wedstrijd een constant niveau haalt. Als je kijkt naar resultaten in Europa de afgelopen 5 jaar dan komen we ook niet in de buurt van de prestaties van Ajax. Daar worden we namelijk wel afgestraft op kwaliteitsgebrek ten opzichte van Ajax. Sportief gezien is het dus ook niet ‘een gelijke tred’.

Daarnaast betalen we ook gewoon een topsalaris aan Sangaré, die nu enkele miljoenen zal gaan verdienen. Het is dus niet zo dat we hem geen grote zak geld aangeboden zouden hebben. Hij krijgt én de zak geld én de clausule. En dat gebeurt ons, vind ik, te vaak. Al met al blij dat Sangaré blijft maar laten we in godsnaam hopen dat we ons dit jaar voor die lucratieve Champions League plaatsen. Het zou een hoop dingen een heel stuk makkelijker maken.
 
Die clausule werkt nu niet in het voordeel.
Aan de andere kant: als ik een half jaar na zijn aankomst had gezegd dat 37 miljoen wat aan de krappe kant was voor hem, was ik door alles en iedereen in Nederland keihard uitgelachen. 37 miljoen voor een beperkte balafpakker. Hoetie heeft teveel klappen tegen het hoofd gehad.
Vorig seizoen meer dan geweldig ontwikkeld, en als hij dit zo doortrekt staan de door hem gewenste clubs voor hem in de rij. Nu waren het voornamelijk de laagvliegers die interesse hadden.
Resultaat is dat we zeker dit seizoen van hem gebruik kunnen maken, en als alles goed gaat daarna 37 miljoen incasseren. Nee, nog niet op het niveau van Ajax, maar…we maken stappen. Toch op 1 na het transferrecord, toch je betere spelers aan je kunnen binden. Niet slecht.
 
Die clausule werkt nu niet in het voordeel.
Aan de andere kant: als ik een half jaar na zijn aankomst had gezegd dat 37 miljoen wat aan de krappe kant was voor hem, was ik door alles en iedereen in Nederland keihard uitgelachen. 37 miljoen voor een beperkte balafpakker. Hoetie heeft teveel klappen tegen het hoofd gehad.
Vorig seizoen meer dan geweldig ontwikkeld, en als hij dit zo doortrekt staan de door hem gewenste clubs voor hem in de rij. Nu waren het voornamelijk de laagvliegers die interesse hadden.
Resultaat is dat we zeker dit seizoen van hem gebruik kunnen maken, en als alles goed gaat daarna 37 miljoen incasseren. Nee, nog niet op het niveau van Ajax, maar…we maken stappen. Toch op 1 na het transferrecord, toch je betere spelers aan je kunnen binden. Niet slecht.
Niet zeker. De clausule is er uit maar wanneer ManU 55 miljoen biedt is hij gewoon weg.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het issue is uiteindelijk ook niet deze verlenging met nog steeds clausule, maar het feit dat hij twee jaar terug deze clausule in zijn contract kreeg. Die gaat hij nu dan gewoonweg nooit meer opgeven, hoe goed je ook onderhandelt vanuit PSV, slechts dus zoals nu tijdelijk eventjes pauzeren. Hopelijk leren ze wel dat je niet te makkelijk bij aankopen dit soort clausules in contracten opnemen.

Dit is het dus. PSV is een mooie opstap naar de grotere clubs, en bij goed spel kan je je verder ontwikkelen en komt die stap wel. Je moet jezelf niet te klein maken in die onderhandelingen. Wil je carrière maken? kom dan naar PSV. Wil je blijven aanmodderen, dan ga je lekker naar Nice of Olympique Lyon. Daar krijg je niet de tijd om een half jaar je draai te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan