Ibrahim Sangaré (M)

Welk topic?
De trainer spreekt het, de meeste spelers spreken het en je speelt in een Nederlandse competitie met Nederlandse fans.
Ik hoor hier vaak geklaag dat er zo weinig NLers bij PSV zijn (niet van jou). Dus, of de klacht dat er weinig NLers zijn klopt niet, of er is een logische reden om Engels de voertaal te maken ;)
 
Ik hoor hier vaak geklaag dat er zo weinig NLers bij PSV zijn (niet van jou). Dus, of de klacht dat er weinig NLers zijn klopt niet, of er is een logische reden om Engels de voertaal te maken ;)
Ik heb geen probleem met welke taal dan ook. Ik denk wel dat het goed is dat je als speler de taal leert van het land waar je speelt. Al was het maar voor de fans. Welke taal (of combi van talen) ze op de training gebruiken zal mij worst wezen, al zal grotendeels een pragmatische keuze zijn, waarbij de voorkeur van de trainer wat mij betreft doorslaggevend is.
 
Ik heb geen probleem met welke taal dan ook. Ik denk wel dat het goed is dat je als speler de taal leert van het land waar je speelt. Al was het maar voor de fans. Welke taal (of combi van talen) ze op de training gebruiken zal mij worst wezen, al zal grotendeels een pragmatische keuze zijn, waarbij de voorkeur van de trainer wat mij betreft doorslaggevend is.
Spreek jij zo vaak met een PSV speler dan? Belangrijkste is dat ze elkaar verstaan. Dat lijkt me met Engels makkelijker. En zolang blijven buitenlandse spelers niet in Nederland. Wat is het nut van het leren van een moeilijk en weinig gesproken taal als het Nederlands?
 
Spreek jij zo vaak met een PSV speler dan? Belangrijkste is dat ze elkaar verstaan. Dat lijkt me met Engels makkelijker. En zolang blijven buitenlandse spelers niet in Nederland. Wat is het nut van het leren van een moeilijk en weinig gesproken taal als het Nederlands?
En de een is nu eenmaal handiger in talen leren dan de ander.
 
Spreek jij zo vaak met een PSV speler dan? Belangrijkste is dat ze elkaar verstaan. Dat lijkt me met Engels makkelijker. En zolang blijven buitenlandse spelers niet in Nederland. Wat is het nut van het leren van een moeilijk en weinig gesproken taal als het Nederlands?
Lijkt me makkelijker als er meerdere opties zijn om iets uit te leggen. Het is niet onverdienstelijk als er veel Nederlands sprekende spelers zijn dan kun je alsnog veel in het Engels of zelfs Spaans doen.

Bosz vertelde trouwens in een interview dat zijn Frans beter had moeten zijn voor de communicatie in het team. Maar dat is natuurlijk een meer gesproken taal.

Ik vind het altijd knap dat mensen uit Scandinavië zo snel onze taal leren. Misschien zitten er toch voordelen aan anders zouden ze dit niet doen?
Sommige spelers zaten eerder al bij een andere Nederlandse club dus dat scheelt ook. Soms blijven spelers hier meer dan drie seizoenen dus dan lijkt het me ook handig om te leren
 
Ik denk wel dat het goed is dat je als speler de taal leert van het land waar je speelt.
Eens. Al blijven de meesten tegenwoordig maar heel kort alvorens in een ander land met de hand op het hart te kloppen na het scoren van een doelpunt.
Maar als je speler vervangt door inwoner en speelt door woont denk ik dat je het eigenlijk niet slechts goed maar zelfs noodzakelijk zou moeten noemen.
 
Spreek jij zo vaak met een PSV speler dan? Belangrijkste is dat ze elkaar verstaan. Dat lijkt me met Engels makkelijker. En zolang blijven buitenlandse spelers niet in Nederland. Wat is het nut van het leren van een moeilijk en weinig gesproken taal als het Nederlands?
Wat dacht je van interviews? Dat je moeite doet om je aan te passen aan de plek waar je bent. In de meeste gevallen zit je er toch zeker een jaar of 3-4. Dat wil niet zeggen dat bijv. Engels niet de voertaal kan zijn, maar je werkt wel voor een bedrijf waarvan de supporters zich met jou willen identificeren.
 
Spreek jij zo vaak met een PSV speler dan? Belangrijkste is dat ze elkaar verstaan. Dat lijkt me met Engels makkelijker. En zolang blijven buitenlandse spelers niet in Nederland. Wat is het nut van het leren van een moeilijk en weinig gesproken taal als het Nederlands?
Laat ik het omdraaien. Als ik op vakantie ga naar een ander land, dan probeer ik me in die taal (en handen en voeten of in het Engels) te redden. Maar als ik ergens een poosje zou gaan werken, dan zou ik het belangrijk vinden de taal en de cultuur te leren kennen. Zowel voor mezelf als voor mijn kinderen, ook al zouden we er in het Engels ook wel uitkomen.
 
Spreek jij zo vaak met een PSV speler dan? Belangrijkste is dat ze elkaar verstaan. Dat lijkt me met Engels makkelijker. En zolang blijven buitenlandse spelers niet in Nederland. Wat is het nut van het leren van een moeilijk en weinig gesproken taal als het Nederlands?
+ Dat veel spelers al in hun hoofd hebben niet jaren te blijven en dan geen moeite willen steken in een taal die ze binnen een paar jaar niet meer nodig gaan hebben. Engels kun je in alle grote Europese competities spreken om je verstaanbaar te maken.
 
Wat dacht je van interviews? Dat je moeite doet om je aan te passen aan de plek waar je bent. In de meeste gevallen zit je er toch zeker een jaar of 3-4. Dat wil niet zeggen dat bijv. Engels niet de voertaal kan zijn, maar je werkt wel voor een bedrijf waarvan de supporters zich met jou willen identificeren.
De Nederlandse interviewers spreken zat andere talen.
Laat ik het omdraaien. Als ik op vakantie ga naar een ander land, dan probeer ik me in die taal (en handen en voeten of in het Engels) te redden. Maar als ik ergens een poosje zou gaan werken, dan zou ik het belangrijk vinden de taal en de cultuur te leren kennen. Zowel voor mezelf als voor mijn kinderen, ook al zouden we er in het Engels ook wel uitkomen.
Ook als je denkt dat je maar een jaar blijft en je alleen maar tussen een groep Engels sprekende voetballers terecht komt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan