Ibrahim Afellay (M)

Ik kan me maar 1 nadeel bij Ibi's terugkomst bedenken, en dat is dat hij nog van het PSV van 2009-2011 was, daar zelfs het boegbeeld van was.

Het team dat 3 keer bijna kampioen werd, maar erger nog, het PSV dat aan een soort arrogantie ten onder ging.
Het PSV dat constant tegen de scheids liep te zeiken als ze hem niet mee kregen, alsof ze daar meer recht op hadden dan de tegenstander.
Het PSV dat viel, klaagde en trucjes nodig had om aan de top te blijven (Bakkal en Toivonen waren daar bijvoorbeeld erg goed in natuurlijk).

Dat gedrag zien we niet veel meer de laatste twee jaar, en dat bevalt me wel. Nu wordt er gewoon eerlijker geknokt voor de overwinning.

Da's het enige. Ibi als persoon heeft volgens mij nooit wat verkeerd gedaan naar PSV toe, en het blijft een top voetballer. En hij werd wel vaak geschopt, maar stond niet vooraan als het op klagen aankwam...

Ik denk niet dat hij komt, hij zal zich daar nog niet klaar voor achten, zowel sportief als financieel. En dat mag...
Hij klaagde doorlopend en leed aan de vallende ziekte. Dat is wat ik me herinner. Totaal anders dan jouw herinnering dus. :D
 
IPF maakte het punt ook al...in 2012 had hij nog een behoorlijke naam, opgebouwd bij PSV, bevestigd door zijn transfer naar Barca. Sinds die tijd is het kwakkelen. In Griekenland speelt hij wel geregeld, maar zoals je zelf zegt: 2 trainers liggen overhoop met hem. Dat kun je aan constante onrust in de Griekse competitie wijten, maar dat weet je als je daar gaat spelen. Laag niveau en veel trainerswisselingen.

Of 'ie echt met de trainers overhoop ligt weet ik niet, dat zijn IPF's woorden waar ik op reageerde. Als je onder deze trainer de afgelopen 10 wedstrijden allemaal minuten hebt gemaakt lig je er niet echt overhoop mee, lijkt me. Ik kan me enkel herinneren dat hij met de vorige trainer problemen had, maar die was een week later ontslagen. De vraag is dan ook hoeveel waarde je daaraan moet hechten.

Ibi heeft de laatste tijd al vaker aangegeven dat PSV een optie kan zijn voor hem, ook onderstaande quote kan in dat rijtje worden geplaatst (Voetbalprimeur):

Ik weet nog dat toen ik bij PSV doorbrak, Phillip (Cocu, red.), terugkeerde. Aan hem heb ik toen zó veel gehad. Hij had alles al meegemaakt en als hij sprak, hield ik mijn mond, luisterde en probeerde er mijn voordeel mee te doen.

Mooie woorden, die me terug doen denken aan zijn tijd bij PSV toen hij als verlegen jongetje de pannen van het dak speelde.
 
Laatst bewerkt:
Guardado heeft een gezonde en volwassen instelling, Appelflap alles behalve, hou die gozer aub zo ver mogelijk uit de buurt van Eindhoven, als je graag risico's wilt nemen zijn er genoeg andere opties waar je meer kans maakt op succes/winst

Ah, dus we hebben nu Appelflap en Pannenkoek. What's next?
 
Ach, Affelay, Appelflap.. whats in a name

Als iemand met een ajax-achtergrond dit soort opmerkingen zou maken, zouden we hem waarschijnlijk vragen ergens anders te gaan trollen. Vraag me af waarom we het van jou zouden moeten tolereren. Heb jij als pessimist hier een mening over?
 
Als iemand met een ajax-achtergrond dit soort opmerkingen zou maken, zouden we hem waarschijnlijk vragen ergens anders te gaan trollen. Vraag me af waarom we het van jou zouden moeten tolereren. Heb jij als pessimist hier een mening over?

Ik vind Appelflap best ok hoor, Hoetenlick. :D
 
Ik vind Appelflap best ok hoor, Hoetenlick. :D

Eigenlijk ben ik geen voorstander van de terugkeer van Afellay bij PSV op korte termijn. Maar indien er geen geschikte opvolger gevonden wordt voor Wijnaldum en er weinig vertrouwen is in Maher, dan mag Afellay wat mij betreft volgend seizoen wel in het shirt van PSV voetballen, mits zijn salaris acceptabel is.
 
Ik vind Appelflap best ok hoor, Hoetenlick. :D

+1
Het is geen ziekte of iets naars, dus waarom zou ik hem niet zo mogen noemen als nickname? Appelflap, Afaallay of whatever. In mijn wereld en door al zijn doen en laten van afgelopen jaren staat die gozer gewoon laag bij mij. Jullie mogen hem noemen ( of kreunen ) hoe jullie willen :)
 
+1
Het is geen ziekte of iets naars, dus waarom zou ik hem niet zo mogen noemen als nickname? Appelflap, Afaallay of whatever. In mijn wereld en door al zijn doen en laten van afgelopen jaren staat die gozer gewoon laag bij mij. Jullie mogen hem noemen ( of kreunen ) hoe jullie willen :)

Ach, als jij je er beter door voelt dan heeft het tenminste een therapeutische waarde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan