Ibrahim Afellay (M)

Het is gewoon een hartstikke aardige jongen. Ik sprak hem ooit, heel kort, in het illustere restaurant 'Mangiare' op de Kleine Berg, vlak voordat hij naar Barcelona vertrok. Ik woonde daar toen om de hoek, en at daar vaak, en er kwamen daar regelmatig PSV'ers. Hij was als een pauw zo trots op zijn transfer. Ik weet dat hij later een beetje te boek stond als 'moeilijke jongen', ook bij Oranje, maar eerlijk gezegd heb ik daar in zijn PSV-tijd, óók bij zijn verder teleurstellende terugkeer, niks van gemerkt. Oók toen hij na het geweldige seizoen 2008-2009 meer controlerend moest spelen, deed hij dat zonder veel morren. Het was gewoon een enorm talent, en in de laatste twee seizoenen vóór zijn transfer speelde hij waanzinnig goed. Ik denk dat we gewoon heel erg trots mogen zijn dat een product van de PSV-jeugd dicht bij de basis zat van een Barca dat misschien wel het beste elftal - in ieder geval het beste middenveld - in de geschiedenis van het voetbal kon opstellen. Zonder het oneindige blessureleed had hij ook na Barca beslist een mooie carrière gehad.

Denk eerder dat hij juist te zacht is dan te moeilijk. Misschien wel te zacht. Technisch zeer begaafde speler, maar miste toch altijd wel dat beetje gif.
Sommige spelers hebben dat misschien minder nodig. Zijn carrière is in ieder geval als gevolg van teveel blessures erg teleurstellend verlopen. Eeuwig zund..
 
Denk eerder dat hij juist te zacht is dan te moeilijk. Misschien wel te zacht. Technisch zeer begaafde speler, maar miste toch altijd wel dat beetje gif.
Sommige spelers hebben dat misschien minder nodig. Zijn carrière is in ieder geval als gevolg van teveel blessures erg teleurstellend verlopen. Eeuwig zund..
Gif? Ik vond hem juist altijd getemperd in zijn spel, zijn onnodige, agressieve gedraaf met de bal en de onnodige trucendoos toen hij nog heel jong was, die explosieve sprints. Of die uitspraak toen ze vier keer kampioen werden "Amsterdam vier keer hé"
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Gif? Ik vond hem juist altijd getemperd in zijn spel, zijn onnodige, agressieve gedraaf met de bal en de onnodige trucendoos toen hij nog heel jong was, die explosieve sprints. Of die uitspraak toen ze vier keer kampioen werden "Amsterdam vier keer hé"

Temperen betekent matigen dus ik neem aan dat je daar het verkeerde woordje koos ;) En onnodig? Ik genoot er van hoor :)
 
Zou Ibi nog ergens een spiegeltje hebben liggen thuis? Vandaag deelde hij bij Jansma sneetjes uit naar iedereen waaronder Schmid en PSV maar ook een Zuiddam van Utrecht of Frank de Boer... Meneer is teleurgesteld in PSV. Echt Ibi? Ik zou PSV maar al te graag dankbaar zijn die jou nog een laatste kans hebben gegeven. En hij had ook nog gehoopt op Utrecht maar die Zuiddam deugt ook niet. De spiegel zou iig tegen je zeggen; beste Ibi, je ziet er heel goed uit en hebt nog altijd een baby face maar koop ook een camera die jou van binnenuit kan beoordelen en je ziet het contrast met je gezicht.
 
Over PSV viel het wel mee, toch? Enige wat ie jammer vond was dat Schmidt hem niet persoonlijk vertelde dat ie hem niet nodig had, maar dat het via JdJ moest gaan. Ach ja. Verder was ie vol lof over PSV (is mijn club etc) en de supporters, het is maar net waar de nadruk op wordt gelegd.
Vwb Zuidam had hij inderdaad wel een teer zieltje. Niet opnemen als ie dan uiteindelijk toch nog belt, beetje kinderachtig :ROFL:.
Hij was wel erg uitgesproken, dat heb ik eerder niet zo bij hem gezien.
 
Over PSV viel het wel mee, toch? Enige wat ie jammer vond was dat Schmidt hem niet persoonlijk vertelde dat ie hem niet nodig had, maar dat het via JdJ moest gaan. Ach ja. Verder was ie vol lof over PSV (is mijn club etc) en de supporters, het is maar net waar de nadruk op wordt gelegd.
Vwb Zuidam had hij inderdaad wel een teer zieltje. Niet opnemen als ie dan uiteindelijk toch nog belt, beetje kinderachtig :ROFL:.
Hij was wel erg uitgesproken, dat heb ik eerder niet zo bij hem gezien.
Ik vind het eigenlijk wel logisch dat het via JdJ gaat. Schmidt en Afellay kennen elkaar (denk ik) niet echt. Dan is het eerder aan JdJ om dit af te handelen.
 
Is toch ook niet de taak van de nieuwe spelers om spelers wiens contract is afgelopen op de koffie uit te nodigen? Aantal wedstrijden wat hij de laatste jaren heeft gespeeld is op de vingers van twee handen te tellen. En na PSV eigenlijk zelden nog een seizoen volledig gespeeld.

Geen idee wat PSV er mee moet. Zou hij zelf toch ook wel moeten begrijpen.
 
Ik vind het eigenlijk wel logisch dat het via JdJ gaat. Schmidt en Afellay kennen elkaar (denk ik) niet echt. Dan is het eerder aan JdJ om dit af te handelen.
Klopt ook wel. JdJ is sowieso verantwoordelijk voor de selectie, maar hij zal allicht met Schmidt hebben overlegd over Ibi.
Als ik de woorden van Ibi interpreteer, dan had hij graag met Schmidt om tafel gezeten om zijn plannen aan te horen en dan eventueel zichzelf nog te 'verkopen' om wat te kunnen laten zien in de voorbereiding bijvoorbeeld.

Hopelijk vindt ie nog een club, maar dat duurt wel erg lang. Of hij zet te hoog in, of niemand durft het nog aan.
 
Klopt ook wel. JdJ is sowieso verantwoordelijk voor de selectie, maar hij zal allicht met Schmidt hebben overlegd over Ibi.
Als ik de woorden van Ibi interpreteer, dan had hij graag met Schmidt om tafel gezeten om zijn plannen aan te horen en dan eventueel zichzelf nog te 'verkopen' om wat te kunnen laten zien in de voorbereiding bijvoorbeeld.

Hopelijk vindt ie nog een club, maar dat duurt wel erg lang. Of hij zet te hoog in, of niemand durft het nog aan.
Zou hem toch graag bij ons als begeleider van jonge spelers zien.
 
Op welke manier zie jij hem daar toegevoegde waarde hebben?
Delen van ervaring, het omgaan met tegenslagen en al dat soort zaken. Zie dat veel getalenteerde spelers bij de minste geringste tegenslag voor de gemakkelijke weg kiezen en niet de strijd (met zichzelf vooral) aan gaan. Je kan pas het maximale uit je zelf halen als je ook bereid bent om tegenslagen te overwinnen.
Ibrahim is toch een voorbeeld voor veel jongere spelers van Marokkaanse afkomst. Ik denk dat hij deze jongens een spiegel voor kan houden.
 
Delen van ervaring, het omgaan met tegenslagen en al dat soort zaken. Zie dat veel getalenteerde spelers bij de minste geringste tegenslag voor de gemakkelijke weg kiezen en niet de strijd (met zichzelf vooral) aan gaan. Je kan pas het maximale uit je zelf halen als je ook bereid bent om tegenslagen te overwinnen.
Ibrahim is toch een voorbeeld voor veel jongere spelers van Marokkaanse afkomst. Ik denk dat hij deze jongens een spiegel voor kan houden.
Wanneer heeft Ibi dat gedaan dan? Het heeft m meegezeten todat ie in de lappenmand kwam bij Barca, over de periode daarna kan ik gevoelsmatig niet zeggen dat hij het maximale er uit heeft gehaald.
 

Afellay (34) hakt knoop door en zet punt achter voetballoopbaan​

link

Goh ... Je verwacht het niet hè? :rolleyes:
Helaas teveel blessures gehad.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan