Ibrahim Afellay (M)

Okey helder, ik ben dan echter wel benieuwd welke spelers jij momenteel op zijn positie van genoeg kwaliteit en talent zou willen betichten om Afellay uit de basis te houden.

Ik kan mij zeker vinden in jouw visie hoor, hoewel aan de andere kant het met Luuk de Jong natuurlijk ook goed is afgelopen. Die raakte in Engeland en Duitsland ook geen pepernoot. -Ook nu weer, heeft hij enorme moeite het net te vinden, sterker nog het is niet nog niet gelukt-. De Eredivisie is zoals blijkt natuurlijk geen internationale topcompetitie.

Voor dat aantal zal hij inderdaad minuten dienen te maken maar in mijn optiek is het absoluut niet onmogelijk dat Afellay dit jaar betrokken zal zijn bij een dusdanig aantal doelpunten. Laten we hier op het eind van het jaar nog eens een blik op werpen Quagmire & Ralf Edström ?
Verschil is - denk ik - wel dat Luuk de Jong fit was en niet (goed) speelde en Afellay nogal vaak geblesseerd was en daardoor niet speelde.

Eredivisie is uiteraard een mindere competitie, waarin je sneller kunt uitblinken. Maar Luuk de Jong stond ook in de CL vorig seizoen zijn mannetje. Vorig jaar had hij gewoon een topseizoen. Ik denk dat hij boven zichzelf uitsteeg. Voor Sevilla (en ook wel PSV) is het te hopen dat dat niet zo was.
 
Dat mag ik hopen ja, dat hij inmiddels fitter is. Mijn advies: voorzichtig brengen....zucht....


'Afellay is op dit moment veel verder dan op het begin van de voorbereiding. Maar, dat wil niet zeggen dat hij helemaal wedstrijdfit is. Hij heeft heel lang niet gespeeld en we moeten niet overhaasten'


Wedstrijdritme krijg je juist als je wedstrijden speelt, zeker niet op de training. De kans daar op een blessure lijkt me groter.
Of zeg ik nu iets raars Voetbalvisie?
 
Wedstrijdritme krijg je juist als je wedstrijden speelt, zeker niet op de training. De kans daar op een blessure lijkt me groter.
Of zeg ik nu iets raars Voetbalvisie?

Volgens mij is de kans op een blessure juist het grootst tijdens een wedstrijd, omdat je daar op het scherpst van de snede speelt en je te maken kunt hebben met lompe tegenstanders.
 
Volgens mij is de kans op een blessure juist het grootst tijdens een wedstrijd, omdat je daar op het scherpst van de snede speelt en je te maken kunt hebben met lompe tegenstanders.
Ik denk juist dat een gebrek aan wedstrijdritme, eerder funest zal blijken op de training.
 
Volgens mij is de kans op een blessure juist het grootst tijdens een wedstrijd, omdat je daar op het scherpst van de snede speelt en je te maken kunt hebben met lompe tegenstanders.
Dat denk ik ook. Maar Ibi heeft al een complete wedstrijd gespeeld laatst tegen Köln (?). Dus een paar minuten invallen lijkt me zeker wel passend in zijn revalidatie.
 
Wedstrijdritme krijg je juist als je wedstrijden speelt, zeker niet op de training. De kans daar op een blessure lijkt me groter.
Of zeg ik nu iets raars Voetbalvisie?
Wedstrijdritme is iets dat je op doet door te spelen. Dat is een ding dat zeker is. Echter, kunnen dit ook oefenpotjes zijn op de training. 11 v.s. 11 of 8 v.s. 8 etc.

Belangrijkste is dat Afellay nu ritme op doet op hoog tempo om zodoende te wennen aan het spel. Regelmatig in laten vallen indien de stand het toe laat en vervolgens klaar stomen om 90 minuten te spelen.

Wedstrijdritme krijg je dus door wedstrijden op niveau te spelen, of te trainen met hogere intensiteit. Beiden kunnen bijdragen aan het "wedstrijdfit" -men kan nog altijd discussieren over wat "wedstrijdfit" daadwerkelijk is- geraken van onze aanvoerder.

Persoonlijk -mede ingegeven door de vormcrisis van Rosario- kan ik niet wachten totdat Afellay weer minuten zal maken in ons prachtige shirt.
 
Wie had dat gedacht. Van tegen Ajax op de bank rillen, naar tegen Grunn op de tribune chillen.

"Vedette, your bias is showing".
Ah ja. Excuses. :sneaky:

Ik hoop oprecht dat ik nog voor de winterstop m'n woorden moet inslikken en dat ie fantastische wedstrijden op de mat heeft gelegd, maar heb er echt een hard hoofd in.
 
Wie had dat gedacht. Van tegen Ajax op de bank rillen, naar tegen Grunn op de tribune chillen.

"Vedette, your bias is showing".
Ah ja. Excuses. :sneaky:

Ik hoop oprecht dat ik nog voor de winterstop m'n woorden moet inslikken en dat ie fantastische wedstrijden op de mat heeft gelegd, maar heb er echt een hard hoofd in.

We hebben het over een speler die bij Stoke city al niet opviel. Zelfs aks ie fit is vraag ik mij sterk af of ie het niveau nog heeft/ooit nog gaat aantikken.
 
Ik heb de indruk dat ze Afellay een contract hebben gegeven om dit seizoen een mentor te zijn voor Ihattaren en als hij nog fit wordt is dat meegenomen.
 
Ik heb de indruk dat ze Afellay een contract hebben gegeven om dit seizoen een mentor te zijn voor Ihattaren en als hij nog fit wordt is dat meegenomen.
Als dat echt zo is had PSV het beter wel anders kunnen communiceren. Op deze manier heb je veel ongeduldige media en teleurgestelde supporters als hij geen minuten gaat maken.
 
Op deze manier heb je veel ongeduldige media en teleurgestelde supporters als hij geen minuten gaat maken.

Velen ook niet gelukkig, ik vind het mooi en schattig hoe die zo op de tribune zit. Past hem echt veel beter dan op het veld rennen en blessures oplopen. Ik gun hem al het beste en veel gezondheid toe, dus lekker op de tribune blijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan