Huh Jung-moo

Koja33

Routinier
Huh Jung-moo
Voetbal
Uit de categorie vergeten voetballers. Kwam zijn naam tegen via de site van Heintze. Ik herinner hem niet. Wie wel?

Jan Heintze maakte zijn debuut voor PSV in 1982 toen hij inviel voor deze Koreaanse gigant.
Grappig feit: 21 jaar later, in 2003, speelt Heintze zijn laatste wedstrijd als hij invalt voor een andere Koreaan, Y.P. Lee.


Huh Jung-moo (Jindo (Jeollanam-do), 13 januari 1955), is een voormalig Koreaans voetballer en is tegenwoordig voetbaltrainer.

Huh kwam in 1980 naar PSV. Hij speelde 77 wedstrijden voor PSV waarin hij 11 keer scoorde. Huh kwam over van Electric Seoul. Na drie jaar keert Huh terug naar Zuid- Korea, naar Hyundai Tigers. Hij was de eerste Koreaanse voetballer in Nederland. Bij PSV zou hij vele jaren later gevolgd worden door Ji-sung Park en Young-pyo Lee. Sinds december 2007 is hij coach van het Koreaans elftal, een functie die hij al twee keer eerder had. Tevens is hij coach geweest van Pohang Steelers en Chunnam Dragons.
 
Laatst bewerkt:
thumb


Jung-Moo Huh zonder ontzag in duel met Johan Cruijff.
1980-1983
Lang voor Ji-Sung Park en Young-Pyo Lee was er al Jung-Moo Huh, die van 1980 tot 1983 voor PSV voetbalde. Een kleine middenvelder, fel en dynamisch, van wie misschien wel het meest beklijft de manier is waarop hij zonder ontzag de strijd aanging met Ajacied Johan Cruijff. Discipline en concentratie zijn z’n sterkste punten. In drie seizoenen tijd komt Huh tot 77 wedstrijden en 11 goals. Ook was Huh van de partij op het WK van 1986, toen hij was gekoppeld aan Diego Maradona.

61079832-e1c2-49f4-8f24-9c220c92b4c6_1197018785882-JungMooHuh4682.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kuitenbijtertje. Was populair bij de fans in het stadion, die zijn acties begeleidden met een luid 'Huh! Huh! Huh!'. Ik heb nog niet zo lang geleden nog eens een interview met hem gelezen; als ik me goed herinner leeft hij weer in Zuid-Korea, en denkt nog steeds met weemoed terug aan zijn tijd bij PSV.
 
Een mooi filmpje:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=S09zmDjwaf0[/video]

Die Van Hanegem zou er tegenwoordig met zesdubbel rood afgestuurd zijn voor de onzin die hij daar uithaalt. Dat hoop ik in ieder geval van wel.
 
Een mooi filmpje:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=S09zmDjwaf0[/url]

Die Van Hanegem zou er tegenwoordig met zesdubbel rood afgestuurd zijn voor de onzin die hij daar uithaalt. Dat hoop ik in ieder geval van wel.
Hoezo? van Hanegem wordt van achteren getackeld en hij haalt daar verhaal bij Moo en zegt dat ie zijn hoofd moet gebruiken. Niets mis mee.
 
Hoezo? van Hanegem wordt van achteren getackeld en hij haalt daar verhaal bij Moo en zegt dat ie zijn hoofd moet gebruiken. Niets mis mee.

Het is op het filmpje niet goed te zien of Huh Van Hanegem ook raakt of alleen de bal wegspeelt, maar zelfs in het eerste geval, is dat toch geen reden voor Van Hanegem om hem bij zijn nek te grijpen, hem in z'n gezicht te slaan en er nog wat racistische handbewegingen bij te maken als kers op de agressieve taart? Als Huh VH geraakt had, dan had hij daar ook een kaart voor kunnen krijgen, maar dat staat los van VHs reactie.

Anyway, laten we niet te lang gaan discussieren over een 30 jaar oude overtreding. :)
 
Een mooi filmpje:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=S09zmDjwaf0[/url]

Die Van Hanegem zou er tegenwoordig met zesdubbel rood afgestuurd zijn voor de onzin die hij daar uithaalt. Dat hoop ik in ieder geval van wel.

Leuk filmpje! Kijk al uit naar het uitgebreide programma over Jung-Moo Huh.
 
Terug
Bovenaan Onderaan