Ibrahim Afellay (M)

Dat heeft niks met haat te maken. Hij voegt met zijn mentaliteit niks toe en heeft al tijden niks laten zien.
Dat ik niet zo'n blinde starfucker ben, wil niet zeggen dat ik 'm haat. Kul.

Nou laat ik het anders zeggen dan: 'aan zijn mening', zo beter? :)
 
Dat heeft niks met haat te maken. Hij voegt met zijn mentaliteit niks toe en heeft al tijden niks laten zien.
Dat ik niet zo'n blinde starfucker ben, wil niet zeggen dat ik 'm haat. Kul.

Eerlijk is eerlijk. Je bent in ieder geval niet erg positief over Ibi. Dat kan toch niet gebaseerd zijn op het feit dat hij te lang bij Barcelona bleef en zo vaak geblesseerd is/was?
 
Met name het blessure gevoelige baart min zorgen omtrent Ibi. Daarnaast ben ik ook geen fanatiek volger van de Griekse competitie. Aan de andere kant moet het haast zo zijn dat hij kwalitatief nog steeds goed genoeg is voor PSV.

ALS dat zo is, zie ik hem graag terug.
 
Eerlijk is eerlijk. Je bent in ieder geval niet erg positief over Ibi. Dat kan toch niet gebaseerd zijn op het feit dat hij te lang bij Barcelona bleef en zo vaak geblesseerd is/was?
Nee, dat ben ik op basis van zijn spel. Ik was al niet tevreden over Ibi in zijn laatste maanden bij PSV. Ook bij Barcelona liet hij alleen balletjes in de breedte en passjes over 5 meter zien. Aan mijn mening is wat dat betreft al die tijd niets veranderd.
Toen daar vervolgens zijn arrogante gedrag bij het NL elftal en zijn instelling in Duitsland bij kwamen kijken, was dat voor mij de spreekwoordelijke druppel. Ik heb niks tegen de jongen, maar ik ben van mening dat zijn mentaliteit en houding niet passen bij PSV. Hij is geen teamspeler en dat is nou net waar we wél behoefte aan hebben. PSV gaat al jaren kapot aan ego's. Ibi is een verkeerde keuze.
Dat is en onderbouwde mening, waar je het niet mee eens hoeft te zijn. Maar het is voor mij onduidelijk waarom ik een andere mening zou moeten veinzen, om de mensen die hunkeren naar successen uit het verleden, te behagen. Dat maakt mij niet negatief, dat maakt mij realist. En ook dat is subjectief, vanzelfsprekend.
 
Ik zie het nog wel gebeuren dat koeman hem binnen sleept bij southamton. Ik hoop dat psv er alles aan doet affelay te halen. Als affelay zaterdag mwt oranje meedoet zal hij de cri to casters de mond snoeren hoop ik. Deze jongen past heel goed bij psv en mist fit is hij van absolute meerwaarde.

Daar zou je eens gelijk in kunnen krijgen: Koeman is altijd erg gecharmeerd geweest van Ibi. Eigenlijk al zijn trainers, van Marwijk, Hiddink, Koeman en zelfs Guardiola die hem ook wel degelijk kansen gaf, alleen was zijn pech dat hij bij een Barca van andere planeet was terecht gekomen waar alle spelers de beste periode van hun loopbaan doormaakten. Zijn fout was om te denken dat hij als de beste speler van de Eredivisie daar als iemand binnen zou komen en dat zijn techniek en kwaliteiten maar iets voorstelde bij zo een dream team als Barca destijds. Ibi heeft toen maar ook later nooit een realistisch beeld van zijn eigen kunnen gehad. Je zou ook kunnen zeggen dat hij hele slechte adviseurs om zich heen heeft die hem alleen maar vertellen hoe goed hij wel niet is.
Een Ibi is ondanks dit alles wel een meerwaarde voor elke topclub in de Eredivisie, mits hij niet denkt dat ie het hier rustig aan kan doen omdat hij Ibi heet.
 
Oké, ik neem m'n woorden terug. Scout maar ergens anders PSV.
 
Ik zit niet te wachten op Afellay, maar voor PSV kan hij nog steeds bruikbaar zijn...alleen moet je hem wel goed gebruiken.

Of je nou rechtsbuiten, centraal op het middenveld of in het doel staat: met je hoofd naar beneden rennen en vooral passes geven in de voeten van tegenstanders is op iedere positie klote. Het was echt pijnlijk om te zien.
 
Nee, dat ben ik op basis van zijn spel. Ik was al niet tevreden over Ibi in zijn laatste maanden bij PSV. Ook bij Barcelona liet hij alleen balletjes in de breedte en passjes over 5 meter zien. Aan mijn mening is wat dat betreft al die tijd niets veranderd.
Toen daar vervolgens zijn arrogante gedrag bij het NL elftal en zijn instelling in Duitsland bij kwamen kijken, was dat voor mij de spreekwoordelijke druppel. Ik heb niks tegen de jongen, maar ik ben van mening dat zijn mentaliteit en houding niet passen bij PSV. Hij is geen teamspeler en dat is nou net waar we wél behoefte aan hebben. PSV gaat al jaren kapot aan ego's. Ibi is een verkeerde keuze.
Dat is en onderbouwde mening, waar je het niet mee eens hoeft te zijn. Maar het is voor mij onduidelijk waarom ik een andere mening zou moeten veinzen, om de mensen die hunkeren naar successen uit het verleden, te behagen. Dat maakt mij niet negatief, dat maakt mij realist. En ook dat is subjectief, vanzelfsprekend.

Het ligt er een beetje aan wat je van hem verwacht, als vervanger van Depay denk ik dat hij prima past in het elftal, echter als spelverdeler naast Maher gaat niet werken.
 
Het ligt er een beetje aan wat je van hem verwacht[...]
Dat is eigenlijk heel simpel; PSV moet er op vooruit gaan. Zowel op het veld, als qua (team)mentaliteit.
Ibi is een eenmanszaakje, net als Depay. Dus wat dat betreft zou hij een goede vervanger zijn voor Depay, dat ben ik met je eens. Ik denk echter ook dat we daar niet beter van worden.
 
Het ligt er een beetje aan wat je van hem verwacht, als vervanger van Depay denk ik dat hij prima past in het elftal, echter als spelverdeler naast Maher gaat niet werken.

Gisteren liet hij zien dat het als buitenspeler helemaal niks was. Als middenvelder was het iets beter, al was het nog niet best.
 
Nu weten we ook wel waarom hij geen basisspeler is bij zijn club
 
Dat was niet veel soeps gisteren...
Op deze manier lijkt het mij niets toevoegen als hij terug zou komen bij PSV. Jammer dat hij de grote belofte die hij ooit was niet heeft kunnen inlossen.
 
Als we zo redeneren, hoeven we al die spelers in een oranje shirt van gisteren niet bij PSV te zien.
 
Afgezien van dat vlammende schot op doel (geen sarcasme) was inderdaad vooral veel blind draven...
 
Als we zo redeneren, hoeven we al die spelers in een oranje shirt van gisteren niet bij PSV te zien.
Als je van dat stel zelfs de slechtste bent dan geeft dat wat aan. Vergeet niet dat hij samen met De Jong, Huntelaar en Sneijder de meest ervaren speler op het veld was. Als je zoveel vertrouwen krijgt en je blijft ondanks alles op het veld staan maar je laat dit zien, dan ben je zelfs voor dit Oranje geen bruikbare speler. Clasie en Wijnaldum zijn je al voorbij. Alleen Gini heeft niet zoveel credits nog om ondanks bedroevend spel opgeroepen te worden en vervolgens nog de kans te krijgen om het op twee verschillende plekken te laten zien. Daarom speelde Gini ook erg besluiteloos en onzeker en durfde eigenlijk niets. Van de Gini tijdens het WK was niets meer terug te zien.
 
Als je van dat stel zelfs de slechtste bent dan geeft dat wat aan. Vergeet niet dat hij samen met De Jong, Huntelaar en Sneijder de meest ervaren speler op het veld was. Als je zoveel vertrouwen krijgt en je blijft ondanks alles op het veld staan maar je laat dit zien, dan ben je zelfs voor dit Oranje geen bruikbare speler. Clasie en Wijnaldum zijn je al voorbij. Alleen Gini heeft niet zoveel credits nog om ondanks bedroevend spel opgeroepen te worden en vervolgens nog de kans te krijgen om het op twee verschillende plekken te laten zien. Daarom speelde Gini ook erg besluiteloos en onzeker en durfde eigenlijk niets. Van de Gini tijdens het WK was niets meer terug te zien.

Afellay was gisteren slecht, maar ik heb toch genoten als hij aan de bal kwam. Klasse en techniek druipt er vanaf, hij wil alleen té beslissend zijn en gaf ook veel verkeerde passes. Jammer dat Hiddink hem zo nadrukkelijk beschermd en ook laat staan - nu is Ibi toch een beetje het pispaaltje geworden.
 
Afellay was gisteren slecht, maar ik heb toch genoten als hij aan de bal kwam. Klasse en techniek druipt er vanaf, hij wil alleen té beslissend zijn en gaf ook veel verkeerde passes. Jammer dat Hiddink hem zo nadrukkelijk beschermd en ook laat staan - nu is Ibi toch een beetje het pispaaltje geworden.

De keuze om hem te selecteren is al vreemd, krijgt een basisplek en maakt het vervolgens niet waar. Dan ga je het lastig krijgen.
 
De keuze om hem te selecteren is al vreemd, krijgt een basisplek en maakt het vervolgens niet waar. Dan ga je het lastig krijgen.

Voorgaande interlands vond ik hem tot de betere behoren. Zijn oproep doet vreemd aan, maar ook van Marwijk stelde een onbegrensd vertrouwen in Ibi door hem mee te nemen naar het EK na zijn blessure en dus zonder spelritme. Blijkbaar heeft Ibi toch iets wat trainers graag zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan