Ibrahim Sangaré (M)

Het wisselt. De ene keer doet ie iets waarvan ik denk: netjes! Een andere keer zie ik hem inderdaad ook eerst de bal 3 keer onder zijn voet doorhalen, draaien en dan pas passen waarbij ik denk: ennnnn…weg tempo..
Komt bij dat het afgelopen wedstrijd meer opviel omdat Benfica het huiswerk had gemaakt en vooral Mwene en Sangaré aan de bal liet en de lijnen naar andere spelers keurig afsneed.
 
Prima tweede helft, pakte veel af. Deze jongeman zit zeker nog niet aan zijn plafond en ik denk dat we heel blij met hem gaan zijn. Een flinke verbetering ten opzichte van Hendrikx. Good job JdJ.
Als je 10 miljoen betaalt voor een controleur, dan verwacht ik ook een flinke verbetering tov Hendrix en misschien veel meer dan dat. Hij moet gewoon niet gaan opbouwen, want dan loopt het fout. Dan ben je wat mij betreft wel erg beperkt voor dit niveau, zeker als je men zoveel voor je betaald heeft. Dat wil allemaal nog niet zeggen dat hij niet beter kan worden, maar je handelingssnelheid en het hoge tempo kunnen bijhouden door je rust aan de bal, zijn dingen die je niet echt kan ontwikkelen.
 
Het probleem van Sangare is dat hij aan de ene kant nuttig werk verricht als ballenafpakker, maar als hij de bal eenmaal heeft kost het hem vaak bijna 5 seconden om de vrije man te vinden en tegen die tijd zijn de gaten alweer ingelopen door de tegenstander en wordt hij zelf opgejaagd, waardoor hij de bal onnauwkeurig afspeelt of soms zelfs de bal kwijtraakt. Door zijn " getreuzel " van 5 seconden haalt hij het tempo aan de kant van PSV uit het spel, waardoor de passes richting de spitsen aanzienlijk afnemen. Jammer genoeg is Sangare geen Kante, De Bruyne of Pogba.
Dat getreuzel komt ook doordat spelers om hem heen minder hun best deden om zich aan te bieden dat Sangaré de bal makkelijk kwijt kon dan in de wedstrijden hiervoor. Deels omdat Benfica de lijnen goed afdekt, maar ook omdat de spelers het zelf minder deden. Op een gegeven moment zag je Gotze dit doen, maar dan mis je hem weer op de plek waar hij voor op het veld staat. 2e helft ging dit allemaal al een stuk beter en dan zie je ook dat PSV beter voetbalt en Sangaré ook stukken makkelijker kan voetballen
 
Dat getreuzel komt ook doordat spelers om hem heen minder hun best deden om zich aan te bieden dat Sangaré de bal makkelijk kwijt kon dan in de wedstrijden hiervoor. Deels omdat Benfica de lijnen goed afdekt, maar ook omdat de spelers het zelf minder deden. Op een gegeven moment zag je Gotze dit doen, maar dan mis je hem weer op de plek waar hij voor op het veld staat. 2e helft ging dit allemaal al een stuk beter en dan zie je ook dat PSV beter voetbalt en Sangaré ook stukken makkelijker kan voetballen
Tweede helft was PSV fitter dan Benfica en hun wissels waren echt stukken minder in kwaliteit dan diegene die in de basiself hadden gestart. Er was daarom ook veel meer ruimte op het middenveld plus dat PSV zelf veel meer het spel wilde maken. Feit is dat alleen wanneer het tempo wat gaat zakken, Sangare met wat meer rust voetbalt. Hij kan in een hoog tempo heel weinig doen voetballend gezien en heeft niet de rust en de techniek en handelingssnelheid voor een hoog tempo voetbal. Dat is verder geen schande en dat moeten we ook niet de hele tijd maar gaan proberen goed te praten of te verklaren. Want als hij ook een hoog handelingssnelheid had gehad, dan zat hij niet bij PSV.
 
Tweede helft was PSV fitter dan Benfica en hun wissels waren echt stukken minder in kwaliteit dan diegene die in de basiself hadden gestart. Er was daarom ook veel meer ruimte op het middenveld plus dat PSV zelf veel meer het spel wilde maken. Feit is dat alleen wanneer het tempo wat gaat zakken, Sangare met wat meer rust voetbalt. Hij kan in een hoog tempo heel weinig doen voetballend gezien en heeft niet de rust en de techniek en handelingssnelheid voor een hoog tempo voetbal. Dat is verder geen schande en dat moeten we ook niet de hele tijd maar gaan proberen goed te praten of te verklaren. Want als hij ook een hoog handelingssnelheid had gehad, dan zat hij niet bij PSV.
Klopt wat je zegt. Nu je het woord zakken gebruikt: Sangaré voetbalt ook een stuk makkelijker als hij niet zo ver naar voren staat (minder in de drukte). Iedere speler heeft zijn plus en minpunten, taak van de coach en medespelers om elkaar daarin op te vangen. Een Gotze heeft bijvoorbeeld ook niet de verdedigende kwaliteiten die Sangaré wel heeft. Alleskunner zijn is maar voor heel weinig spelers weggelegd
 
Klopt wat je zegt. Nu je het woord zakken gebruikt: Sangaré voetbalt ook een stuk makkelijker als hij niet zo ver naar voren staat (minder in de drukte). Iedere speler heeft zijn plus en minpunten, taak van de coach en medespelers om elkaar daarin op te vangen. Een Gotze heeft bijvoorbeeld ook niet de verdedigende kwaliteiten die Sangaré wel heeft. Alleskunner zijn is maar voor heel weinig spelers weggelegd
Alleskunners moet je zo min mogelijk willen hebben in je selectie: die kunnen alles een beetje, maar niks echt goed.
 
Sangare zit nog rek in. Speelt al veel beter dan vorig seizoen en vind het wel een aanwinst eigenlijk. Nu zijn passing nog wat aanscherpen en dan mag ie ook voor 20 miljoen naar de PL.
Eens, ik ben ook wel enthousiast over Sangare.
De keren dat hij tegen Benfica bal verlies leed, was ook omdat hij er mee ging lopen, dat moet hij gewoon niet doen.
Afpakken en inleveren, dan kan hij zichzelf echt wel onmisbaar maken in dit elftal.
 
Eens, ik ben ook wel enthousiast over Sangare.
De keren dat hij tegen Benfica bal verlies leed, was ook omdat hij er mee ging lopen, dat moet hij gewoon niet doen.
Afpakken en inleveren, dan kan hij zichzelf echt wel onmisbaar maken in dit elftal.
Precies! Dat afpakken doet ie gewoon erg sterk. Maar wij vinden het altijd ook leuk om de minpunten te belichten :)
 
Precies! Dat afpakken doet ie gewoon erg sterk. Maar wij vinden het altijd ook leuk om de minpunten te belichten :)
Nee hoor. Het is in de topsport zo dat je jezelf altijd moet blijven ontwikkelen en niet tevreden mag zijn. Dat geldt zelfs voor Messi laat staan voor een Sangare of welke speler dan ook van PSV.
 
Nee hoor. Het is in de topsport zo dat je jezelf altijd moet blijven ontwikkelen en niet tevreden mag zijn. Dat geldt zelfs voor Messi laat staan voor een Sangare of welke speler dan ook van PSV.
Dat betekent nog niet dat wij als supports alleen maar het negatieve moeten belichten, dat is wat Constantine Renoir aangeeft.
Constantine Renoir zegt niet dat Sangare niet kritisch is opzich zelf, dat is hij naar alle waarschijnlijkheid zelf wel.
 
Dat betekent nog niet dat wij als supports alleen maar het negatieve moeten belichten, dat is wat Constantine Renoir aangeeft.
Constantine Renoir zegt niet dat Sangare niet kritisch is opzich zelf, dat is hij naar alle waarschijnlijkheid zelf wel.
Ook wij willen een grote club blijven met de beste spelers die er zijn. En ook wij willen dat onze spelers beter worden, omdat wij weten dat je anders niets te zoeken hebt in de top. De meest succesvolle clubs hebben vaak de meest kritische supporters. Ze willen altijd meer en terecht. Bovendien is het hier een forum waar we klappen voor de mooie acties en geven we “zelfs” een Sangare punten in een specifiek topic maar we voeren ook tegelijk discussie over zijn tekortkomingen. Niets mis mee.
 
Al in wedstrijdtopic iets over gezegd, maar hij verdient een eervolle vermelding in zijn eigen topic. Sangaré heeft mij gisteren overtuigd. Ik kom dan ook terug op mijn eerdere mening over hem. Ik vond dat een cvm zich geen fouten mag permitteren omdat ze een simpele taak hebben en dat is de bal veroveren. Maar daar doe ik hem mee tekort. Alle verdedigende middenvelders veroveren weleens ballen. Maar de ballen die hij verovert zijn niet voor iedereen weggelegd. Het zijn niet alleen maar afvallende ballen die hij onderschept. Hij heeft een beetje net als Viera van die uitschuifbare benen en snoept ballen af van de tegenstanders die je totaal niet ziet aankomen en vaak al flink op snelheid zijn. Dat is echt een cruciale wapen.

Ook voetballend heeft hij mij verrast. Door zijn beetje lome balbehandeling verwachten zijn tegenstanders dat hij de voor de hand liggende passjes geeft. Maar dan houdt hij net in en vindt de opening in een andere richting. Dat doet hij gewoon heel slim. Dat is overigens vooral nuttig tegen tegenstanders die zich ingraven. Een grote verbeterpunt bij hem blijft wel zijn passnauwkeurigheid en handelingssnelheid aan de bal. Als het wel open ligt en hij krijgt de bal aangespeeld dan moet hij soms zonder de bal aan te nemen de bal strak kunnen verplaatsen. Alleen omdat hij net teveel tijd nodig heeft en de pass niet met voldoende snelheid verstuurt, verschaft hij de tegenstander de tijd om zich te reorganiseren. Maar net als dat ik een type Ziyech altijd verdedig om zijn balverlies, omdat daar hele goede dingen tegenover staan, ga ik dat ook tot mijn eigen verbazing doen bij een cvm.
 
Laatst bewerkt:
Merk dat ik nogal schizofreen reageer op Ibrahim. Heb hem vaak matig gevonden, maar misschien niet eerlijk genoeg beoordeeld/niet of te weinig in de juiste samenstelling in actie gezien. Sangare bewijst mijn ongelijk steeds meer. Wat was hij goed gisteren.
 
Hij doet 1 ding goed of leuk waar je van denkt wow, dan doet die 6 dingen gewoon pruts en ruk, snap niet hoe men hem dan zo hoog kan hebben steeds. Goed lichaam en instelling/drive, maar kwalitatief is het echt bij lange na niet geweldig als men hier doet voorkomen steeds.
 
Hij doet 1 ding goed of leuk waar je van denkt wow, dan doet die 6 dingen gewoon pruts en ruk, snap niet hoe men hem dan zo hoog kan hebben steeds. Goed lichaam en instelling/drive, maar kwalitatief is het echt bij lange na niet geweldig als men hier doet voorkomen steeds.
Nou, in Amsterdam schijnt men nogal weg te zijn van Alvarez nadat hij ook heel matig begon. Ik zie een beetje hetzelfde patroon met Sangare (redelijk vergelijkbare rollen/posities ook) en die vind ik eigenlijk nog een stuk meer potentie hebben. Die is atletisch nog zo veel beter en voetballend absoluut niet minder dan onze Mexicaanse vriend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan