Ibrahim Afellay (M)

Mislukte terugkeer heeft allen maar geld gekost. Moest een belangrijke rol in de kleedkamer spelen maar met zoveel slecht voetbal is dat niet gelukt.
 
Vervolgens scheldt je ook nog eens over Afellay en zeg je dat die de deur gekickt uit moet worden. Dit seizoen heeft hij weinig waarde gehad op het veld maar je spreekt over hem alsof het een Labyrat of Bazoer is.

Niks persoonlijks nee, maar hij had nooit de kans mogen krijgen, punt 1, maar met vriendjespolitiek kom je heel ver soms. Dat stoort mij het meest. Hem kan je niks kwalijk nemen, hij grijpt zijn kans maar dat de mensen die boven MVB staan niet hebben ingegrepen is het meest trieste aan deze zaak. Nu heb je allemaal verliezers, anders bleef het alleen bij 1 verliezer aka hij. Want als Markie hem niet nam dan trainde die nu nog gratis mee ergens want niemand zou hem een contract aanbieden verder.
 
Wat ga je doen? Hem van zijn vlucht weerhouden op Schiphol? :maniac:

Hij is een Psv'er + Marokkaan, in A'dam..
Als ik zeg me portomonee is gejat en hij is in een straal van 20 meter van mij dan ligt hij meteen in de cel door die 2 punten :unsure:
Dus als ik het zo smerig moet spelen en saboteren dan kan dat ook nog, laat dit dan maar waarschuwing 2 zijn :ROFL:
 
Begrijpelijk dat hij moet vertrekken; dat vind ik een positief punt voor de directie. Bezem door de selectie halen. Het was natuurlijk altijd al een gok en die heeft zoals min of meer verwacht verkeerd uitgepakt.

Hopelijk is dat niet een aanleiding voor Ihattaren om alsnog te vertrekken.... Hij heeft namelijk altijd gezegd dat de aanwezigheid van Ibi heel belangrijk voor hem is geweest afgelopen jaar.

Ik sluit me wat dat betreft aan bij Quagmire in dat het wel of niet aanblijven van Ibi geen rol zou moeten spelen in de keuze van Mo om te blijven of niet, en dat als dat wel een rol zou spelen, hij misschien mentaal toch nog niet ver genoeg is om zijn talent waar te kunnen maken.
 
Zonde dat het zo eindigd. De keer dat ik hem zag spelen, had die inderdaad nog altijd meer balgevoel dan Hendrix en Rosario bij elkaar.

Het gaat je goed Ibi. Thanks voor alles.
 
Zal vast nog een jaartje van waarde zijn voor een subtopper, dan denk ik aan Utrecht bijvoorbeeld. Sonde dat het zo is gegaan, want de keer dat ik hem aan het werk zag zag ik meer balgevoel dan Hendrix en Rosario bij elkaar. Dat één keer raken was gewoon een compleet genot na al dat saaie aannemen en die handelingssnelheid van een schildpad.

Ik denk eigenlijk dat ook dat er niet meer voor hem in zit. Hij kan het gewoon niet meer belopen.
 
Hij heeft nog geen pepernoot geraakt mensen.
Komop.
Valse sentimenten horen niet bij een club met ambities.
Ik hoop slechts dat datgene, waarvoor hij is gehaald ( coach voor Mo) zijn vruchten heeft afgeworpen.
Time will tell.
Voetballend heeft hij NIETS toegevoegd.
En voetballend hadden wij behoorlijk behoefte aan toegevoegde waarde in 2019-2020.
 
Die fase is zijn leven is hij al lang voorbij mag ik hopen :FP:
Snap best dat het handig was toen die snel naar het 1ste werd geschoven en veel van hem verwacht werd, nu hij alles al gezien en meegemaakt heeft op zijn jonge leeftijd kan ook hij Afellay gerust afschrijven :)

Als het matties zijn of waren blijft dat hoe dan ook wel, of 1 of beide nou wel of niet weg gaan. Maar hij gaat zijn carriere echt niet meer binden aan de status en stappen van een Afellay, mag hopen dat hij slimmer is geworden met de tijd sinds de laatste uitspraak dus. En het verhaal van het is zijn idool blablabla, grow the fu*k up en ga voetballen.

Afellay is een prima gozer, niks persoonlijks, maar als je bij een ploeg wilt horen die om de prijzen speelt dan heb je geen fu*k aan hem als speler. Men mag dus best zakelijk hard zijn en hem zonder enig twijfel de deur uit kicken.
Eens hoor. Ik vroeg me alleen af of dat zo was. Ik hoor namelijk dat Ajax serieuze interesse heeft in Ihattaren.
 
Er is naar Afellay een kleedkamer op de Herdgang benoemd. Passend lijkt me. Hij is toch vooralsnog een van de (zo niet de) succesvolste jeugdspeler van PSV.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Er is naar Afellay een kleedkamer op de Herdgang benoemd. Passend lijkt me. Hij is toch vooralsnog een van de (zo niet de) succesvolste jeugdspeler van PSV.
flauw grapje -> dat is de kleedkamer voor de mensen die terugkomen na een blessure

serieus punt -> mooi, maar wat hebben Cocu en Mark gekregen vraag ik mij af (kan t gemist hebben)
 
Mooi interview met Ibi bij PSV tv. Was toch een van mijn eerste favoriete spelers toen ik voetbal begon te volgen (Cocu de eerste, overigens). Ibi komt toch altijd over als een rustige, verstandige en nuchtere jongen. Hopelijk kan hij dat bij ons Mo'tje ook teweegbrengen.
 
Mooi interview met Ibi bij PSV tv. Was toch een van mijn eerste favoriete spelers toen ik voetbal begon te volgen (Cocu de eerste, overigens). Ibi komt toch altijd over als een rustige, verstandige en nuchtere jongen. Hopelijk kan hij dat bij ons Mo'tje ook teweegbrengen.

Het is gewoon een hartstikke aardige jongen. Ik sprak hem ooit, heel kort, in het illustere restaurant 'Mangiare' op de Kleine Berg, vlak voordat hij naar Barcelona vertrok. Ik woonde daar toen om de hoek, en at daar vaak, en er kwamen daar regelmatig PSV'ers. Hij was als een pauw zo trots op zijn transfer. Ik weet dat hij later een beetje te boek stond als 'moeilijke jongen', ook bij Oranje, maar eerlijk gezegd heb ik daar in zijn PSV-tijd, óók bij zijn verder teleurstellende terugkeer, niks van gemerkt. Oók toen hij na het geweldige seizoen 2008-2009 meer controlerend moest spelen, deed hij dat zonder veel morren. Het was gewoon een enorm talent, en in de laatste twee seizoenen vóór zijn transfer speelde hij waanzinnig goed. Ik denk dat we gewoon heel erg trots mogen zijn dat een product van de PSV-jeugd dicht bij de basis zat van een Barca dat misschien wel het beste elftal - in ieder geval het beste middenveld - in de geschiedenis van het voetbal kon opstellen. Zonder het oneindige blessureleed had hij ook na Barca beslist een mooie carrière gehad.
 
Het is gewoon een hartstikke aardige jongen. Ik sprak hem ooit, heel kort, in het illustere restaurant 'Mangiare' op de Kleine Berg, vlak voordat hij naar Barcelona vertrok. Ik woonde daar toen om de hoek, en at daar vaak, en er kwamen daar regelmatig PSV'ers. Hij was als een pauw zo trots op zijn transfer. Ik weet dat hij later een beetje te boek stond als 'moeilijke jongen', ook bij Oranje, maar eerlijk gezegd heb ik daar in zijn PSV-tijd, óók bij zijn verder teleurstellende terugkeer, niks van gemerkt. Oók toen hij na het geweldige seizoen 2008-2009 meer controlerend moest spelen, deed hij dat zonder veel morren. Het was gewoon een enorm talent, en in de laatste twee seizoenen vóór zijn transfer speelde hij waanzinnig goed. Ik denk dat we gewoon heel erg trots mogen zijn dat een product van de PSV-jeugd dicht bij de basis zat van een Barca dat misschien wel het beste elftal - in ieder geval het beste middenveld - in de geschiedenis van het voetbal kon opstellen. Zonder het oneindige blessureleed had hij ook na Barca beslist een mooie carrière gehad.
Dat hij in Oranje als een moeilijke jongen gezien werd, kwam doordat hij bevriend was met RvPersie, die inderdaad wel een heel moeilijke jongen is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan