Ibrahim Afellay (M)

Voegt helaas niet veel toe en nam ook nog veel te veel risico met die tackel. Hij is niet beter dan Rosario, lijkt me. Beter schot waarschijnlijk wel.
Was wel voor 80% verantwoordelijk voor de enige goal. Had misschien eerder gewisseld moeten worden. Nou krijgen we tegen ajax weer Thomas of Guti, beiden zijn een ramp
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Was wel voor 80% verantwoordelijk voor de enige goal. Had misschien eerder gewisseld moeten worden. Nou krijgen we tegen ajax weer Thomas of Guti, beiden zijn een ramp
Is beter als Rosario, zeker met meer wedstrijdritme. Eindelijk een middenvelder die eens een keer van afstand schiet
 
Was wel voor 80% verantwoordelijk voor de enige goal. Had misschien eerder gewisseld moeten worden. Nou krijgen we tegen ajax weer Thomas of Guti, beiden zijn een ramp
Shit, dat is waar ook. Of Baumie achterin met Hendrix weer in het midden. Al deed Hendrix het best goed vandaag.
 
Als ik het voor het zeggen had, zou ik Hendrix op cv laten en Viergever op lb, werkte prima

Het proberen waard, zeker te weten. Jorrit is vandaag alleen niet echt getest, Twente deed lange tijd weinig. Maar vond hem erg goed spelen als CV.

Viergever is een prima linksback, zou die niet meer weghalen daar.
 
Meneer is vandaag 34 geworden, ik overtreed de RIVM regels en geef hem een kus omdat het zijn laatste verjaardag bij PSV is (K)
 
Ja, eeuwig zonde dat dat hele coronagebeuren zijn comeback in de weg stond.. want anders, he..

Maar helaas, het heeft niet zo mogen zijn.
 
Ibi was toch echt mijn favoriet destijds! Een mooie stijlvolle voetballer. Wat mij betreft veel wendbaarder, sneller en technisch begaafder dan Ihattaren die een veel beter inzicht heeft. Nog altijd vind ik dat ie nooit naar Barca had mogen gaan. Bij het Barca van nu zou hij veel kansen hebben gehad maar daar naar toe gaan en denken dat je een kans maakt achter Xavi, Iniesta of Messi of zelfs Pedro destijds, was een teken van naïeviteit dan wel zelf overschatting. Hij kon toen ook naar Schalke en later naar Liverpool maar die betaalden minder dan Barca. Had ie dat gedaan, dan had hij nu minimaal een carierre als Gini.
 
Ibi was toch echt mijn favoriet destijds! Een mooie stijlvolle voetballer. Wat mij betreft veel wendbaarder, sneller en technisch begaafder dan Ihattaren die een veel beter inzicht heeft. Nog altijd vind ik dat ie nooit naar Barca had mogen gaan. Bij het Barca van nu zou hij veel kansen hebben gehad maar daar naar toe gaan en denken dat je een kans maakt achter Xavi, Iniesta of Messi of zelfs Pedro destijds, was een teken van naïeviteit dan wel zelf overschatting. Hij kon toen ook naar Schalke en later naar Liverpool maar die betaalden minder dan Barca. Had ie dat gedaan, dan had hij nu minimaal een carierre als Gini.

Ik vraag het mij af. Volgens mij hebben zijn blessures en wat mentale kwesties hem genekt. Anders had hij echt wel gewoon bij Barca kunnen vertrekken en elders alsnog een mooie carrière kunnen opbouwen. Zwaar geblesseerd geweest bij Barcelona, waardoor hij daar langer zat dan anders het geval was geweest en ook geen extra kans heeft kunnen pakken. Daarna nota bene nog bij het Schalke dat jij noemt op huurbasis geweest, maar slechts 10 wedstrijden gespeeld, mede door blessureleed.


Dit is een aardige lijst blessures. Ik weet niet of hij daar zelf gedeeltelijk schuldig aan is (sommige spelers gaan slecht met hun lichaam om), maar feit is dat met minder blessures hij natuurlijk veel meer had kunnen spelen, bij Barcelona of elders. Het zijn ook niet de minste blessures die hij gehad heeft. Kruisbanden al bij Barcelona, en dan later er nog een flinke blessure overheen. Zie een Ousmane Dembele nu bij Barcelona. Die gaat ook flink afzakken in de niveaus waarop hij zal blijven spelen, want is om de havenklap flink geblesseerd en de kans dat je je niveau (fysiek) nog haalt daarna wordt steeds kleiner. Die is echt wel goed genoeg voor Barcelona, maar als je lichaam (en geest, want een helder licht is het niet) je tegen zit kan een carrière snel achteruit gaan. Je moet van goede huizen komen en veel veerkracht hebben om dat aan te kunnen. Zie een Robben, ook constant geblesseerd, maar een stalen mentaliteit en veerkracht waardoor hij zich altijd terug wist te knokken.
 
Ik vind het geen hele vreemde keuze. Hij koos er bewust voor om zijn 5 jarige contract bij PSV trouw uit te dienen, en dus niet op jonge leeftijd te vertrekken. Ik had dan zelf voor een sub topper gekozen, maar hoe vaak krijg je de kans om bij het grote Barcelona te mogen spelen.
Hij had er wel degelijk een prima rol kunnen hebben als hij niet geblesseerd raakte, die rol had hij immers al.

Cruyff was lovend over Afellay. Ik ging toen express meer volgen.
Hij kon goed mee in de combinaties, waar zelfs filmpjes over waren.
Guardiola bevestigde dat door te zeggen dat hij het Barca DNA had.
Afellay kwam steeds dichter bij de basis en speelde zelfs nog een rol in de halve finale van de Champions League met een assist tegen Real.
Raakte geblesseerd, en toen hij weer op de trainingsvelden terug keerde kreeg hij een staande ovatie van de supporters. Toen begon de ellende. Nog meer blessures en in de media kwamen er verhalen dat hij een slechte instelling zou hebben.

Bij Stoke speelde hij in zijn 1e seizoen 31 wedstrijden, waarin hij flink op weg was om speler van het jaar te worden totdat hij weer een blessure kreeg.
 
Laatst bewerkt:
PSV moet het contract van Afellay als profvoetballer NIET verlengen, maar hem in dienst nemen als assistent-trainer bij een van de jeugdelftallen. Als hij echter daar niet mee akkoord gaat en graag wel als profvoetballer verder wilt, dan moet hij vind ik een andere club in de eredivisie zoeken. Voor PSV is Afellay in zijn huidige staat niet geschikt voor topvoetbal.
 
PSV moet het contract van Afellay als profvoetballer NIET verlengen, maar hem in dienst nemen als assistent-trainer bij een van de jeugdelftallen. Als hij echter daar niet mee akkoord gaat en graag wel als profvoetballer verder wilt, dan moet hij vind ik een andere club in de eredivisie zoeken. Voor PSV is Afellay in zijn huidige staat niet geschikt voor topvoetbal.

Eens. Voor geen een club, want hij is niet fit.
 
Ik vind het geen hele vreemde keuze. Hij koos er bewust voor om zijn 5 jarige contract bij PSV trouw uit te dienen, en dus niet op jonge leeftijd te vertrekken. Ik had dan zelf voor een sub topper gekozen, maar hoe vaak krijg je de kans om bij het grote Barcelona te mogen spelen.
Hij had er wel degelijk een prima rol kunnen hebben als hij niet geblesseerd raakte, die rol had hij immers al.

Cruyff was lovend over Afellay. Ik ging toen express meer volgen.
Hij kon goed mee in de combinaties, waar zelfs filmpjes over waren.
Guardiola bevestigde dat door te zeggen dat hij het Barca DNA had.
Afellay kwam steeds dichter bij de basis en speelde zelfs nog een rol in de halve finale van de Champions League met een assist tegen Real.
Raakte geblesseerd, en toen hij weer op de trainingsvelden terug keerde kreeg hij een staande ovatie van de supporters. Toen begon de ellende. Nog meer blessures en in de media kwamen er verhalen dat hij een slechte instelling zou hebben.

Bij Stoke speelde hij in zijn 1e seizoen 31 wedstrijden, waarin hij flink op weg was om speler van het jaar te worden totdat hij weer een blessure kreeg.
Je mag natuurlijk de lichtpuntjes uitvergroten en dat snap ik ook wel. Zelf vond ik het ook prachtig dat een speler van ons naar Barca ging. Maar heel erg reel was die keuze niet. Afgezien van de blessures was hij gewoon een bankzitter en dat is ook hee normaal voor dat Barca met zulke spelers. Ibi kwam steeds de laatste 10 minuten of soms zelfs de laatste 2 minuten in het veld. Veel ballen kreeg hij dan ook niet en ik vond dat pijnlijk om te zien. Dat is mooi hoor wat Guardiola heeft gezegd maar hij had hem dan op moeten stellen zou ik zeggen... Op die leeftijd ga je niet ergens naar toe om de laatste 10 minuten steeds in te vallen of hoogstens in de beker wedstrijden als basis te beginnen.
Feit is dat je vanuit de Eredivisie bijna nooit slaagt bij een Madrid of Barca ( zeker van toen). Dat heeft van Nistelrooij ook ooit gezegd. Ook Robben ging eerst naar Chelsea die gewoon een kleinere club is dan een Barca, Real of Bayern.
Ook bij jou is alleen die ene actie tegen Real bijgebleven. Dat is bij mij ook zo. En dat is te weinig voor een speler die erg veel belovend was. Ook zonder de blessures was hij daar nooit basisspeler geworden in die tijd, nu wellicht wel. Alleen hij dacht er zelf anders over en daarom bleef hij daar ook te lang.
Als hij goede begeleiders om zich heen had gehad, dan hadden die tegen hem gezegd, vriend, ga naar Liverpool of Schalke ( toen subtop), speel je daar 2 jaar en ben je dan pas 26. Wordt daar de ster en maak daarna de stap naar Barca of Bayern oid.
En verder ga je ook gemakshalve voorbij aan de problemen die hij in tussentijd met zijn trainers had: als inhuur bij Schalke en later bij Panathinaikos. Ze vonden hem te arrogant er bij lopen en niet de indruk geven dat ie nog heel wat kan leren.
Al met al spelen de blessures idd een rol in zijn verdere carrière maar dat is niet het hele verhaal.
 
Jammer, maar het was al een bizar idee dat hij nog aan de bak zou komen.
Nou, ik had nog wel hoop dat hij na de herfstvakantie volledig inzetbaar zou zijn voor de hoofdmacht van PSV....maar wat ik echt BIZAR vond en nog steeds vind, is dat Mark van Bommel in zijn twijfelachtige wijsheid Afellay tot aanvoerder "gebombardeerd" had, een speler die al jaren niet bij PSV gespeeld heeft, dus voor de spelersgroep een "outsider"is en dan dus zonder te kijken naar zijn fitheid. Hoe haal je het in je hoofd als trainer om dat te doen? Vanaf dat moment heb ik echt openlijk getwijfeld aan de deskundigheid, ervaring en visie van Van Bommel !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan