Ibrahim Sangaré (M)

Hij was fantastisch tegen Benfica. Toch had ik hem er uit gehaald ipv van Ginkel! Benfica wilde alleen maar achteruit en hadden geen enkele intentie meer om te voetballen. Je had vanaf de 75e eigenlijk geen bal afpakken meer nodig. Het is leuk dat Sangare even een paar man ging passeren maar dat hoeft hij niet te doen. Van Ginkel speelt altijd naar voren en is veel beter in positiespel dan Sangare en kan daarom ook de verbinding met Götze veel beter begrijpen. En nee, ik was niet bang dat dit Benfica ineens aanvallende intenties zou gaan krijgen vanaf de 75e minuut en met 10 man…
 
Hij was fantastisch tegen Benfica. Toch had ik hem er uit gehaald ipv van Ginkel! Benfica wilde alleen maar achteruit en hadden geen enkele intentie meer om te voetballen. Je had vanaf de 75e eigenlijk geen bal afpakken meer nodig. Het is leuk dat Sangare even een paar man ging passeren maar dat hoeft hij niet te doen. Van Ginkel speelt altijd naar voren en is veel beter in positiespel dan Sangare en kan daarom ook de verbinding met Götze veel beter begrijpen. En nee, ik was niet bang dat dit Benfica ineens aanvallende intenties zou gaan krijgen vanaf de 75e minuut en met 10 man…
Je had ook gewoon Ramalho of Obispo naar voren kunnen sturen en Sangare als slot op de deur kunnen houden. Vond t.o.v de uitwedstrijd erg goed spelen
 
Je had ook gewoon Ramalho of Obispo naar voren kunnen sturen en Sangare als slot op de deur kunnen houden. Vond t.o.v de uitwedstrijd erg goed spelen
Je moet de verdedigers niet zomaar als middenvelders gaan positioneren in een wedstrijd waarin je 2x moet gaan scoren. Die hebben 9 van de 10 keer niet de creativiteit en aanvallende intenties van een aanvallende middenvelder. Sangare was zoals gezegd erg goed bezig maar dat was voornamelijk in bal veroveringen. Alleen hadden we dat vanaf een minuut of 70 niet meer nodig. We hadden aanvallen en goals nodig.
 
Al in wedstrijdtopic iets over gezegd, maar hij verdient een eervolle vermelding in zijn eigen topic. Sangaré heeft mij gisteren overtuigd. Ik kom dan ook terug op mijn eerdere mening over hem. Ik vond dat een cvm zich geen fouten mag permitteren omdat ze een simpele taak hebben en dat is de bal veroveren. Maar daar doe ik hem mee tekort. Alle verdedigende middenvelders veroveren weleens ballen. Maar de ballen die hij verovert zijn niet voor iedereen weggelegd. Het zijn niet alleen maar afvallende ballen die hij onderschept. Hij heeft een beetje net als Viera van die uitschuifbare benen en snoept ballen af van de tegenstanders die je totaal niet ziet aankomen en vaak al flink op snelheid zijn. Dat is echt een cruciale wapen.

Ook voetballend heeft hij mij verrast. Door zijn beetje lome balbehandeling verwachten zijn tegenstanders dat hij de voor de hand liggende passjes geeft. Maar dan houdt hij net in en vindt de opening in een andere richting. Dat doet hij gewoon heel slim. Dat is overigens vooral nuttig tegen tegenstanders die zich ingraven. Een grote verbeterpunt bij hem blijft wel zijn passnauwkeurigheid en handelingssnelheid aan de bal. Als het wel open ligt en hij krijgt de bal aangespeeld dan moet hij soms zonder de bal aan te nemen de bal strak kunnen verplaatsen. Alleen omdat hij net teveel tijd nodig heeft en de pass niet met voldoende snelheid verstuurt, verschaft hij de tegenstander de tijd om zich te reorganiseren. Maar net als dat ik een type Ziyech altijd verdedig om zijn balverlies, omdat daar hele goede dingen tegenover staan, ga ik dat ook tot mijn eigen verbazing doen bij een cvm.
Man, wat word jij mild van die slapeloze nachten. ;)
 
Een bron er bij was ook wel handig geweest want dit klinkt als een slecht grapje terwijl hij echt het veld weer in wandelde, verbazingwekkende gebeurtenis...
Ben ik niet bron genoeg?
Het is de 71e minuut en hij staat nog steeds in het veld. :cool:
En zoals Luc de Jong al zei ook nog een gele kaart gekregen.
Dat lukt niet vanaf een brancard buiten het veld. ;)
 
Ben ik niet bron genoeg?
Het is de 71e minuut en hij staat nog steeds in het veld. :cool:
En zoals Luc de Jong al zei ook nog een gele kaart gekregen.
Dat lukt niet vanaf een brancard buiten het veld. ;)
Knollentuin waar ze op spelen. Mooi om te zien: hij feliciteerde Haller niet, terwijl hij bij PSV toch altijd wel nadrukkelijk aanwezig is bij een doelpunt.
 
Knollentuin waar ze op spelen. Mooi om te zien: hij feliciteerde Haller niet, terwijl hij bij PSV toch altijd wel nadrukkelijk aanwezig is bij een doelpunt.
Echt? Als dat zo is, dan hebben ze een mol in hun midden en zijn ze geen echt team.
 
En daarom is er net te weinig kwaliteit ingekocht om het op te kunnen vangen zodra EN Sangare wegvalt en Propper. Hetgeen wat het nu opvangt, enkel Boscagli doorgeschoven en Obispo centraal is meer dan prima. Maar wat zit daarachter? Middelmaat.
Eigenlijk Thomas en Guti. Niet goed genoeg, maar je kan ook niet verwachten dat een club als PSV een vervanger voor de vervanger heeft. Zie je het al voor je, dat PSV een speler als Sangare op de bank heeft en een speler als Sangare heeft op de tribune?
 
Eigenlijk Thomas en Guti. Niet goed genoeg, maar je kan ook niet verwachten dat een club als PSV een vervanger voor de vervanger heeft. Zie je het al voor je, dat PSV een speler als Sangare op de bank heeft en een speler als Sangare heeft op de tribune?

Dat zou iig de ambitie moeten zijn. Ik zeg ook niet dat de Jong slecht heeft ingekocht, integendeel. De opmerking die hij maakte dat het wel echt een versterking moet zijn of goede aanvulling geeft toch wel te kennen dat hij geleerd heeft van zijn eerste seizoen.

Al met al is Sangare gewoon een baas en gaan we 'm missen komende wedstrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan